26 Nisan 2022 Salı

TOGG'UN GEMLİK TESİSİNDEKİ SON DURUM: İŞTE YENİ PAYLAŞIM FABRİKADAKİ GELİŞMELERLE İLGİLİ HER AY VİDEO PAYLAŞAN TOGG'DAN NİSAN AYINA İLİŞKİN YENİ BİR PAYLAŞIM GELDİ. BUNA GÖRE, BOYA TESİSİNİN %96’SI, GÖVDE TESİSİNİN %92’Sİ, MONTAJ TESİSİNİN %89’U TAMAMLANDI.

Umarım bu iş başarılı olur.
Tereddütlerim çok.
Umut etmek istiyorum, çünkü harcanan para milletin, devletin parasıdır.

Bir şeyleri üretmek mümkündür.
Zor olan üretilen şeyin başarıyla satılmasıdır.
Şu anda dünyanın en zor şeyi satıştır.
Bunun için fiyat, karlılık, sürdürülebilirlik çok önemlidir.
Doğrusu ben TOGG arabasının yeteri kadar ucuz, verimli, karlı ve sürdürülebilir şekilde üretilebileceğinden çok şüpheliyim.
Bir süre sonra bu şirketin ve yatırımlarının belirli(!) bir vakıf ya da şirkete peşkeş çekildiğini ya da yamandığını görebiliriz diye endişe ediyorum.
Umarım ben yanılmış olurum.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  


TOGG'UN GEMLİK TESİSİNDEKİ SON DURUM: İŞTE YENİ PAYLAŞIM FABRİKADAKİ GELİŞMELERLE İLGİLİ HER AY VİDEO PAYLAŞAN TOGG'DAN NİSAN AYINA İLİŞKİN YENİ BİR PAYLAŞIM GELDİ. BUNA GÖRE, BOYA TESİSİNİN %96'SI, GÖVDE TESİSİNİN %92'Sİ, MONTAJ TESİSİNİN %89'U TAMAMLANDI.

18 Nisan 2022, 13:30 (4 sa.)

Barış Cankı

TOGG'un Gemlik tesisindeki son durum: İşte yeni paylaşım

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'ndan (TOGG) Gemlik'teki fabrika inşaatındaki gelişmelere yönelik yeni bir paylaşım geldi. Çalışmaların devam ettiği fabrikada boya, gövde ve montaj tesisleri büyük oranda tamamlandı.

Şirketten yapılan açıklamada, "Gemlik tesisimizdeki çalışmalar, planlarımız doğrultusunda ilerliyor. Boya tesisinin yüzde 96'sı tamamlandı. Boya tankları ve fırınların testlerine başlandı. 63 bin 933 metre elektrik kablolama yapıldı. 26 bin 711 metre boru hattı döşendi.

Gövde tesisinin yüzde 92'si tamamlandı. Üretim hattı robot yerleşimi tamamlandı. 24 bin 157metre elektrik kablolama yapıldı. 48 bin 684 metre boru hattı döşendi. Montaj tesisinin yüzde 89'u tamamlandı. 29 bin 216 metre elektrik kablolama yapıldı. 53 bin 335 metre boru hattı döşendi" ifadelerine yer verildi.

Togg, 2022 yılının son çeyreğinde seri üretime hazır olacak. Homologasyon testlerinin tamamlanmasının ardından 2023 yılının ilk çeyreği sonunda C segmentindeki ilk araç olan SUV pazara çıkacak. Ardından C segmentindeki sedan ve hatchback modelleri üretim sırasına girecek. Takip eden yıllarda B-SUV ve C-MPV'nin de aileye katılmasıyla aynı DNA'yı taşıyan ve 5 modelden oluşan ürün gamı tamamlanacak.

Togg, 2030'a kadar tek bir platformdan 5 farklı model üretimiyle toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlıyor.

https://www.donanimhaber.com/togg-un-gemlik-tesisindeki-son-durum-iste-yeni-paylasim--147551

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

PEKERİSTAN CUMHURİYETİ

https://www.youtube.com/watch?v=K9yfXyAusX0


- - - - - - - - - - - - - - - -

AKDENIZ ACILIYDI XIX
. . . . . .
De bana nasil oldurebilir kisi kendini
Sevgiycin.
Sonra nasil dusunebilir deniz deniz
Sonra nasil sever\?
Guzellikle cirkinlikle ilgin yok
Buyuksun
Ve varsin her oluda
Bugdaydan yalima dek.
Duy gecenin ustunden
Seni dusundukce
Oyle yasliyim ki
Yeryuzunun butun sevgilerine guluyorum.

~Fazil Husnu DAGLARCA~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Biz Tanrıya güveniriz/In God We Trust:
Bu doğru olsaydı bile daha iyi olacağını sanmıyorum.

~Mark Twain~

- - - - - - - - - - - - - - - -

43 MİLYON NERE 23 MİLYON NERE\?

https://www.youtube.com/watch?v=weYKDqsIU7I


- - - - - - - - - - - - - - - -

Vestis virum reddit.
* * *
Adami adam yapan giydigidir.

~Latin Atasozu - (Quintilianus)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

KAZ DAĞLARI KAZ BAKALIM

https://www.youtube.com/watch?v=Vcy9-xxALtI


- - - - - - - - - - - - - - - -

1923 - 1984 ARASI İSTANBUL'DA YAŞAMIŞ OLAN MEŞHUR DOLANDIRICI SÜLÜN OSMAN BAKIN NE DİYOR:

"Benim dolandırdığım insanlar dolandırıcıydı aslında. Yani bana yaklaşma sebepleri beni dolandırmaktı. Mesela on tane bilezikle geliyorum adamın önüne akşamdan sonra. Kuyumcunun kapısındayız ve dükkân kapalı.

Karımın hastalığını anlatıyorum acilen bilezikleri bozdurmam gerektiğini o an nöbetçi eczaneye gidip hastaneden istedikleri ilaçları almamın şart olduğunu söylüyorum falan. Hakiki olsalar bileziklerin fiyatı bin lira.

~Diyorum ki 300 liraya ihtiyacım var. Paranın gerisi umurumda değil yeter ki karım ameliyat masasında kalmasın. Adam sabah kuyumcuya gidip bilezikleri bin liraya bozdurabileceğini ve birkaç saat içinde havadan 700 lira kazanacağını düşünüyor. O arada benim ayakçım da ortaya çıkıyor ve o almak istiyor bilezikleri. Telaşlanıyor adam kazanç imkânı kaybolacak diye. 300 lirayı verip alıyor bilezikleri be de kayboluyorum ortalıktan. Adam ertesi sabah kuyumcuya gidip de bileziklerin sahte olduğunu öğrenince dolandırıldım diye karakola gidiyor. Ben aranıyorum. Demiyorlar ki ona be adam 1000 liralık bileziği 300 liraya almayı düşünürken aklında ne vardı diye. Gayet açık ki beni dolandırmayı planlamıştı. Ben hayatım boyunca beni dolandırmaya kalkışmamış tek bir kişiyi dolandırmadım. "~

- - - - - - - - - - - - - - - -

LEVENT ÜZÜMCÜ İLE SANAT SÖYLEŞİSİ | Turgay Yıldız

https://www.youtube.com/watch?v=8nhnHOMADAE


- - - - - - - - - - - - - - - -

Cenneşanuhu

Baykuş aslen bir hatundur bakmayın baylığına
Mekânı cennet ola, makâmı şattaraban
Her mendakkadukkada bir dokuz doğuran ...
Kuşkonmaz sütüyle emziriyor geceyi
Ve zifirî yıldızlar ürüyor eski samanyollarından

Yavruları yetişip süzüldü müydü dünyaya
Kadifeden çıtı çıkmaz kanatlarıyla
Düşlerini yiyorlar, gümüşü düşlerini gülibrişim
ağaçlarının
Nasıl yerse ayçiçeği çekirdeklerini çocuklar
Dişlerinin arasında çatırdatarak çıtır çıtır

Tuh sana Puhu Kuşu
Çini mürekkebinlen sarı, susak ve uykusuz nehrime
Batırdığın bu kaçıncı tahtel - bahir

~Can Yücel~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder