27 Şubat 2023 Pazartesi

BİLİME İNANMALIYIZ VE MÜCADELE ETMELİYİZ

BİLİME İNANMALIYIZ VE MÜCADELE ETMELİYİZ

25 Şubat 2023

Türk Metal üyesi bir işçi

Kayseri

Merhaba Evrensel okurları.

Depremin ardından 19 günü geride bıraktık. Bir metal işçisi olarak fabrikamızda ne konuşulduğunu paylaşmak istedim. Çay molasında Fatih, Celal ve Ali'yle sohbet ediyoruz. Ali gece ve sabah olan depremi iyice hissettiğini söylüyor, Fatih, Celal ve ben de hissetmediğimizi... Ali çok tedirgin olduğunu anlatıyor: "Depremi hissedince yeni doğan çocuğumu kucağıma aldım ve yatağın kenarına çöktüm ve kapandım. Deprem bitince bebeği beşiğine koydum. Umarım yine bir yerler yıkılmamıştır. Kimse enkaz altında kalmamıştır diye dua ettim. Sonrasında telefonu elime aldım ve Adana'da yaşayan akrabalarımdan birine mesaj attım. Çünkü Naci Görür Hoca günlerdir uyarıyor..."

Sonrasında Celal neden bu kadar korktuğunu soruyor ve her şeyin kader olduğunu söylüyor. Bunun üzerine Ali öfkeleniyor: "Bırakın şu kadercilik anlayışını kardeşim. Akıl ve bilime inanın. Bilime güvenin. Akıl ve bilimin çözemeyeceği bir şey yoktur. Devlet denetimi olmazsa böyle olur. Bu memlekette işinin ehli olanları bir kenara bırakıp her şeyi bir tane adamın atama yaptıklarına teslim edersek felaketler de kaçınılmaz olur. Araba alırken bile muayene istasyonu ya da ekspertize sokuyoruz. Ne yazık ki devletin olan muayene istasyonlarını da özele devrettik. Keşke devletin kontrolünde olsa bütün denetimler. Özel şirketlere, yandaş müteahhitlere peşkeş çekilirse sonumuz da böyle olur. Binayı yaparken, denetimini yaparken bir şeylere göz yumarsan sonucu katliam olur. Memlekette her şey bitik. Eğitim her gün daha geri noktaya gidiyor. Sağlık ticarete dönmüş durumda. Nereden tutarsak elimizde kalıyor."

Fatih de "Böylesi bir depremin olacağını söyleyen bilim insanlarına inanmalıydık. Ben de bilim insanlarına güvenmezdim. Çünkü kendi prestijlerini yükseltmek için ortaya bir şey atıyorlar diye düşünürdüm. Ama son yaşanan depremle birlikte gördüm ki bilim insanlarına güvenmeliymişiz. Bilime değer vermeliyiz. AFAD'ın başına ilahiyat mezunu değil de yetkin bir mühendis getirmeliymişiz. Kadercilik anlayışını bir kenara bırakıp yetkili herkesin şapkasını önüne koyması lazım. Bu deprem bize ders olmalı. Hızlı bir şekilde olası depremlere karşı hazırlık yapmalıyız" diyor.

https://www.evrensel.net/haber/483409/bilime-inanmaliyiz-ve-mucadele-etmeliyiz



















--

- - - - - - - - - - - - - - - -

GECEN SEY
. . . . . .
Kocaman yildizlar altinda ufacik dunyamiz,
Ve minnacik bir ``hane:
Kokar kir cicekleri gun agarmadan,
Anisiz, uykusuz,
Kokar nane.
Ta oncelerden beri mestolmus herkes,
Bir bakima her sey ``mestane.
Hayal edilir nazli yar yonlerden,
Ask ile kuslar suzulur,
Degisir gokler sahane.
Farkinda degil gonul,
Sanki hepten divane;
Icimizden, disimizdan
Gecer vakit
Zalim, zalimane

~Fazil Husnu DAGLARCA~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hayat bir oyuna benzer istedigimiz kartlari elde etmek elimizde degildir, ancak oynamak elimizdedir.

~TERENCE~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Deliriant isti Romani
Bu Romalilar deliler
(Asterix ve Obelix cizgi romanlarinda kullanilir)

~Latince Atasozleri~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kötü bir barış, savaştan daha berbattır.

~Gaius Cornelius Tacitus~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Az yalan soylenemez, yalan soyleyen her yalani soyler.

~VICTOR HUGO~

- - - - - - - - - - - - - - - -

ÇED RAPORU

https://www.youtube.com/watch?v=bcyPsagr4bA


- - - - - - - - - - - - - - - -

Si vales, valeo
Sen iyiysen ben de iyiyim.

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bilginin kısa yolu olduğu iddia edilen iman, sadece aklı yok etmenin kısa yoludur.

~Percy Bysshe Shelley~

- - - - - - - - - - - - - - - -

RUZGAR.....
Bu ne yesil, ne mavi bu, ne sari\? Yolumuzda.
Nasil koyup gitmeli bu denizi, bu kirlari\?
Ugulda, ugulda, ugulda sonbahar ruzgari,
Bir dal kirabilir misin bakalim, gonlumuzde\?
. . . . . .
Bu sarkilar, bu halis sozler varken, dilimizde.

~Ahmet Muhip DRANAS~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder