26 Ağustos 2024 Pazartesi

TALİBAN MEDYASINA TİKA DESTEĞİ: DEM PARTİ SORU ÖNERGESİ VERDİ


=======================

TALİBAN MEDYASINA TİKA DESTEĞİ: DEM PARTİ SORU ÖNERGESİ VERDİ

DEM Parti Milletvekili Çelenk, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'a, "Basın özgürlüğünün ciddi şekilde kısıtlandığı bir ortamda TİKA'nın desteği hangi kriterlere göre verildi?" diye sordu.

Fotoğrafta, bir grup insan çeşitli elektronik ekipmanların sergilendiği bir odayı inceliyor. Grup, geleneksel giysiler giymiş birkaç kişi ve bir takım elbise giymiş bir adamdan oluşuyor. Elektronik ekipmanlar arasında kamera, fotoğraf makinesi lensleri, ses ekipmanları ve başka fotoğrafçılık araçları bulunuyor. Grup, sergilenen bu ekipmanları dikkatle gözlemliyor ve inceliyor gibi görünüyor. Oda, duvarlarda bazı afişlerin asılı olduğu, halı kaplı bir zeminle döşenmiş. Genel olarak, sahne, resmi bir inceleme ya da tanıtım etkinliğini andırıyor.

Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Diyarbakır Milletvekili Sevilay Çelenk, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı'nın (TİKA) 22-Ağustos-2024'te kendi resmi sitesinden yaptığı açıklamayla Afganistan'da Herat Kültür ve Bilgi Müdürlüğü, Basın ve Yayın Birimine geniş kapsamlı bir teknik ekipman desteği duyurusu hakkında soru önergesi verdi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un yanıtlanması talebiyle verilen soru önergesinde, şu noktalara vurgu yapıldı:

"Türkiye'nin kapsamlı bir destek verdiği Afganistan Medyasını, Afgan Kadınların Siyasi Katılım Ağı, geçtiğimiz mayıs ayında Dünya Basın Özgürlüğü Günü dolayısıyla protesto etmiş ve gazetecilerin, medyanın ve ifade özgürlüğünün içinde bulunduğu kötü durumu dünya kamuoyuna duyurmuştu. Afgan Kadınlar, Afganistan Kültür ve Bilgi Müdürlüğü Basın ve Yayın Birimi'ni de Taliban yönetimi tarafından kullanıldığını belirterek eleştirmişti. Afgan kadınlar ayrıca, Taliban'ın iktidarını sağlamlaştırma ve bilgiyi kontrol etme çabalarına dikkat çekmiş, Afganistan'da ifade özgürlüğü sorununa ve medyaya uygulanan sansüre değinmişlerdi. Ayrıca kadınlar Afgan medyasının Taliban'ın sansür kılıcı altında olduğunu vurgulamıştı."

"Yukarıda da değinildiği üzere Taliban üç gün evvel de toplum üzerindeki baskı ve kontrolü aşırı ölçülerde derinleştiren yeni "Ahlak kurallarını/erdem yasasını" yürürlüğe koydu. Birleşmiş Milletler'in (BM) "Afganistan'ın geleceği bakımından üzücü bir vizyon sunuyor" uyarısıyla karşıladığı 114 sayfalık ve 35 maddelik bu belge, toplu taşıma ve kamusal kutlamalara kadar gündelik yaşamın her alanında düzenlemeler içeriyor, Taliban'ın halihazırda uyguladığı katı şeriat kurallarını daha da sıkılaştırdığı kabul gören söz konusu belge, aynı zamanda bu çerçevede yayınlanan ilk resmi belge. Onaylanarak yürürlüğe giren bu yeni kurallar çerçevesinde ahlak polisinin yetkileri de iyiden iyiye genişliyor."

"TİKA bu destekle neyi amaçlıyor"

Çelenk'in yanıtlanmasını istediği sorular şöyle:

TİKA tarafından Afganistan'ın Herat kentindeki Talibancı medya merkezine sağlanan teknik ekipman desteği, Taliban rejiminin cinsiyetçiliği, dışlayıcılığı ve medya üzerindeki ağır sansür dikkate alındığında, medya ve ifade özgürlüğünün ve insan haklarının gözetilmesi bağlamında uygun mu?

Daha birkaç gün evvel, kadınların ses ve yüzünü kamusal alanda yasaklayan yeni "ahlak kuralları" getiren bir rejimin medyasına, hem de bu halkın parasıyla destek olmanın anlamı nedir? Taliban rejiminin gücünü pekiştirip kadınlar ve kız çocuklarına her geçen gün daha ağır hak ihlalleri yaşatmasına destek olan bu medya değil mi?

TİKA'nın Taliban yönetimindeki medya merkezlerine sağladığı desteğin -Taliban'ın medyayı iktidarını sağlamlaştırma aracı olarak gördüğü göz önüne alındığında- amacı nedir?

Bu yardımlar yapılırken, Afganistan'da baskıcı ve ağır hak ihlallerine yol açan Taliban yönetimi ve bu yönetimi güçlendiren yayıncılığa destek olunduğu da değerlendirilmiş mi?

Basın özgürlüğünün ciddi şekilde kısıtlandığı bir ortamda TİKA'nın desteği hangi kriterlere göre verildi?

TİKA'nın sağladığı teknik ekipman desteği, uluslararası insan hakları standartlarına uygun mudur? Bu tür yardımların uluslararası standartlara ve Türkiye'nin insan hakları taahhütlerine uygunluğu nasıl sağlanıyor ve denetleniyor?

2021 yılından bu yana, TİKA'nın Taliban yönetimindeki basın kuruluşlarına sağladığı toplam maddi destek ve ekipman yardımının miktarı ne?

TİKA ve/veya Bakanlığınız Taliban yönetimi altındaki hangi basın kuruluşlarına ve diğer kurumlara yardım yaptı? Bu desteğin detayları ve dağıtım şekli ne?

TİKA tarafından sağlanan yardımların şeffaflığı ve hesap verebilirliği konusunda ne tür denetim mekanizmaları bulunmaktadır? Bu yardımların Taliban yönetimi altında nasıl kullanıldığını izleme ve değerlendirme mekanizmaları ne?

Ne olmuştu?

22-Ağustos-2024 tarihinde, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA), resmi sitesinden yaptığı açıklamada, Afganistan'da Herat Kültür ve Bilgi Müdürlüğü, Basın ve Yayın Birimine geniş kapsamlı bir teknik ekipman desteği sağladığını duyurdu. Bu destek, Afganistan'da Taliban rejiminin kontrolü ele geçirmesinden üç yıl sonra geldi. Bu süre zarfında, Taliban yönetimi altında kadın hakları ciddi şekilde ihlal edilmiş ve özellikle kadınlar ile kız çocukları üzerinde ağır bir baskı kurulmuştu.

Son olarak, Taliban'ın yürürlüğe koyduğu yeni "Ahlak Kuralları/Erdem Yasası" ile kadınların kamusal alanda şarkı söylemeleri, şiir okumaları ve yüksek sesle konuşmaları yasaklandı. Bu yasalar, kadınların seslerinin duyulmasını ve yüzlerinin görülmesini mahremiyet gerekçesiyle engelliyor.

Bu gelişmelerin ardından, TİKA'nın Taliban yönetimindeki basın yayın birimlerine sağladığı destek, çeşitli tepkilere yol açtı. TİKA, yaptığı açıklamada teknik ekipmanların, İttifak-ı İslam Gazetesi'nin yayın hayatına başlamasının 104. yılı kutlamaları kapsamında Herat İl Kültür ve Bilgi Müdürlüğü'ne teslim edildiğini belirtti. Teslim törenine Afganistan Kültür ve Bilgi Bakanı Yardımcısı Muhammed Yunus Raşid, Bahter Haber Ajansı Sorumlusu Hesin Neimi, Herat Kültür Müdürlüğü yetkilileri ve basın mensupları katıldı. Neimi, bu denli kapsamlı bir desteğin, Bahter Haber Ajansı ve İttifak-ı İslam Gazetesi'nin kuruluşundan bu yana ilk kez sağlandığını vurgulayarak TİKA'ya minnettarlığını belirtti.

(EMK)

⦿ https://bianet.org/haber/taliban-medyasina-tika-destegi-dem-parti-soru-onergesi-verdi-298972

🇹🇷

=======================

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Devede Kulak Safsatası (Fallacy of the Beard) :
Bir iddianın kabulünü sağlamak için iddiaya uymayan ayrıntıların hiç bir farklılık yaratmayacağını ve en küçük bir önem taşımadığını iddia etmekten oluşan hatalı çıkarım
Örnek 1:
Sigara içilmesi, Ankara'da hava kirliliğine etki edecek değil ya..
Güncel Örnek 1:
Anayasa bir kez çiğnenmekle bir şey olmaz.
- Turgut Özal Turgut Özal anayasanın bir kere ihlal edilmesinin önemsiz olduğunu ve önemli problemler yaratmayacağı çıkarımını yapıyor.
Güncel Örnek 2:
Yürümekle yollar aşınmaz.
- Süleyman Demirel Süleyman Demirel yürümenin yolların aşınmasına etkisinin önemsiz olduğunu öne sürerek yürümekle bir şeyin değişmeyeceği çıkarımını yapıyor.
==aa00010914
- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 341. - 389 ]

~Tanrı evrenin canı, evrense tek bir beden
Melekler bu bedenin duyuları hep birden
Yerde gökte canlı, cansız ne varsa birer uzuv:
Budur Tanrı birliği, boştur başka her söylenen

ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bu dunya padisahlarin amel defteridir. Iyi olurlarsa iyilikle kotu olurlarsa kotuluklerle anilirlar.

~Nizamul Mulk~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Fiat lux…
* * *
Isik olsun…


- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 369. - 389 ]

~Boştur dünya saki ve şarap olmayınca,
Irak neylerinin sesi duyulmayınca;
Nesi var nesi yok bu dünyanın bana sor:
Boştur geçen ömrün kadehin dolmayınca.

ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Osmanli Hukumeti Ermenilere toprak verilmesini kabul ediyor.

~Hariciye Naziri Sefa Bey - 29.01.1921
Ingiliz Yuksek Komiseri Rumbolda..~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dünyaca malum olmuştur ki, bizim devlet idaresindeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır.
Bunun kapsadığı prensipler, idarede ve siyasette bizi aydınlatıcı ana hatlardır.
Fakat, bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır.
Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz.
Bizim yolumuzu çizen;
içinde yaşadığımız yurt, bağrından çıktığımız Türk Milleti ve bir de milletler tarihinin bin bir facia ve ıstırap kaydeden yapraklarından çıkardığımız neticelerdir.

~Mustafa Kemal Atatürk~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Today is my day without hope
no force can unite the United Nations
as long as nations exist

I want peace
between woman and man

Can you even fly me a message
to love like a woman is the implication in the end


- - - - - - - - - - - - - - - -

ALO RAİF ABİ…

https://www.youtube.com/watch?v=hVe9Jqv-Q90

- - - - - - - - - - - - - - - -

Din, palavralardan ibarettir.

~Thomas Edison (1847-1931), Amerika'lı mucit (ampul, fonograf, film projektörü, telefon vericisi ve düzinelerle eğlenceli fakat kullanışsız mekanizma daha). Okula sadece üç ay devam etmiştir. Çocukluğundan itibaren agnostik ya da ateisttir. Bir papaz ondan kilisenin çatısına bir paratoner yerleştirmesini istediğinde, Edison ona Şüphesiz, Tanrı unutkanlığa oldukça meyilli diye karşılık vermiştir. Dini bütün bir metodist olan karısı onu etkilemeyi umut ederek din adamlarını akşam yemeğine çağırmaktadır -bir keresinde altı piskopos aynı anda onlara katılmıştır. Ona ölümsüzlük hakkında ne düşündüğünü sorduklarında ampulü işaret etmiş ve Thomas Edison orada yaşıyor demiştir. 1920'de Merlo Park'ın afacan çocuklarından biri herkese onun, göçmüş ruhlarla iletişim kurabilmek için elektronik bir cihaz üzerinde çalıştığını duyurmuştur. Şöyle söylemleri yüzünden tüm vaiz kürsülerinde kınanmıştır:~

- - - - - - -







- - - - - - -

Ismet_Ozel-Celladima_Gulumserken.pdf
Nazim_Hikmet-Son_Siirleri.pdf
Bernard_Shaw-Sezar_Ve_Kleopatra.pdf
Savci_Bey-Abdullah_Ziya_Kozanoglu.epub
Bertolt_Brecht_-Svaykin_hitlerle_tarihi_karsilasmasi.doc
Jane_Eyre-Charlotte_Bronte.epub
Organon_2-Aristoteles.mobi
John_Arden_ve_Margaretta_D_Arcy-sanat-uzun-hayat-kisa.pdf
9.Bolum_WEB_TASARIM.pdf
Stephen_King-Kara_Kule_4_Buyucu_ve_Cam_Kure.epub
Marcel_Proust-Cicek_Acmis_Genc_Kizlarin_Golgesinde.epub
Olasclck_ve_Istatistik-sorular.doc
Necip_Fazil_Kisakurek-Siirleri.pdf
Turk_M._Alip_Manas_destani_1._cilt.pdf
J.K._Rowling-HP_1-Harry_Potter_ve_Felsefe_Tasi.pdf
amok-kosucusu.pdf
Birey_Dershaneleri-YGS_5_Genel_Deneme.pdf
Anonim-Tristan_ve_Isout.pdf
Nibelunglar_Destani.pdf
BEKIR-EFENDI_2.epub
Victor_Hugo-Hernani-cev._Cemil_Meric.pdf
Ali_Karadas-Evrensel_Basim_Yayin-Direnisi_Nasil_Dokuduk.epub
Binbir_Gece_Masallari_4._Cilt.pdf
Charles_Dickens_Charles_Dickens-Antikaci_Dukkanci_1.epub
367_Numarali_Muhasebe-i_Vilayet-i_Rum-ili_Defteri_ile_114_390_ve_101_Numarali_Icmal_Defterleri.pdf
BRIAN_WAY-PINOKYO-Cocuk_Oyunu.doc
Kumarbaz-Dostoyevski.mobi
MahlonBHoagland_HayatinKokleri_ClearScan_1_.pdf
YoksulTiyatro.pdf
Edip_Cansever-Siiri_Siirle_Olcmek.pdf

- - - - - - -

"> "> "> "> "> "> "> ">
- - - - - - -

OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder