Zannediyorum, bir toplumsal deneyimin daha sonuna geliyoruz.
Tarih AKP dönemini bir yazboz, toplumun fütursuzca deney tahtası olarak kullanıldığı bir dönem olarak yazacak.
Aşağıdaki alt başlıklardan bence en önemli olanı sağlık hizmetlerinin bir kar ve verimlilik beklentisiyle kurgulanamayacağı tespitidir.
Evet, sağlık hizmetleri sadece toplum hizmetidir.
Bunun verimlilik, ucuza mal etme, kitleselleştirme, tabana yayma gibi ölçekleri olabilir.
Ancak, ticari bir alan olarak düşünülmesi çok tutarlı görünmüyor.
Ben on yıldır özel hastanelerde çalışan bir hekimim.
Evet, özel hastaneler hizmeti ucuza mal etmiştir.
Ancak, bunu ne maliyetle yaptığını da sorgulamak lazım.
Lüzumsuz, girişimler, anlamsız tetkikler, sokuşturma konsültasyonlar.
Çalışan haklarının, hasta haklarının, insan haklarını sık sık göz ardı edildiği bir sistem.
Bir denge noktası olmalı.
Ne taşları bağlayıp köpekleri salmalı, ne de köpekleri tamamen bağlayıp taşları salmalı.
L2fSIJNoA0xfSNxA
AKP'nin hastaneleri ticarethaneye çevirme politikası iflas etti.
- İŞTE RAPORUN ORTAYA ÇIKARDIĞI GERÇEKLER
- AKP, SAĞLIK POLİTİKASININ ÇÖKTÜĞÜNÜ KABUL ETTİ
- "SAĞLIK HİZMETİ KÂR VE VERİMLİLİK BEKLENTİSİYLE KURGULANAMAZ"
AKP'nin sağlık hizmetlerini kamu hizmeti olmaktan çıkartıp "Kamu Hastane Birlikleri" adı altında döner sermaye işletmesine dönüştürmesi uygulaması hüsranla sonuçlandı. Sayıştay'ın 2015 Düzenlilik Denetim Raporu'nda, bu uygulamanın iflas ettiği ortaya çıktı.
Cuma, 18 Kasım 2016 11:10
Sayıştay'ın 2015 Düzenlilik Denetim Raporu, AKP hükümetlerinin "Sağlıkta Dönüşüm Programı" diyerek sağlık kurumlarını "Kamu Hastane Birlikleri" adı altında "ticari işletme"ye dönüştürdüğü uygulamaların iflas ettiğini gözler önüne serdi. Sağlık Bakanlığı hastanelerinin "döner sermaye" sistemiyle finansal olarak sürdürülebilirliklerinin ortadan kalktığı Sayıştay raporuyla da kanıtlandı.
İzmir Tabip Odası Hekim Meclis Üyesi Dr. Ergün Demir ve TTB Delegesi Dr. Güray Kılıç'ın, Sayıştay 2015 Düzenlilik Raporu incelemeleri, Sağlık Haktır adlı internet sitesinde yayınlandı. Bu incelemeye göre; Sağlık Bakanlığı'nın "kürek çeken değil dümen tutan olacağız" diyerek döner sermaye işletmesine çevirdiği ve özel sağlık sektörüyle rekabete açtığını iddia ettiği kamu hastanelerinin "esasen ortada döndürülen bir sermaye olmadığı, mali gücünün yetersizliği, çok ciddi bir borç yükü altında olduğu ve kısa vadeli borçlarını karşılayamaz durumda olduğu" Sayıştay Raporu ile tespit edildi.
İŞTE RAPORUN ORTAYA ÇIKARDIĞI GERÇEKLER
Sayıştay Başkanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Döner Sermaye İşletmeleri 2015 Yılı Düzenlilik Denetim Raporunda şu sonuçlara ulaşıldı:
Bakanlığa bağlı kamu hastanelerinin,
Likit (kısa vadeli nakit akışı) durumlarının yetersiz olduğu,
Kısa vadeli ödenmesi gereken borçlarını ödeme gücünün yetersiz olduğu,
Çok ciddi bir borç yükü altında olduğu,
Mali bağımsızlığının düşük olduğu ve bu nedenle öz kaynak yetersizliğinden dolayı ileride borç baskısı ile karşılaşabileceği,
Kısa vadeli yabancı kaynaklar (borçlar) artarken, özkaynakların da önemli ölçüde azalıyor olması ile kaynak yapısında ciddi anlamda sorunlar olduğu ve finansal açıdan risklerle karşı karşıya kalındığı,
Faaliyet (çalışma) durumu açısından etkin olmadıkları,
Yaptıkları iş ve işlemler sonucunda zarar ettikleri,
Mali durum ve işletme açısından yıllar itibariyle daha da kötüye gittiği,
Döner sermaye olarak faaliyet gösteren sağlık tesisleri için esasen ortada döndürülen bir sermaye olmadığı kanaat ve sonucuna varıldığı bildirildi.
AKP, SAĞLIK POLİTİKASININ ÇÖKTÜĞÜNÜ KABUL ETTİ
Kamu idaresi ise Sayıştay raporuna cevabında, söz konusu bulguların doğru olduğunu kabul ederek, gerekçe olarak şunları sıraladı:
-
Genel Sağlık Sigortası kapsamında bulunanlara Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) hükümleri doğrultusunda sunulan hizmetlerin bedellerinin Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunca belirlendiği ve girdi maliyetlerindeki artışa rağmen geri ödemede esas alınan SUT fiyatlarının büyük ölçüde sabit kalması,
-
Giderlerinin yaklaşık yüzde 75'inin ödemede önceliği bulunan sabit giderlerinden oluşması,
-
Ekonomiye yön verenlerce hedeflenen borçlanma tutarları nedeniyle değişken giderlerine yönelik olarak borç vadelerinin uzaması,
-
Uzun yıllardır SUT fiyatlarında artış olmamasına karşın tahakkukların bu fiyatlar üzerinden oluşturulması,
-
Üst yüklenici olarak değerlendirildiği için kıdem tazminatlarının sorumluluğunu alması,
-
Artan nöbet ücretlerini döner sermaye kaynaklarından karşılamakta zorlanması,
-
Göç krizi nedeniyle milyonlarca geçici koruma altına alınanlara hizmet verilmeye başlanması,
-
Yıllar itibarıyla puan başı gelirin azalması ile paket ve ücretsiz hizmet kapsamlarının genişlemesi gibi nedenlerle de borç ödeme gücünde yetersizlikler oluşabileceği ifade edilmiştir
Afiliasyonlarla birlikte üniversitelerin gider artırıcı unsurlarına da destek vermeye çalıştığı gerekçeler arasında sayılmıştır.
"SAĞLIK HİZMETİ KÂR VE VERİMLİLİK BEKLENTİSİYLE KURGULANAMAZ"
Sonuç olarak,
1. Sağlık hizmetinin kamu hizmeti olarak sunumuna son verilerek Sağlık Bakanlığı hastanelerini "Kamu Hastane Birlikleri" adı altında döner sermaye işletmesine dönüştüren uygulamanın hüsranla sonuçlandığı ve raporda özetle belirtilen "Sağlık tesislerinin mali gücünün yetersizliği, çok ciddi bir borç yükü altında ve kısa vadeli borçlarını karşılayamaz durumda olduğu" tespiti ile sağlık işletmeleri politikasının iflas ettiği ortaya çıkmıştır. Sağlık hizmeti, niteliği gereği kâr veya verimlilik beklentisi ile kurgulanamaz. Sağlık hizmetlerinin etkin sunumu, toplumsal gelişmenin en temel öğelerinden birisini oluşturur. Hizmet sunumunda etkinliğin sağlanmasında öncelik sağlık hizmetlerinin önce niteliğini ve daha sonra niceliğini arttırmaktır. Bu bağlamda devletin kamusal niteliği olan bu hizmetleri desteklemesi bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır.
2- Raporda kamu idaresinin "Hükümet politikalarının dikkate alınarak Sosyal Güvenlik Kurumu ve Maliye Bakanlığı yetkilileri ile birlikte yeniden değerlendirileceği" ifadesi, sağlıkta 2. reform dönemi haberleri ile birlikte değerlendirildiğinde önümüzdeki günlerde, hastane hizmetlerinin finansmanına ek kaynak olarak vatandaşın cebine yeni bir hortum uzatılacağına işaret etmektedir. Sağlıkta eşitsizlikler giderek artarken, tıbbi hizmetlere erişimin yurttaşların büyük bir çoğunluğu için giderek daha da zorlaşacağı bir sürece doğru hızla ilerliyoruz. AKP hükümetlerinin uyguladığı politikalara bağlı olarak artık sağlıkta hizmet bedellerinin ödenmesinde kritik bir evreye girilmiştir. Aslolan bilimsel kanıtlara dayalı, nitelikli, ulaşılabilir, giderlerin vatandaşın cebinden değil kamu kaynaklarından karşılanacağı bir sağlık sisteminin hayata geçirilmesidir.
a45UyF587661-161118163246 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2016/11/18 22:03 6 64 uyarlama@googlegroups.com
Zeka, kafanin icindeki altin madenidir.
Anonim
Nisa Suresi nin 173.ayeti de Risale-i Nur a isaret ediyormus.
Ayetin Turkce anlami:
Ey insanlar, size Rabbinizden bir delil geldi.
Ve size apacik bir nur olan Risale-i Nur u indirdik
Inanan-iman edenlere, hidayet kaynagi ve her turlu dertlerine sifa, verdik anlamindaki ayet de Risale-i Nur a isaret ediyormus.
Said-i Nursi ye gore; Kur an nasil bir hidayet kaynagi ve dertlere sifaysa; Risale-i Nur da oyle bir hidayet kaynagi ve dertlere sifadir
O zaman ayetin anlami su oluyor:
Inanan-iman edenlere, hidayet kaynagi olan ve her derde sifa veren Kur an-i Kerim i ve Risale-i Nur u verdik
Derleyen: Osman Turkoguz
INANCLARA VE AKLA AYKIRI BIR YAKLASIM, NURCULUK.
Beni rahatsiz eden seylerden biri ise cocuklar hakkinda soylenen yalanlari duymak zorunda olmak.
Ve biliyorum ki kahraman oldugunu dusunen anne ve babalar bunu sevmeyecek ama birileri onlarin iyiligi icin bunu soylemeli.
Cocuklariniz gereginden fazla degerli goruluyor.
Onlari tapilacak bir nesneye cevirdiniz, cocuk fetisistisiniz ve bu hic saglikli bir durum degil.
Cocuklar hakkinda hatirlamaniz gereken bazi seyler var.
Onlarin hepsi sevimli degil.
Sidik ve eksi sut karisimi bir kokuya sahipler.
Ikincisi cocuklarin hepsi zeki ve akilli degildir.(1990, New York)
George Carlin
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo | LiteCoin URL: LTtsCJ2mLUXLLs8v5US8w5zQeq66eakPtU |
NameCoin URL : N7wbJyxqoueznDHu9tnu56y1V7B9P1Phs4
FeatherCoin URL : 6rHGzeMefFvzqmBM5VNqmUziCxtga4wpDs
TerraCoin URL : 1GQFs8GpaTXxoeTAsGmo56WNfYSZRy2mBD
PeerCoin URL : PMeBpz6X9RRLQxdFs5Jws5JwFec3Mzen8q6Twg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder