== == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == ==
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Adimlarini attigimiz uygarlik ve yenilik adimlarina uydurmak istemeyenler ne talihsizdirler!
Bu gibiler hl milleti aldatacaklarini umit ediyorlarsa bu umitleri kendilerinin zarara ugramalarindan baska bir sonuc vermeyecegine simdiden emin olabilirler.
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
50. BU HAYATIN ZORLUKLARINA KARSI DINI TESELLILERIN BOSLUGU. BIR CENNET BIR AHIRET UMUDU HAYALDIR, HAYAL URUNUNDEN BASKA BIR SEY DEGILDIR
Yuce bir Allah'in yonetimi altinda nicin bu kadar caresiz, bu kadar perisan insanlar bulundugunu sordugunuz zaman, "Bu alem, insani daha mutlu bir aleme goturmeye mahsustur" diye bizi avuturlar. Bize, uzerinde yasadigimiz yuvarlagin bir "sinav yeri" oldugunu soylerler. Sonra "Allah yalniz kendisine ozgu olan gerceklesmesi olanaksizi ve suresiz mutlulugu insana verememis ve ulastiramamistir" diyerek agzimizi kapatirlar. Bu cevaplarla nasil yetinilebilir? Nasil tatmin olunabilir?
Once ahiret hayati: Bu ahiret hayati fikri, bunu varsaymakla simdi eristikleri mutluluktan daha surekli, daha saf bir mutluluga sahip olmak icin, insanlarin oldukten sonra tekrar yasamak arzularinin ifadesi olan hayalgucunden baska bir dayanaga sahip degildir. Ikinci olarak: Her seyi bilen, yaratiklarinin dusunce ve gidisatina tumuyle vakif bulunmasi gereken bir Allah'in, islemlerinden ve niyetlerinden emin olmak icin bu kadar sinavlara ihtiyaci oldugunu havsala nasil alabilir? Ucuncu olarak: Bilim adamlarinin hesaplarina gore, uzerinde bulundugumuz yeryuzu alti ya da yedi milyon yildan beri mevcuttur. Bu zamandan beri milletler turlu bicimler altinda, surekli zarar ve felaketlere ugradi. Surekli olarak zorbalarin, fatihlerin, kahramanlarin, savaslarin, su baskinlarinin, kurakliklarin, istilaci kuvvetlerin vb. sikintisi altinda insan turunun tedirgin ve perisan edildigini tarih bize gosteriyor. Bu kadar uzun sikintilar ve zalimce felaketler, zorluklar; tanrisalligin gizli niyetleri hakkinda bizi temin edecek icerikte midir? Bu kadar surekli bunca kotuluk, bunca felaket, tanrisal lutfun bize hazirladigi gelecek hakkinda yuksek bir fikir verir mi? Dorduncu olarak: Eger bize temin edilmek istendigi gibi, Allah; kerim, iyilik ve hayirsever ise, insanlara surekli mutluluk olmasa bile, hic olmazsa olumlu yaratiklari bu dunyada erisebilecekleri olcude bir mutluluga kavusturamaz miydi? Mutlu olmak icin sonsuz ya da ilahi bir mutluluga muhtac miyiz? Besinci olarak: Eger Allah, bu dunyada insanlari, mutlu olduklari dereceden fazla mutlu etmediyse, sofularin anlatilmaz ve bitmez bir haz ve nimete erisilecegini iddia ettigi "cennet" umudu ne olur? Eger Allah aklimizin erebilecegi tek yer olan yeryuzunu kotuluklerden koruyamamis ya da korumak istememisse, hakkinda hicbir fikrimiz olmayan oteki dunyayi (yani ahiret dunyasini) kotuluk ve felaketlerden koruyabilecegine ya da korumak isteyecegine ne sebep dusunebiliriz?
Lactance'e* gore, 2000 yil once Epicure soyle demis:
"Allah, ya kotuluge engel olmak istiyor ancak kotulugu yasaklamaya muktedir olamiyor; ya kotulugu yasaklamaya muktedir olabiliyor ancak engel olmak istemiyor; ya kotulugu ne istiyor ne de yasaklayabiliyor; ya da kotulugu Allah hem istiyor hem de yasaklamaya kadirdir. Eger yasaklamaya kadir olmaksizin yasaklamak istiyorsa,
Allah acizdir; eger Allah kotulugu yasaklamaya gucu yettigi halde yasaklamak istemiyorsa, bu durumda ona atfedilmesi zorunlu tutulan bir kotulukculuk karsisinda bulunuyoruz demektir. Eger Allah kotulugu yasaklamaya hem gucu yetmiyor, hem de bunu yasaklamak istemiyorsa, hem aciz hem herkesin kotulugunu isteyen olur; eger Allah kotulugun yasaklanmasini hem istiyor ve buna da gucu yetiyorsa, o halde kotuluk nereden geliyor? Ya da Allah kotulugun olmasina neden engel olmuyor? "
2000 yili gecen bir sureden beri sagduyu sahibi, bu zorluklarin cozumunu bekliyor. Hocalar, papazlar, hahamlar vb. ise bize bu zorluklarin ancak ahirette cozulecegini ogretip duruyorlar.
Firmiavaus Lactantio uslubunun zayifligi nedeniyle Le Ciceron obretien lakabini almis olan bir
Hiristiyanlik savunucusudur. 225 yilinda buyuk olasilikla Trete'de olmustur. Baslica eseri, De laformation deI'homme'dir. (A. C. )
- - - - - - - - - - - - -
Butun hayvanlar esittir ama bazi hayvanlar digerlerinden daha esittir.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Butun cocuklar ateisttir, tanri fikri onlarda yoktur.
D'HOLBACH, BARON (Paul-Henri-Dietrich d'Holbach) (1723-1789) Almanya dogumlu Fransiz yazar, filozof ve ansiklopedici.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 265 Gorevi yaptirmamak icin direnme
1) Kamu gorevlisine karsi gorevini yapmasini engellemek amaciyla cebir veya tehdit kullanan kisi alti aydan uc yila kadar hapis cezasi ile cezalandirilir.
2) Sucun yargi gorevi yapan kisilere karsi islenmesi halinde iki yildan dort yila kadar hapis cezasina hukmolunur.
3) Sucun kisinin kendisini taninmayacak bir hale koymasi suretiyle veya birden fazla kisi tarafindan birlikte islenmesi halinde verilecek ceza ucte biri oraninda artirilir.
4) Sucun silahla ya da var olan veya var sayilan suc orgutlerinin olusturduklari korkutucu gucten yararlanilarak islenmesi halinde yukaridaki fikralara gore verilecek ceza yari oraninda artirilir.
5) Bu sucun islenmesi sirasinda kasten yaralama sucunun neticesi sebebiyle agirlasmis hallerinin gerceklesmesi durumunda ayrica kasten yaralama sucuna iliskin hukumler uygulanir.
- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Adimlarini attigimiz uygarlik ve yenilik adimlarina uydurmak istemeyenler ne talihsizdirler!
Bu gibiler hl milleti aldatacaklarini umit ediyorlarsa bu umitleri kendilerinin zarara ugramalarindan baska bir sonuc vermeyecegine simdiden emin olabilirler.
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
50. BU HAYATIN ZORLUKLARINA KARSI DINI TESELLILERIN BOSLUGU. BIR CENNET BIR AHIRET UMUDU HAYALDIR, HAYAL URUNUNDEN BASKA BIR SEY DEGILDIR
Yuce bir Allah'in yonetimi altinda nicin bu kadar caresiz, bu kadar perisan insanlar bulundugunu sordugunuz zaman, "Bu alem, insani daha mutlu bir aleme goturmeye mahsustur" diye bizi avuturlar. Bize, uzerinde yasadigimiz yuvarlagin bir "sinav yeri" oldugunu soylerler. Sonra "Allah yalniz kendisine ozgu olan gerceklesmesi olanaksizi ve suresiz mutlulugu insana verememis ve ulastiramamistir" diyerek agzimizi kapatirlar. Bu cevaplarla nasil yetinilebilir? Nasil tatmin olunabilir?
Once ahiret hayati: Bu ahiret hayati fikri, bunu varsaymakla simdi eristikleri mutluluktan daha surekli, daha saf bir mutluluga sahip olmak icin, insanlarin oldukten sonra tekrar yasamak arzularinin ifadesi olan hayalgucunden baska bir dayanaga sahip degildir. Ikinci olarak: Her seyi bilen, yaratiklarinin dusunce ve gidisatina tumuyle vakif bulunmasi gereken bir Allah'in, islemlerinden ve niyetlerinden emin olmak icin bu kadar sinavlara ihtiyaci oldugunu havsala nasil alabilir? Ucuncu olarak: Bilim adamlarinin hesaplarina gore, uzerinde bulundugumuz yeryuzu alti ya da yedi milyon yildan beri mevcuttur. Bu zamandan beri milletler turlu bicimler altinda, surekli zarar ve felaketlere ugradi. Surekli olarak zorbalarin, fatihlerin, kahramanlarin, savaslarin, su baskinlarinin, kurakliklarin, istilaci kuvvetlerin vb. sikintisi altinda insan turunun tedirgin ve perisan edildigini tarih bize gosteriyor. Bu kadar uzun sikintilar ve zalimce felaketler, zorluklar; tanrisalligin gizli niyetleri hakkinda bizi temin edecek icerikte midir? Bu kadar surekli bunca kotuluk, bunca felaket, tanrisal lutfun bize hazirladigi gelecek hakkinda yuksek bir fikir verir mi? Dorduncu olarak: Eger bize temin edilmek istendigi gibi, Allah; kerim, iyilik ve hayirsever ise, insanlara surekli mutluluk olmasa bile, hic olmazsa olumlu yaratiklari bu dunyada erisebilecekleri olcude bir mutluluga kavusturamaz miydi? Mutlu olmak icin sonsuz ya da ilahi bir mutluluga muhtac miyiz? Besinci olarak: Eger Allah, bu dunyada insanlari, mutlu olduklari dereceden fazla mutlu etmediyse, sofularin anlatilmaz ve bitmez bir haz ve nimete erisilecegini iddia ettigi "cennet" umudu ne olur? Eger Allah aklimizin erebilecegi tek yer olan yeryuzunu kotuluklerden koruyamamis ya da korumak istememisse, hakkinda hicbir fikrimiz olmayan oteki dunyayi (yani ahiret dunyasini) kotuluk ve felaketlerden koruyabilecegine ya da korumak isteyecegine ne sebep dusunebiliriz?
Lactance'e* gore, 2000 yil once Epicure soyle demis:
"Allah, ya kotuluge engel olmak istiyor ancak kotulugu yasaklamaya muktedir olamiyor; ya kotulugu yasaklamaya muktedir olabiliyor ancak engel olmak istemiyor; ya kotulugu ne istiyor ne de yasaklayabiliyor; ya da kotulugu Allah hem istiyor hem de yasaklamaya kadirdir. Eger yasaklamaya kadir olmaksizin yasaklamak istiyorsa,
Allah acizdir; eger Allah kotulugu yasaklamaya gucu yettigi halde yasaklamak istemiyorsa, bu durumda ona atfedilmesi zorunlu tutulan bir kotulukculuk karsisinda bulunuyoruz demektir. Eger Allah kotulugu yasaklamaya hem gucu yetmiyor, hem de bunu yasaklamak istemiyorsa, hem aciz hem herkesin kotulugunu isteyen olur; eger Allah kotulugun yasaklanmasini hem istiyor ve buna da gucu yetiyorsa, o halde kotuluk nereden geliyor? Ya da Allah kotulugun olmasina neden engel olmuyor? "
2000 yili gecen bir sureden beri sagduyu sahibi, bu zorluklarin cozumunu bekliyor. Hocalar, papazlar, hahamlar vb. ise bize bu zorluklarin ancak ahirette cozulecegini ogretip duruyorlar.
Firmiavaus Lactantio uslubunun zayifligi nedeniyle Le Ciceron obretien lakabini almis olan bir
Hiristiyanlik savunucusudur. 225 yilinda buyuk olasilikla Trete'de olmustur. Baslica eseri, De laformation deI'homme'dir. (A. C. )
- - - - - - - - - - - - -
Butun hayvanlar esittir ama bazi hayvanlar digerlerinden daha esittir.
George OrwellHayvan Ciftligi
- - - - - - - - - - - - -
Butun cocuklar ateisttir, tanri fikri onlarda yoktur.
D'HOLBACH, BARON (Paul-Henri-Dietrich d'Holbach) (1723-1789) Almanya dogumlu Fransiz yazar, filozof ve ansiklopedici.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
TCK Madde 265 Gorevi yaptirmamak icin direnme
1) Kamu gorevlisine karsi gorevini yapmasini engellemek amaciyla cebir veya tehdit kullanan kisi alti aydan uc yila kadar hapis cezasi ile cezalandirilir.
2) Sucun yargi gorevi yapan kisilere karsi islenmesi halinde iki yildan dort yila kadar hapis cezasina hukmolunur.
3) Sucun kisinin kendisini taninmayacak bir hale koymasi suretiyle veya birden fazla kisi tarafindan birlikte islenmesi halinde verilecek ceza ucte biri oraninda artirilir.
4) Sucun silahla ya da var olan veya var sayilan suc orgutlerinin olusturduklari korkutucu gucten yararlanilarak islenmesi halinde yukaridaki fikralara gore verilecek ceza yari oraninda artirilir.
5) Bu sucun islenmesi sirasinda kasten yaralama sucunun neticesi sebebiyle agirlasmis hallerinin gerceklesmesi durumunda ayrica kasten yaralama sucuna iliskin hukumler uygulanir.
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder