23 Mayıs 2023 Salı

17 MAYIS ULUSLARARASI HOMOFOBİ, BİFOBİ, TRANSFOBİ VE İNTERFOBİ KARŞITI GÜN: “ALIŞIN, HER YERDEYİZ”


17 MAYIS ULUSLARARASI HOMOFOBİ, BİFOBİ, TRANSFOBİ VE İNTERFOBİ KARŞITI GÜN: "ALIŞIN, HER YERDEYİZ"

17 Mayıs 2023

17 Mayıs Derneği ve İnsan Hakları Derneği Ankara Şubesi bugün Uluslararası Homofobi, Bifobi, İnterfobi ve Transfobi Karşıtı Gün için ortak basın toplantısı düzenledi

17 Mayıs Uluslararası Homofobi, Bifobi, Transfobi ve İnterfobi Karşıtı Gün: "Alışın, her yerdeyiz"

17 Mayıs Derneği ve İnsan Hakları Derneği Ankara Şubesi bugün Uluslararası Homofobi, Bifobi, İnterfobi ve Transfobi Karşıtı Gün için ortak basın toplantısı düzenledi.

Açıklamada şunlar söylendi:

LGBTİ+'ların varoluş mücadelesinde ısrarın simgesi olan 17 Mayıs Uluslararası Homofobi, Bifobi, Transfobi ve İnterfobi Karşıtı Gün hepimize kutlu olsun. Varoluşumuza dönük nefretin ve ayrımcılığın gerekçesi haline getirilen "hastalık" söyleminin Dünya Sağlık Örgütü tarafından terk edildiği 1990'dan bu güne LGBTİ+'lar dünyanın her yerinde varoluşlarını kutlamaya devam ediyor. LGBTİ+'lar kendilerine dönük nefret politikalarına karşı yaşamın her alanında var olmakta ısrar ediyor.

17 Mayıs'ın 34. yılına; LGBTİ+ karşıtı propagandanın bizzat devletin en üst kademesinde görevli kişiler eliyle "seçim vaadine" dönüştürüldüğü; nefret propagandasıyla LGBTİ+ örgütlerine savaş açan fobik zihniyetin 14 Mayıs seçimleri sonrasında Türkiye Büyük Millet Meclisinde "temsil" edildiği bir atmosferde giriyoruz.

Natrans, heteroseksist ana akım eril siyasetin LGBTİ+ olmayı bir utanç kaynağı olarak gören muhafazakar politikalarıyla gündelik hayatları ayrımcılık ve nefretle kuşatılan LGBTİ+'lar; aynı siyasi aklın geniş kitleleri yoksullaştıran "heterodoks" ekonomi politikalarından da payına düşeni fazlasıyla alıyor. Türkiye'nin ikinci yüzyılına dönük çeşitli projeksiyonların tartışıldığı bu dönemde bizlerin payına ise ayrımcılık ve yoksulluk düşüyor.

Ayrımcılığın hedefine oturtuldukça yoksullaşan; yoksullaştıkça ayrımcılığa daha da açık hale gelen LGBTİ+'lar; başta yaşama hakkı olmak üzere, barınma, eğitim, istihdam, sağlık gibi en temel haklardan yoksun bırakılarak yeniden dolaplara hapsedilmeye çalışıyor.

Her şeye rağmen, tüm toplumu nefretin ağırlığıyla boğmaya çalışan örgütlü kötülüğe karşı LGBTİ+'lar yaşamın her alanında var olmaya, bu karanlığı yırtıp atmaya devam ediyor. LGBTİ+'ların homofobiye, bifobiye, transfobiye, interfobiye ve her türlü ayrımcılığa karşı mücadelesi de, kimseyi geride bırakmadan, dayanışmayla büyümeye devam ediyor.

17 Mayıs Uluslararası Homofobi, Bifobi, Transfobi ve İnterfobi Karşıtı Gün vesilesiyle tüm kamuoyunu nefretin, fobinin, gericiliğin ve örgütlü kötülüğün karşısında olmaya; LGBTİ+'ların yanında olmaya davet ediyoruz. LGBTİ+'lara dönük gerici saldırıların, tüm toplumu kuşatan çok büyük saldırıların öncüsü olduğunun bir kez daha altını çiziyoruz. Bugün demokrasiye, özgürlüğü ve eşitliğe giden yolun LGBTİ+'ların özgürlüğünden geçtiğini herkese bir kez daha hatırlatıyoruz.

Nefretin sönümlendiği, fobinin geçer akçe olmadığı; hepimizin rahat nefes alabildiği, esenlik dolu yarınlara olan inancımızla; başta LGBTİ+'lar olmak üzere herkesin 17 Mayıs Uluslararası Homofobi, Bifobi, Transfobi ve İnterfobi Karşıtı Günü kutlu olsun!

Alışın, her yerdeyiz!

Sendika.Org

https://sendika.org/2023/05/17-mayis-uluslararasi-homofobi-bifobi-transfobi-ve-interfobi-karsiti-gun-alisin-her-yerdeyiz-685080/
















--

- - - - - - - - - - - - - - - -

HABER
. . . . . .
Aksamla bak yine gul rengi buhurdan
Bin bir hulyaya acik penceremin caminda.
Sukut orup bu sicak sonbahar aksaminda
Bir alem dogdu yine giden gunun ardindan.Sardi o her aksamki sessizlik yokuslari,
Bir alem dogdu yine giden gunle beraber;
Geldi medar ellerinden bekledigim haber
Basciviltiya canevimin kuslari.Gordum giden gunun ardindan sulara dalan
Gozlerin yeni bir dunyaya acildigini,
Bir ustuva alemine yaklasildigini,
Bu aksam kuslarinin ufuktan koptugu an.Kuruldu bir alem hergunku dunyamdan uzak,
Kayboldugum dusunceye ve kendime yakin.
Kuslar.. dizi dizi kuslar.. kuslar akin akin..
Ruyam benden bu aksam ve ben ruyamdan uzak...

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ozlem

Bir gece,
Gecede bir uyku..
Uykunun icinde ben..
Uyuyorum,
Uykudayim,
Yanimda sen.

Uykunun icinde bir ruya,
Ruyamda bir gece,
Gecede ben..
Bir yere gidiyorum,
Delice..
aklimda sen.

Ben seni seviyorum,
Gizlice..
El-pence duruyorum,
Yuzune bakiyorum,
Soylemeden,
Tek hece.

Seni yitiriyorum
Cok karanlik bir anda..
Birden uyaniyorum,
Bakiyorum aydinlik;
Uyuyorsun yanimda..
Guzelce.


- - - - - - - - - - - - - - - -

"Bugünün hayal kırıklıklarının yarının hayallerini gölgelemesine izin vermeyin."

~Anonim~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kusursuzdur ya Allah, Onu sevmek kolaydir.
Zor olan hatasiyla sevabiyla fani insanlari sevmektir.
Unutma ki kisi bir seyi ancak sevdigi olcude bilebilir.
Demek ki hakikaten kucaklamadan otekini, Yaradandan oturu yaratilani sevmeden, ne layikiyla bilebilir, ne de layikiyla sevebilirsin.

~TEBRIZ' LI SEMS~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir hazdır ağrı da, bir kutsamadır lanet de, bir güneştir gece de – çekip gidin ya da öğrenin ;
bir bilgedir deli de

~Nietzsche~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Af dileyen, kendi kendini itham eder.

~Tolstoy~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Oderint, dum metuant
Benden nefret etsinler yeter ki benden korksunlar. (Seneca, De clementia ve Cicéron, De officiis)

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

İntihar

Balkonun altına kapamışlar hint horozunu
Önüne de bir kara tel çekmişler
Dünya yüzü görmesin diye...
Yine de herkesten önce ötüyor sabahları...
Erken öten horozu... sözü bir yerlerden
kulağına çalınmış olmalı...

~Can Yücel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hayal Bana Yakın

Hayal bana yakın yar bana uzak
Sevdası başıma dolanır gitmez
Aşkına düşeli yar bana uzak
Yüz bin öğüt versen biri kar etmez

Senin aşkın beni kıldı urusvay
Düşmüşüm peşinde koşarım hay hay
Kabul et kapında beni de kul say
Dost yoluna ölür aşık ar etmez

Ey beni bu derde giriftar eden
Eski muhabbeti kaldırdın neden
Gönül ister kavuşmayı ölmeden
Gül olmasa bülbül ah u zar etmez

Beni yakan yansın aşkın narına
Gönül düştü bir zalimin toruna
Bakmaz mısın bu VEYSEL'in zarına
Ah çeker ağlarım yar elim yetmez.

~Aşık Veysel~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder