Jacob Cohen: - Dünyada toplumların en üst katmanlarına yerleşmiş ve yaşadıkları ülkelerin vatandaşı on binlerce SAYANİM ( Yahudi casus) var.
Ticaret, imalat, sanat, medya alanlarında bu casuslar emir ve talimatları Mossad'dan alıyorlar.
https://x.com/i/status/1966186760758796489
--
- - - - - - - - - - - - - - - -
Varliklarina sevindigin seyler az olsun; yokluklarina uzulduklerinde az olur.
~Ataullah Iskender~
- - - - - - - - - - - - - - - -
DİNE MARUZ BIRAKILAN ÇOCUKLAR GERÇEK İLE KURGUYU AYIRT ETMEKTE ZORLANIYOR…
Çağrı Mert Bakırcı Yazar Çağrı Mert Bakırcı 21 Temmuz 2014
Cognitive Science dergisinde yayımlanan bir makale, dini hikayelere maruz bırakılmayan çocukların, "FANTASTİK HİKAYELER" içerisindeki karakterlerin kurgu olduğunu, dini hikayelere maruz bırakanlara göre daha kolay ayırt ettiğini ve hatta dindar çevrelerde yetiştirilen çocukların "TANIDIK OLMAYAN, FANTASTİK HİKAYELERE ESNEK ŞEKİLDE YAKLAŞTIĞINI" ortaya koydu.
Kathleen Corriveau, Eva Chen ve Paul Harris tarafından yazılan "DİNDAR OLAN VE OLMAYAN ÇEVRELERDEKİ ÇOCUKLARIN GERÇEK VE KURGU YARGILARI" (Judgments About Fact and Fiction by Children From Religious and Nonreligious Backgrounds) başlıklı makalede çocukların tipik olarak "BİR ANLATIM İÇERİSİNDE MANTIKSIZ OLAN VEYA BÜYÜLÜ İÇERİĞE SAHİP OLAN KONULARA HASSASLIKLARI OLDUĞU" belirtiliyor.
Çocuklar, normalde, anlatım içerisindeki "GÖRÜNMEZ YELKENLİLER" veya "SİZİ HER TEHLİKEDEN HER ZAMAN KORUYAN BİR KILIÇ" gibi fantastik içeriklere bağlı olarak anlatıdaki karakterler ve yapıların gerçek ya da kurgu olduğuna karar verebiliyorlar.
Fakat dindar hikayelere sıklıkla yer verilen ailelerde büyütülen çocuklar, konuya aynı şüphecilikle yaklaşamıyor. Yazarlar dini hikayeleri de "PERİ MASALLARININ BİR BENZERİ" olarak düşüneceklerini ve "BU ANLATILARDAKİ BÜYÜ İÇERİKLİ VEYA MANTIKSIZ OLAN OLAYLARA DAYANARAK BU HİKAYELERDEKİ BAŞ KARAKTERLERİN HAYALİ OLDUKLARI YARGISINA VARABİLECEKLERİNİ" düşünüyorlardı.
Buna rağmen "BU TAHMİN MUHTEMELEN YANLIŞ". Çünkü "YETİŞKİNLERDEN ALINAN UYGUN İFADELERE DAYANARAK" dindar olduğu belirlenen evlerde yetiştirilen çocuklar, "BU ANLATILARDAKİ BAŞ KARAKTERLERİ GERÇEK KİŞİLER OLARAK ALGILIYORLAR; ANLATIM İÇERİSİNDE İMKANSIZ OLAYLAR YER ALSA BİLE"
Araştırmacılar 5-6 yaş arası 66 çocuk üzerinde yaptıkları araştırmada onlara bazıları peri masallarından kesitler olan, bazılarıysa Eski Ahit'ten alınan hikayelerle ilgili sorular sordular. Bu sayede çocukların bu hikayelerdeki karakterlerin gerçek mi, kurgusal mı olduğunu ayırt edip edemeyeceklerini tespit etmeyi hedeflediler. Araştırmacılar şöyle yazıyor:
Kiliseye gitmek, dindar okullara yazılmak veya her ikisini bir arada yapmak suretiyle dine maruz bırakılan çocuklar, dini hikayeler içerisindeki karakterlerin gerçek olduğu yargısına vardılar. Buna zıt olarak, herhangi bir şekilde dine maruz bırakılmayan çocuklar bunların, tıpkı peri masallarındaki gibi, hayali olduğunu sonucuna vardılar.
Ancak dine maruz bırakılan çocuklar, fantastik olan ama dini olmak zorunda olmayan hikayelerdeki karakterlerin de gerçek olduğunu düşündüler. Yani Mark Twain'in Tom Sawyer karakteri ile George Washington'ın hayatından bir kesidi ayırt etme yetisinden yoksundular.
Bu sonuç, daha önceden yapılan ve çocukların "DOĞUŞTAN İNANMAYA MEYİLLİ" veya "DOĞUŞTAN İNANÇLI" olduğunu ileri süren araştırmalarla çelişiyor. Bu araştırmalarda çocukların "İNSAN ÜSTÜ GÜÇLERE SAHİP OLAĞANÜSTÜ VARLIKLARIN GEÇERLİLİĞİNE YÖNELİK DOĞAL BİR İNANMA EĞİLİMİ" olduğu iddia ediliyordu. Buna rağmen, seküler (laik) çocuklar dini hikayelere, tıpkı peri masallarına verdikleri gibi tepki verdiler: "BAŞ KARAKTERLERİN HAYALİ OLDUĞU YARGISINA VARDILAR." Araştırmacılar ayrıca şöyle yazıyorlar:
Dindar öğreti, özellikle de mucize hikayelerine maruz bırakılmak, çocukların imkansız olana daha temelden açık olmalarına neden oluyor. Yani bu çocuklar, sıradan neden-sonuç ilişkilerinden yoksun olan imkansız olayları daha yaygın olarak kabul ediyorlar.
KAYNAKLAR VE İLERİ OKUMA
K. H. Corriveau, et al. (2014). Judgments About Fact And Fiction By Children From Religious And Nonreligious Backgrounds. Cognitive Science, sf: 353-382. | Arşiv Bağlantısı
https://evrimagaci.org/dine-maruz-birakilan-cocuklar-gercek-ile-kurguyu-ayirt-etmekte-zorlaniyor-2499
~Evrim Ağacı~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ancak simdiye hakimiz!
Simdi durmak icin degil,
Simdiden baslamak icin...
~Peyami Safa~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Şeytan
~Anadolu'da bir köy
Köyün içinde bir ev
Evin içinde bir adam
Adamın içinde bir şeytan
Kezban...Kezban
Mehmet Akif Ersoy~
- - - - - - - - - - - - - - - -
İnsanın ve insanlığın tarihi bilinmez olarak seyreder.
Ama ideal hayaller ve onların tarihi, bize gelişmenin kendi gibi görünmektedir.
~Friedrich Wilhelm Nietzsche
(d. 15 Ekim 1844 - ö. 25 Ağustos 1900)
Ahlâk ve değerler sisteminin kuruluşuna yönelik bir temel çerçevesinde
çağının kültür, din ve felsefe görüşlerini eleştiren nihilist Alman düşünür, filolog~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Kızın teki facebookta duvarına "yengeç burcu kadını yaIandan ve aIdatıImaktan hiç hoşIanmaz" yazmış.
Lan sanki diğer burçIar aIdatıIınca haIay çekiyor.
~Sadece gülmece olsun diye~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 89. - 389 ]
~Baharlar yazlar gider, kara kış gelir;
Varlığın yaprakları dürülür bir bir;
Şarap iç, gam yeme; bak ne demiş bilge:
Dünya dertleri zehir, şarap panzehir.
ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Gercek dost, dusebilecegi yerlerde dostunu kollayandir; her isinde ona bas sallayan degil...
~Anonim Nasihat~
- - - - - - - - - - - - - - - -
ZİKİRMATİK :)) | Turgay Yıldız
https://www.youtube.com/watch?v=GAJO073N03o
- - - - - - - - - - - - - - - -
Yeni kusak, en buyuk cumhuriyetcilik dersini bugunku ogretmenler toplulugundan ve onlarin yetistirecekleri ogretmenlerden alacaktir.
1924.
~K.Ataturk~
- - - - - - -





- - - - - - -
Sarah_Kane-4.48_Piskoz..doc
Arthur_Conan_Doyle-Kizil_Saclilar_Kulubu.epub
Stage_3-Edgar_Allan_Poe-Tales_of_Mystery_and_Imagination.pdf
Prof_DrCanan_Karatay-Karatay_Diyeti.epub
Birey_Dershaneleri-Cografya_Odev_Testi.pdf
Daniel_Defoe-Robinson_Crusoe.epub
Jack_Higgins-Seytanin_Oglu.epub
koku-Koku.mobi
Mesnevi-5.Cilt-Mevlana_Celaleddin_Rumi.epub
Omer_Seyfettin-EFRUZBEY.doc
Seytanin_Atlilari-Bernard_Cornwell.epub
Turk_Soyu_Oguzlar_3.pdf
9.Bolum_WEB_TASARIM.pdf
ODYSSEIA-Homeros.epub
sahne_makyaji.pdf
Clive_Cussler-Valhalla_nin_Yukselisi.epub
JRR_Tolkien-Hobbit.epub
Ahmed_Hulusi-Insan_ve_Sirlari-2.mobi
Cervantes-Don_Quijote_Cilt_2_YKY_.epub
Anton_Cehov-Hikayeler_IV-2.epub
Wuthering_Heights-Emily_Bronte.epub
Osho-Altin_Gelecek.epub
Writing-Skill-in-French.pdf
Aziz_Nesin-Cicu.pdf
Babil_Kitapligi_23-Alarcon-Olumun_Dostu_CS_.pdf
Frequency_Dictionary_Spanish.pdf
Turk_M._Alip_Manas_destani_4._cilt.pdf
Mehmet_Alagas-TARTISILAN_SORULAR.epub
Maltepe_Yayinlari-YGS-LYS_Biyoloji_Soru_Bankasi.pdf
David_Arnold-Cografi_Kesifler_Tarihi.epub
- - - - - - -
"> "> "> "> "> "> "> ">
- - - - - - -
OrajKalip
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - -
Varliklarina sevindigin seyler az olsun; yokluklarina uzulduklerinde az olur.
~Ataullah Iskender~
- - - - - - - - - - - - - - - -
DİNE MARUZ BIRAKILAN ÇOCUKLAR GERÇEK İLE KURGUYU AYIRT ETMEKTE ZORLANIYOR…
Çağrı Mert Bakırcı Yazar Çağrı Mert Bakırcı 21 Temmuz 2014
Cognitive Science dergisinde yayımlanan bir makale, dini hikayelere maruz bırakılmayan çocukların, "FANTASTİK HİKAYELER" içerisindeki karakterlerin kurgu olduğunu, dini hikayelere maruz bırakanlara göre daha kolay ayırt ettiğini ve hatta dindar çevrelerde yetiştirilen çocukların "TANIDIK OLMAYAN, FANTASTİK HİKAYELERE ESNEK ŞEKİLDE YAKLAŞTIĞINI" ortaya koydu.
Kathleen Corriveau, Eva Chen ve Paul Harris tarafından yazılan "DİNDAR OLAN VE OLMAYAN ÇEVRELERDEKİ ÇOCUKLARIN GERÇEK VE KURGU YARGILARI" (Judgments About Fact and Fiction by Children From Religious and Nonreligious Backgrounds) başlıklı makalede çocukların tipik olarak "BİR ANLATIM İÇERİSİNDE MANTIKSIZ OLAN VEYA BÜYÜLÜ İÇERİĞE SAHİP OLAN KONULARA HASSASLIKLARI OLDUĞU" belirtiliyor.
Çocuklar, normalde, anlatım içerisindeki "GÖRÜNMEZ YELKENLİLER" veya "SİZİ HER TEHLİKEDEN HER ZAMAN KORUYAN BİR KILIÇ" gibi fantastik içeriklere bağlı olarak anlatıdaki karakterler ve yapıların gerçek ya da kurgu olduğuna karar verebiliyorlar.
Fakat dindar hikayelere sıklıkla yer verilen ailelerde büyütülen çocuklar, konuya aynı şüphecilikle yaklaşamıyor. Yazarlar dini hikayeleri de "PERİ MASALLARININ BİR BENZERİ" olarak düşüneceklerini ve "BU ANLATILARDAKİ BÜYÜ İÇERİKLİ VEYA MANTIKSIZ OLAN OLAYLARA DAYANARAK BU HİKAYELERDEKİ BAŞ KARAKTERLERİN HAYALİ OLDUKLARI YARGISINA VARABİLECEKLERİNİ" düşünüyorlardı.
Buna rağmen "BU TAHMİN MUHTEMELEN YANLIŞ". Çünkü "YETİŞKİNLERDEN ALINAN UYGUN İFADELERE DAYANARAK" dindar olduğu belirlenen evlerde yetiştirilen çocuklar, "BU ANLATILARDAKİ BAŞ KARAKTERLERİ GERÇEK KİŞİLER OLARAK ALGILIYORLAR; ANLATIM İÇERİSİNDE İMKANSIZ OLAYLAR YER ALSA BİLE"
Araştırmacılar 5-6 yaş arası 66 çocuk üzerinde yaptıkları araştırmada onlara bazıları peri masallarından kesitler olan, bazılarıysa Eski Ahit'ten alınan hikayelerle ilgili sorular sordular. Bu sayede çocukların bu hikayelerdeki karakterlerin gerçek mi, kurgusal mı olduğunu ayırt edip edemeyeceklerini tespit etmeyi hedeflediler. Araştırmacılar şöyle yazıyor:
Kiliseye gitmek, dindar okullara yazılmak veya her ikisini bir arada yapmak suretiyle dine maruz bırakılan çocuklar, dini hikayeler içerisindeki karakterlerin gerçek olduğu yargısına vardılar. Buna zıt olarak, herhangi bir şekilde dine maruz bırakılmayan çocuklar bunların, tıpkı peri masallarındaki gibi, hayali olduğunu sonucuna vardılar.
Ancak dine maruz bırakılan çocuklar, fantastik olan ama dini olmak zorunda olmayan hikayelerdeki karakterlerin de gerçek olduğunu düşündüler. Yani Mark Twain'in Tom Sawyer karakteri ile George Washington'ın hayatından bir kesidi ayırt etme yetisinden yoksundular.
Bu sonuç, daha önceden yapılan ve çocukların "DOĞUŞTAN İNANMAYA MEYİLLİ" veya "DOĞUŞTAN İNANÇLI" olduğunu ileri süren araştırmalarla çelişiyor. Bu araştırmalarda çocukların "İNSAN ÜSTÜ GÜÇLERE SAHİP OLAĞANÜSTÜ VARLIKLARIN GEÇERLİLİĞİNE YÖNELİK DOĞAL BİR İNANMA EĞİLİMİ" olduğu iddia ediliyordu. Buna rağmen, seküler (laik) çocuklar dini hikayelere, tıpkı peri masallarına verdikleri gibi tepki verdiler: "BAŞ KARAKTERLERİN HAYALİ OLDUĞU YARGISINA VARDILAR." Araştırmacılar ayrıca şöyle yazıyorlar:
Dindar öğreti, özellikle de mucize hikayelerine maruz bırakılmak, çocukların imkansız olana daha temelden açık olmalarına neden oluyor. Yani bu çocuklar, sıradan neden-sonuç ilişkilerinden yoksun olan imkansız olayları daha yaygın olarak kabul ediyorlar.
KAYNAKLAR VE İLERİ OKUMA
K. H. Corriveau, et al. (2014). Judgments About Fact And Fiction By Children From Religious And Nonreligious Backgrounds. Cognitive Science, sf: 353-382. | Arşiv Bağlantısı
https://evrimagaci.org/dine-maruz-birakilan-cocuklar-gercek-ile-kurguyu-ayirt-etmekte-zorlaniyor-2499
~Evrim Ağacı~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ancak simdiye hakimiz!
Simdi durmak icin degil,
Simdiden baslamak icin...
~Peyami Safa~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Şeytan
~Anadolu'da bir köy
Köyün içinde bir ev
Evin içinde bir adam
Adamın içinde bir şeytan
Kezban...Kezban
Mehmet Akif Ersoy~
- - - - - - - - - - - - - - - -
İnsanın ve insanlığın tarihi bilinmez olarak seyreder.
Ama ideal hayaller ve onların tarihi, bize gelişmenin kendi gibi görünmektedir.
~Friedrich Wilhelm Nietzsche
(d. 15 Ekim 1844 - ö. 25 Ağustos 1900)
Ahlâk ve değerler sisteminin kuruluşuna yönelik bir temel çerçevesinde
çağının kültür, din ve felsefe görüşlerini eleştiren nihilist Alman düşünür, filolog~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Kızın teki facebookta duvarına "yengeç burcu kadını yaIandan ve aIdatıImaktan hiç hoşIanmaz" yazmış.
Lan sanki diğer burçIar aIdatıIınca haIay çekiyor.
~Sadece gülmece olsun diye~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 89. - 389 ]
~Baharlar yazlar gider, kara kış gelir;
Varlığın yaprakları dürülür bir bir;
Şarap iç, gam yeme; bak ne demiş bilge:
Dünya dertleri zehir, şarap panzehir.
ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~
- - - - - - - - - - - - - - - -
Gercek dost, dusebilecegi yerlerde dostunu kollayandir; her isinde ona bas sallayan degil...
~Anonim Nasihat~
- - - - - - - - - - - - - - - -
ZİKİRMATİK :)) | Turgay Yıldız
https://www.youtube.com/watch?v=GAJO073N03o
- - - - - - - - - - - - - - - -
Yeni kusak, en buyuk cumhuriyetcilik dersini bugunku ogretmenler toplulugundan ve onlarin yetistirecekleri ogretmenlerden alacaktir.
1924.
~K.Ataturk~
- - - - - - -
- - - - - - -
Sarah_Kane-4.48_Piskoz..doc
Arthur_Conan_Doyle-Kizil_Saclilar_Kulubu.epub
Stage_3-Edgar_Allan_Poe-Tales_of_Mystery_and_Imagination.pdf
Prof_DrCanan_Karatay-Karatay_Diyeti.epub
Birey_Dershaneleri-Cografya_Odev_Testi.pdf
Daniel_Defoe-Robinson_Crusoe.epub
Jack_Higgins-Seytanin_Oglu.epub
koku-Koku.mobi
Mesnevi-5.Cilt-Mevlana_Celaleddin_Rumi.epub
Omer_Seyfettin-EFRUZBEY.doc
Seytanin_Atlilari-Bernard_Cornwell.epub
Turk_Soyu_Oguzlar_3.pdf
9.Bolum_WEB_TASARIM.pdf
ODYSSEIA-Homeros.epub
sahne_makyaji.pdf
Clive_Cussler-Valhalla_nin_Yukselisi.epub
JRR_Tolkien-Hobbit.epub
Ahmed_Hulusi-Insan_ve_Sirlari-2.mobi
Cervantes-Don_Quijote_Cilt_2_YKY_.epub
Anton_Cehov-Hikayeler_IV-2.epub
Wuthering_Heights-Emily_Bronte.epub
Osho-Altin_Gelecek.epub
Writing-Skill-in-French.pdf
Aziz_Nesin-Cicu.pdf
Babil_Kitapligi_23-Alarcon-Olumun_Dostu_CS_.pdf
Frequency_Dictionary_Spanish.pdf
Turk_M._Alip_Manas_destani_4._cilt.pdf
Mehmet_Alagas-TARTISILAN_SORULAR.epub
Maltepe_Yayinlari-YGS-LYS_Biyoloji_Soru_Bankasi.pdf
David_Arnold-Cografi_Kesifler_Tarihi.epub
- - - - - - -
"> "> "> "> "> "> "> ">
- - - - - - -
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
| Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
| Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur-gundem@googlegroups.com |
| Gruba uye olmak icin | : | ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com |
| Grup kurucusuna yazmak icin | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc |
| Grup Sayfamiz | : | https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/ |
| Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim. Videolar, resimler, makaleler falan. | : | http://insulaelibertatis.com/ |
| Eposta adresleri (Derdiniz varsa buradan ulaşın.) | : | 0raj.p0yraz@neomailbox.net oraj.poyraz@openmail.cc HvLWPtIjJR8X@protonmail.com 0PjukdvspdUh@mail2tor.com |
| Tor ağı üzerindeki web siteleri Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız. | : | http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/ http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder