Bülent ESİNOĞLU : Siyasi şımarıklık!
Şımarıklık her ne kadar psikolojik bir olgu gibi görünse de, arkasında güç ilişkisi vardır.
Ana ve babadan alınan güçle, çocuğun şımarması gibi, iktidar sahiplerinden alınan güçle şımarmak, siyasi şımarıklıktır.
Siyaseten şımarmış olanın, stratejiden ve taktikten haberi yoktur.
Oysa güç aldığı iktidarın bir stratejisi ve taktikleri vardır.
Çünkü iktidar şımarıklığa gelmez.
İktidarın sürdürülebilir olması için, sürekli güç kazanımı ve belirli bir disiplin içinde olması gerekir.
Siyaseten şımarmış bir kişi, aslında kendi kariyeri ve kendi dünyasının peşindedir.
Oysa iktidarın siyaseti;
hep iktidar olmanın siyasetidir.
"İktidar yozlaştırır, şımartır" derken kast edilen, iktidarın kendisinden ziyade, onu destekleyen tabanın, kanaat önderlerinin, sözde düşünürlerinin şımarmasıdır.
*
Tabanın topyekûn şımarması diye bir şey olmaz.
Kitleler geçim derdindeyken şımarmazlar.
İktidar tabanındaki şımarıklar, tuzu kuru olanlardır.
Zenginlerdir.
*
Zenginlik zaten şımarıklığın ana kaynağıdır.
Bu şımarıklığı bir de, iktidarla bütünleştirdiğinde, şımarıklık akla ziyan bir noktaya gelir.
*
Şımarıklığın içinde esasen akıl yoktur.
Bilim yoktur.
*
Siyasi şımarıklığa günümüzden iki örnek sunacağım.
Anayasa'daki laikliğin siyasi iktidarca işletilmediğini gören ve anlayan "siyasi şımarıklar" daha bir öne çıkar oldular.
*
Laiklikle dalga geçtiklerini sanıyorlar.
Kadir Mısırlıoğlu, ölü askerin Müslüman olup olmadığını nasıl anlamamız gerektiğini bize öğretiyor.
Savaşta ölmüş asker yüz üstü yatıyorsa "kâfir", gökyüzüne doğru yatıyorsa, Müslümandır diyor.
*
İkinci örnek, bu örnekten daha şımarık.
"Cinsel ilişki sırasında şeyhinizi düşünürseniz, doğan çocuk ahlaklı olur" diyor.
*
Kadına saldıran, kadının gülüşüne, sokaktaki yürüyüşüne karışan fetvalar çok.
Zaten gericilğin derdi kadından başlar.
*
*
İslamcı iktidarın içinde bulunduğu vahameti fark etmeyen bu şımarıklar, kendi dünyalarında yaşıyor ve şımarmaya devam ediyorlar.
Ve bizlerden de istiyorlar ki kendi inandıkları saçmalıklara biz de inanalım.
Kendilerine teslim olalım.
*
Kişi şımarınca, her istediğinin olacağına, her inandığı şeye herkesin inanacağını sanır.
*
Aslında öyle bir süreçten geçiyoruz ki, kimsenin şımaracak halinin olmaması gerekir.
*
Düşük yoğunluklu bir iç savaş yaşıyoruz.
Her gün şehitlerimiz geliyor.
Şehitlerin yüz üstü mü yoksa başka bir şekilde mi aramızdan ayrıldığını soracak halimiz yok.
*
İktidar şımarıkları hala işin ciddiyetini kavrayamıyorlar.
Dini sohbetlerinde, insan aklı ile alay ediyorlar.
Siyasi söyleşilerde, gerçek dışı bilgilendirmeler, gerçek dışı varsayımlar, gerçekmiş gibi anlatılıyor.
*
Aslında iktidar gücünden destek alarak, gerçek dışı varsayımlar üzerinden iktidara destek olduğunu sananlar, bir gün gerçeğin kendisi ile karşılaşacaklar.
*
İktidarın yozlaştığının temel göstergesi iktidardan güç alan şımarıklardır.
Onla hala kendi desteklediklerinin iktidarda olduğunu sanarlar.
7.3.2016, bulentesinoglu@gmail.com
a45UyF587661-160307150053 Oraj Poyraz At Neomailbox cimcime@neomailbox.net
2016/03/07 19:00 1 39 undefined undefined Milli_Haber@googlegroups.com
Calisan kotuluk dusunemez, calismayan da kotulukten kurtulamaz.
Hz.Ali
Tanim: Biz Resulullah (sav) ile birlikte gazveye cikmistik.
Beraberimizde kadin yoktu.
Husyelerimizi aldirmayalim mi?
diye sorduk.
Bizi bundan yasakladi, sonra da muvakkat istifade hususunda bize ruhsat tanidi.
Herhangi birimiz, bir elbise mukabilinde kadinla, bir muddet icin nikah yapiyorduk.
Buhari, Tefsir, Maide 9, Nikah 6, 8; Muslim, Nikah 38, (1404)
Hadis No : 5631
Haluk Gumustabak : DORT HALIFENIN HADIS NAKLIYLE MUCADELESI:
HZ. EBU BEKIR IN ALDIGI ONLEMLER
Hz. Ebu Bekir, peygamberin vefatindan sonra Muslumanlari toplayarak soyle demisti: Sizler, Peygamberden hadis rivayet ediyorsunuz ve bu hadislerde ihtilafa dusuyorsunuz. Sizden sonrakiler ise daha fazla ihtilaf edecektir. Peygamberden hicbir sey tahdis etmeyin. Size bir soru soran olursa, Bilgimizle sizin aranizda Allah in kitabi var deyin ve onun helal kildigini helal, haram kildigini haram kilin [Zehebi, Teskiretu l Huffaz, I, 2-3]
Hz. Ebu Bekir vefat ettigi gece bir hayli huzursuz olmus ve uyuyamamis, bunun sebebini soran kizi Hz. Aise ye sebebinin hadisler oldugunu soylemis, sabah olunca da evde mevcut olan butun yazili hadisleri getirtip yaktirmis. [Zehebi, I, 5]
HZ. OMER IN ALDIGI ONLEMLER
Hz. Omer diger sehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde yazili bulunan hadis mecmualarini yok etmelerini istedi. [Ibn Abdilberr, 108]
Hadisler Omer doneminde cogalmisti. Omer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarini getirmelerini istedi. Sonra bunlarin yakilmasini emrederek sunu soyledi: Kitap Ehli nin Misna si gibi Muslumanlarin Misnasi dir bunlar. [Ibn Sad/Tabakat 5/140]
Hz. Omer Irak a yolcuga giden arkadaslarina soyle demisti: Siz oyle bir ulkeye gidiyorsunuz ki halki ari ugultusu gibi Kur-an okur. Hadislerle onlari mesgul etmeyiniz ve yollarini saptirmayiniz. [Hanbel, Kitabul Ilel 1/62-63]
Hz. Omer soyle der. Ancak sizden onceki kavimleri hatirladim, onlar da kitaplar yazmislardi ve Allah in Kitabi ni birakarak onlara sarilmislardi. Allah in Kitabi ni asla baska bir seyle degistirmem baska bir rivayette Ben yemin ederim ki, Allah in Kitab ni hicbir seyle golgelemem. [El Hatip, Takyidull Ilm Sayfa 50; Ibn Sad, Tabakat, 3/206]
Hz. OSMAN IN ALDIGI ONLEMLER;
Hz. Osman cok hadis nakletmelerinden oturu Ebu Hureyre yi Devs daglarina gondermekle, Kab i Kirede daglarina gondermekle tehdit etmistir. [Tahzirul Havas 10b. ]
HZ. ALI NIN ALDIGI ONLEMLER;
Bir gun Hz. Ali ye gelirler ve Halk hadislere dalmis. derler. Hz. Ali sorar: Gercekten oyle mi? Evet derler. Peygamber den isittim ki gelecekte vuku bulabilecek bir fitneden soz ediyordu. O fitneden kurtulus nedir, nasildir? diye sordum. Resullullah dedi ki:
Kurtulus Kuran dadir. Cunku sizden oncekilerin haberleri de, sizden sonrakilerin haberleri de, aranizdakilerin hukmu de ondadir. O gercek ile yalani birbirinden ayiran kesin bir hukumdur, saka ve bos soz degildir. O nu terk eden her zorbanin Allah boynunu kirar. Hidayeti, dogru yolu O ndan baskasinda arayani Allah sapkinliga dusurur.
O, Allah in en saglam urganidir. O, hikmetle dolu Kuran dir. O en dogru yoldur. O, bos arzularin haktan saptiramayacagi, dillerin, karistirip belirsiz edemeyecegi, ilim adamlarinin doyamayacagi, cok tekrarlanilmasindan bikilmayan, ilginc ozellikleri bitip tukenmeyen bir kitaptir. Sunen-i Tirmizi/Darimi
Hz. Ali den rivayet edildigine gore o yaninda yazili sahifeler bulunan kimseleri, bunlara muracaat etmekten sakindirmis ve Sizden onceki insanlar, Rabb lerinin Kitabini terk ederek alimlerinin sozlerine uyduklari icin helak olmuslardir demistir. [Ibn Abdilberr, 108]
Hz. Ali minberden su hutbeyi veriyordu: Yaninda hadis sayfalari bulunanlar gidip onlari yoketsinler. Zira halki helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran i terk etmeleridir.
Ibn Abdulberr, Camiul Beyanil Ilm
HADIS RIVAYET EDEN SAHABELERIN BUNDAN VAZGECMELERI
Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti cevabini verdi. [Buhari, K. Fezailul Kur-an 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30, 31; Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43]
Ibn Mesud elinde bir hadis sayfasiyla geldi. Sonra su isteyerek sayfalari sildi, sayfanin yakilmasini emretti ve sunu soyledi: Allah kime bir hadis sayfasinin yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar etmezse Allah a yemin ederim ki, Hindistan da dahi olsa onu arar bulur ve yok ederim.
[Ebu Reyye, Muhammedi Sunnetin Aydinlatilmasi, s. 27]
OLUSTURULAN NOTLARIN YAKILMASI/IMHA EDILMESINE DAIR;
Ebu Musa el Esari nin bir taraftari, tesvik uzerine hocasinin hadislerini yazmis; ancak o bunu ogrenince hepsini imha ettirmis. [Ibn Sad, IV, 112]
Ubeyde b. Kays, kitaplarinin yakilmasina veya baska turlu imha edilmesine, vasiyetinde yer vermisti. [Ibn Hanble, Ilel, I. 104]
Omer, Sam a geldiginde Zeyd b. Sabit in diyete dair sahifesini sorup getirtti ve onu parcaladi. [Ibn Hanbel, Ilel, I, 206]
4 Halife nin disinda Peygamberimiz i goren bircok degerli sahabe, gerek 4 Halife doneminde, gerekse 4 Halifeden sonra arkadaslarinin hadislere karsi takindiklari tavri benimsemislerdir. Bu konuda Ibni Abbas ve Abdullah bin Mesud adli meshur sahabeleri gorelim:
Seddad, Ibni Abbas a Hz. Peygamber bir sey birakti mi? diye sordu. O da Sadece Kuran in iki kapagi arasinda olanlari birakti. cevabini verdi.
Buhari K. Fezailul Kuran 16; Muslim K. Fezailus Sahabe 30,31 Ebu Davud K. Fiten 1, Tirmizi K. Fiten 43
Ibni Abbas hadis yazmayi yasaklar ve soyle derdi: Sizden onceki ummetlerin sapmalari bu sekilde kitaplar vucuda getirmek yuzunden olmustur.
Ibn Abdul Berr, Camiul Beyanil ilm 1/63-68
http://halukgta.blogcu.com/http://hakyolkuran.com/menudetay.php?id=360
| Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
| Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
| Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
| Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
| Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
| Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
| Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder