22 Ocak 2023 Pazar

ALİ ERALP: TARİKATLAR VE YOBAZLAR HER ZAMAN BİLİMİN KARŞISINDA DURMUŞLARDIR…

ALİ ERALP: TARİKATLAR VE YOBAZLAR HER ZAMAN BİLİMİN KARŞISINDA DURMUŞLARDIR…

Çrş Oca 11, 2023 11:53

Gericiler, ışıktan, güneşten hoşlanmazlar.

Aydınlanmadan, eğitimden, bilimden hoşlanmazlar.

Geceyi severler. Hem de zifiri karanlık geceyi…

Onların yaşayabilmesi, varlıklarını devam ettirebilmesi için böyle bir ortam gereklidir.

Cehalet, cahillik, bilinçsizlik onların insanlarda aradıkları en özel ve güzel niteliklerdir.

Çoluk – çocuk, kadın – erkek herkes, bilgisiz, eğitimsiz olmalıdır ki istedikleri gibi yönlendirebilsinler, onların sırtlarından geçinebilsinler.

Çünkü din, aynı zamanda yobazın bir sömürü kaynağıdır.

Geçenlerde, internette, bir video gördüm. Takkeli yobaz, kadının karnına dua yazıyordu.

Bu işlemi aydın bir kadın yaptırır mı kendisine?

Aydın, bilinçli bir eş buna izin verir mi?

5 yaşında, 6, 7 yaşında, 12 yaşında kız ve erkek çocuklarına sarkıntılık yapıyor bazı mollalar. Ses, seda yok toplumda… Çıt yok…

Hatta 12 yaşındaki kız çocuğunu taciz eden şeyhin müritleri çıkmış, "Hocamızın arkasındayız" diyorlar.

Bu kadar büyük bir suçu işleyen hocanın arkasında olabilmek için cahil değil, zırcahil olmak gerekir.

Bu tarikatlar, cemaatler bir örümcek ağı gibi ülkemizi sarmış durumdadırlar bugün. Vergi vermezler. Üretim yapmazlar. Ülkeye bir katkı sağlamazlar.

Tek yaptıkları iş evlerde, dershanelerde çocukları Atatürk'e, Cumhuriyete, laikliğe düşman bireyler olarak yetiştirmektir…

Uygar ülkelerde böyle deliler, sapıklar topluluğuna rastlayabilir misiniz?

Adam yıllarca, dünyanın sarı öküzün boynuzlarında olduğunu anlattı, durdu. "Sarı öküz başını salladı mı deprem olur" dedi.

Şimdi "Dünya boşlukta dönüyor" diyen Galileo'yu bu gerici, sever mi?

Zaten geçmişte bu nedenle Galileo'nun başına gelmeyen kalmamıştı…

İşte bu yüzden, ilkçağlardan bu yana, toplumların aydınlanmasına ve ilerlemesine katkıda bulunan beyinler susturulmaya çalışılıyor.

İşte bu yüzden mollalar, geçmişte Köy Enstitülerini kapatıp, köylünün eğitim ve öğretimini engellediler…

Halkımızın okumasını, bilinçlenmesini istemediler? Onun gerçekleri görmesine yıllarca karşı çıktılar?

İşte bu nedenle 300 – 400 bin öğretmen tayin beklemekte bugün, bir kısmı ekmek parası için çöpçülük, hamallık yapmaktadır.

Dikkatli bakarsanız göreceksiniz ki, gerici partilere en çok oy geri kalmış, eğitimsiz bölgelerden çıkmaktadır.

Bu yüzden geçmişte, gerçekleri anlatan, din sömürüsünü açıklayan devrimcileri ve Atatürkçü öğretmenleri" Bu adamlar Komünist" diye ihbar etmişler, zindanlarda yatmasına sebep olmuşlardı.

Ama işin daha kötü yanı, bu gerici çeteleri, geçmişte, bağımsızlık savaşı yeren yurtseverlere karşı, her zaman, yabancı devletlerle işbirliğine girerek onları arkadan hançerlemiş, "hıyaneti vatan" suçu işlemişlerdi.

Denilebilir ki Kurtuluş Savaşı sadece dış düşmanlara karşı verilmiş bir savaş değildir; o aynı zamanda "Şahsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit eden; gaflet, dalâlet ve hatta hıyanet içinde bulunan" işbirlikçiler ordusuna karşı da verilmiş bir savaştı.

Atatürk bir yandan "Ya istiklâl ya ölüm" parolası kılavuzluğunda yedi düvelle savaşırken, bir yandan da içerideki "Hıyanet çeteleri"ni etkisiz duruma getirmeye çalışıyordu.

Yobazlarlar işte bu nedenle onu sevmezler…

Zaten siyasal İslamcıların, tarihinde "Emperyalizmi ülkeden kovmak" diye bir sorunları olmamıştır, Bu konuda herhangi bir çabaları da yoktur.

Her dönemde, her koşulda onlarla işbirliğine girmişlerdir.

Şeriatçı Kadir Mısıroğlu, "Beni tefe koyarlar ama keşke Yunan galip gelseydi. Ne hilafet yıkılırdı. Ne şeriat yıkılırdı" demişti bir zamanlar.

Ve günümüzde, en büyük bütçeyi diyanet işlerine ayırıyorlar. Hem de sağlık harcamalarından önce, Milli Eğitimden önce…

Durmadan İmam – hatip okulları açıyorlar. Bilim, aydınlanma, Atatürk ilkelerini unutturmaya çalışıyorlar…

Oysa her çeşit dalda, binlerce öğretmen iş bekliyor; hem de milyonlarca çocuğumuz okulsuz, araçsız, öğretmensiz vaktini boşa harcarken…

Yüksek tahsilli, üniversite mezunu gençlerimiz ise işsiz, güçsüz dolaşıyorlar. Bazıları kapağı yurt dışına atıyor.

Serbest bıraksak, herkes yurt dışına kaçacak…

https://www.guncelmeydan.com/pano/tarikatlar-ve-yobazlar-her-zaman-bilimin-karsisinda-durmuslardir-t51266.html

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Bir engel, basamak taşı da olabilir köstek de."

~Anonim~

- - - - - - - - - - - - - - - -

OLUME YAKIN
. . . . . .
Aksamustune dogru, kis vakti;
Bir hasta odasinin penceresinde;
Yalniz bende degil yalnizlik hali;
Deniz de karanlik, gokyuzu de;
Bir acaip, kuslarin hali.
Bakma fakirmisim, kimsesizmisim;
-Aksamustune dogru, kis vakti -
Benim de sevdalar gecti basimdan.
Sohretmis, kadinmis, para hirsiymis;
Zamanla anliyor insan dunyayi.
Oluruz diye mi uzuluyoruz\?
Ne ettik, ne gorduk su fani dunyada
Kotulukten gayri\?
Olunce kirlerimizden temizlenir,
Olunce biz de iyi adam oluruz;
Sohretmis, kadinmis, para hirsiymis,
Hepsini unuturuz.

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 389. - 389 ]

Akılla bir konuşmam oldu dün gece;
Sana soracaklarım var, dedim;
Sen ki her bilginin temelisin,
Bana yol göstermelisin.
Yaşamaktan bezdim, ne yapsam\?
Birkaç yıl daha katlan, dedi.
Nedir; dedim bu yaşamak\?
Bir düş, dedi; birkaç görüntü.
Evi barkı olmak nedir\? dedim;
Biraz keyfetmek için
Yıllar yılı dert çekmek, dedi.
Bu zorbalar ne biçim adamlar\? dedim;
Kurt, köpek, çakal, makal, dedi.
Ne dersin bu adamlara, dedim;
Yüreksizler, kafasızlar, soysuzlar, dedi.
Benim bu deli gönlüm, dedim;
Ne zaman akıllanacak\?
Biraz daha kulağı burkulunca, dedi.
Hayyam ın bu sözlerine ne dersin, dedim;
Dizmiş alt alta sözleri,
Hoşbeş etmiş derim, dedi

- - - - - - - - - - - - - - - -

Türker Ertürk: Demokratik bir seçimle iktidarda kalamayacağını biliyor. TSK'nın silahlarını istiyor

https://www.youtube.com/watch?v=RRD_LF5dwLk

- - - - - - - - - - - - - - - -

İstanbulu Dinliyorum

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Bir şey düşüyor elinden yere;
Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.

~Orhan Veli Kanık~

- - - - - - - - - - - - - - - -

AH

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Din alışkanlığı düşünmekten kaçmanın kolay yoludur."

~Peter Ustinov~

- - - - - - - - - - - - - - - -

ALO RAİF ABİ KURU EKMEK TOKUZ DEMEK

https://www.youtube.com/watch?v=6p2s6bBezGM&t=68s


- - - - - - - - - - - - - - - -

Yalniz kendi menfaatini gozeten dosta gonul baglama.
Fayda gormezse, sana dusman olur, ondan vazgec.

~Kutadgu BILIG~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder