25 Nisan 2023 Salı

DÖRTLÜKLER


DÖRTLÜKLER

Kime sordumsa seni, doğru cevap vermediler;

Kimi hırsız, kimi alçak, kimi deyyus! dediler...

Künyeni almak için, partiye ettim telefon,

"Bizdeki kayda göre, şimdi o meb'us!" dediler...

Kim demiştir kanun alınmıştır ayak altına,

Böyle bir halin vukuunda hamiyyet çiğnenir.

Devleti yolsuz görenler halt eder bir beldede,

Kaldırım olmazsa kanun-ı hükûmet çiğnenir.

Felsefemdir kitab-ı imânım,

Taparım kendi rûhumun sesine.

Secde eyler hâkikatim her ân,

Kalbimin âteş-i mukaddesine.

Gözünü aç daha meydan var iken,

Dizginin canbaz elinde Neyzen!

Girmedim ya kapısından baktım,

Cennet'i at pazarı sandım ben.

Bî-namaz deyip beni Hak'dan uzak gören,

Sığmaz senin hayâline mihrâb ü mübrem.

Sen sade beş vakitte ararsın Allahını,

Ben her zaman onunla emîn ol beraberim.

Asrın yeni bir umdesi var, hak kapanındır.

Söz haykıranın, mantık ise şarlatanındır.

Geçmez ele bir pâye, kavuk sallamayınca,

Kürsî-i liyakat pezevenk, puşt olanandır!

Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden,

Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.

Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine,

Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü.

NEYZEN TEVFİK


















--

- - - - - - - - - - - - - - - -

BASIN TOPLANTISI//www.youtube.com/watch?v=05Xwrf_Izhw">https://www.youtube.com/watch?v=05Xwrf_Izhw


- - - - - - - - - - - - - - - -

"İçim dışım bir olduğu sürece, ne olduğum yeterlidir."

~Carl Rogers~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Asksiz evlilik, evliliksiz ask dogurur.

~Benjamin Franklin~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Kasintinin siddeti ulasma zorlugun ile dogru orantilidir.

~Murphy Kanunlari~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Şerefim yaşamımdan daha değerlidir."

~Miguel de Cervantes~

- - - - - - - - - - - - - - - -

NIRVANA

karanliga geçelim

karanligi geçelim

ne uyku
ne ölüm
hem uyku
hem ölüm

düs içime uyu
ve sonsuz büyü
unut renkleri
ve sekilleri
hepi
ve hiçi
beni
ve seni
ve geceyi yuttu
nirvana

~Asaf Halet Çelebi
Om Mani Padme Hum~

- - - - - - - - - - - - - - - -

HATIRA
. . . . . .
Dun, bir golge gibi gecti yanimdan
Oydu, bir bakista tanidim onu;
Ruyalarima tayf halinde konan,
Pesime bir korku gibi dusen o.
. . . . . .
Bazi yaprakti, bazi bir ruzgar.
Dolardi aydinlik olup, odama.
Bahcemde suzulur giderdi bahar
Sabahinin fecri vururken cama.
. . . . . .
Ayaklari kumda birakmadan iz
Yanima geldigi hep gecelerdi;
Sanki bir lahitten kalkar ve sessiz
Uzak bir maziye donup giderdi.
. . . . . .
Bir avuc isikti incecik yuzu,
Gozleri geceler gibi derindi;
Icine basimin her an dustugu
Avuclari sudan daha serindi.
. . . . . .
Gecerken dun yoldan, ruhumu saran
Bir golge halinde ve agir agir;
Tanidim; o, yadi hos zamanlardan
Seven ve yasayan bir hatiradir.

~Ahmet Muhip DRANAS~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hiç kimseye güvenmiyorum diye birşey yoktur,
Zamanında o'na güvendiğim için, artık kimseye güvenmiyorum" diye birşey vardır .

~Aziz Nesin( 1915 - 1995 )~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ey Aptal insan

~Michel Montaigne~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder