ENVER PAŞA'NIN KAŞI ...
Enver Paşa sol kaşındaki beyazlığı cihangirlik işareti olarak görüyordu. Kazım Karabekir'in anlatımıyla; "Kazım kaşımdaki beyazlığın bir cihangirlik alameti olduğunu söylüyorlar. Sen ne dersin?"(1)
K. Karabekir: " Etrafını bir ağ gibi çeviren dalkavuklar Enver'i mitolojik bir kahraman yapabilmek için bütün maziyi hayasızca yalanladılar. Enver'in Allah tarafından Türk milletine ihsan edilmiş dahi bir kahraman olduğuna halkı hükumeti padişahı ve hatta Enver'in kendisini de inandırdılar. (1)
Enver Paşa'nın bekleme salonunun hergün birçok acayip kılıklı kişilerle dolup boşaldığını şaşkınlıkla görmesi üzerine Ali İhsan Sabis şöyle yazar:
"Yaverleri yokladım kısmen kendileriyle görüştüm. Anladım ki bunlar(...) Turan Yolu Turan Fatih'i fikrini telkin ediyorlar ve kendisinden bağış olarak Mesture(örtülü ödenek) parası koparıyorlar kimisi kasideler
methiyeler yazmış okumak istiyor kimisi gördüğü rüyadan semavi bir ilham manası çıkarmak istiyor kimisi Enver Paşa'nın kaşındaki beyaz kılların cihangirlik alameti olduğundan dem vurmak istiyor. "(2)
Kazım Karabekir:"Enver Paşa kendisini Napolyon olma yeteneğine sahip olduğunu inandırmıştı. Beşiktaş'taki evinde kendisini ziyarete gittiğimde bekleme odasında bir almanla karşılaştım. Duvarda bir Napolyon resmi masada bir Napolyon heykeli vardı. Alman bunları göstererek "Burada Napolyon orada Napolyon(eliyle yukarıda Enver'in bulunduğu odayı göstererek) yukarıda da bir Napolyon" dedi. (1)
Liman von Sanders Enver paşa'nın Avrupa cephelerine gönderilmek üzere Almanlara önerdiği iki Türk tümeninin gönderilmesini Osmanlı'da daha çok ihtiyaç olması gerekçesiyle engeller.
Adeta Sanders Osmanlı paşası Enver ise alman generali gibidir. (3)
Sanders Alman genelkurmayının yönlendirmesiyle ve Bronsart'ın planlamasıyla başlayan Sarıkamış harekatına da hezimet getireceği düşüncesiyle karşı çıkarken Enver Alman beklentilerini karşılamak yanında kendi gelecek hayallerini gördüğü harekatı tam bir kararlılıkla uygular. (4)
1. Dünya Savaşı içinde Osmanlı'ya gelen Alman savaş malzeme sandıkları ve hatta vagonlar üzerinde"Enverland" yazabilecek denli pervasızlık söz konusuydu. Bir diğer garip durum ise Osmanlı genel karargahında yazışmalar önemli oranda almanca yapılıyordu. (4)
Sakarya Savaşı öncesinde Enver Mustafa Kemal'in başarısız olacağını ve kendisine tekrar Anadolu'ya dönüş imkanı olacağını düşünerek Batum'da beklemektedir. Mustafa Kemal'in başkomutanlığında Sakarya Savaşı Eylül 1921'de kazanılır ve Enver'in geri dönüş hayali suya düşer. (4)
Enver yönetecek yeni bir vatan bulmak için sonuna kadar çabalayacaktı. Abdülhamit'e karşı olan devrimci hayatını tersi bir dönüşümle Pantürkist ve almancı bir diktatör olarak sürdürecek yenilince bir kez daha dönerek Komünist Enternasyonala yoldaş olduğunu ilan edecek ancak yoldaş rolüyle amacına ulaşamayacağını anlayınca bu kez karşı devrimci bir kimlikle yeniden Türkçülüğe dönecek Osmanlı'da kaybettiği "vatanı" Sovyetler Birliğine karşı ayaklandıracağı insanlarla Orta Asya steplerinde kurmaya çalışacaktı.
Enver Paşa 4 Ağustos 1922 tarihinde 25 süvari ile Pamir Dağı eteklerinde kızılordu birlikleriyle savaşırken 41 yaşında hayatını kaybeder. (4)
(1) K. Karabekir 1. Cihan harbine nasıl girdik?
(2) A. İhsan Sabis 1. Dünya harbi.
(3) D. Avcıoğlu Milli Kurtuluş Tarihi
(4) E. Aydın Osmanlı'nın son savaşı
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Ne mutlu Turkum diyene!
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
92. BIR RUHUN VARLIGI SACMA BIR VARSAYIMDIR. OLMEZ BIR RUHUNVARLIGI DAHA SACMA BIR VARSAYIMDIR
Insanlar her ne kadar ruhlari, ya da kendilerine hayat verdigini sandiklari hayat ufurugu hakkinda en kucuk bir fikir edinmek imkansizliginda bulunsalar da, yine bu mechul ruhun olumsuzlugune kendi kendilerini inandirirlar. Her sey onlara kanitlar ki; onlar, ancak cismin maddi olan kuvvet ve duygulari ya da maddi organlari araciligiyla hisseder, dusunur, fikirler kazanir, haz ve aci duyarlar. Bu ruhun mevcudiyetini varsayarak dahi, bunun tumuyle cisme bagli oldugunu ve cismin ugradigi butun degisikligi, ruzgarlarin sicak ve sogugunu birlikte cektigini onamaktan kacinilamaz.
Bununla birlikte yaratilis ve icerigi bakimindan, maddeyle hicbir benzerligi olmadigi sanilir. Istenir ki, ruh bu maddenin yardimi olmaksizin hareket edebilsin ve hissedebilsin. Sozun kisasi, iddia edilir ki; maddeden yoksun ve duygulardan uzak bir ruh da yasayabilir; mutluluk ya da siddetli acilar hissedebilir. Iste boyle, asagi yukari boyle varsayimlara dayanan bos, ise yaramaz seyler dokusu uzerinedir ki, "ruhun sonsuzlugu" dilber fikri insa edilir. *
Hangi nedenlere dayanilarak ruhun sonsuzlugunun varsayildigini sorsam, bana hemen "insan yaratilisi geregi olarak olmez olmak, baska bir deyisle, hep yasamak istiyor" cevabi verilir. Ancak, karsilik olarak derim ki; bir seyi siddetle istiyor olmamiz, istegimizin yerine getirilecegini, bu siddetli istekten sonuc alinacagini cikarmak icin yeterli midir? Olmasi siddetle istendigi icin bir seyin olmamasinin kesinlikle mumkun olmayacagina karar verme cesareti hangi tuhaf mantikla gosterilir?! Insanlarin hayalgucunun dogurdugu istekler, gercegin olcusu mudur? "Ahiret hayatinin cazip umitlerinden yoksun olan tanrisizlar yok olmayi istiyor" diyorsunuz. Pekala. Hep var olacaginizi cikarmakta ne kadar yetkiliyseniz, bu arzuya gore, tanritanimazlar da yok olmayi isterken, yok olacaklarini cikarmakta o kadar yetkilidir.
Fransiz hekimlerinden biri, "L'immortalite de l'ame est trop belle pour etre crue" der. Anlami soyledir: "Sonsuz ruh fikri, inanilmayacak kadar cok guzeldir. " (A. C. )
- - - - - - - - - - - - -
Ellisine gelen herkes hak ettigini bulacaktir.
George Orwell
- - - - - - - - - - - - -
Her cesit hatanin arasinda, peygamberlik en yersizidir.
ELIOT,T.S. (Thomas Stearns) (1888-1965) ABD dogumlu Ingiliz sair, oyun yazari ve elestirmen.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 158 Nitelikli dolandiricilik
1) Dolandiricilik sucunun
a Dini inanc ve duygularin istismar edilmesi suretiyle
b Kisinin icinde bulundugu tehlikeli durum veya zor sartlardan yararlanmak suretiyle
c Kisinin algilama yeteneginin zayifligindan yararlanmak suretiyle
d Kamu kurum ve kuruluslarinin kamu meslek kuruluslarinin siyasi parti vakif veya dernek tuzel kisiliklerinin arac olarak kullanilmasi suretiyle
e Kamu kurum ve kuruluslarinin zararina olarak
f Bilisim sistemlerinin banka veya kredi kurumlarinin arac olarak kullanilmasi suretiyle
g Basin ve yayin araclarinin sagladigi kolayliktan yararlanmak suretiyle
h Tacir veya sirket yoneticisi olan ya da sirket adina hareket eden kisilerin ticari faaliyetleri sirasinda kooperatif yoneticilerinin kooperatifin faaliyeti kapsaminda
i Serbest meslek sahibi kisiler tarafindan mesleklerinden dolayi kendilerine duyulan guvenin kotuye kullanilmasi suretiyle
j Banka veya diger kredi kurumlarinca tahsis edilmemesi gereken bir kredinin acilmasini saglamak maksadiyla
k Sigorta bedelini almak maksadiyla
l Ek 24 11 2016-6763 14 md. Kisinin kendisini kamu gorevlisi veya banka sigorta ya da kredi kurumlarinin calisani olarak tanitmasi veya bu kurum ve kuruluslarla iliskili oldugunu soylemesi suretiyle
Islenmesi halinde uc yildan on yila kadar hapis ve besbin gune kadar adli para cezasina hukmolunur. Ek cumle 29 6 2005 – 5377 19 md. Degisik 3 4 2013-6456 40 md. Ancak e f j k ve l bentlerinde sayilan hallerde hapis cezasinin alt siniri dort yildan
adli para cezasinin miktari suctan elde edilen menfaatin iki katindan az olamaz. 2 __________________ 1 Bu fikrada gecen Baskasina ait olup da ibaresinden sonra gelmek uzere 29 6 2005 tarihli ve 5377 sayili Kanunun 18 inci maddesiyle muhafaza etmek veya ibaresi eklenmis ve metne islenmistir.
2) 24 11 2016 tarihli ve 6763 sayili Kanunun 14 uncu maddesiyle bu fikrada yer alan "iki yildan yedi yila" ibaresi "uc yildan on yila" seklinde "j ve k" ibaresi "j k ve l" seklinde ve "uc yildan" ibaresi "dort yildan" seklinde degistirilmistir.9006
2) Kamu gorevlileriyle iliskisinin oldugundan onlar nezdinde hatiri sayildigindan bahisle ve belli bir isin gordurulecegi vaadiyle aldatarak baskasindan menfaat temin eden kisi yukaridaki fikra hukmune gore cezalandirilir.
3) Ek fikra 24 11 2016-6763 14 md. Bu madde ile 157 nci maddede yer alan suclarin uc veya daha fazla kisi tarafindan birlikte islenmesi halinde verilecek ceza yari oraninda suc islemek icin teskil edilmis bir orgutun faaliyeti cercevesinde islenmesi halinde verilecek ceza bir kat artirilir.
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur-gundem@googlegroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc |
Grup Sayfamiz | : | https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum. Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim. Videolar, resimler, makaleler falan. | : | http://insulaelibertatis.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder