28 Aralık 2022 Çarşamba

KUBİLAY’DAN VURAL AVAR’A*

KUBİLAY'DAN VURAL AVAR'A*

*Yazar bir emekli subay. Kimliğini gizli tutmak uygun geldi.

92 yıl önce neyse, bugün de odur

İlmin, fennin ve Türk'ün ezeli ve ebedi düşmanıdır yobaz zihniyet

92 yıl önce KUBİLAY'ı bugün Vural Avar'ı

92 yıl önce Derviş Mehmet, bugün FETÖ, KETO, ÇETO…..

Yıl 1992, Teğmen rütbesiyle ilk kıtam olan Çorlu'da Batarya Komutan vekili olarak görev yapıyorum. Adıyaman'lı bir askerim var, yarım yamalak Türkçe konuşuyor, okuma yazma yok, parayı dahi tanımıyor. Sabahları içtima alıyorum, adam yok. Soruyorum astlarıma nerede diye, cevap; Tabur Komutanının yanında. 1, 2… her sabah aynı terane. Bir gün çağırdım ve sordum ne yaptığını Tabur Komutanının yanında. Komutana vaaz veriyormuş her sabah. Önde okuma yazması olmayan asker, arkasında Yarbay rütbesinde mürit. Mürit öylesine zıvanadan çıkmıştı ki, öğle araları karargah koridorlarında ahşap takunyayla dolaşırdı, altı kaval, üstü şişhane…Oysa her askeri kışlada olduğu gibi, orada da mescit vardı.

Çorlu'da pek çok gizli mekân tespit edildi, koca koca rütbeli subaylar, astsubaylar, uzman erbaşlara, erlere akıllarını ve ruhlarını teslim etmişler…

Askeri hiyerarşi yok, disiplin yok…..

Öğle yemeklerinde gazinoya giderken, penceresini açar sorardı;

Teğmen nereye?

Öğle yemeğine komutanım..

Sen oruç tutmuyor musun?

Hayır komutanım

Hımmm, peki, öyle olsun

Ertesi gün yine aynı soru ve aynı cevap

Pek sevişirdik kendisiyle.

O yıllarda İngilizcem çok iyiydi. Yurt dışı kurslara gönderilecek subaylar için iki basamaklı bir sınav yapılırdı. İlk sınavda başarılı olanlar Ankara'ya çağrılır ve ikinci bir sınava tabi tutulurdu. Ben ilk sınavdan hep 100 tam puan alırdım. Ancak, nedense ikinci sınava çağrılmazdım. Sonradan öğrendim, her defasında ikinci sınava çağrıldığım halde, Tabur Komutanının emriyle bana bilgilendirme yapılmadığını. Sorsan; kul hakkı derler!!!

Sonra 28 Şubat süreci…

Hatalar, yanlışlar olmuştur elbet. Ancak, liboşluğun, soytarılığın lüzumu yok. Yukarıda küçük bir örneğini verdiğim yobaz zihniyetin TSK içindeki pervasızca salvolarına sessiz kalmayanlardır bugün hapiste çürütülenler, hatta katledilenler….

Derviş Mehmetler, Fetolar, Ketolar sinsi emellerine adım adım yaklaşırken, BİZ………!!!

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Derdim Başka

Sanma ki derdim güneşten ötürü;
Ne çıkar bahar geldiyse\?
Bademler çiçek açtıysa\?
Ucunda ölüm yok ya.
Hoş, olsa da korkacak mıyım zaten
Güneşle gelecek ölümden\?
Ben ki her nisan bir yaş daha genç,
Her bahar biraz daha aşığım;
Korkar mıyım\?
Ah, dostum, derdim başka...

~Orhan Veli Kanık~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Esmer Güzeli Yarim

Bu meltemli geceler,
Su sesi, ayışığı,
Uzayan türküleri
Cırcır böceklerinin,
Bu cümbüş, bu muhabbet
Bu tatlı uykusuzluk,
Hep senin şerefine,
Esmer güzeli yarim...

~Cahit Sıtkı Tarancı~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir Şehit Kızına

-Türküler Ve Alaz İçin-

Güzelim,sevdiğim,çocuğum,gülüm
Bir şehit kızısın sen.
Acılı, buruk bir türkü gibisin
Bu acımasız günlerin içinden

~Ataol Behramoğlu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Sadece tek bir kategorik zorunluluk vardır ve o da şudur:
Yalnızca evrensel bir yasa olmasını isteyebileceğiniz bir maxime (kurala) göre hareket edin."

~Immanuel Kant~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Insanlar aslinda mutluluga dayanamiyorlar. Mutlu olmak istiyorlar tabii, ama bunu elde eder etmez, birtakim yersiz duslerle kendilerini yiyip bitiriyorlar... Insanlar mutluluga mi dayanamiyorlar, yoksa onu yanlis mi taniyorlar, ya da kendileri icin neyin gerekli oldugunun mu farkinda degiller, mutlulugu kullanmayi mi beceremiyorlar, yoksa oteye beriye cekistirmekten yorgun mu dusuyorlar, bilmiyorum; bildigim bir sey varsa, habire ondan soz ediyorlar, boyle bir sozcuk ortada ve herhalde bosuna icat edilmedi.

~Marguerite Duras~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Sapiens dominabitur astris
Bilge kisi yildizlara hukmeder.

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bona fide
Iyi niyetle

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ses ..

Kopan çığlar altında kalanlar olduğu
Oysa görülüyordu.

Bir kadının ileride
Bir şeyler hıçkırdığı;
Bir erkeğin, birine,
Görünmeyen birine bir şeyler seslendiği
Oysa görülüyordu.

Ama duyulmuyordu. -Ses
Sanki ses olmayınca hiçbiri olmuyordu.

~Behçet Necatigil~

- - - - - - - - - - - - - - - -

GULUMSE
. . . . . .
Durmadan kurulup dagilan bu yerde
Hic bir dost arama.
Guvenilir bir siginak, hic

~OMER HAYYAM~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder