6 Aralık 2022 Salı

CHARLES DARWİN’İN TÜM YAZIŞMALARI ÇEVRİMİÇİ ERİŞİME AÇILDI


CHARLES DARWİN'İN TÜM YAZIŞMALARI ÇEVRİMİÇİ ERİŞİME AÇILDI

Cambridge Üniversitesi tarafından İngiliz doğabilimci ve antropolog Charles Darwin'in 15 bin mektuptan oluşan yazışmaları yayınladı.

28 Kasım 2022

Charles Darwin'in tüm yazışmaları çevrimiçi erişime açıldı

Evrim teorisini ortaya koyan ve dünyaca ünlü bilim insanları arasında yerini alan Charles Darwin'in ulaşılan bütün yazışmaları çevrimiçi olarak yayınlandı. Cambridge Üniversitesi öncülüğünde yayınlanan bu yazışmalar/mektuplar, 2023 yılının başlarında çıkması planlanan baskıya da eşlik edecek. 

YENİDEN YORUMLANAN 400 MEKTUP DAHİL EDİLDİ

Yayınlanan yazışmaların 400'ü yeniden yorumlandı ve koleksiyonda toplamda 15 bin mektup yer alıyor. Bu koleksiyonda yer alan yazışmalar 1822 ve 1882 yıllarını kapsıyor.

Arşiv niteliğinde ve tarihe ışık tutma potansiyelinde olan koleksiyonun Darwin'in Beagle seyahine ve Türlerin Kökeni Üzerine kitabınının süreçlerini de içerdiği aktarıldı.

https://www.cumhuriyet.com.tr/bilim-teknoloji/charles-darwinin-tum-yazismalari-cevrimici-erisime-acildi-2006749


--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Iyilik, insanlari birbirine baglayan altin zincirdir.

~J.W. Gothe~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir mum diger bir mumu tutusturmakla isigindan bir sey kaybetmez.

~MEVLANA (RAH.)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Sen Söylemeden De Biliyorum

Seziyorum ki kaçacaksın..
Yalvaramam koşamam
Ama sesini bırak bende
Biliyorum ki kopacaksın
Tutamam saçlarından
Ama kokunu bırak bende
Anlıyorum ki ayrılacaksın
Çok yıkkınım yıkılamam
Ama rengini bırak bende
Duyumsuyorum ki yiteceksin
En büyük acım olacak
Ama ısını bırak bende
Ayrımsıyorum ki unutacaksın
Acı kurşun bir okyanus
Ama tadını bırak bende
Nasıl olsa gideceksin
Hakkım yok durdurmaya
Ama kendini bırak bende.

~Aziz Nesin~

- - - - - - - - - - - - - - - -

AKLA KARSI TEZLER

1.
Gecenin ucudur en uygun zaman, bahse girerim
dusunun: sabah cok yakin
oysa isilti yok ortalikta
nerdeyse gece bitmis
ama surmekte karanlik
henuz uyanmis bazilari
henuz uyumamis bazilari
bazilari uyanmis uykusuna doymadan
bazilari uykusuna varmadan doymus
goruyorsunuz ilm-i hilaf u cedel duzeniyle hayat
nasil da surukluyor kendini
ve ben bunu kanitlayabiliyorum
su sair halimle
boylece size ey saygideger erbab-i cumhuriyet
akilli ve yetenekli oldugumu
kanitlamis oluyorum
sizler de
bu derin bilgeligi kavrayarak
kendi degerinizi ortaya koymus oluyorsunuz.

2.
Utusuz bir pantalon kadar tedbirliyim
tarihi bir gercek kadar sIkIlgan
bilmem ki Tesalya'daki Termofil
bir yigitlik anisi
bir hayinlik aniti mi olsa
yine bilmem quantum kuramini
ogrenen insan hakli midir
kendini ardickusu sanmakta-
ben
yirminci yuzyilin sonlarinda
en uzak uyanislar ikliminde yasadim
bir imparatorluk genisligindeki gencligim sirasinda
kadinlardan daha cok birinci subeye vardim.

3.
En mutlu insanlar belki de
baca temizleyicileridir
oyle dar, oyle kara karanlik bir yerdedirler ki
yureklerini genis, dayanikli
aydinlik tutmak zorundadirlar
buna yukumlu sayarlar kendilerini.
Baca temizleyicileri baskalarini sevmekle kalmaz
baskalarinca sevilirler ayni zamanda
cunku herkesi dusunmeyecek kadar mutlu
herkes tarafindan dusunulmeyecek kadar mutludurlar.

4.
Koyluleri nicin oldurmeliyiz\?
Bu sorunun karsiligini bulamiyorum
icinden cikilmaz bir olay, ama onemsiz
koyluleri oldurmesek de olur
hatta onlarin kalin suratlarini
gormezlikten gelebiliriz
yapilacak cok sey var daha
sozgelimi ben, kendim
hic hayit agaci gormemisim
gormeden olurum diye korkum da yok
degil mi ki albatrosu Baudelaire'den
Yves Bonnefoy'dan semenderi ogrendim
bir gun bakarsiniz
su guzelim bilgic beynimi kirip
tenesir tahtasi olarak kullanabilirim.

~ISMET OZEL (1974)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ask hakkinda hersey dogru, hersey yanlistir.
Hakkinda soylenecek hicbir seyin sacma olmadigi tek sey asktir.

~Chamfort ~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Türker Ertürk: Kanal İstanbul'u yaptığınız an Montrö'nün değişiminin önü açılacak…

https://www.youtube.com/watch?v=T0We_UxKkAQ

- - - - - - - - - - - - - - - -

Nehrin denize dogru akmasi kaynagina saygisindandir.

~Anonim Nasihat~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 251. - 389 ]

Adım kötüye çıkarsa çıksın, ben böyleyim;
Bir kerpiçim de olsa, satar şarap içerim.
O da gidince ne yaparsın diyecekler:
Cübbemle sarığım ne güne duruyor, derim.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Resulullah sav buyurdular ki:
Sizden birinizin yemek kabına sinek düşecek olursa, onu iyice batırın.
Zira onun bir kanadında hastalık, diğerinde şifa vardır.
O, içerisinde hastalık olan kanadıyla korunur.

Ebu Davud, Etime 49, 3844
Buhari, Tıbb 58, Bedül-Halk 14; İbnu Mace, Tıb 31, 3504, 3505
Nesai, Fera 117, 178
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder