3 Ağustos 2022 Çarşamba

MECLİS’TEN GEÇTİ!

MECLİS'TEN GEÇTİ!


Sağlık çalışanlarına yönelik kasten yaralama suçlarında TUTUKLU yargılamayı sağlayan, sağlıkta kamu hizmetini engelleme suçunu ise daha ağır cezaya çarptıran kanun maddesi Meclis'te kabul edildi.

Sağlıkta kasten yaralama suçlarında tutuklu yargılamayı sağlayan düzenleme, bunun yanı sıra, failin ceza indirimi amacıyla duruşmada kılık kıyafetine özen göstermesi, takım elbise giymesi, kravat takması gibi şekli tutum ve davranışlarını İYİ HAL İNDİRİMİ NEDENİ SAYMAYACAK.

Kabul edilen düzenlemeye göre, kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapan personele karşı görevleri nedeniyle işlenen kasten yaralama, tehdit, hakaret ve görevi yaptırmama suçlarında verilecek CEZALAR YARI ORANINDA ARTIRILDI.

Ayrıca bu suçların işleyenler hakkında HAPİS CEZASININ ERTELENMESİ SÖZ KONUSU OLAMAYACAĞI gibi "HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİYE BIRAKILMASI" hükmü de uygulanmayacak.

Teklif, MAĞDUR SAĞLIK ÇALIŞANININ, SALDIRI FAİLİ YA DA YAKININA HİZMET VERMEYEBİLECEĞİNİ de hükme bağlıyor. Buna göre şiddet mağduru sağlık çalışanı, başka bir sağlık personeli var ise fail ve yakınına sağlık hizmeti sunmayacak.



--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Asfalt Üzerine Şiirler

1

Ne kadar güzel şey;
Yolun üstündeki bina
Yıkıldığı zaman
Bilinmeyen bir ufuk görmek.

II

Kaldırımın kenarına dizilip
Bacası olan silindirin
Yürüyüşünü seyreden
Çocuklara imreniyorum.

III

Onun sesi
Bir arkadaşıma
Denizden geçen
Motorları hatırlatıyor.

IV

Kırık taşlara bakıp
Işıklı bir asfalt düşünmek
Acaba yalnız
Şairlere mi mahsus\?

~Orhan Veli Kanık~

- - - - - - - - - - - - - - - -

GECE BIR NETICEDIR
. . . . . .
Renkler cekildi iste simsiyah bir saraya
Birbirine musavi artik her sey: Gecedir.
Geldi minarelerle kuyular bir hizaya;
Ya her sey dev gibidir, yahut her sey cucedir,.
Bir sular hucumudur ansizin hafizaya
Bu, baslayan, belki de biten bir iskencedir.
Kafalar ayna gibi simdi bir muammaya
Bu, icinden cikilmaz bir muthis bilmecedir.
Korku bir kokudur ki karismis bu havaya,
Ve sukut bir cig gibi buyuyen dusuncedir.
Simdi her kimildanis usulca, sessizcedir.
Bir torba tutmus gibi boslukta bir el guya
Gulen, aglayan baslar dustu ayni torbaya,
Gece bir sebep degil belki bir neticedir.

~Cahit Sitki TARANCI~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dev eserleri taşlar değil, onları işleyenler meydana getirir.

~J.T.MOTLEY~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Nedendir
bilemiyorum;

sana bakınca
kendimi görüyorum,

sana gelirken
kendimden gidiyorum

senden giderken
kendime gelemiyorum..."

~Oruç Aruoba~

- - - - - - - - - - - - - - - -

ARAPÇA TWİT TÜRKÇE YANIT ÇİNCE TANITIM

https://www.youtube.com/watch?v=g7q9TwP_ol4


- - - - - - - - - - - - - - - -

GALATA KOPRUSU
. . . . . .
Dikilir kopru uzerine,
Keyifle seyrederim hepinizi.
Kiminiz kurek ceker, suya suya ;
Kiminiz midye cikarir dubalardan;
Kiminiz dumen tutar mavnalarda;
Kiminiz cimacidir halat basinda;
Kiminiz kustur, ucar, sairane;
Kiminiz baliktir, piril piril;
Kiminiz vapur, kiminiz samandira;
Kiminiz bulut, havalarda;
Kiminiz catanadir, kirdigi gibi bacayi,
Sip diye gecer koprunun altindan;
Kiminiz duduktur, oter;
Kiminiz dumandir, tuter;
Ama hepiniz, hepiniz...
Hepiniz gecim derdinde.
Bir ben miyim keyif ehli icinizde\?
Bakmayin, gun olur, ben de
Bir siir soylerim belki sizlere dair;
Elime uc bes kurus gecer;
Karnim doyar benim de.

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Mantığı, analitik felsefeyi, matematiği ve bilimi sizi yoldan çıkarmak için Şeytan icat etti.
Fazla rasyonel olmadan tövbe edin

~Aldous Huxley~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Çarık Mess Konuşması

Çarık söylüyor:

Aman kardeş cok üşüdüm
Sen köşede ben dışarda
Senin ile kardeş idim
Sen köşede ben dışarda

Mes söylüyor:

Elin, yüzün çamur bu ne
Git ahırda kızınsene
Laf istemem uzun çene
Ben köşede sen dışarda

Çarık söylüyor:

Sen de deri, ben de deri
Görüyon mu kör kaderi
Sen tutmuşsun mevkileri
Sen köşede ben dışarda

Mes söylüyor:

Neler gördüm tezgahlarda
Hiç gezmedim uzaklarda
Hakkım vardır bu haklara
Ben köşede, sen dışarda

Çarık söylüyor:

Güzel güzel halı kilim
Senin kılın benim kılım
Tepeleyip etme zulüm
Sen köşede ben dışarda

Mes söylüyor:

Ben kimseye etmem zulüm
Ne çare ki böyle yolum
Halı gene benim halım
Ben köşede sen dışarda

Çarık söylüyor:

Sen gezersin halılarda
Güzel güzel balolarda
Ben gezerim çalılarda
Sen köşede ben dışarda

Mes söylüyor:

Mes çarıktır, çarık mestir
Yürürlerse aynı sestir
Veysel söyler bir nefestir
Gah içerde, gah dışarda

~Aşık Veysel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bana okudugum kitaplarin en guzelinin hangisi oldugunu sorarsaniz, soyleyeyim: annemdir.

~Abraham lincoln~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder