13 Mayıs 2022 Cuma

SAVAŞTAN KAÇAN UKRAYNALILAR, TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENİYOR

Peki bu ahval ve şeraitde bizim Ukraynalı mültecilerden rahatsız olmamız için bir sebep var mı?
Adam yetişmiş, meslek sahibi.
Adam aile terbiyesi görmüş, sokaklarda eli pipisinde gezmiyor.
Adam komşun olsa tedirgin olmazsın, arkanı rahatça dönebilirsin.
Adam seni komşu olarak, hemşehri olarak, iş yerinde, sokakta rahatsız etmez.
Karının, kızının gizlice görüntülerini çekmez, denk getirirse ırzına geçmeye yeltenmez, organize suç örgütü kurup mahallende terör estirmez.
Dahası seninle iletişim kurabilmek, senin toplumuna entegre olabilmek için dil öğrenmeye çaba harcar.
Bu insanlardan rahatsız olmak için bir sebep var mı?

Peki ya din kardeşlerimiz?
Onlar tam da bunun zıddıdır.
Nasıl suya katılan bir damla arsenik dahi o suyu zehirliyorsa, din kardeşlerimizden birkaçı bile toplumu zehirliyor.
Her zaman büyük sıkıntıların kaynağı din kardeşlerimiz.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



SAVAŞTAN KAÇAN UKRAYNALILAR, TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENİYOR

Jurnal.ist

08 MAYIS 2022, PAZAR 16:26

Rusya'nın saldırılarından kaçarak Mersin'e gelen Ukraynalılar, 5 yıldır kentte yaşayan Ukraynalı gönüllü Tanya Doygun'un (37) açtığı Türkçe kursunda hem dil öğreniyor hem de Türk kültürünü tanıyor.

Rusya ve Ukrayna arasında 24 Şubat'ta başlayan savaşın ardından Mersin'e gelen Ukraynalılar, Türkiye'ye adapte olabilmek için Türkçe'yi ve Türk kültürünü öğrenmeye başladı. Mezitli ilçesindeki gönüllü evinde kurulan Türkçe kursunda sıralara oturan Ukraynalılar, 5 yıldır kentte yaşayan Ukraynalı Tanya Doygun tarafından verilen eğitimle Türkçe öğreniyor.

Eğitim hakkında bilgi veren Tanya Doygun, "Ukrayna'da yaşanan savaştan dolayı Türkiye'ye çok sayıda Ukraynalı geldi. Türkiye'de rahat yaşamak, arkadaşlık kurabilmek için Türkçe öğrenmeliyiz. En azından teşekkür etmeyi, selamlaşmayı öğrenmeliyiz. O yüzden gönüllü olarak Türkçe dersi vermeye başladım. Her derste Türklerin ne kadar yardımsever, misafirperver olduğunu anlatıyorum. 1 aydır Türkçe dersi veriyorum. Sınıfta yaklaşık 30 kişi var, haftada 2 ders veriyorum. Ders almak isteyen çok sayıda kişi var. Dersten sonra pazara gidip pratik yapıyoruz. Çok güzel bir deyim var, 1 lisan 1 insan, 2 lisan 2 insan. Bizler yabancı dil, kültür öğrendikçe kendimizi geliştiriyoruz" dedi.

'TÜRKLERLE ARKADAŞLIK YAPABİLMEK İÇİN TÜRKÇE ÖĞRENMEYE BAŞLADIM'

2 aydır Mersin'de yaşayan 5 çocuk annesi Maria Stassiuk (39) ise, "Ukrayna'da yaşanan savaştan dolayı ailemle Kiev'den Mersin'e geldim. Burada daha rahat yaşamak, Türklerle arkadaşlık yapabilmek için Türkçe öğrenmeye başladım. Şu ana kadar pazarlık yapmayı, selamlaşmayı öğrendim. Yardımları için öğretmenimize teşekkür ediyorum" diye konuştu.

'TÜRKLERE SAYGI İÇİN TÜRKÇE ÖĞRENİYORUM'

2 çocuk babası Vleriy Valerii Benko (63) da "Savaş nedeniyle Harkiv'den Türkiye'ye geldim. Türkiye'ye birkaç defa gelmiştim. Şimdi Türklere saygı göstermek için Türkçe öğrenmeye çalışıyorum. Türkler çok sıcakkanlı yardımsever insanlar, onlarla tanışmak selamlaşmak için Türkçe öğreniyorum"

https://www.gzt.com/jurnalist/savastan-kacan-ukraynalilar-turkce-ve-turk-kulturunu-ogreniyor-3648921



--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ne humanis crede
Insana inanma.

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Ahlak esasen toplumu çöküntüden kurtaracak ve toplumun muhafazasını sağlayacak bir araçtır."

~Friedrich Nietzsche~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cok bilenin cok derdi olur.

~Lessing~

- - - - - - - - - - - - - - - -

simplex munditiis
* * *
seckinligi icinde sade

~Latin Atasozu - (Horatius)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Baskasindan ustun olmamiz onemli degildir.
Asil onemli olan sey, dunku halimizden ustun olmamizdir.

~Hint atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir insan ne kadar cok seye inanirsa o kadar az sey bilir,
Ne kadar az sey bilirse o kadar aptal olur,
Ne kadar aptal ise o kadar kolay yonetilir.

~Most~

- - - - - - - - - - - - - - - -

DELIKLI SIIR
. . . . . .
Cep delik cepken delik
Yen delik kaftan delik
Don delik mintan delik
Kevgir misin be kardeslik?

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hirs, bir sandalin yelkenini sisiren ruzgara benzer; fazlasi gemiyi batirir, azi da gemiyi oldugu yerde tutar.

~Woltaire~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kazanmak her sey demek degildir, ama kaybetmek hicbir seydir.

~Anonim Nasihat~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder