8 Nisan 2018 Pazar

İSTANBUL BOĞAZI’NDAKİ KAZA VE KANAL İSTANBUL GERÇEĞİ



İSTANBUL BOĞAZI'NDAKİ KAZA VE KANAL İSTANBUL GERÇEĞİ

8 Nis 2018

Dün (7 Nisan 2018) İstanbul Boğazı'nda 225 metre boyundaki Malta bayraklı Vitaspirit adlı bir dökme yük gemisi kuzeyden güneye (Karadeniz'den Marmara'ya) doğru geçiş yaparken arıza nedeniyle Hekimbaşı Salih Efendi yalısına çarptı.

Kazada can kaybının olmaması sevindirici. Kazayı yapan gemide kılavuz kaptan da varmış ama bilinmeli ki nihai sorumluluk geminin kaptanındadır. Sosyal medyadan izlediğim kadarıyla kazanın görüntü ve ses kayıtlarından arızanın makineden mi dümenden mi kaynaklandığı yoksa daha başka sorunların da mı bu kazaya neden olduğu çok açık şekilde anlaşılmıyor. Deneyimlerime istinaden görebildiğim kadarı ile kazayı yapan geminin dar akıntılı ve zor bir boğazdan geçmek için yeterli hazırlıkları yapmadığını görüyorum.

* * *

Her Kazanın Altında Eşeklik Vardır

Yine de erken karar vermemek uzman ekip tarafından yapılacak kaza incelemesinin sonucunu beklemek lazım. Ayrıca kayıtlardan anladığım; gemide bulunan kılavuz kaptanın kazanın boyutlarının daha da büyümesini engellediğidir.

Diğer bilinmesi gereken bir konu da; her kazanın altında mutlaka bir eşekliğin yattığıdır. Yani insan hatasının! Makine arızası da dümen arızası da olsa; bu böyledir! Ayrıca; her kazanın bir eşek bir de masum tarafı vardır! Bu kazada masum taraf; yalı!

* * *

İhanet Projesi

Kazadan sonra dün akşam merkez akım medyanın internet sitelerinden birisi; "Boğazdaki tanker kazası Kanal İstanbul mega projesine olan ihtiyacın bir kez daha altını çizdi" diye yazmış. Bu başlığın amacı; Türkiye'yi gayri anayasal ve gayri hukuki olarak yöneten iktidar iradesine yalakalık yapmak ve onun İstanbul'a ve Türkiye'ye karşı ihanet projesi olan Kanal İstanbul'u parlatmak. Bu parlatışın arkasında; bilgi bilim birikim ve yaşadığımız toprakların ve bağrından çıktığımız milletin sesi olmak asla yok!

Seyrüsefer emniyeti yani İstanbul Boğazı'nda dünkü gibi olabilecek kazaların engellenmesi açısından Kanal İstanbul asla ve kat'a alternatif olamaz. Niçin mi olmaz? Bilimsel açıdan bir bakalım!

* * *

Geçmek İçin Zır Cahil Olmak Lazım

İstanbul Boğazı 31 km uzunluğunda olup; en dar yeri 700 metre en geniş yeri ise 4200 metredir. Şimdi soruyorum size; bu boğaz yerine ortalama olarak 150 metre genişliğinde 25 metre derinliğinde olan Kanal İstanbul'dan geçer misiniz? "Geçerim" diyebilmek için zır cahil olmak lazım! Ben aynı zamanda denizciyim ve kaptanım. İstanbul Boğazı yerine Kanal İstanbul'dan geçmeye beni hiçbir güç ikna edemez. İsterlerse kanalın boyutlarını 5 misli arttırsınlar -ki ekonomik olarak mümkün değil- yine de fark etmez.

İstanbul Boğazı dururken "tek adamlık" inisiyatifi ile "Ben yaptım oldu!" diyerek yapılacak bu kanaldan gemileri geçmeye zorlayamazsınız. Buna uluslararası deniz hukuku ve 1936 tarihli Montrö Sözleşmesi engel. "Gerekirse Montrö'yü değiştiririz" deniyorsa bu da mümkün değil. Diğer taraftan; mevcut şartlarda ve konjonktürde Türkiye'nin çıkarlarını ve güvenliğini koruyacak Montrö'den daha iyi bir anlaşma yapamazsınız. Ayrıca; doğal bir boğaz dururken yanına veya yakınına ona alternatif olarak yapılan dünyada tek bir kanal bile yok biliyor musunuz?

* * *

Merkez Akım Medya Ülkemiz İçin Tehdit

Hal böyle iken merkez akım medya doğruları ve bilimsel gerçekleri değil yalanları size vermeye ve kandırmaya çalışıyor. Doğan Grubu'na yapılan operasyon ve el koymayla birlikte artık merkez akım medya ülkemizi felakete taşıdığını net olarak gördüğümüz iktidarın etkisinde değil aynen emir ve komutasındadır.

Bu hali ile merkez akım medya; iktidar iradesinin ülkemiz üzerindeki rejim değişikliğine yönelik operasyonlarını gözden kaçırma demokrasiye insan hak ve özgürlüklerine hukuka ve adalete karşı işlediği suçları gizleme yolsuzlukları hasıraltı etme ve Kanal İstanbul gibi rant projelerini topluma yutturma işini yapmaktadır.

* * *

Gelecek Hafta Sonu İzmir'deyim

Sonuç olarak merkez akım medyanın görevi; toplumsal uyuşturucuyu halka zerk ederek ülkemize yönelik tecavüzün gerçekleşmesini sağlamaktır. Bu şekli ile merkez akım medya; ülkemiz toplumumuz güvenliğimiz ve geleceğimiz için tehdittir.

Önümüzdeki hafta sonu (14-15 Nisan 2018) İzmir Kitap Fuarı'nda olacağım ve "Affetmem Affedeni Hiç Affetmem! – Pensilvanya'dan 15 Temmuz Darbesine" kitabımı imzalayacağım. Bu kitapta; Kanal İstanbul Projesi'nin ne olup ne olmadığının ayrıntılı bir incelemesini de bulabilirsiniz.

Türker Ertürk

http://www.ilk-kursun.com/haber/358011/istanbul-bogazindaki-kaza-ve-kanal-istanbul-gercegi/


a45UyF587661-180408204049 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2018/04/08  22:50 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 


Baslica uc cesit insan vardir: bilgi sever, sohret sever, para sever.

PLATON

Nimete kavusmasi icin insana musibet gelir

(Buhari)
Lutfen bundan sonra Muslumanlardan eza, cefa ceken, basina bir musibet gelenler aglayip, zirlamasin.
Cunku baslarina gelen her turlu olumsuzluk onlarin Allahin sevgili kullarindan oldugunu gosteriyor.
Ben demiyorum, hadisler, ayetler boyle soyluyor.

Gayesiz bir hayatin manasiz bir kelimeden ne farki var?

Ali suad

Bilim tanriyi yok saymiyor,daha iyisini yapiyor;
onu gereksiz kiliyor.

P. Lafargue


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder