13 Mayıs 2022 Cuma

KRİPTO PARADAN TEKNOLOJİYE: ZENGİN ABD'LİLERİN 2. PASAPORT İÇİN FAVORİ ÜLKESİ

Dikkat edin.
Parayı bastırana doğrudan vatandaşlık vermiyorlar.
Süreli oturma müsadesi veriyorlar.
Süre dolduğunda yeniden bakacaklar.
Belki de yenilemeyecekler.
Uygun görürlerse yine süreli vatandaşlık alıyor.

Şunu belirteyim, Avusturya'da bir Avusturyalı ile evlenen yeğenim, ancak on yıl sonra vatandaşlık alabildi.
Japonya'da falan bu işler çok daha ciddi ele alınıyor.

Vatan ve vatandaşlık bu kadar ucuz ve kolay olmamalı.
Çünkü….
Birilerini bir kere vatandaş yaptığınızda onu seçmen yapıyorsunuz, ona kazanılmış ve sonradan geri alınamaz pek çok hak teslim ediyorsunuz.
Arızalı birileri vatandaş yapıldığında bu kişiler tıpkı çürük diş gibi topluma sürekli ızdırap veriyor.

Kaldı ki, ülkemizin yerli ve milli yeteri kadar psikopatı, suçlusu, cahili, aptalı var.
Bunların yanına yenilerini eklemek yalnızca sıkıntıları derinleştirecek.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  


KRİPTO PARADAN TEKNOLOJİYE: ZENGİN ABD'LİLERİN 2. PASAPORT İÇİN FAVORİ ÜLKESİ

Zengin Amerikalılar, pandemi, iklim değişikliği ve siyasi kargaşa gibi gerekçelerle aileleri için 'B planı' olarak ikinci pasaport alıyorlar.


08 Mayıs 2022

Insider'ın haberine göre ABD'li milyarderler, teknoloji girişimcileri ve ünlüler aileleri için bir "B planı" oluşturmaya çalıştıkça, yabancı ülkelerde vatandaşlık veya ikamet için başvuran varlıklı Amerikalıların sayısı son üç yılda hızla arttı.

Haberde, "Bir düzineden fazla ülke, "altın pasaportlar" ve varlıklı yabancıların ülkeye yatırım karşılığında vatandaşlık veya ikamet almalarına izin veren vizeler sunuyor. Forbes'a göre en pahalı programlar Malta'da 1,1 milyon dolardan Avusturya'da 9,5 milyon dolara kadar değişiyor. Latitude Residency & Citizenship'in yönetici ortağı Ezzedeen Soleiman, "Bu programları bir sigorta poliçesi olarak görüyoruz" deniyor.

Soleiman'a göre bazı milyarderler olası bir iklim felaketi, salgın gibi durumlarda yaşamak için en elverişli yerlerin neresi olduğunu sormuş.

Henley & Partners'ın özel müşteri başkanı Dominic Volek'e göre, şu anda yatırımcı vatandaşlık endüstrisini yönlendiren 4 önemli faktör var: COVID-19, iklim değişikliği, kripto para birimi ve çatışma.

Amerikalı başvuru sahiplerindeki artış, Trump yönetimi sırasında başlamış ve pandemi kısıtlamaları sırasında tırmanmış. Örneğin pandemi döneminde sadece Amerikan vatandaşı olan kişilerin, Avrupa'da bir çok yere gidemeyeceği fikri de bu artışı tetikleyen faktörler arasında.

Dasein Advisors CEO'su Reaz Jafri ABD'li müşterilerinin genellikle teknoloji, emlak veya kripto alanında çalıştığını ve 50 milyon ile 20 milyar dolar arasında servete sahip olduklarını söyledi ve "Hepsinin ortak noktası, Amerikan toplumunun geleceğine dair köklü korku" dedi.

Başvurular arasında nefret suçlarındaki artıştan, vergi artışlarından kaçınmak isteyen genç web3 girişimcilere kadar geniş bir yelpazedeki zengin müşteriler var.

EN GÖZDE LOKASYON PORTEKİZ

Insider'a konuşan iki firma yetkilisi, Portekiz'in Avrupa Birliği'ndeki 26 ülkeye vizesiz seyahate izin veren beş yıllık oturma izninin Amerikalı yatırımcılar arasında en çok talep gören program olduğunu söyledi. Portekiz'in "altın vizesi", minimum 200.000 doların biraz üzerinde bir yatırım ve Portekiz'de yılda ortalama 7 gün kalış gerektiriyor. İzin süresi sona erdiğinde, kişiler tam zamanlı vatandaşlık için başvurabiliyor ve bu da üç yıl daha uzatabiliyor.

Soleiman, "Portekiz bir sonraki Kaliforniya. Aşırı zengin Amerikalılar, çocukları ve torunları için "miras" olarak Avrupa'da kök salmak istiyor. Birçoğu ya ABD'de olanlardan dolayı hayal kırıklığına uğradı ya da bir zamanlar ABD'de gördükleri fırsatları göremiyorlar" görüşünü paylaşıyor.

Ancak müşterilerin çok azı gerçekten yer değişikliği yapıyor. Asıl motivasyon seçenek sahibi olmak.

https://www.chip.com.tr/haber/tamamen-elektrikli-citroen-e-c4-turkiyede-satisa-sunulacak_150887.html

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

BAYRAM
. . . . . .
Kargalar, sakin anneme soylemeyin

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Göklerden Süzüldüm Tertemiz İndi

Göklerden süzüldüm tertemiz indim
Yere indim yedi renge boyandım
Boz bulanık bir sel oldum yürüdüm
Çeşit çeşit türlü renge boyandım

Azgın azgın çağlayarak akarak
İnsafsızca tahrip edip yıkarak
Ne utandım ne kimseden korkarak
Kusur günah kirli renge boyandım

Bir kuru sevdanın peşine düştüm
Nice kayalardan taşlardan uçtum
Irmağa kavuştum kendimden geçtim
Utandım da kirli renge boyandım

Yüzlerimi yere vurdum süründüm
Çok dolandım ırmak oldum göründüm
Eleklerden geçtim yundum arındım
Kamilane karlı renge boyandım

Irmak olup kavuşunca denize
Dalgalandık coştuk taştık biz bize
Çok zaman seyrettim aya yıldıza
Aydın parlak nurlu renge boyandım

Veysel yoktan geldim yok olup geçtim
Ben deyenler yalan gerçeği seçtim
Bir buhar halinde göklere uçtum
Kayboldum o sırlı renge boyandım.

~Aşık Veysel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Kendi içgüdülerinize güvenin. Hiç değilse hatalarınızın nedeni siz olursunuz, başkaları değil."

~Billy Wilder~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Karl Marx'ın müthiş aptalca bir lafı vardır diyor ki "İnsanlar tabiatı yorumlamaya çalıştılar halbuki maksat onu değiştirmektir" ulan sana mı kaldı değiştirmek çünkü ben Marks'ın felsefesinin egemen olduğu yerlerde dolaştım tabiatın nasıl canına okuduklarını gördüm bütün Batı Sibirya o canım ülke mahvolmuş durumda bu aptalların yüzünden.

~Ali Mehmet Celâl Şengör (d.24 Mart 1955 İstanbul Türkiye) Türk jeolog.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Insan nadir degil, insanlik nadirdir.
Insan az degil, dogruluk azdir.

~Kutadgu BILIG~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 34. - 389 ]

Camiye gittim, ama Allah bilir niye:
Ne namaz kılmaya, ne dua etmeye.
Eskiden bir kilim aşırmıştım camiden:
O eskidi gittim yenisini yürütmeye.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dusunmeden ogrenmek faydasiz,ogrenmeden dusunmek tehlikelidir.

~Konfucyus~

- - - - - - - - - - - - - - - -

D e p r e m
. . . . . .
Ilk deprem 2002de...
34 siddetinde...
. . . . . .
Gidip geldik...
Buyuk catlaklar olustu...
Kimi medya yikildi...
. . . . . .
Uzanlar Altinda kalacagiz
diye balkondan atlayip ailece kactilar...
. . . . . .
Depremzede Bilgin ailesinin oturdugu
Sabah apartmani agir hasar gordu,
kalanlar TMSF tarafindan
yarali olarak kurtarildi......
. . . . . .
Ikinci deprem 2007de...
46 siddetinde...
. . . . . .
Gidip geldik...
Hukuk yerle bir oldu...
Yarginin enkazi altinda kalan
yargiclardan umut kesilirken,
alt katta oturan Hasim Kilic
adindaki muhasebeci vatandas,
sarsintinin etkisi ile kendini
Anayasa Mahkemesinin
tepesinde buldugunu soyledi...
Yargitay, Danistay.. HSYK..YSK...
. . . . . .
Milli Egitim geriye kayip coktu,
350 bin ogretmen sokakta kaldi...
YOK ve OSYM yikilirken,
depremden yara almadan kurtulan profesorler
prefabrike universitelere yerlestirildi...
. . . . . .
Agir hasarli sendikalar, sivil toplum orgutleri,
demokratk kuruluslar bosaltildi,
girmek isteyenlere Buralara girmeyin,
basiniza yikilirdenildi...
. . . . . .
Yagma ve talan olaylari basladi:
Petkim, Seka, Telekom, Tekel,
Usas, Sumerbank, rafineriler,
limanlar, hastaneler, fabrikalar,
yesil alanlar, ormanlar
basta olmak uzere bircok yer yagmalandi...
. . . . . .
Askeriye de sallandi...
Siddetli sarsinti sonucu Genelkurmayin catisi uctu...
Eksik demir ve cimento kullanilan kor kirisler,
tum kolonlar ve or sutunlarin
kaymasi sonucu cokuntu meydana geldigi bildirildi...
Bircok subay yikintinin altinda kaldi... Depremde,
. . . . . .
Ilk sarsintilarla birlikte balkondan atlayan
Ozkok ve Buyukanit pasalar,
Mevlana evlerine yerlestirildiler...
. . . . . .
Ucuncu deprem 2011de
59.2 siddetinde...
. . . . . .
Gidip
geldik...
. . . . . .
C u h u r i y e t y i k i l m a k u z e r e...
. . . . . .
Komur, nohut, makarna ve uclu kanepe
dagitilan vatandaslar,
. . . . . .
Allah razi olsun verenden
. . . . . .
diyerek kaderlerine razi oldular...
Hata Dosya adi belirtilmemis.
Millet uyudugu icin hasar buyuktu...
son olarakta 4+4+4 depremi...
. . . . . .
Bu cokuntunun basinda bagirabiliyorsaniz bagirin simdi....
Orada kimse var miiiiiiiiiiiii\?\?\?
Sesimi duyan varmiiiiiiiiii\?\?\?..
Ses veren varmiiiiii\?\?\?

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dostlarimizdan suphelenmek, onlarin ihanetinden cok daha utanc vericidir.

~La rochefoucauld~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder