Benim zaman içerisinde guruplarda yayınlamış olduğum epostalardan bir demet bulacaksınız
27 Nisan 2011 Çarşamba
Fwd: Re: KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
-------- Original Message --------
Subject: Re: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
Date: Wed, 27 Apr 2011 21:21:20 +0300
From: Kaman <kaman-a@gmx.net>
Reply-To: akilcagi_1919@yahoogroups.com
To: <akilcagi_1919@yahoogroups.com>
Zaten ancak öyle dağıtılabiliyor Ece Hanım, facebookun bana
alerjisi var.... nedense:))
----- Özgün İleti -----
Kimden: Ece
Kime: akilcagi_1919@yahoogroups.com
Gönderme tarihi: 27 Nisan 2011 Çarşamba 21:02
Konu: Re: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
Sizin yorumunuz olarak biz kendi profilimizde paylaşalım o zaman....
--- On Wed, 4/27/11, Kaman <kaman-a@gmx.net> wrote:
From: Kaman <kaman-a@gmx.net>
Subject: Re: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
To: akilcagi_1919@yahoogroups.com
Date: Wednesday, April 27, 2011, 3:13 PM
Sevgili Ece Hanım,
Bir tuhaf olayla karşı karşıyayım, aynı yazıyı
facebook üzerinden de dağıtıyorum ve eklediğim
yorum anında siliniyor, kendi sayfamdan 'BİLE'
silmişler!
Birileri fena rahatsız oldu sanırım...
----- Özgün İleti -----
Kimden: Ece
Kime: akilcagi_1919@yahoogroups.com
Gönderme tarihi: 27 Nisan 2011 Çarşamba 16:32
Konu: Re: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
Çok ilginç bilgiler sevgili Çağlayan Hanım.. Mümkün olduğunca çok paylaşılmalı...
--- On Wed, 4/27/11, Kaman <kaman-a@gmx.net> wrote:
From: Kaman <kaman-a@gmx.net>
Subject: Re: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
To: "AKILCAGI" <akilcagi_1919@yahoogroups.com>
Date: Wednesday, April 27, 2011, 1:21 PM
Karadeniz-Marmara kanal projesi Osmanlı döneminde 7 kez gündeme gelmiştir. Sakarya Nehri'ni Sapanca Gölü ve İzmit Körfezi'ne bağlama fikri de ilk kez Kanuni Sultan Süleyman döneminde ortaya atılır. Sadrazam Sokullu Mehmet Paşa, Sakarya'yı Sapanca Gölü yoluyla İzmit Körfezi'ne bağlamak ister. Proje için de Mimar Sinan'ı görevlendirir. Kanal ve kazı yapılmaya başlanır, ancak kazılar Körfez tarafından 15 kilometre ilerledikten sonra harplar dolayısıyla yarıda kalır.
Erdoğan KİMİN ÇILGIN PROJESİNİ hayata geçirmeye çalışıyor...?
SONRALARI İSE BU PROJE (Yanılmıyorsam 1800'leri ortası) 'DOST (!) VE 'MÜTTEFİK' ALMAN İMPARATORLUĞUNUN İŞTAHINI KABARTIR. Ne için mi, hani şu Hitler'e atfedilen ancak asli olarak ALMAN İMPARATORLUĞUNUN (SONRASINDA ALMAN DEVLETİNİN) 'LEBENSRAUM' (yani DAHA FAZLA -EK- YAŞAM ALANI) projesinin bir parçası olarak. Alman devleti için bir tek 'yaşam alanı' vardır, o da TÜRK TOPRAKLARINA YAYILMAK, ANCAK BUNU YAPARKEN DE DENİZ YOLLARINI KONTROL ALTINDA TUTMAK. Bu amaçla 1860'da ALMANYA'DAN TÜRK TOPRAKLARINA BİR GÖÇ HAREKATI BAŞLATILIR VE SALTANAT BU UĞURDA ALMANLARA ÇOK GENİŞ TOPRAK VE İMTİYAZLAR SAĞLAYAN BİR FERMAN YAYINLAR. GELENLERİN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU DOĞU VE GÜNEY DOĞU ANADOLU'YA YERLEŞİR, çünkü oraya yerleşenlere 12 yıl VERGİ ve ASKERLİK MUAFİYETİ getirilir. Gene bu sebeple 1835'de GENERAL VON MOLTKE adında bir Alman general, Osmanlı Ordusunu modernleştirme kisvesiyle (!) Türkiye'ye gönderilir, ancak kendisi ordunun başında bulunmaz bile; 3 yıl boyunca Doğu ve Güneydoğu'da at ve katır sırtında dolaşarak gerekli araştırma ve örgütlenmeyi (!) yapar. Oralara yerleşen Almanların akıbetini merak eden var mı? Ya Güneydoğu olaylarının esas sebebi?
"DOĞU BİRİNİ BEKLİYOR..." - KAISER (Kayzer) II. WILHELM
"ALMANYA'NIN GELECEĞİ NEREDEDİR? DOĞU'DADIR, TÜRKİYE'DE.. MEZOPOTAMYA'DA, SURİYE'DE - DR. PAUL ROHRBACH (Alman Yayılmacılığının İleri gelen Savunucularından).....
Şimdi bu ışık altında Türkiye ve Suriye'de gelişmekte olan olaylara DA bir kez daha bakın derim...
Batı devletlerinde hükümetler değişse de DIŞ POLİTİKA ASLA DEĞİŞMEZ, SADECE EMELLERİNE HİZMET EDEN ELLER DEĞİŞİR O KADAR...
(Geçenlerde, birine bu 'tarihi' projeden ve Almanların emellerinden bahsetmiştim de: "Deli misin sen, amma da abarttın!" demişti. Deli kimmiş arkadaşım gördün mü?)
From: Orhan Irfanoglu
Sent: Wednesday, April 27, 2011 2:48 PM
Subject: [akilcagi_1919] KANAL ISTANBUL PROJESI: MALIYET, AMORTISMAN, SONUC
***********DOGRUDAN HESAPLAMAYA BASLAYALIM, KAFAMIZDA KANALI TASAVVUR EDEREK *********
Ortalama kesit deniz gecis kesitinin 200m en x 50m derinlik olacagini varsayalim.
Sadece deniz seviyesinin 50m altina inmek icin ortalama 100m derinlikte hafriyat yapilmalidir. Deniz kotunun ortalama 50 metre ustunde bir arazi varsayalim.
Bu durumda kesitin 200m en x 100m derinlik hafriyat yapilacak. 0.2 km2lik kesit eder. Yan egimler su bu derken 0.25km2 kesit eder.
50 km boyunda kanal acilacagina gore 50km x 0.25km2 kesit = 12.5 milyar m3 kadar kanal hafriyati olacak.
Kaya toprak ozgul agirligi 2.8ton/m3 dersek toplam hafriyat ~35 milyar ton.
350 ton kapasiteli dev acik havza maden kamyonlariyla 100 milyon sefer eder.
http://www.supermeydan.net/forum/forum448/thread35893.html
kendi agirliklariyla 500tonu asan kamyonlarin gidecegi yollar acilacak, belki trenlere yuklenecek.
Kamyonlarin ortalama 50km katedecekerini dusunelim. Toplam 50 milyar km katedilecek demektir.
Bu kamyonlar arazi yollarinda ilerleyecegine gore km basina 15 TL mazot yakacaklarini dusunursek
1- Projenin yakit kalem maliyeti 750 milyar TL edecektir.
(Devlet projesi olup vergilerin tumu dusuldugunde bu mebla 250 milyar TL kadar olacaktir.)
2000 kamyon alınacagini ve bunlarin gunde 20 sefer yapacagini dusunursek, gunde 40000 sefer ile 2500 gun boyunca calisacaklar.
2- Projenin hafriyat kismi 7.5 yil surecektir.
Kamyon fiyatı 20 milyon TL olsa
3- Sadece kamyon makine parki 40 milyar TL olacaktir.
Ayni anda 20 yerden hafriyat basladigini dusunursek 20 dev bant tasimali/tasimasiz kazar kepcenin her biri gunde 100 kamyon yuklemesi yapabilir. 14 dakikada bir kamyon yuklemesi makul gorunuyor.
Bu dev kepcelerin her birinin 150 milyon, ikinci el olanlarinin 100 milyon oldugunu dusunursek (imalat, nakil, montaj, bakım vs)
4- Kazar kepce bantli-bantsiz dev yukleyici makine parki 2.5 milyar dolar olacaktir.
Kanalin tum yuzeyini yaklasik 100+200+100m kesit x 50000m = = 20milyon m2 = 20 km2 kabul edelim. Oyle veya boyle m2 basina 1 m3 beton, 100kg demir bir sekilde kullanilacak diyelim.
Beton m3 maliyeti hersey dahil vergiler haric 100 TL, her sey dahil demir kilosu 2 TL olacak dersek m3 basina betonlama maliyeti 300 TL olacaktir.
5- Toplam betonlama maliyeti 6 milyar TL olacaktir.
Projede surekli calisacak ortalama 50000 isgucu ortalama 8 sene boyunca 24 saat 3 vardiya gorev yapacaktir. Bunlarin sadece 10000 kadari 2000 kamyonun cifter soforleri, bakim ekibi vs. 100 ay boyunca ortalama 4000TL hersey dahil maaslar odenecek diyelim.
6- 20 milyar TL isgucune odenecektir.
7- Toplam 8 milyar TL kopruler, mekanik, elektromekanik, deniz girisleri, ~15000 donum kanal+50000 donum sehirlesme amacli kamulastirma bedelleri, sigorta, diger kalemlere gidecektir.
250 + 40 + 2.5 + 6 + 20 + 8 = ~325 MILYAR TL TOPLAM MALIYET ORTAYA CIKIYOR
BIRTAKIM INDIRIMLER SAYESINDE TOPLAM MALIYET 300 MILYAR TL OLACAKTIR DIYE KABUL EDELIM.
Ortalama 200000 TLden 200000 konut 40 milyar TL eder.
Proje bitiminde kanal gecisinden gunde 200 gemi ortalama 20000 TL gecis ucreti oderse gunde 4 milyon TL gelir ile yıllık gelir ~1.5 milyar TL olacaktir.
Sonuc: PROJENIN KENDINI GERI ODEMESI 200 YIL KADAR SURER.
HAYDI HAYIRLISI, KOLAY GELSIN.
Selamlar
Orhan Irfanoglu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder