ADNAN MENDERES'İN 43 KİŞİYİ İDAM ETTİRDİĞİNİ VE 238 GAZETECİYİ HAPSE ATTIRDIĞINI VE NEDEN İDAM EDİLDİĞİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?
Adnan Menderes Yassıada da 17-Eylül-1961'de sağlık muayenesini yapan doktor heyetinden sağlam raporu alındıktan sonra öğlen 13:21'de idam edildi.
Adnan Menderes neyle suçlanmıştı?
1- Örtülü ödenek paralarını zimmetine geçirmek,
2- 6-7 Eylül Olayları'na önceden haberi olduğu halde olarak müdahale etmemek,
3- Kanuna aykırı olarak üniversite basmak ve halka ateş açtırtmak,
4- Bazı muhalefet milletvekillerinin ve muhalefet liderinin seyahat özgürlüğünü kısıtlamak,
5- Devlet radyosunu siyasi çıkarları için kullanmak,
6- Halkı Demokrat izmir gazetesinin matbaasını tahrip etmeye teşvik etmek
7- Kırşehir'in haksız olarak ilçe yapılması,
8- Yargı bağımsızlığının ihlali,
9- Tahkikat Komisyonu'nun kurulup olağanüstü yetkilerle donatılması,
10- CHP'nin mallarına "haksız" yere el konulması
gibi nedenlerle.
Peki bunlar idam cezası için yeterli mi?
Bence hiçbir suçun cezası idam olamaz, idama tamamen karşıyım. Fakat Menderes de idama karşı mıydı? Elbette değil, 1951-1960 yılları arasında Menderes 43 kişinin idam kararına imza attı ve hepsi idam edildi. idamların en dramatik olanı ise, 14-Nisan-1955'te casusluk suçundan idam edilen Hayati Karaşahin'di. infazı, Ankara Samanpazarı'nda halka açık olarak yapıldı. Suçu neydi? Rusya için casusluk yapmak.
Menderes'in başka suçları yok muydu? Aslında Menderes'in suçları mahkemelerde gündeme gelmeyenlerdi.
1- 1951 yılında Menderes hükümeti Kore Savaşı'nda Amerika için asker gönderdi. Amerikan çıkarları için bine yakın vatan evladı Kore'de yaşamını yitirdi, binlercesi yaralandı.
2- 1952'de NATO'nun isteği üzerine komünizme karşı gayri-nizamı harp yapacak Seferberlik Tetkik Kurulu, daha sonraki adıyla Özel Harp Dairesi kurdu.
3- 1954 yılında Yabancılara petrol arama ve çıkarma izni verildi.
4- Tek parti döneminde kurulan bazı traktör ve basma fabrikaları Menderes döneminde özelleştirildi veya ekonomik olmadıkları için kapatıldı. Nuri Demirağ tarafından kurulduktan sonra ismet inönü tarafından devletleştirme kapsamına alınan uçak ve uçak motoru fabrikaları, Eskişehir tank fabrikası ve Kırıkkale silah fabrikası Menderes döneminde NATO standartlarına uymadıkları gerekçisiyle kapatıldılar
5- Cezayir kurtuluş savaşı sırasında Fransa'yı destekledi.
6- 1954-1958 yılları arasında 238 gazeteci iktidara karşı yazılar yazmak suçundan mahkûm oldu.
7- "Tahkikat Komisyonu"nu kurdu. 15 DP milletvekilinden oluşan komisyon hem suçlama hem de yargılama hakkına sahipti. Komisyon 5 kişiden fazla yan yana yürümeyi bile yasakladı.
8- İsmet İnönü'ye 12 oturum meclisten men cezası verildi
9- Turan Emeksiz hükümete karşı istanbul Üniversitesi'nde düzenlenen bir protesto mitinginde polisin açtığı ateş sonucu öldü. Hüseyin Onur ise sol bacağı kesilerek kurtarıldı.
10- Hukuk'un üstünlüğünü savunan Yargıtay Başkanı Bedri Köker, Yargıtay Başsavcısı Rifat Alabay, Yargıtay 2. Başkanlarından Haydar Yücekök, Yargıtay Üyeleri Melehat Ruacan, Kamil Çoşkunoğlu, Faik Uras ve ilhan Dizdaroğlu 'görülen lüzum üzerine' re'sen günde emekliye sevkedildiler.
Aslında Menderes hükümeti, ordu darbe yapacak gerekçesiyle daha 6 Haziran 1950'de, Genelkurmay Başkanı Nafiz Gürman olmak üzere bütün üst komuta kademesi dahil olmak üzere 15 general ve 150 albayı re'sen emekliye sevk etti.
1950-1960 DP hükümetinin kısa bir değerlendirmesini yapmaya çalıştım.
KORE'DE GÖZÜNÜ KOLUNU BACAĞINI KAYBETTİKTEN SONRA ÖLEN BİR YEDEK SUBAYIMIZIN MENDERES'E SÖYLEDİKLERİ
DİYET
Gözlerinizin ikisi de yerinde, Adnan Bey,
iki gözünüzle bakarsınız,
iki kurnaz,
iki hayın,
ve zeytini yağlı iki gözünüzle
bakarsınız kürsüden Meclis'e kibirli kibirli
ve topraklarına çiftliklerinizin
ve çek defterinize.
Ellerinizin ikisi de yerinde, Adnan Bey,
iki elinizle okşarsınız,
iki tombul,
iki ak,
vıcık vıcık terli iki elinizle
okşarsınız pomadalı saçlarınızı,
dövizlerinizi,
ve memelerini metreslerinizin.
iki bacağınızın ikisi de yerinde, Adnan Bey,
iki bacağınız taşır geniş kalçalarınızı,
iki bacağınızla çıkarsınız huzuruna Eisenhower'in,
ve bütün kaygınız
iki bacağınızın arkadan birleştiği yeri
halkın tekmesinden korumaktır.
Benim gözlerimin ikisi de yok.
Benim ellerimin ikisi de yok.
Benim bacaklarımın ikisi de yok.
Ben yokum.
Beni, Üniversiteli yedek subayı,
Kore'de harcadınız, Adnan Bey.
Elleriniz itti beni ölüme,
vıcık vıcık terli, tombul elleriniz.
Gözleriniz şöyle bir baktı arkamdan
ve ben al kan içinde ölürken
çığlığımı duymamanız için
kaçırdı sizi bacaklarınız arabanıza bindirip.
Ama ben peşinizdeyim, Adnan Bey,
ölüler otomobilden hızlı gider,
kör gözlerim,
kopuk ellerim,
kesik bacaklarımla peşinizdeyim.
Diyetimi istiyorum, Adnan Bey,
göze göz,
ele el,
bacağa bacak,
diyetimi istiyorum,
alacağım da.
SAYGILARIMLA
Sevgi Çelebi Ôner
- - - - - - - - - - - - - - - -
EİNSTEİN'IN KOZMİK DİNSEL DUYGUSU
Tüm bu –dinsel- tiplerde ortak olan Tanrı kavramı insanmerkezci karakteridir.
(…) Ama tüm bunlarda bulunan dinsel deneyime dair bir üçüncü aşama vardır, saf haliyle çok seyrek olmakla birlikte: ona kozmik dinsel duygu adını vereceğim.
Bu duyguyu, hiç yaşamamış birine, özellikle buna karşılık gelecek Tanrı'ya ilişkin hiç insanmerkezci olmayan bir kavrama sahip olmayan birine izah etmek çok zordur.
Kozmik dinsel duyguyu insanlar birbirlerine nasıl iletebilirler, hele ki Tanrı'ya ilişkin bir tanım vermiyorsa, bir teoloji öğretisi vermiyorsa?
Bence, sanat ve bilimin en önemli işlevi, onu almaya açık olanlar için, bu duyguyu diriltmek ve canlı tutmaktır.
Bu şekilde din ile bilimin ilişkisine dair, bilindik olandan çok farklı bir kavrama ulaşıyoruz.
Bir kişi konuyu tarihsel olarak ele alsa, bilim ve dinin uzlaşmaş karşıtlıklar olarak görmeye başlar.
(…) Ben iddia ediyorum ki kozmik dinsel duygu bilimsel araştırma için en güçlü ve muhteşem güdüdür.
(…) Bir insana böyle bir gücü kozmik dinsel duygu verebilir.
Bir çağdaşım söylemişti, haksız olmayarak, bizim materyalistik çağımızda ciddi bilimsel araştırmacılar tek en derin dinsel insanlardır.
How can cosmic religious feeling be communicated from one person to another, if it can give rise to no definite notion of a God and no theology?
In my view, it is the most important function of art and science to awaken this feeling and keep it alive in those who are receptive to it.
We thus arrive at a conception of the relation of science to religion very different from the usual one.
When one views the matter historically, one is inclined to look upon science and religion as irreconcilable antagonists.
(…)I maintain that the cosmic religious feeling is the strongest and noblest motive for scientific research.
(…)It is cosmic religious feeling that gives a man such strength.
A contemporary has said, not unjustly, that in this materialistic age of ours the serious scientific workers are the only profoundly religious people.
~New York Times Magazine on November 9, 1930 pp 1-4.It has been reprinted in Ideas and Opinions, Crown Publishers, Inc.1954, pp 36 – 40.It also appears in Einstein's book The World as I See It, Philosophical Library, New York, 1949, pp.24 – 28.)~
- - - - - - - - - - - - - - - -
TECRİT GÜNLER KAFAYI YEMEYE AZ KALDI :))
https://www.youtube.com/watch?v=XTf_FQwuG00
- - - - - - - - - - - - - - - -
Kirli Soru
Benim oralarda hiçbir işim yoktu
Şeytana uydum
Aç ahtapotlar kaynaşırken dipte
Kaypak kalabalıkta sürükleniyordum
İnce yüzünüzde üzgünce bir bakış
Birden sizi gördüm
Açtı arı doruklarda bir safran
Durdum
İlk sevgili güldü yitik anılardan
Mutsuz, yalnız
Sessiz kınamanızı, utançlarda küçülmüş
Aldım, geri döndüm
Gelsem
Siz yine orda mısınız?…
~Behçet Necatigil~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Yatağım.
Ben ki her akşam yatağımda
Onu düşünüyorum.
Onu sevdiğim müddetçe
Yatağımı da seveceğim….
~Melih Cevdet Anday~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Dunyaya bakis acimizin saglam temelleri ve derinlik veya sigligi cocukluk yillarinda olusur. Bu gorus daha sonra ozenle duzeltilir ve mukemmel hale getirilir, ama ozde degismeden kalir.
~Arthur Schopenhauer~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Bir teklifin gercek olmasi guvenilir olmasini gerektirmedigi gibi, guvenilir bir teklifin de gercek olmasi gerekmez.
~Murphy Kanunlari~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Kardes kardesi atmis, yar basinda tutmus.
~Anonim~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Bence, kamuoyunu aydınlatmada ve doğru yolu göstermede bir program yapmak lazımdır.
Meselâ egemenlik nedir?
Ve bu millet egemenliğini kendisinde mi tutmalı, yoksa başka birine verip, onun yol göstermesi ile mi hareket etmeli?
Bunu tarihin yardımı ile çok kuvvetli ifade edebilirsiniz.
Geçirdiğiniz felaketleri birer birer saymalı.
Milletin geleceğinin sorumluluğunu üzerinde bulunduran insanların bu millete yaptığı her çeşit kötülüğü saymalı.
Sonra hükümet şeklinin niteliğini anlatmak lazımdır.
Kuvvetlerin ayrımı düşüncesi, esastan yoksundur.
Kuvvetler ayrımı esasını ortaya koymuş olan isanlar bile aslında kuvvetler birliğine inanmaktadırlar.
Fakat kuvvetler birliğini sağlamaktan aciz oldukları için mevcut şekilleri esas kabul ederek, zorbalarla zulüm altındaki milletlerin yaptıkları pazarlık sonucunda ortaya atılmış bir görüştür.
Gerçekte kuvvetler birliği vardır ve bu kuvvetin asıl kaynağı millettir.
Bu nedenle bunun asıl sahibi de millettir.
Millet bu kuvvetini en iyi, en zararsız nasıl kullanabilir?
Gerçekte kuvvet sahibi olan bütün kişilerin bir araya gelip, o kuvveti kullanması gerekir.
Ancak bu maddeten mümkün değildir.
O halde en az ve çok da fazla olmayan Meclis aracılığıyla bunu uygulamaktan daha pratik bir çare yoktur.
( 1923 ) (Arı İnan, Gazi M.
~Kemal Atatürkün 1923 Eskişehir-İzmit Konuşmaları, 1982)
Kemal Atatürk
Yüce Önder.
Bu günleri çok öncelerden bilen adam.~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 104. - 389 ]
~Sen bu dünyanın sırlarına eremezsin;
Erenlerin dilini de söktüremezsin;
İyisi mi iç şarabı, cennet et bu dünyayı:
Öbür cennete ya girer, ya giremezsin.
ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~
- - - - - - - - - - - - - - - -
En küçük bir görüş belirtmiyordu.
Jones çiftlikten gittikten sonra daha mutlu olup olmadığı sorulduğunda, eşekler uzun yaşar.
Hiç ölmüş bir eşek gördünüz mü hayatınızda? demekle yetiniyor
, herkesi bu belirsiz yanıtla yetinmek zorunda bırakıyordu.
~George Orwell-Hayvan Çiftliği~
- - - - - - -










- - - - - - -
Nazim_Hikmet_03_Kuvayi_Milliye.epub
Oruc_Aruoba-Tumceler.pdf
Necip_Fazil_Kisakurek-Vahiduddin.pdf
Zeytindagi-Falih_Rifki_Atay.epub
Butun_Oykuler-Oscar_Wilde.epub
Ziya_Gokalp-Turkculugun_Esaslari.epub
Kumdan_Sehir.pdf
18:55 14.701.720 ADAM-Yilmaz_Ozdil.pdf
Turgut_OZAKMAN-Ben_Mimar_Sinan.doc
Spanish_essential_grammar.pdf
Anton_Cehov_Neil_Simon-SEVGILI_DOKTOR.doc
ELS_15.pdf
Maeve_Binchy-Ask_Mutfakta_Piser.epub
Odysseus_un_Dunyasi-Moses_I_Finley-1.mobi
Mehmet_Altay_Koymen-Alp_Arslan_zamani_Turk_Giyim-Kusami.pdf
Jean_Paul_Sartre-Sartre_Sartrei_Anlatiyor.pdf
Complete-Ingles-The-Basics-by-Living-Language-Excerpt.pdf
Bay_Pipo-Soner_Yalcin.epub
Zabit_ve_Kumandan_ile_Hasbihal-Mustafa_Kemal_Ataturk.epub
Turk_Destanlarinda_Tipler_Ve_Motifler.pdf
kurmanji_complete.pdf
Sadist-Stephen_King.epub
Marie_Grubbe-Jens_Peter_Jacobsen.epub
Tiyatro_Yapitlarinin_Sinemaya_Uyarlanmasinda.....TEZ.pdf
Ask_Bir_Kere-Maeve_Binchy.epub
Ken_MacLeod-Gece_Oturumlari.epub
Jean_Paul_Sartre-Yahudi_Dusmani.pdf
Canlar_Kimin_Icin_Caliyor-Ernest_Hemingway.epub
Tayfun_Turkili-masal-kadini.doc
avesta.pdf
- - - - - - -
"> "> "> "> "> "> "> ">
- - - - - - -
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur-gundem@googlegroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc |
Grup Sayfamiz | : | https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
![]() Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim. Videolar, resimler, makaleler falan. | : | http://insulaelibertatis.com/ |
Eposta adresleri (Derdiniz varsa buradan ulaşın.) | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net oraj.poyraz@openmail.cc HvLWPtIjJR8X@protonmail.com 0PjukdvspdUh@mail2tor.com |
Tor ağı üzerindeki web siteleri Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız. | : | http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/ http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder