19 Ekim 2023 Perşembe

MEB KARARI: BÜTÜN ÖĞRETMENLERE ZORUNLU DİN DERSİ




MEB KARARI: BÜTÜN ÖĞRETMENLERE ZORUNLU DİN DERSİ

MEB'in aldığı karara göre; ilk ara tatilde yapılacak mesleki eğitimlere din dersi de eklendi. Yeni uygulama ile birlikte din eğitimine bütün öğretmenlerin katılması zorunlu tutulacak.

Osman ÇAKLI

İSTANBUL – Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bu yılın ilk ara tatili olan 11-17 Kasım'da yeni bir düzenleme hayata geçirecek. Uygulamayla 81 ildeki bütün öğretmenlerin katılımının zorunlu tutulduğu din dersi eğitimi verilecek. Ara tatilin haftalık çizelgesinde yapılması planlanan eğitimin içeriği "Temel Eğitim ve Ortaöğretim Kurumlarında Din Dersi ve Öğretimi" olarak açıklandı.

BÜTÜN ÖĞRETMENLERİN KATILMASI ZORUNLU

Türkiye tarihi boyunca öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programlarında ilk defa hangi branştan olursa olsun tüm öğretmenlere din eğitimi ve öğretimi eğitimi düzenlenecek. Katılımın zorunlu tutulduğu eğitimi ise Din Öğretimi Genel Müdürü Ahmet İşleyen verecek. Karar, henüz öğretmenlere tebliğ edilmedi.

whatsapp-image-2023-10-16-at-15-28-56.jpegMEB tarihinde bir ilkin gerçekleştiğini anlatan Eğitimci Feray Aytekin Aydoğan, "Öğretmenler yıl içerisinde bir takım hizmet içi eğitim çalışmalarına katılıyorlar. Ara tatiller, yaz tatilinin başı ve sonunda gerçekleşen bir takım akademik seminerler oluyor. Bu eğitimlere örneğin, fizik ile ilgiliyse fizik öğretmenleri katılıyordu. Buna dair de başlıklar oluyordu. Yeni uygulama ile ilk defa bütün öğretmenlere dini eğitim verilecek" ifadelerini kullandı.

'SİYASAL İSLAMIN İNŞAASI EĞİTİM ÜZERİNDEN YAPILIYOR'

Programı Din Eğitim Genel Müdürlüğü'nün oluşturduğunu belirten Aydoğan, karar her ne kadar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınmış olsa da Din Eğitimi Genel Müdürlüğü fiilen özerk bir yapıya dönüştü" dedi.

2012 yılında eğitimdeki 4+4+4 döneminde AKP sözcüleri tarafından "Elimize tüm okulları imam hatipleştirmek için tarihi bir fırsat geçti" açıklamasını hatırlatan Aydoğan, bunun en somut örneklerinin yaşandığına dikkat çekti:

"Binlerce okulumuzda laboratuvar, kütüphane yokken tüm eğitim kademelerinde mescidin zorunlu hale getirilmesi, karma eğitimin fiilen ve hukuken adım adım yok edilmesi, 80 darbesinin ürünü olan zorunlu din derslerinin 'seçmeli' adı altında fiilen sayısının artırılması ve son uygulamalar Siyasal İslam rejiminin inşasının hızlanacağını gösteriyor."

'DİN ÖĞRETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZERK OLDU'

Atılan her adımın hem öğrencilerin laik, kamusal eğitim hakkını hem de öğretmenlik mesleğini hedef aldığını söyleyen Aydoğan, "MEB'e bağlı bir müdürlük olan Din Öğretimi Genel Müdürlüğü bir yandan uzun yıllardan itibaren atılan adımlarla özerkleşmiş bir yapı haline getiriliyor. Hatta MEB' in yerini alıyor. Tüm okullar, okul türleri ve tüm öğretmenler Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'ne bağımlı hale getiriliyor" ifadelerini kullandı.

EĞİTİMDE TARTIŞMALI KARARLAR

Milli Eğitim Bakanı (MEB) Yusuf Tekin'in beyaz önlük, ÇEDES protokolü, karma eğitim uygulaması hakkındaki ifadeleri kamuoyunda tepkiye neden olmuştu. Bakan Tekin, beyaz önlük uygulamasının okullarda teşvik edileceğini söylerken, karma eğitimle ilgili de şunları kaydetmişti: "Gerekirse kız okulları da açabilmeliyiz, veli isterse çocuğunu kız okullarına gönderebilmeli, isterse erkeklerin gittiği okullara gönderebilmeli."

ÇEDES projesiyle okullarda imamların derse girmesinin önünü açan MEB birkaç önce yayımladığı yeni yönetmelikle okul öncesi eğitim kurumlarında mescidi zorunlu hale getirdi.

Bahse konu yönetmelikte "Yatılı bölge ortaokullarının pansiyon kısımlarında ibadethane açılır. Okulöncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında talep edilmesi halinde ibadet ihtiyaçlarını karşılayacak uygun mekân ayrılabilir" maddesi "Okulöncesi eğitim ve ilköğretim kurumları ile yatılı bölge ortaokullarının pansiyon kısımlarında ibadet ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla doğal aydınlatmalı uygun mekânda mescit açılır" şeklinde değiştirildi.

https://artigercek.com/guncel/meb-karari-butun-ogretmenlere-zorunlu-din-dersi-269092h

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bakara Suresi 85.Ayet:

Yoksa siz Kitab'ın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Sizden öyle davrananların cezası dünya hayatında ancak rüsvaylık;
kıyamet gününde ise en şiddetli azaba itilmektir.

Kur'an-ı Kerim'in bazı ayetlerine ilişkin mazeretler:
1- Bu ayetler yanlış tercüme edilmiş
2- Bu ayetler yanlış anlaşılmaya müsait yani herkes anlayamaz
3- Bu ayetler zaman aşımına uğradı yani bugün geçersiz
4- Bu ayetler çağ dışı yani İslam'da reform yapılması lazım
5- Bu ayetlere iman etmek imkansız ama yine de ben bir müslümanım

Mazeretlerin Cevapları:

1- Diyanet Vakfı Meali'ni, konularında uzman 'İlahiyatçı Heyet' hazırladı. En çok itibar edilen meal. Heyetteki herkesin yanlış tercüme yapması imkansız. Hal böyle iken bu mazeret geçersizdir.
2- Kur'an-ı Kerim'i herkesin anlayabileceğine dair ayetler var* ve zaten bu sebeple 'indirilmiş'. Tersi ise adaletsizlik olur çünkü herkesin anlayamayacağı ve yanlış anlaşılmaya müsait bir kutsal kitap göndermek Allah'a yakışmaz. Bir sakınca da şudur; Müslümanlara siz Kur'an'ı anlamazsınız, sadece biz anlarız diyen 'ruhban sınıfı' oluşur ki İslam'da ruhbanlık haramdır. Hal böyle iken bu mazeret geçersizdir.
3- Kur'an'ın, kıyamete kadar, 'cihanşümul(evrensel)' yani her zaman ve her yerde hükmünün geçerli olduğuna inanmak farzdır. Hal böyle iken bu mazeret geçersizdir.
4- Allah 21. yüzyılın hayat şartlarını ve yaşam biçimini ezelden beri bildiğine göre Allah'ın bu durumu hesaba katmadığını iddia etmek Allah'a karşı çok büyük bir iftiradır. Hal böyle iken bu mazeret geçersizdir.
5- Bu ayetlere iman etmeyenin adı Müslüman değil Kafirdir.** Hal böyle iken bu mazeret geçersizdir.

*Bakınız: Nahl Suresi 89. Ayet, Enam Suresi 38. Ayet, Maide Suresi 15. Ayet, Hac Suresi 16. Ayet.
**Bakınız: Bakara Suresi 85. Ayet ve Maide Suresi 44. Ayet.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 372. - 389 ]

~Madem ben kervansarayda kalıcı değilim,
Şarapsız güzelsiz yaşamak hatadır derim
Dünya muhdes mi kadim mi diye tartışmak boş:
Ben gittikten sonra ha muhdes olmuş ha kadim!

ŞARAB: Arapça, içecek şey, anlamında bir kelime. Aşk ve mahabbet anlamına kullanılır. Coşkun aşk halleri ki, bu durumdaki kişi aşkta sadakat imtihanından geçer. Kemale erenlerin hali budur. Bu kelimeyle ilgili bazı deyimler şunlardır:
Şaraphane : Melekût âlemi, kâmil arifin iç dünyası.
Şarab-ı Puhte: Yıllanmış, kıvamını bulmuş şarap. Her türlü kayıttan, sınırlamadan kurtulmuş saf ve mücerred zevk.
Şarab-ı ham : Çiğ şarap. Dünyevî zevk ile karışık hayat.
Şarap-ı Tevhîd : Allahın zâtında mahvolup, her türlü maddî bağdan kurtulma.
İki türlü şarap vardır: Biri maddî, dünyevi, alkol ihtiva eden içilmesi haram olan içki, ki bu insanı içince sarhoş eder. Diğer şarap ise, aşk şarabıdır. Allahı sevmekten kaynaklanan zevkin sonucu olarak ortaya çıkan bir tür mestlik, melankoli hâli. Sûfîler bu bakımdan, içmeden sarhoş olanlardır, diye tanımlanır. Marifet, içmeden, manâ sarhoşu olmaktadır. Her iki sarhoşta ortak bazı özellikler vardır. Bunlardan biri, her ikisi için dış âlemin bir anlamı yoktur; sarhoşluk, her iki grubu dış dünya ile alakalı bir takım ilgilerden kesmiştir, ikisi arasındaki pek çok farktan bir diğeri de, şudur: : Mânâ sarhoşunda, karaciğerden kaynaklandığı söylenen bir tür iç hararet, maddî şarab içende bulunmaz.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Sadece kendine güven, o zaman nasıl yaşayacağını bileceksin.

~Goethe~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cok yasayanin omru, dostlarina aglamakla gecirecektir.

~Hz.Ali~

- - - - - - - - - - - - - - - -

EVADOKSIYA
. .
Inkar etmiyorum ki
Opmesine optum Evadoksiyayi
Hem de Zeyrek yokusunda optum
Sinemaya da goturdum
Fakat ben o zaman
Deli gibi seviyordum onu
Sanirsam, o da beni seviyordu
Sevmese islik calar miydi
Saat ondan sonra
Cabuk gel diye

- - - - - - - - - - - - - - - -

Nerede ordu varsa orada dikenler ve çalılar biter.
Büyük bir savaştan sonra yıllarca yokluk çekilir.
Güzel silahlar kötülük araçlarıdır.
İnsanlar onlardan hoşlanmaz.
Silahlar kötülüğü çağrıştırır.
Silah ancak çaresiz kalınca kullanılır.

Lao Tzu: Lao sözcüğü Çince yaşlı , Tzu (Zi) ise üstat, bilge anlamına geliyor.
Yaşlı Bilge anlamındaki Lao Tzu, MÖ 6. yy. 'da yaşıyor ve Tao Düşüncesinin kurucusu olarak kabul ediliyor.

~Lao Tzu, Tao Te Çhing (İş Bankası Kültür Yayınları, 2016)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Inkilap, Turk ulusunun son asirlarda geri birakilmis kurumlarini yikarak yerlerine, ulusun en yuksek uygarlik duzeyine ilerlemesini saglayacak yeni kurumlar koymaktir.

~K.Ataturk~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Insanlarin adlarini animsa…

~Anonim Nasihat~
. - . - . - . - . - . -
width=768


width=768


width=768


width=768


width=768


width=768


width=768


width=768


width=768


width=768



251.106 kb Clive_Cussler-Buzdagi.epub

815.699 kb Tekin_Ertug-Fotograf_Ustalari_1.epub

7.932.423 kb Andre_Clot-Fatih_Sultan_Mehmet.pdf

446.464 kb Tennessee_Williams-Baby_Doll.doc

75.674 kb Gevheri-Siirleri.pdf

505.856 kb ESER-YAZAR_SOZLUGU.doc

39.629 kb Turkiye_de_Yersekilleri_ve_Etkisi.pdf

951.683 kb Patrick_Ruthfuss-Kralkatili_Guncesi_1._Gun-Ruzgarin_Adi.epub

5.587.145 kb Mircea_Eliade-Dinler_Tarihine_Giris.pdf

5.422.039 kb tu5-Kelimelerin_Listesi.pdf

1.712.035 kb Matlab-Diferansiyel-Denklemler.pdf

1.143.476 kb Dogan_Yurdakul-Abi_Kabadayilar_Mafya_ve_Derin_Devlet.epub

4.576.388 kb Karekok_Yayinlari-LYS_1_12_Cozumlu_Deneme.pdf

2.692.597 kb ELS_15.pdf

126.889 kb Dersim-Ugur_Mumcu.epub

890.534 kb Sunen-i_Nesai-Ebu_Abdullah_En-Nesei.epub

251.535 kb Korku_ve_Titreme-S.Kierkegaard.epub

1.524.958 kb Behcet_Aysan-Duello.pdf

485.316 kb Ates_Kadehi.epub

598.615 kb Alexandre_Dumas-Uc_Silahsorler.epub


73

86

Adam namussuzmuş.
Hem de namert.
Kendisi söyledi.
Ben söylemedim.
Ve ne kadar tuhaf.
O büyük ülkü.
Turan...
Kızıl elma.
Önce ABD Gladyosu, kontrası oldu.
Sonra Ülkücü mafya.
Sonra da AKP tetikçisi, yardakçısı oldu.
Ulan milliyetçiliğinde içine ettiniz.
43

Megalomanik hazeyanları pompalayanlar var elbette. Tam bir şeyh mi uçar, mürit mi uçurur durumu.
03

84
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder