13 Mart 2015 Cuma

Re: [OzgurGundem] Re: [SiyasetMeydani] YENI ANAYASA GEREKLI MI ???

Siz temel sorunu anayasa olarak görüyor ve kabul ediyorsunuz.

Temel sorun zihniyettir.
Demokrasi kültürünün içselleştirilmemiş olmasıdır.
Yasa devleti olmak kültürünün yozlaşmasıdır.

Halkın tebaa, cemaat, koyun sürüsü olmaya gönüllü ve teşne olmasıdır.
Halkın ilke, prensip, kural, kaide, yasa gibi temel kavramları artık önemsemiyor olmasıdır.
Açıkçası halkın ahlakını yitirmiş olmasıdır.

Anayasa, yasa, yönerge, talimat, genelge bir sürü yazılı belge var.
Bunlar iyi, ya da kötü olabilir.
Ancak geçeri olanlar bunlardır.

Ama bakın ve görün lütfen ülkemizde bırakın yasaya karşı olmak, yasayı ihlal etmeyi, anayasayı ihlal etmek yaygın ve olağan bir durumdur.
AKP hükumetlerinin yargı kararlarına ne kadar büyük kararlılık ve şiddetle muhalefet ettiği çok açıktır.
Yine AKP hükumetlerinin hemen her gününde ne kadar çok sayıda yasa ve anayasa maddesini ihlal ettiği de çok açıktır.
AKP'nin kurucu liderinin basın yoluyla yüksek yargıya nasıl meydan okuduğu ortadadır.
Peki o çok bel bağlanan yeni anayasayı uygulayacak ve uygulatacak olan yargı bu günkü yargıdan nasıl ve ne kadar fark taşıyacak?

Bu durumdayken kim, nasıl bir anayasa kaleme alırsa alsın bilmek ve emin olmak gerekir ki, bu yasal mevzuat uyulanmayacaktır.
Yeniden kaleme alınacak anayasalar da ihlal edilecektir.
Çünkü yasaları, anayasaları ihlal etmek, ihlal edenleri kabul etmek yaygın ve olağan bir durumdur.

Dolayısıyla ben anayasa tartışmaların gereksiz ve anlamsız buluyorum.
Zaten hiçbir değer taşımayacak yazılı belgeler üzerinde kavga etmek gereksiz.
Bu ülkeye anayasa, yasa, talimat, yönerge, genelge falan hikayedir.
Nasıl olsa kimse takmayacak olduktan sonra boşuna konuşuyorsunuz.


Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA


 
 
Türkiye'de yeni Anayasa'nin gerekli olup olmadığına karar verecek 2 önemli merciimiz vardır. 
1- Eski adıyla Halk Fırkası yeni adıyla Cumhuriyet Halk partisi 
2- Cuntacı darbeci paşalar
 
Bu 2 merci dışında her kim ki yeni anayasa gereklidür diye , derhal kellesi vurula. Zinhar müsade edilmeye. Bu 2 merci dışındakilerin ne haddine Anayasa manayasa gibi lafları diline dolamak.
Di mi ya Mehmet Ali Bey kardeşim.
 
Netekim Paşamızın bizlere dayattığı (pardon hay Allah dilimi eşşek arısı soksun emi. lütfettiği mi demeliydim) 1982 cunta anayasası neyimize yetmiyor. Eskiyen yerlerini yamarız olur biter be şeker kardeşim.
Mehmet Ali Korpınar gibi postal yalayıcısı arkadaşlarımız varken daha çoook beklersiniz Yeni Anayasa meni anayasanızı. oturun oturduğunuz yerde. Düdüğü tekrar bi çalarlarsa görürsünüz gününüzü. Bi hort zort çekerler bir daha 20-30 sene belinizi doğrultamazsınız. 
 
Hele şu lambası patlak parti patırtı var ya zinhar yeni anayasayı akıllarına bile getirmeyeler. Sincan'da yeniden tankları mı görmek istiyorlar bu salaklar kardeşim. Allah Allah cık cık cık.  Bunlar da çok oluyorlar valla. Hepsini 1960 ta olduğu gibi Adnan Menderes gibi sallandıracaksın bunların. Nasıl olsa kefenleri de her zaman hazırmış iken. Bir daha görürler Anayasa falan gibi lafları ağzı almak nasıl olurmuş.
 
Bir daha yeni anayasa gerekli mi değil mi öncelikle Mehmet Ali Korpınar'a sormanız gerekir. Tamam mı anladınız mı? Anlamasanız da olur. Biz müsade etmeden kimin haddine böyle kak düşünceleri ağzına almaya değil mi mehmet Ali kardeş.
Herkese iyi ninniler. Cunta anayasası altında mışıl mışıl iyi uyuklamalar.
 
Yunus Kavik
 

 
13 Mart 2015 11:14 tarihinde 'Mehmet Ali KORPINAR' korpinar@istanbul.edu.tr [SiyasetMeydani] <SiyasetMeydani@yahoogroups.com> yazdı:
 

 

YENİ ANAYASA GEREKLİ Mİ ???

 

Değerli arkadaşlar,

10.1.2012 tarihinde yazmış olduğum ANAYASALARDA EVRİMLEŞİR !!! ve 14.2.2013 tarihinde yazmış olduğum YENİ ANAYASA İÇİN ACELE NEDEN ??? başlıklı yazılarımı, sizlere yeniden anımsatmak istedim.

 

Çünkü birçok ekonomik, siyasi ve sosyal sorunlarımız varken ve bunlar ulusal çözümler beklerken ve de çok önemli bir genel seçime giderken, yine yeni bir anayasa yapımını gündeme alıyoruz.

 

Umarım yöneticilerimiz ve danışmanları bu uyarılarımızı dikkate alırlar. Kazanan saygıdeğer halkımız ve güzel ülkemiz olacaktır.

 

Sevgi ve saygılarımla (13.03.2015)

Prof.Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR

 

ANAYASALARDA EVRİMLEŞİR !!!

 

"Adalet ilkin devletten gelmelidir. Çünkü hukuk, devletin toplumsal düzenidir."

Aristo

 

 

Değerli arkadaşlar,

Güzel ülkemizin kuruluşundan bu yana 1924, 1961 ve 1982 anayasaları yapılmıştır. Bunlardan 1961 anayasası dünyanın en iyi 5 anayasasından birisi olarak tanımlanmıştır. Ancak ne yazık ki bazı siyasetçilerimizce, 1961 anayasasının demokratik özellikleri iyi algılanamadı ve fazla demokrat bulundu. Bu anayasa bize bol geliyor diyerek şikayet edildi. Yapılan düzenlemelerle özgürlüklerimiz daraltılmaya çalışıldı.

 

Sonra 1982 anayasası bu mantıkla yeniden yapıldı. Günümüze kadar da 17 kez değiştirildi. Yapılan değişikliklerin amacı daha demokratik ve daha çağdaş bir anayasaya kavuşmak içindi.

 

Kısacası 1982 anayasası, üzerinde yapılan değişimlerle evrimleşmeye başlamış ve devam etmiştir. Dünyanın en eski anayasası sayılan ve 1789 da yapılan ABD anayasası da 21 kez değişime uğramış ve daha çağdaş hale getirilmiştir. Yani oda evrimleşmiştir.

 

Özellikle bağımsız, çağdaş ve demokratik bir ülke olarak vatandaşlarımıza önümüzdeki yıllarda daha özgür ve daha rahat yaşam sağlamak istiyorsak, yeni bir anayasa yapmak yerine, bu anayasamızın giderek daha da evrimleşmesi için çağdaş değişimlerle donatılması gerekiyor. Örneğin;

·         Siyasi ahlak yasasının çıkarılması,

·         Seçim yasasının düzenlenmesi (%10 barajı azaltılabilir),

·         Siyasi partiler yasasına ön seçim koşulun getirilmesi,

·         Dokunulmazlıkların sadece TBMM çatısı altında geçerli olması,

·         %98 i deprem bölgesi olan ülkemizde gereken önlemlerin yasalaşması,

·         Senatonun yeniden kurulması (TBMM'nin kendisine özdenetim ve yeniden değerlendirme olanağının sağlanması),

gibi eksikliklerimizin giderilmesi gerekmektedir.

 

Değerli arkadaşlar,

Anayasamızda yapılacak değişim çalışmalarında, çağdaş ve ulusal devletimizi tanımlayan şu anki anayasamızın ilk 3 maddesi korunmalıdır. Bunları koruyan 4. Madde de aynen kalmalıdır (bu maddeler aşağıdadır).

 

Ayrıca 52 tane İslam ülkesi içinde tek laik ülke bizim ülkemizdir. Yüce önderimiz sayesinde kazandığımız laik ve demokratik ülke olma özelliğimizin önemini ve kıymetini tüm İslam ülkeleri daha yeni algılıyor.

 

Umarım günü yaşamak yerine, geleceğimizi düşünmek ve sorunlarımıza ulusal çözümler üretmek için her alanda gereken ulusal iş ve güç birliğini yaparız. Kazanan güzel ülkemiz ve değerli halkımız olacaktır.

Her güzel şey, yüce önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK'ÜN kurmuş olduğu Türkiye Cumhuriyetinin birlik ve bütünlüğünü koruyarak, onu sonsuza dek yaşatmak için olsun !!!

Sevgi ve saygılarımla (10.01.2012)

Prof.Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR

 

ANAYASAMIZIN İLK 4 MADDESİ:

 

MADDE 1. – Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.

 

MADDE 2. – Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.

 

MADDE 3. – Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir. Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır. Millî marşı "İstiklal Marşı"dır. Başkenti Ankara'dır.

 

MADDE 4.Anayasanın 1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.

 

 

YENİ ANAYASA İÇİN ACELE NEDEN ???

 

Bir ulusun ruhu esir alınmadıkça, bir ulusun azim ve iradesi kırılmadıkça o ulusa hâkim olmanın olanağı yoktur. Oysa, asırların yarattığı ulusal bir ruha, kuvvetli ve daimî bir ulusal iradeye hiçbir kuvvet karşı koyamaz (01.09.1924).

Mustafa Kemal ATATÜRK

 

Değerli arkadaşlar,

Bildiğiniz gibi 6 sene evvel de yine yeni anayasa yapmak için uğraş verilmişti. Hatta Prof. Özbudun ve grubu tarafından hazırlanan taslak, halkımıza sunulmak yerine birilerinin onayı için yurt dışına götürülmüştü.

 

Güzel ülkemizin çok önemli ulusal sorunları varken ve acil çözüm beklerken, şimdi de Mart sonuna kadar yeni anayasanın çıkması için acele ediliyor. Aksi halde toplumsal uzlaşma yerine bireysel uzlaşma ile yeni anayasa yapılacakmış. Neden ???

 

Geleceğimizi ilgilendiren, yaşam koşullarımızı yönlendirecek olan Anayasamızın tümünün değişimi söz konusu ediliyor. Halbuki tüm canlılar gibi yasalarda evrimleşir ve gelişir, çağdaş yaşama yanıt verecek hale gelir. Nitekim halen kullandığımız Anayasamız da dünyadaki diğer anayasalar gibi değişerek güncellenmiştir. Ve bu güne kadar 17 kez değişmiş ve giderek evrimleşmektedir.

 

Şimdi ise bu evrimleşmenin devam etmesi yerine, acilen ve yeniden bir anayasa yapımı söz konusu. Birileri bu konuda bir şeyler konuştu, anlaştı ve sıra uygulamaya geldi galiba. Bence en önemli olan iki konuda görüş birliği var. Birincisi başkanlık sistemi gelecek ve ikinci olarak ta federasyon sistemi ile birilerinin dile getirdiği gibi demokratik özerklik oluşacak. Böylece AB-D emperyalizminin istediği gibi Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devleti bölünecek. Yani Türk ulusu ortadan kalkacak, Türklük kalmayacak.

 

Bu konuda duyduğum kaygıyı, Sayın Hasan Pulur, 25.10.2013 günkü Milliyetteki köşesinde dile getirmiş. Özellikle Sayın Prof.Dr. Rona Aybayın başkanlığında Türkiye Barolar Birliği tarafından hazırlanan taslaktaki 39. Madde ile YURTTAŞLIK kavramı için çok önemli bir tanım yapılmıştır. Aşağıda sizlerin de bilgisine sunmak istedim.

 

Değerli arkadaşlar,

Anayasamızda yapılacak değişim çalışmalarında, çağdaş ve ulusal devletimizi tanımlayan şu anki anayasamızın ilk 3 maddesi korunmalıdır. Bunları koruyan 4. Madde de aynen kalmalıdır.

 

Ayrıca 52 tane İslam ülkesi içinde tek laik ülke bizim ülkemizdir. Yüce önderimiz sayesinde kazandığımız laik ve demokratik ülke olma özelliğimizin önemini ve kıymetini tüm İslam ülkeleri daha yeni algılıyor.

 

Umarım günü yaşamak yerine, geleceğimizi düşünmek ve sorunlarımıza ulusal çözümler üretmek için her alanda gereken ulusal iş ve güç birliğini yaparız. Kazanan güzel ülkemiz ve saygıdeğer halkımız olacaktır.

Her güzel şey, yüce önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK'ÜN kurmuş olduğu Türkiye Cumhuriyetinin birlik ve bütünlüğünü koruyarak, onu sonsuza dek yaşatmak için olsun !!!

Sevgi ve saygılarımla (14.02.2013)

Prof.Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR

YİNE TASA, ANAYASA…

 

Hasan PULUR- 25.01.2013-Milliyet

 

Şöyle bir baktık doğrusu ayıp etmişiz...

Kime? Anayasa'ya...

Kaç gündür gazetelerde, televizyonlarda hiç Anayasa lafı geçmiyor, olacak iş mi bu?

Biz Anayasa ile 1960 öncesi tanışanlardanız, o zaman bir adı da "Teşkilat-ı Esasiye Kanunu" idi, Anayasa'dan şikayeti olan "Demokratlar" eski dile döndüler, Anayasa oldu, "Teşkilat-ı Esasiye Kanunu" ve sürüp gitti.

"27 Mayıs" darbesinin en önemli simgesi "Anayasa" idi. Darbeciler "demokrat" milletvekillerini "Anayasa'ya karşı suç işlemekle" itham ediyorlardı, kısacası Anayasa'yı çiğnemişlerdi.

Yassıada duruşmalarının birinde Ağrı milletvekili Halis Öztürk, hemşehrisi eski bakanlardan Celal Yardımcı'ya sormuş:

"Anayasa'ya ne olmuş?"

Celal Yardımcı, "Halis Ağa"ya nasıl anlatsın:

"Sen Anayasa'yı çiğnemişsin!"

"Halis Ağa" telaşlanmış:

"Vallahi billahi ben böyle bir şeyi çiğnememişim!"

O günlerde bu anlatılırdı.

Evet, Anayasa kavgamız sürüp gitti, hâlâ da sürüyor ya!

"Şimdi tasa Anayasa" der geçerdik. Hâlâ da sürüyor.

Lakin en şanslı Anayasa "12 Eylül"ün anayasası oldu.

Zira hâlâ geçerli, darbeciler bile o anayasayla yargılanıyor.

 

Önümüzdeki günlerde "Anayasa" tartışılırken en önemli tartışmanın "Türk" kelimesi ve kavramı olacağa benziyor. Biz de geçenlerde bunu belirttik.

 

Okul arkadaşımız Hukuk Profesörü Rona Aybay kendisinin başkanlık ettiği Türkiye Barolar Birliği komisyonunun hazırladığı Anayasa taslağı önerisinden "yurttaşlık" maddesini hatırlatıyor.

Madde şöyle:

"Madde 39: Türk ulusu, Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlarından oluşur. Yurttaş bir babanın veya ananın çocuğu Türkiye Cumhuriyeti yurttaşıdır. Yurttaşlık, kanunun gösterdiği koşullarla kazanılır ve ancak kanunda belirtilen durumlarda yitirilir. Yurttaş, ancak vatana bağlılıkla bağdaşmayan bir eylemde bulunması nedeniyle yurttaşlıktan yoksun bırakılabilir; kişinin yurtsuz kalması sonucunu verecek hallerde bu işlem uygulanamaz. Yurttaşlıktan yoksun bırakma ile ilgili karar, işlem ve uygulamalara karşı yargı yolu kapatılamaz."

 

Bu maddenin gerekçesi de var, lakin bu köşeye sığmayacak kadar ayrıntılı ve uzun. Öğrenmek isteyenler Türkiye Barolar Birliği'nin web sitesinden yararlanabilirler.

 

 


Bu elektronik posta ve beraberinde iletilen butun dosyalar sadece gondericisi tarafindan alinmasi amaclanan yetkili gercek ya da tuzel kisinin kullanimi icindir.Eger soz konusu yetkili alici degilseniz bu elektronik postanin icerigini aciklamaniz, kopyalamaniz, yonlendirmeniz ve kullanmaniz kesinlikle yasaktir ve bu elektronik postayi derhal silmeniz gerekmektedir. ISTANBUL UNIVERSITESI bu mesajin icerdigi bilgilerin dogrulugu veya eksiksiz oldugu konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne sekilde olursa olsun iceriginden, iletilmesinden, alinmasindan ve saklanmasindan sorumlu degildir. Bu mesajdaki gorusler yalnizca gonderen kisiye aittir ve ISTANBUL UNIVERSITESI'nin goruslerini yansitmayabilir. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any dissemination, forwarding, copying or use of any of the information is strictly prohibited, and the e-mail should immediately be deleted. ISTANBUL UNIVERSITY makes no warranty as to the accuracy or completeness of any information contained in this message and hereby excludes any liability of any kind for the information contained therein or for the information transmission, reception, storage or use of such in any way whatsoever.The opinions expressed in this message may belong to sender alone and may not necessarily reflect the opinions of ISTANBUL UNIVERSITY.

__._,_.___

Posted by: Yunus Kavik <ykavik@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Guruptan ayrilmak icin, icin asagidaki adrese bos bir eposta gonderin:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

.

__,_._,___

--   Bakınız:  http://zmanatthenight.blogspot.com/  
--

Gercek, cizmelerini giyerken, yalan butun dunyayi dolasir.

Spurgeon

Resulullah sav buyurdular ki:
Kim tavla oyunu oynarsa elini domuz kanina bulamis gibi olur.

Kutubu Sitte 5337

VATAN HAINI

Nazim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hala.
Amerikan emperyalizminin yari somurgesiyiz, dedi Hikmet.
Nazim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hala.
Bir Ankara gazetesinde cikti bunlar, uc sutun ustune, kapkara haykiran puntolarla,
bir Ankara gazetesinde, fotografi yaninda Amiral Vilyamson un
66 santimetre karede guluyor, agzi kulaklarinda, Amerikan amirali
Amerika, butcemize 120 milyon lira hibe etti, 120 milyon lira.
Amerikan emperyalizminin yari somurgesiyiz, dedi Hikmet
Nazim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hala.
Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt
hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan ciftliklerinizse,
kasalarinizin ve cek defterlerinizin icindekilerse vatan,
vatan, sose boylarinda gebermekse acliktan,
vatan, sogukta it gibi titremek ve sitmadan kivranmaksa yazin,
fabrikalarinizda al kanimizi icmekse vatan,
vatan tirnaklariysa agalarinizin,
vatan, mizrakli ilmuhalse, vatan, polis copuysa,
odeneklerinizse, maaslarinizsa vatan,
vatan, Amerikan usleri, Amerikan bombasi, Amerikan donanmasi topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmus karanligimizdan,
ben vatan hainiyim.
Yazin uc sutun ustune kapkara haykiran puntolarla :
Nazim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hala.

Nazim HIKMET


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder