Muhasebe taklası atalım derken üçlü burgu atmışlar.
İşin aslı, belli ki Kaçak Sarayın levazımcıları sarayın bokunu temizleyeyim derken temizliği biraz fazla kaçırmış.
Buradan da anlıyoruz ki, devletin çivisi çıkmış, vidaları gevşemiş, pimleri düşmüş, motoru yağsız çalışıyor birazdan yatak saracak.
L2fSIJNoA0xfSNxA
Örtülü ödenek sıfırlandı: Tarihte ilk kez 'eksi' çıktı
Bütçeden güvenlik ve savunma için yapılan harcamaların 9 aylık faturası 2.2 milyar liraya çıktı. "Örtülü ödenek" harcamalarında ise eylül ayında bir "ilk" yaşandı. Ödenekteki harcama "eksi" çıktı. "Örtülü ödenekteki" bu gelişme soru işareti yarattı.
Mustafa Çakır
18 Ekim 2016 Salı, 10:11
Saray para yutuyor
Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü eylül ayına ilişkin 2016 yılı merkezi yönetim bütçe giderleri tablolarını yayınladı. Bütçeden güvenlik ve savunmaya yönelik mal, malzeme ve hizmet alımları için eylül ayında 216 milyon 873 bin lira harcama gerçekleşti. Geçen yıl eylül ayında savunma ve güvenlik için 199 milyon 159 bin lira harcama yapılmıştı. Bu kapsamda yıl başından bu yana 9 ayda güvenlik ve savunma için yapılan harcamaların toplamı da 2 milyar 238 milyon 853 bin liraya çıktı. Eylül ayında savunma ve güvenlik kaleminden yapılan harcamaların 46 milyon 763 bin lirasını silah, araç, gereç ve savaş teçhizatı alımları oluşturdu.
Örtülüde "ilk"
Başbakanlık ile Cumhurbaşkanlığı'nın kullanımında bulunan ve nereye harcandığı gizli tutulan "örtülü ödenek" harcamaları bütçe giderlerinde "gizli hizmet giderleri" olarak gösteriliyor. Bu kapsamda eylül ayında "örtülü ödenekten" yapılan harcama "eksi" çıktı. Bütçe giderlerinin ekonomik sınıflandırılması tablosuna göre "gizli hizmet giderleri" kapsamında eylül ayında yapılan harcama "- 3 milyon 10 bin lira" olarak yer aldı. "Örtülü ödenekte" ilk kez karşılaşılan bu durum dikkat çekti. Ekonomistler tarafından da şaşkınlıkla karşılanan "örtülü ödenekteki - 3 milyon 10 bin liralık" farka ilişkin 3 olasılık öne çıktı. "Örtülü ödenekten" yapılan harcamanın "eksi" olarak yer alması, "geçmiş aylarda Hazine'den 'örtülü ödenek' kapsamında çekilen paranın harcanmayarak iade edilmiş olabileceği" yorumlarına neden oldu. Öte yandan, "Eylül ayında da örtülü ödenekten harcama yapılmış ancak geçmiş aylardan gelen iade daha fazla olduğu için böyle bir sonuç çıkmış olabilir" yorumları da yapıldı. Bir diğer olasılığa göre ise geçmiş aylarda yapılan hata düzeltilmiş olabilir. Eylül ayındaki düşme nedeniyle "örtülü ödenekten" 9 ayda yapılan harcamaların toplamı da 1 milyar 112 milyon 87 bin liradan 1 milyar 109 milyon 77 bin liraya geriledi. Bunun dışında "diğer görev giderleri" içerisinde gösterilen "Barışı Destekleme ve Koruma Harekat Giderleri"nde eylül ayında yapılan harcama da dikkat çekti. Bu kalemden nisan ayında 372 milyon 700 bin lira harcama yapılmıştı. Bu yıl içerisinde diğer aylarda herhangi bir harcama yapılmayan bu kalemden eylül ayında 158 milyon 50 bin lira harcama gerçekleştirilmesi dikkat çekti. Bütçeden istihbarat personeli giderleri için de eylül ayında 60 milyon 798 bin lira harcama yapıldı. Yıl başından bu yana bu giderler için toplam 597 milyon 642 bin lira harcama gerçekleştirildi.
Diğer taraftan bütçeden eylül ayında "temsil ve tanıtma giderleri" için 12 milyon 657 bin lira harcama yapıldı. Bütçenin 152 milyon 597 bin lirası da aralarında kamunun taşıt, mal ve malzeme kiralamalarının da bulunduğu toplam kira harcamalarına gitti. Mal ve hizmet alımları için ise 3 milyar 481 milyon 55 bin lira harcama yapıldı.
a45UyF587661-161018131948 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2016/10/18 16:02 4 58 candostum@googlegroups.com
Su hayatta tek basina inzivada kalarak, sadece kendi sesinin yankisini duyarak, Hakikat i kesfedemezsin.
Kendini ancak bir baska insanin aynasinda tam olarak gorebilirsin.
TEBRIZ LI SEMS
Insanlarin topraktan, sudan, camurdan, meniden, kandan, balciktan, yumurtadan yaratildigi soylenmektedir. Bakilacak Ayet ler Kiyamet-37, Nahl-4, Hud-61, Meryem-67, Rum-20, Fatir-11, Ali-imran-59-60, Hicr-26, Furkan-54, Nur-45, Alak-2, Enbiya-30 vb.
Muhammed in Seytani Direge Baglamaktan Vazgecmesi
A raf suresinin 27. ayetinde, seytandan soz edilirken: ...Sizin onlari gormeyeceginiz yerlerden,o ve toplulugundan olanlar, sizi gorurler. deniyor.
Bundan su cikiyor acikca:
- Seytan ve toplulugundan olanlar, insanlari gorurler.
- Insanlarsa ne seytani, ne de onun toplulugundan olanlari gorebilirler.
Seytan ve toplulugu ( huve ve kabiluhu ) anlatiminin kapsami icinde, Kur an yorumculari, cin leri de gorurler. ( Bkz. Taberi, Camiu l-Beyan fi-Tefsiri l-Kur an, 8/113, F. Razi, e t-Tefsiru l-Kebir, 13/54.)
Boyleyken, Elmali Hamdi Yazir, mufessirin (Kur an yorumculari) demislerdir ki bundan, insanin seytani hic goremeyecegi zannedilmemelidir... diyor. (Bkz. Hak dini Kur an Dili, 3/2147.)
Oysa, ayetteki acik anlatim nedeniyle, Kur an yorumculari nin tumu bu gorusu paylasmaz. (Bkz. Taberi, ayni yer; F. Razi, ayni yer; Celaleyn /132;Tefsiru n-Nesefi, 2/50.)
Fahruddin Razi, su nedenlerle cin lerin, seytan larin insanlara gorunmemesi gerektigini yazar: ( Bkz. F. Razi, ayni yer.)
Baska kiliklara burunerek bile olsa cin-seytan insana gozukur olsa:
- Insan ornegin karisinin, cocugunun, gercekte cin oldugunu dusunebilir.
- Insan her gordugu kimse icin de bu saniya (cin oldugu sanisina) kapilabilir.
- Ve boylece kimseye guven kalmaz.
-.........
Gelin gorun ki, Muhammed, SEYTAN i, CIN i, hem de somut bir bicimde gordugunu soyler:
Seytani yere yatirdim, boguyordum
Nesei nin Aise den aktardigi bir hadise gore Muhammed soyle der:
Namaz kilarken seytan geldi. Hemen yakaladim, yere yatirdim, boguyordum onu. O denli ki, onun dilinin soguklugunu elimin uzerinde duydum. .
Ibn Teymiyye, bu hadisi saglamlikta Buhari nin kosullarini tasidigini belirtir. (Bkz. Takiyyundin Ibn Teymiyye, Izahu d Delale fi Umumi r-Risale, Misir, 1369, s. 41. Bu hadis icin ayrica bkz. Kamil Miras, Tecrid-i Sarih Ter., 288 no. lu hadisin izah indaki 2 no.lu not.)
Seytanin yatirilmasi , bogulmasi ve dilindeki sogukluk, bu soguklugun elde duyulmasi , bes duyu icine giren,somut durumlardir. Muhammed in seytani bogarken onun salyasinin eline bulastigini, elinde bunu duydugunu (hissettigini) anlattigi da aktarilir. ( Bkz. Ahmet Ibn Hanbel, Musned, 3/82.)
Cinin-seytanin direge baglanmasi
Ayni hadiste, Muhammed in seytani yakaladiginda, bir direge baglamakistedigin, buna guc yetirebildigini, ama bu tur seylerin Suleyman peygambere ozgu kalmasi gerektigini dusunup direge baglamaktan vazgectigini anlattigi belirtilir. Yine bu hadiste Muhammed in ...Direge baglardim ve Medine cocuklari onunla oynarlardi yoksa. dedigi de aktarilir. (Bkz. Ayni kaynaklar) Bu hadis, Buhari nin ve Muslum in e s-sahihlerinde de -biraz degi$ikliklerle- yer aliyor. Muslim deki bir aktarmaya gore Muhammed soyle anlatmakta:
- Tanri dusmani Iblis, yuzumu yakmak amaciyla, bir ates aleviyle geldi. Bu nedenle ben uc kez: Senden Tanri ya siginirim! dedim. Sonra Tanri nin tam lanetiyle seni lanetlerim! diye ekledim. Yine uc kez. Geriye gitmedi. Yakalamak istedim sonra. Tanri ya anticerek soylerim ki, kardesimiz Suleyman in (bu tur seyleri yapmanin kendisine ozgu kilinmasina iliskin) istegi olmasaydi baglanacakti o. Ve Medine halkinin cocuklari onunla oynayacaklardi. (Bkz. Muslim, e s-Sahih, Kitabu l-Mesacid/40, hadis no: 542.)
Bir baska aktarmaya da, Buhari ve Muslim, birlikte soyle yer verirler:
Dun gece, CINLERDEN IFRIT, namazimi bozdurmak icn bana ansizin saldirdi. Tanri, bana, onu yakalama olanagi verdi. Ve onu, Mescid in direkelrinden bir direge baglamak istedim. Sabah olunca, tumunuz ona bakip seyredesiniz diye... Ne var ki, kardesim Suleyman in: Tanrim beni bagisla, bana benden sonra kimsenin ulasamayacagi bir egemenlik ver! (Sad, ayet:35) bicimindeki sozunu animsadim (ve onu direge aglamaktan vazgectim). (Bkz. Buhari, e s-Sahih, Kitabu s-Selat/75; Tecrid, hadis, no: 288; Muslum, e s-Sahih, Kitabu s,Selat/75; Tecrid, hadis no: 288; Musluim, e s-Sahih, Kitabu l-Mesacid/39, hadis no: 541.)
Cin-seytan icin, hadislerde baska somut seyler de anlatilir. Ornegin Seytanin zart diye sesli olarak yellenmesi.
Seytan zart diye ses cikararak yellenir
Muhammed in soyle dedigi aktarilir:
Namaza cagrildiginda (ezan), SEYTAN geri geri gidip uzaklasir. VE ZART (zurat) diye sesli yellenerek gider. Ezan sesini isitemeyecegi yere degin uzaklasir... (Bkz. Buhari, e s-Sahih, Ezan/4; Tecrid, hadis no: 360; Muslim, e s-Sahih, Kitabu s-Selat/16-19 hadis no:389.)
Kimileri bunun bir temsil oldugu gorusunde. (Bkz. Kamil Miras, bu hadisin Izahindaki 2 no lu not.). Ne var ki, temsil icin seytanin yellenirken zart diye ses cikardigini soylemeye gerek olmadigi dusunulebilir.
Su da var: Muhammed, cinin-seytanin, yemesinden-icmesinden soz eder. (Bkz. Muslim, e s-Sahih, Kitabu l Esribe/102-106; hadis no: 2017-2020.)
Ibn Melek de Nevevi ye dayanarak bu yeme-icmenin gercek anlamdaki bir yeme icme oldugunu savunur. ( Bkz. Mebakiru l-Ezhar fi Serhi Mesariki l-Envar, 1/100.)
Yemesi-icmesi olanin, sesli olarak yellenmesi de dogal degil mi? Yani Muhammed in sozlerini tevil etmeye gerek bulunmamakta.
Turan Dursun, Din Bu 2 - Hz. Muhammed Sayfa 133-135
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo | LiteCoin URL: LTtsCJ2mLUXLLs8v5US8w5zQeq66eakPtU |
NameCoin URL : N7wbJyxqoueznDHu9tnu56y1V7B9P1Phs4
FeatherCoin URL : 6rHGzeMefFvzqmBM5VNqmUziCxtga4wpDs
TerraCoin URL : 1GQFs8GpaTXxoeTAsGmo56WNfYSZRy2mBD
PeerCoin URL : PMeBpz6X9RRLQxdFs5Jws5JwFec3Mzen8q6Twg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder