3 Nisan 2013 Çarşamba

15-ÖVÜNECEĞİMİZ(!) BİR İSTATİSTİK

Benim yaşadığım en büyük hayal kırıklıklarından birisi de budur.
Çağdaş dünya liginde ülkemiz, halkımız ülkedeki cami sayısının çokluğuyla başarılı olacak.
İmamlar, cemaatler ülkeyi kalkındıracak.
Ekonomi kanatlanacak, refah artacak, toplumun bütün kesimlerine yayılacak.
Devlet güçlenecek, siyasi, askeri gücünü dosta, düşmana gösterecek.
Kültürel gücümüze bütün dünya kendiliğinden boyun eğecek.
Bunlar hep ne kadar çok imamımız, ne kadar kalabalık cemaatlerimiz, ne kadar çok camimiz, mescidimizi, Kur'an kursumuz olduğu için olacak.
Uyanıken görülen rüyaya hülya denir.
Uyanın artık.
Yoksa zaten, sizin sevmediğiniz o kefere sizi yataktan düşürecek, uyanmak zorunda kalacaksınız.
Size imam değil öğretmen, cami değil okul, Kur'an kursu değil meslek edindirme kursu lazım.
Sizin karnınızı doyuracak olan budur.
Gücünüzü, kudretinizi, paranızı, emeğinizi açlığa tokluğa faydası olmayan, boş  işlerle tüketiyorsunuz.
Yazıktır, Allah bile bunca ziyanı affetmez.

Oraj POYRAZ

ÖVÜNECEĞİMİZ(!) BİR İSTATİSTİK

Bunları Biliyor musunuz ?

1. Okumak, çocukların kültürel gelişimlerini tamamlamaları ve bilgi çağını yakalamaları için hava gibi, su gibi, yemek gibi günlük hayatlarının bir parçası olmalıdır.

2. Maalesef Türkiye'de ihtiyaç malzemeleri sıralamasında kitaplar 235.Sırada yer almaktadır.

3. Türk çocukları kitap okuma konusunda çoğu Afrika Ülkelerinin gerisinde kalmış durumdadır.
Japonya'da toplumun % 14 ü, Amerika'da % 12 si, İngiltere'de ve Fransa'da %21i düzenli kitap okurken
Türkiye 'de yalnız 10.000 kişide 1 kişi düzenli kitap okuyor.

4. Nüfusu 7 milyon olan Azerbaycan'da kitaplar ortalama 100 bin tirajla basılırken, 73 milyon nüfuslu Türkiye'de bu rakam 2-3 bin civarında kalıyor.

5. Türkiye'de 1 kişinin kitap okumaya ayırdığı zamanın;
bir Norveçli 300, Amerikalı 210, İngiliz ve Japon 87 katını ayırıyor dünya.
Ortalaması da Türklerin ayırdığı zamandan 3 kat fazla.

6. Dünya'da ki en iyi 500 üniversite sıralamasında Türkiye 'de ki üniversiteler yine en son sıralarda yer almaktadır.

7. Kitap için Norveçli 137, Alman 122, Belçika ve Avusturyalı 100 dolar, Güney Koreli 39 dolar ayırıyor.
Dünya ortalaması 1,3 dolar iken,
Türkiye'de bir kişi kitap için yılda ancak 0,45 dolar harcıyor.

8. ABD ' de yılda 72 bin adet konusu farklı kitap basılırken (72 bin farklı model gibi), Rusya'da 58 bin .Japonya'da 27 bin, Türkiye'de ise 7 bin kitap basılıyor.

9. İngiltere'de ortalama bir gazete olan günlük The Sun gazetesi Türkiye'deki gazetelerin toplam tirajı kadar satıyor.

10. Dünyada çocuklara özel günlerde kitap hediye edilmesi sıralamasında Türkiye 180 ülke içerisinde 140.
Sırada yer almaktadır.

11. Türkiye'deki kahvehane ve kütüphane sayılarının kıyaslaması şöyledir;
Kütüphane sayısı:1.412-Kahvehane sayısı:570.000-Buna göre 49.000 kişiye bir kütüphane düşerken, 122 kişiye bir kahvehane düşmektedir.

12. Japonya'nın %14 ü sürekli kitap okumaktadır.
Abd nin %12 si , Almanya'nın %11 i, İngiltere'nin %11 i ,
Türkiye'nin %0.01 i kitap okumaktadır.

13. Türk halkı kitap okumaya yılda yalnızca 6 saat ayırıyor.
Türkiye kitap okuma konusunda çoğu Afrika ülkesinin gerisinde kalmış durumda.

14. Dünya kitap okuma ortalaması Türkiye nin kitap okuma ortalamasından 3 kat fazla

15. Türkiye'de 100 kişiden sadece 4 kişi kitap okuyor.

16. Japonya'da yılda 4 milyar 200 milyon kitap basılıyor.
Türkiye'de sadece 23 milyon kitap basılıyor.

17. Türkiye, Birleşmiş milletler insani gelişim raporunda Malezya, Libya ve Nijerya gibi ülkelerin bulunduğu 173 ülke arasında 86.
Sıradadır.

18. Japonya'da kişi başına düşen kitap sayısı yılda 25, Fransa'da 7, Türkiye'de ise yılda 12 bin 89 kişiye bir kitap düşüyor.

19. Dünyada yetişkinlerin okuma oranının araştırılması yeni bir bilim dalı olarak kabul edilmesi kararlaştırıldı.

20. Dünyada çocukların okuma oranının araştırılması yeni bir bilim dalı olarak kabul edilmesi kararlaştırıldı.

21. Çocuklara kitap hediye edildiği zaman çocukların okuma becerisi gelişir, okumak alışkanlığa dönüşür ve beraberinde alışkanlık sorumluluğu geliştirir bilinç büyümesi başlar.
Kapasite gelişimi fiziksel gelişim gibidir.
Kapasite farkındalığı yaratır sonra düşünce üretimi başlar.
Üretilen her yararlı düşünce topluma doktor, öğretmen, bilim insanı vs..
olarak geri döner.

ozetkitap.com

a45UyF587661-201303281603-15
^^^^^ - vvvvv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder