20 Aralık 2020 Pazar

Kuran-ı Kerim'de Dil Bilgisi Hataları Var mı

1.TEŞBİH(BENZETME)

Sözü daha etkili duruma getirmek için aralarında ilgi bulunan iki unsurdan güçsüzü olanı güçlü olana benzetmektir.

2.İSTİARE(EĞRETİLEME)

Benzetmenin asıl unsuru olan benzeyen ve benzetilenden yalnızca biri kullanılarak yapılır.

3.KİNAYE

Bir sözü hem gerçek hem de mecaz anlamda kullanmaktır.

4.MECAZ-I MÜRSEL(AD AKTARMASI)

Benzetme amaç güdülmeden bir sözün ilgili olduğu başka bir söz yerine kullanılmasıdır.

5.TEŞHİS(KİŞİLEŞTİRME)

İnsan dışındaki canlı cansız varlıklara insan özelliği kazandırmaktır. Her teşhiste aynı zamanda kapalı istiare vardır.

6.İNTAK(KONUŞTURMA)

İnsan dışındaki varlıkları konuşturmaktır.Her intak sanatında teşhis sanatı vardır;ancak her teşhiste intak sanatı yoktur.

7.TECAHÜL-İ ARİF

Anlam inceliği oluşturmak için herkesçe bilinen bir gerçeği bilmiyormuş gibi aktarmalıdır.

8.HÜSN-İ TA'LİL

Sebebi bilinen bir olayın meydana gelişini,gerçek sebebinin dışında başka,güzel bir nedene bağlamadır.

9. MÜBALAĞA (ABARTMA):

Sözün etkisini güçlendirmek için bir şeyi olduğundan daha çok ya da olduğundan daha az göstermektir.

10.TEZAT (KARŞITLIK)

Aralarında ilgiden dolayı,birbirine zıt kavramları bir arada kullanmaktır.

11. TEVRİYE (AMACI GİZLEME)

İki değişik anlamı olan bir sözcüğün bir dize ya da beyitte iki anlamının da kullanılmasıdır.

12.TELMİH (HATIRLATMA)

Söz arasında herkesin bildiği bir olaya ya da kişiye işaret etme sanatı.

13.TARİZ (TAŞ ATMA)

Bir kişiyi iğneleme,bir konuyla alay etme veya sözün tam tersini kastetmedir.

14.TEKRİR

Anlatımı güçlendirmek için bir sözü sık sık tekrar etmektir.

15.TENASÜP (UYGUNLUK)

Anlam yönünden birbiriyle ilgili sözcükleri bir arada kullanmaktır.

16.LEFF ÜNEŞR

Bir dizede iki ya da daha fazla kavramdan bahsettikten sonra diğer dizede onlarla ilgili açıklama yapmaktır.

17.İSTİFHAM(SORU SORMA)

Anlatımı daha etkili hale getirmek için cevap alma amacı gütmeden soru sormaktır.

18.TEDRİC

Birbiriyle ilgili kavramların bir derece gözetilerek sıralanmasıdır.

19.NİDA (SESLENME)

Şiddetli duyguları,heyecanları coşkun bir seslenişle anlatmadır.Daha çok ay,ey,hay,ah ünlemleriyle yapılır.

20.CİNAS

Yazılışları aynı,anlamları farklı sözcüklerin bir arada kullanılmasıdır.

21. ALİTERASYON

Dize ya da mısrada ahenk oluşturacak şekilde,aynı sesin veya hecenin tekrarlanmasıdır.

22. SECİ

Düz yazıda cümle içinde yapılan uyağa denir.

1.TEŞBİH(BENZETME)

Sözü daha etkili duruma getirmek için aralarında ilgi bulunan iki unsurdan güçsüzü olanı güçlü olana benzetmektir.

2.İSTİARE(EĞRETİLEME)

Benzetmenin asıl unsuru olan benzeyen ve benzetilenden yalnızca biri kullanılarak yapılır.

3.KİNAYE

Bir sözü hem gerçek hem de mecaz anlamda kullanmaktır.

4.MECAZ-I MÜRSEL(AD AKTARMASI)

Benzetme amaç güdülmeden bir sözün ilgili olduğu başka bir söz yerine kullanılmasıdır.

5.TEŞHİS(KİŞİLEŞTİRME)

İnsan dışındaki canlı cansız varlıklara insan özelliği kazandırmaktır. Her teşhiste aynı zamanda kapalı istiare vardır.

6.İNTAK(KONUŞTURMA)

İnsan dışındaki varlıkları konuşturmaktır.Her intak sanatında teşhis sanatı vardır;ancak her teşhiste intak sanatı yoktur.

7.TECAHÜL-İ ARİF

Anlam inceliği oluşturmak için herkesçe bilinen bir gerçeği bilmiyormuş gibi aktarmalıdır.

8.HÜSN-İ TA'LİL

Sebebi bilinen bir olayın meydana gelişini,gerçek sebebinin dışında başka,güzel bir nedene bağlamadır.

9. MÜBALAĞA (ABARTMA):

Sözün etkisini güçlendirmek için bir şeyi olduğundan daha çok ya da olduğundan daha az göstermektir.

10.TEZAT (KARŞITLIK)

Aralarında ilgiden dolayı,birbirine zıt kavramları bir arada kullanmaktır.

11. TEVRİYE (AMACI GİZLEME)

İki değişik anlamı olan bir sözcüğün bir dize ya da beyitte iki anlamının da kullanılmasıdır.

12.TELMİH (HATIRLATMA)

Söz arasında herkesin bildiği bir olaya ya da kişiye işaret etme sanatı.

13.TARİZ (TAŞ ATMA)

Bir kişiyi iğneleme,bir konuyla alay etme veya sözün tam tersini kastetmedir.

14.TEKRİR

Anlatımı güçlendirmek için bir sözü sık sık tekrar etmektir.

15.TENASÜP (UYGUNLUK)

Anlam yönünden birbiriyle ilgili sözcükleri bir arada kullanmaktır.

16.LEFF ÜNEŞR

Bir dizede iki ya da daha fazla kavramdan bahsettikten sonra diğer dizede onlarla ilgili açıklama yapmaktır.

17.İSTİFHAM(SORU SORMA)

Anlatımı daha etkili hale getirmek için cevap alma amacı gütmeden soru sormaktır.

18.TEDRİC

Birbiriyle ilgili kavramların bir derece gözetilerek sıralanmasıdır.

19.NİDA (SESLENME)

Şiddetli duyguları,heyecanları coşkun bir seslenişle anlatmadır.Daha çok ay,ey,hay,ah ünlemleriyle yapılır.

20.CİNAS

Yazılışları aynı,anlamları farklı sözcüklerin bir arada kullanılmasıdır.

21.ALİTERASYON

Dize ya da mısrada ahenk oluşturacak şekilde,aynı sesin veya hecenin tekrarlanmasıdır.

22. SECİ

Düz yazıda cümle içinde yapılan uyağa denir.


Bir Filistin'li profesör Kur'anı gramer ve dil sanatı açısından incelemiş.
Ve kendi ifadesine göre 5000'den fazla hata bulmuş.
Ve bunlardan 2500 kadarını tekrarlayan video dizileriyle anlatmış.

Eleştirilere cevapları da okudum.
Cevapların savunuları başlıca iki noktada yoğunlaşıyor.

1) Allah sanat ve edebiyat yapmış.
Allah şiir, nesir hepsini yer yer karıştırmış.
Bazen devrik cümle kullanmış, bazen teşbih yapmış, bazen kinaye, bazen teşhis yapmış.
Bazen hitaplarda büyüklenmiş o demiş kendini üçüncü şahıs yapmış, bazen de ben yapmış.
Meğer o hitap karmaşası aslında bir tür edebiyat sanatıymış.
Biz hani yahu bunu yazan Muhammed diyoruz ya...
İşte oralar hep sanatmış.
Yerseniz....

2)Meğer tarihte yazılı ilk Arapça belge zaten Kur'anmış.
Arapçanın gramerini, yazım klavuzunu meğer Kur'an ortaya koymuş.
Yani onun yaptığı hatalar bile ilk oluşuyla aslında kural oluyormuş.
Bunu böylece kabul ederseniz elbette Kur'anda yer alan her türlü sözdizimsel saçmalık bir kural haline girmeliydi.

Oysa bu da böyle olmamış.
Kur'andan hemen sonra Araplar Kur'andaki, edebiyat, sözdizimsel, garamer saçmalıklarını sürdürmemişler.
Çünkü Arapça zaten konuşulan bir dil.
Ve herkesin az çok ititfak ettiği bir söz dizimi yine de var.
Bu gramer ve söz dizim kuralları da sonraki yıllarda zaten kurumsallaşmıştır.

Bakın ben bunu bilip duruyordum.
Pek çok kez de yazdım çizdim.
Arap harfleri diye bir alfabe yoktur.
Arami alfabesi vardır.
Günümüzde kullanılan Arap alfabesi diye bildiğimiz alfabe de Arami alfabesidir.
Yaniiiii Arapça'nın Kur'andan önce edebiyatı olmadığı gibi, tarihsel hiçbir belgede de kullanılmaz.
Kullanılmaz dedim ama 630 yılından önce birkaç yazı bulmak mümkün.
O kadar.
Birkaç taşa, tahtaya yazılmış Arami alfabesiyle Arapça yazılmış yazılar.
O meşhur Arap medeniyeti de işte bundan ibarettir.

Mekke ve Medine değil, Emevilerin başkenti Şam, Abbasilerin başkentleri olan Bağdat ve Kufe ile günümüz Filistin bölgesinde Aramilerden, Asurilerden, Süryanilerden sayısız intihal ile ortaya çıkmış bir çorba.

En totomla güldüğüm sav ise Allahın edebiyatçı kimliği.
Yahu İnsan Hakları Beyannamesi gibi bişey yaz.
Doğru dürüst anlaşılır bir metin koy ortaya.
Anlayan bir anlayışta anlasın.
Bu ne yahu.
Allah göya şair olmaya özeniyor.
Basit insanlar gibi.
Oysa şairleri lanetleyen de sözde Allah.

Allah söz sanatları yaparak kimleri hoşnut edecek, kimleri tavlayacak?
Neden Allah söz sanatı yapar?
Yahu el insaf, bir komutan altlarına yazdığı emirde, bir bakanlık genelgesinde, bir uluslararası belgede edebiyat yapılıyor mu?
Bu ne biçim bir laçkalık, sulu, laubali hal.

Allahın derdi ne Allah aşkına?
Ooo ne güzel söz sanatı yapmış diye hayran mı olmamız lazım?
Yalnızca 630 yılında değil, 800,900, 1500, 2000, 3500, 18000 yıl sonra da anlaşılır bir laf etsene.
Yalnızca Araplar anlamasın.
Hatta yalnızca antik Araplar da anlamasın.
Bütün insanlık anlasın.
Uzaydaki, evrendeki bütün türler anlasın.
Bu nasıl bir evrenselliktir.
Saçmalık.
Tek kelimeyle saçmalık.

Ve zaten Kur'an daha ilk anda anlaşılmamış.
Çünkü zaten yazılı değil.
Hani bir tahrif olmamıştır iddiası var ya.
Zırva.
Çünkü uzun yıllar ortada kitap falan yok.
Peygambere soruyorlar o da ayetleri açıklıyor.
Yani daha ilk anda anlatımları sorunlu.
Anlaşılır değil.
Peygamber ölüyor, ardında bi dolu adam peygamberin açıklamalarını derliyor.
Hadis külliyatı ortaya çıkıyor.
Yetmiyor, yine bi dolu adam hem Kur'anı, hem de onun açıklaması olan hadisleri yeniden açıklıyor.
Bitti mi, bitmedi.
Yakın zamanlara kadar bir sürü insan ardışık olarak Kur'anı, onun açıklaması olan hadisleri, her ikisin de açıklamalarını, artaya yığılmış olan sayısız başka açıklamaları, reddiyeleri yeniden, ve yeniden açıklıyor.
Bitmedi, hala daha 2020 yılında bile bize ardışık ve sayısız açıklamayı açıklayan hocalar, şeyhler var.

Yahu Allah ne kadar acemi bir yazarmış.
Çok basit.
Anlaşılır iki çift laf yazacaksın.
Bak ben yazdım.
Şimdi bir sürü insan hoplayıp zıplayacak.
Neden mi?
Çünkü anlayacaklar

Bi te itiraf ediyorlar.
Kur'anda hatalar bile olsa bunlar zaten norm olurmuş.
Çünkü edebiyatın kuralını, söz diziminin, gramerin kuralını Kur'an koyarmış.
Çünkü o(Kur'an) Arap dili ve edebiyatının ilk yazılı belgesiymiş.
Hopbaaaa.


Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



• Kuran'daki Dil Bilgisi Hatalarını Bulan Sami Ezzib SAMİ ALDEEB kimdir
https://www.youtube.com/watch?v=Xk1VzFvWNTA

• Kuran-ı Kerim'de Dil Bilgisi Hataları Var mı
https://www.youtube.com/watch?v=Hpk42Bjd9EE

• Kur'ân'ın İmla Hataları Bölüm 2 Allah'ın Alzheimer
https://www.youtube.com/watch?v=hXmyHARZhFI

• Kur'ân Hataları 3. Değişik Kıraatleri Okunuşları
https://www.youtube.com/watch?v=HfSFTln7MLE

• Kur'ân Hataları 4. Anlamı Dışında Kullandığı Sözcükler
https://www.youtube.com/watch?v=wT_AOLj53h4

• Kur'ân Hataları 5./1.bölüm Konuşma Ögelerinin Hatalı Düzenlenmesi
https://www.youtube.com/watch?v=A3L7l00wvQk

• Kur'ân Hataları 5./2.bölüm Konuşma Ögelerinin Hatalı Düzenlenmesi
https://www.youtube.com/watch?v=Z5GXX5X1eoI

• Kur'ân Hataları 6. Gramer Hataları ve Değişik leme Teorisi
https://www.youtube.com/watch?v=ELy141B_cGc

• Kur'ân Hataları 7. Kur'an Metninin Birbiriyle Çelişkisi ve Nasih Mensuh
https://www.youtube.com/watch?v=1cjlvYVPJIc

• Kur'ân Hataları 8. Tekrarlama, Dağınıklık, Fazlalık ve Boş Sözler
https://www.youtube.com/watch?v=msqKisPDTHY

• Kur'ân Hataları 9. Kur'an Eksikleri ve Silme ve Takdir Teorisi
https://www.youtube.com/watch?v=mhPw4RAdarw

• Kur'ân Hataları 10. Kur'an Ayetlerinin ve Ögelerinin Kopukluğu
https://www.youtube.com/watch?v=z_tNmZMiR4Y

• Kur'ân Hataları 11. Ayetlerin Hatalı Kesilmesi ve Noktalama
https://www.youtube.com/watch?v=sh6g3M_6tMY

• Konuyla ilgili bu videolar ve başkalarının bulunduğu lokasyon:
https://www.youtube.com/channel/UCZINp4a_ZHW1veqPyK6mYYw/videos

Eleştiriye cevben:

• Hubeyb Öndeş : Kuranda 2500 İmla ve gramer hatası, yalanına cevap! |Sami Aldeeb'e cevap
Genç bir vatandaş, ama belli ki Arapça'ya ve konuya hakim.
https://www.youtube.com/watch?v=yY5icQlzMGs

• Gürkan Engin : Bir başka cevap:
https://www.youtube.com/watch?v=ghUkPASyP84

==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==    ==

  Arkadaşlar bu kitabimiz tam da bu doga katliamini anlatiyor.
Kazdaglari, Erzincan Kemah, Ordu/Fatsa altin madenlerinin yedikleri herzeler detaylandiriliyor.
Kitap protestolarsa sessiz okuma eylemlerinde de okunuyor...
--        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --        --






- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Bombasirti olayi 14 Mayis 1915 cok onemli ve Dunya savas tarihinde esine rastlanmasi mumkun olmayan bir olaydir.
Karsilikli siperler arasi 8 metre yani olum kesin.
Birinci siperdekilerin hepsi kurtulmamacasina dusuyor.
Ikinci siperdekiler yildirim gibi onlarin yerlerine gidiyor.
Fakat ne kadar imrenilecek bir soguk kanlilikla biliyor musunuz?
Bomba sarapnel kursun yagmuru altinda oleni goruyor uc dakikaya kadar olecegini biliyor ve en ufak bir cekinme bile gostermiyor.
Sarsilma yok.
Okuma bilenler Kur an-i Kerim okuyor ve cennete gitmeye hazirlaniyor.
Bilmeyenlerse Kelime-i sahadet getiriyor ve ezan okuyarak yuruyorlar.
Sicak cehennem gibi kayniyor.
Iste bu Turk askerindeki ruh kuvvetini gosteren dunyanin hicbir askerinde bulunmayan tebrike deger bir ornektir.
Emin olmalisiniz ki Canakkale savaslarini kazandiran bu yuksek ruhtur.

Gazi Mustafa Kemal ATATURK

- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI

168. FELSEFE ARACILIGIYLA EDINILEN AHLAK ERDEM ICIN YETERLIDIR

Muhakemeye, dusunmeye girisen her insan, gorevlerini ogrenmekten, insanlar arasindaki iliskileri kesfetmekten, kendi yaratilisini dusunmekten, ihtiyaclarini, egilimlerini, arzularini belirlemekten, secmekten ve kendi mutlulugu icin gerekli olan kimselere borclu oldugunu gormekten kendini alikoyamaz. Bu dusunce, topluluk halinde yasayan bireyleri, kendileri icin en esasli ahlak bilincine dogal olarak eristirir. Kendisini gozden gecirmeyi, esyanin ilkelerini incelemeyi ve arastirmayi seven her insanda, cok tehlikeli ihtiraslar bulunmamasi bilinen ve kuraldisi ahlaki durumlardandir. En kuvvetli ihtirasi gercege ulasmak, en buyuk teorik istegi de gercegi baskalarina gostermek olur. Felsefe, kalbi ve zekayi egitmeye ozgudur. Ahlak ve namus yonunden dusunen ve muhakeme eden kimse, asla muhakeme etmemeyi ilke sayan kimse uzerinde acik bir ustunluge ve oncelige sahip degil midir?

Cehalet, rahiplere ve insan turunun ezicilerine yararliysa da, toplum icin cok zararlidir. Aydinlik kulturden yoksun olan insan, muhakeme yetisini kullanamaz. Muhakeme ve kulturden de yoksun olan kimse ise, her an cinayete suruklenebilen bir vahsidir. Ahlak ya da gorevler bilimi, insanin ve iliskilerinin incelenmesiyle kazanilir. Kendi kendine asla dusunmeyen kimse, gercek ahlaki bilmez ve erdem yolunda pek emin olmayan adimlarla yurur, insanlar ne kadar az muhakemede bulunurlarsa, o kadar kotudurler.

Vahsiler, hukumdarlar, makam sahipleri, halkin ayaktakimi, insanlarin en kotuleridir. Cunku, insanlarin en az dusuncede, en az akil yurutmede bulunanlaridir.

Sofu asla dusunmez ve kendini akil yurutmekten korur. Bir gorus ileri surmekten, her inceleme ve arastirmadan korkar, her sultayi izler. Ve cogunlukla toplumdan uzak bir vicdan, hatali bir vicdan, ona, kotuluk yapmayi kutsal bir gorev kilar. Inanmayan, koru korune iman etmeyen kimse akil yuruturse tecrubeye basvurur ve tecrubeyi, inceleme yapilmaksizin verilen karara tercih eder. Eger iyi akil yurutur, iyi muhakemede bulunursa vicdani aydinlanir. Ham hayallerinden baska nedenleri olmayan ve akli asla dinlemeyen sofudan cok gercek nedenler; iyilik etmek, durust davranmak icin gercek gerekceler bulur. Ihtiraslarini dengelemesi, ihtiraslarina karsi durmasi icin, yeterli olcude guclu degil midir? Kendisini zaptetmesi gereken en gercek cikarlari tanimayacak kadar dar kafali midir? Bu durumda, begenilmeyen tabiatli ve kotu olur. Ancak, bu durumda, dine ve yuksek ahlak kurallarina ragmen, bu dinin yasakladigi yaratilis yolunu izlemekten geri kalmayan bircok muminden ne daha kotu, ne daha iyi olur. Bundan dolayi; mumin bir katil, hicbir seye inanmayan katilden daha az mi korkulu ve sakincalidir? Sofu bir zorba, sofu olmayan bir zorbadan daha az mi zorbadir?

- - - - - - - - - - - - -
Milliyetci, kendi tarafinca girisilen katliama karsi cikmamakla kalmaz, ayrica bunlari hic duymamak gibi muthis bir yetenege de sahiptir.

George Orwell

- - - - - - - - - - - - -
Dinler ile mezhepler arasindaki fark, ne kadar gayrimenkule sahip olunduguyla belirlenir.

ZAPPA,FRANK (1940-1993) ABD'li muzisyen ve soz yazari.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner

- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 26 Hakkin kullanilmasi ve ilgilinin rizasi

1) Hakkini kullanan kimseye ceza verilmez.
2) Kisinin uzerinde mutlak surette tasarruf edebilecegi bir hakkina iliskin olmak uzere acikladigi rizasi cercevesinde islenen fiilden dolayi kimseye ceza verilmez.


- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder