Necati DOĞRU : Damat olmasaydı Türk Ordusu perişandı!
2 Haziran 2016
Eşek ölür, kalır semeri. İnsan ölür kalır eseri. Askeri tatbikat biter, kalır damadın namı, rüzgarı! Koca koca adamlar, devletin başında üç devlet büyüğü; Cumhurbaşkanı damadı propagandası yapmaya ne hakkınız var?
Damat bir silah yapmış.
Orduya satmış.
Sadece satmakla kalmamış, Mehmetçik PKK ile savaşırken damat da bizzat cepheye giderek, hedeflerin kusursuz vurulmasında bilgi vermiş.
Yani!
Zavallı Türk Ordusu!
Damat olmazsa!
Perişandı.
Hep karavana atacaktı.
Henüz düğün olmamıştı.
Damadın adı açıklandı.
Damadın silahını dinledik.
Bütün TV'ler 8 defa duyurdu.
Damat evlendi.
Bütün TV'ler yayındaydı.
Bir daha dinledik:
Damat İHA silahı yapmış.
Komutanlar hayran kalmış.
Askeri tatbikat başladı.
Al gözüm seyreyle!
TV'lerde yine aynı hikaye!
Efes 2016 Birleşik Fiili Atışlı Askeri Tatbikatı gündüz bölümünde Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genelkurmay Başkanı, başlarında "Efes 2016" yazan şapkalar, yarım daire oluşturmuşlar. Ortalarında bir genç adam, onlara bir şeyler anlatıyor.
Can kulak dinliyorlar.
Kim bu genç adam?
Cumhurbaşkanı'nın yeni damadı.
Ne anlatıyor?
Bir aydır dinliyoruz ya…
İHA silahını anlatıyor.
* * *
Cumhurbaşkanı!
Damadın kayınpederi.
Genelkurmay Başkanı.
Damadın nikah şahidi.
Başbakan!
Damadın aile dostu.
Böylesine bir fotoğraf vererek ve bunun TV'lerde canlı yayınlanmasına da ortam hazırlayarak Askeri tatbikatı, "damadı parlatmaya" alet etmiş oldular. Çok düşüncesiz davrandılar. Damadın şirketinin İHA silahını, milli ve yerli olarak hakkıyla yapıp, kârını da üzerine koyup orduya hakkıyla sattığından şüpheleri mi var ki, ikide bir fırsat yaratıp damadın ismini, şirketinin adını TV'ye çıkarıyorlar? Damatın şirketi İHA silahını orduya bedava mı veriyor?
Tatbikatta ATAK da vardı.
Milli Taarruz Helikopteri!
Bu helikopteri geliştirenler de neden çağırılıp, onlardan da bilgi alınmadı. Fotoğraf çektirilmedi. TV'lerde gün boyu 8 defa yayınlatılmadı.
Heybeliada korveti de vardı.
O da milli, yerliydi.
Onun mühendisini görmedik.
Milli piyade tüfeği de vardı.
Onun da mühendisini görmedik.
Tatbikatta 7 bin 500 asker görev aldı, 79 ülkeden gözlemci katıldı. Onların gözleri önünde damada ayrımcılık yapıldı. Ne ihtiyaç vardı?
* * *
Türk Ordusu!
1000 yıllık ordu.
Damat olmasaydı.
O silahı yapmasaydı.
Türk Ordusu perişandı!
Bunu mu anlatmak istediniz?
Vah!
Vah!
Vah!
Vah ki, vah!
Kına yakın!
Size yazıyorum. Çok derin bir kriz yaşanıyor. Hemen her sektörde hemen her gün bir öncü gösterge ile "kriz ben geldim" diye uyarıyor. Dün Bursa'da bir GSM operatörünün bayiliğini yapan iletişim merkezinin sahibi, cenaze marşı ve davul zurna eşliğinde işyerini kapattı. Vatandaşa kına ve helva dağıttı. Yılbaşında 1000 TL'den, 1300 TL'ye çıkarılan asgari ücretteki 300 TL'lik artışın da ekim ayından sonra neredeyse sıfırlanacağı kesinlik kazandı. Çünkü gelir vergisi dilimi ekim ayından itibaren yüzde 15'ten yüzde 20'ye çıkarıldığı için 1300 TL'lik asgari ücret 1107 TL'ye gerileyecek. Bunun üstüne Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) katılım mecburiyeti de eklenince asgari ücretteki artış sıfırlanmış oluyor.
http://www.sozcu.com.tr/2016/yazarlar/necati-dogru/damat-olmasaydi-turk-ordusu-perisandi-1257229/
a45UyF587661-160603100454 Oraj Poyraz cimcime@neomailbox.net
2016/06/03 11:00 1 39 1923atamizindeyiz@googlegroups.com
Kiliseler hicbir zaman insanlarin ozgurluklerinin koruyuculugunu yapmamistir.
James Madison
Sudan sonra goklerin yaratilmasi
HUD 7.
O, hanginizin amelinin daha guzel olacagi hususunda sizi imtihan etmek icin, ars i su uzerinde iken, gokleri ve yeri alti gunde yaratandir.
Yemin ederim ki, (resulum!): olumden sonra muhakkak diriltileceksiniz desen, kafir olanlar derhal bu, acik bir buyuden baska bir sey degildir derler.
Kuran daki Celiskiler ve Nedenler (3)
Bazi Ayetlerin Muhkem (Kesin) Anlamli, Bazilarinin Da Mutesabih (Supheli) Oldugu Ve Celismeli Gorunumun Bundan Dogdugu Iddialarindaki Gecersizlikler
Seriatcilar, Kur an ayetlerinin cesitli anlamlara gelebilecek sekilde indirildigini ve boyle oldugu icindir ki, hem muglak (guc anlasilir) hem de celismeli ymis gibi gorunduklerini ileri surerler:
Kur an in bazi ayetleri herkes tarafindan anlasilabilecek nitelikte seylerdir; bunlara muhkem ayetler adi verilir. Bazi ayetleri ise herkesin anlayamayacagi sekilde gonderilmistir ki, bunlara da mutesabih , yani supheli ayetler deniri Tanri kesin ayetler yaninda suphe uyandiracak nitelikte ayetler yollamistir; cunku, gonderdigi ayetlerin tumunun herkes tarafindan anlasilmasini istememistir. Bazi ayetleri herkesin anlayamayacagi sekilde indirmis olmasinin nedeni, bir yandan fikir ozgurlugunu gelistirmek ve diger yandan cahil Arabin inanc bocalamasina kapilmasini onlemek icindir. Cunku, eger her sey anlasilir sekilde aciklanmis olsaydi, cahil Araplara o anda akillarinin alamayacagi bir sey soylenmis olur, bu da onlari tereddude dusurebilir, urkutebilirdi. (1)
Ve iste guya bundan dolayidir ki, Kur an daki ayetler celiskiliymis gibi gorunmektedir. Dikkat edilecegi gibi, seriatcilarin iddialarina gore Tanri, esas itibariyle fikir ozgurlugunu olusturmak amaciyla ayetleri farkli anlamlarda indirmistir. Guya bazi ayetleri anlasilmaz nitelikte kilmakla, bunlarin yorumlanmasina ve boylece cesitli durumlara ve ihtiyaclara uydurulmasina ve ayni zamanda Arabin inanc bocalamasinda kalmamasina olanak yaratmak istemistir! Bununla da Islamiyette dinin temellerinin guclenmesini saglamistir.(2)
Yukaridaki iddialara sarilanlar, genellikle Kur an in Al-i Imran Su-resi ndeki su ayeti ornek verirler:
...Oyle bir Tanri ki, sana kitap indirdi. Onun bir kismi apacik ayetlerdir ve bunlar kitabin temelidir. Diger kismiysa cesitli anlamlara benzerlik gosterir ayetlerdir. Yureklerinde egrilik olanlar fitne cikarmak ve onlari tevil etmek icin anlamlari acik olmayan ayetlere uyarlar. Halbuki, onlarin tevilini ancak Allah bilir. Bilgide supheleri olmayacak kadar kuvvetli olanlarsa derler ki biz inandik ona, hepsi de Rabbimizdendir . Bunu akli tam olanlardan baskalari dusunemez (Al-i Imran Suresi, ayet 7).
Hemen belirtelim ki, ne bu ayet (ve benzerleri) ne de seriatcinin yukaridaki aciklamasi, Kur an daki celismelerin gercek nedenlerini ortaya cikaracak yeterlilikte degildir. Ayetlerden bazilarinin mutesabih (supheli, kapali) nitelikte olmasi, ne fikir ozgurlugunu saglamak icindir ne de cahil Arabin tereddude dusmesini ya da urkmesini onlemek icindir. Eger Muhammed in Tanrisi fikir ozgurlugunu yaratmak isteseydi, ayetleri anlasilmaz ya da celismeli sekilde gonderecek yerde, anlasilir sekilde kilar ve kisilere, ozgur akil rehberligiyle, bunlari uygulamak ya da degistirme yeterliligini saglardi. Kalkip da, Bazi ayetlerin tevilini ancak Allah bilir deyip, anlamini sadece kendisine sakladigi ayetleri kisilere gozu kapali sekilde kabul ettirmez ve onlardan, anlamini bilmedikleri bir sey icin Biz inandik ona, hepsi de Rabbimizdendir demelerini beklemezdi. Cunku, bunu yapmakla, fikir ozgurlugunu temelinden yikmis olacagini bilirdi. Mutesabih (supheli) ve celismeli hukumler yoluyla fikir ozgurlugunu yaratmanin mumkun olamayacagini ELBETTEKI dusunurdu. Zira, fikir ozgurlugu, herhangi bir hukmu, sirf Tanri dan gelmistir diye kabul etmekle ya da yorumlamakla degil, fakat onu akilci yoldan degistirebilmekle, yerine yepyenisini getirebilmekle, cerh edebilmekle olusabilir. Oysa ki, Kur an a gore aklin rehberligi diye bir sey soz konusu degildir; vahiylerin akil suzgecinden gecirilerek yok edilmesi mumkun degildir. Aksine, Kur an da Tanri ve peygamber emirlerinin mutlakligi, degismezligi, ongorulmustur. Kisinin tum yasantilarini en ince noktasina kadar duzenleyen ve insan aklina bunlari ogrenmekten baska bir olanak vermeyen bu emirleri insan iradesiyle degistirmek, ilga etmek mumkun degildir; cunku yasaklanmistir: Bakara Suresi ndeki Ayetlerimi degistirmeyin (Bakara Suresi, ayet 41) seklindeki hukumden tutunuz da, Kitabi batil kilacak hicbir sey olmadigina (Fussilet Suresi, ayet 41-42) ya da kitabi ciddiye almayip reddedenlerin cehennemlik sayilacaklarina (Bakara Suresi, ayet 113-115) varincaya kadar, Kuranda yer alan buyruklar, fikir ozgurlugunu kokunden kurutacak nitelikte seylerdir.
Araplari tereddude dusurmemek ya da urkutmemek icin bazi ayetlerin mutesabih nitelikte gonderildigi iddiasina gelince... Boyle bir iddia, Tanri yi aciz durumdaymis gibi tanimlamaktan baska bir ise yaramaz. Cunku, eger Tanri, kendi yarattigi kullarini tereddude dusurmekten ya da urkutmekten cekiniyor ise, bu takdirde, gucsuzlugunu, aczini itiraf etmis oluyor demektir. Eger onlari urkutebilecek emir vermekten cekiniyor da, bu emri bazilarinin anlayamayacagi bir dilde veriyor ise, bu takdirde kullarindan korkuyor demektir! Ote yandan kullarina diledigi gibi anlayis gucu sagladigini ya da onlari dogru yola sokmak,gonullerini acmak olanagina sahip oldugunu soyleyen bir Tanri nin (ornegin, Enam Suresi, ayet 125), bazi ayetleri mutesabih nitelikte gondermeye neden ihtiyac duymus olabilecegi de ayrica anlasilmasi guc bir sorundur!
Butun bunlar bir yana, Muhammed in ilk anlarda yerlestirdigi ayetlerden anlasilan odur ki, Tanri, kendi emirlerinin herkes tarafindan anlasilmasini istemis bu nedenle de, buyruklarini apacik olmak uzere gonderdigini bildirmistir. Daha once diger ummetlere -sirf anlasinlar diye-, kendi dillerinde kitap gonderdigi gibi, Araplara da Kur an i, apacik bir dille, Arapca olarak, yani Araplarin kendi anlayacaklari dilde hem de yedi farkli okunusta gondermistir.
Yani anlasilmasini istedigi icindir ki, Kur an i apacik olmak uzere, en acik ve en anlasilacak tarzda, hem de cesitli Arap kavimlerinin kullandiklari yedi lehcede olmak uzere indirdigini soylemistir. Kur an in apacik olmak uzere gonderildigine dair Kur an da sayisiz denecek kadar cok ayet vardir. Butun bunlar ortadayken, bazi ayetleri muhkem (kesin, anlasilabilir) ve bazilarini mutesabih (supheli, anlasilamaz) sekilde gondermesinin ELBETTEKI anlami olamaz ve aksini iddia etmek ELBETTEKI yersizdir.
Dipnotlar ;
1)Sahih-i..., c.ll,s.62 vd.
2)Cerrahoglu, age, s. 17 vd
https://kuranelestirisi.wordpress.com/2011/11/24/kurandaki-celiskiler-ve-nedenler-3/
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder