27 Temmuz 2022 Çarşamba

ASKERLİKTEN ATILINCA KAÇAN 300 FETÖ'CÜ GÜNEY AFRİKA’DA NE YAPIYOR? NEDEN SİLAH FABRİKASI ALDILAR

ASKERLİKTEN ATILINCA KAÇAN 300 FETÖ'CÜ GÜNEY AFRİKA'DA NE YAPIYOR? NEDEN SİLAH FABRİKASI ALDILAR

Bir dönem Fethullah Gülen'in sağ kolu olan Nurettin Veren FETÖ'nün Güney Afrika yapılanmasına ilişkin önemli bilgiler verdi. İşte ayrıntılar...

7 Mart 2022 Perşembe - 15:42

Nurettin Veren, "15 Temmuz'daki darbe girişiminden sonra 3 bin FETÖ'cü Güney Afrika'ya kaçtı. Bunlardan en alt rütbesi binbaşı olmak üzere üç yüz FETÖ'cü asker Güney Afrika'da yaşıyor. Şu anda orada aldıkları Milkor silah fabrikası sayesinde güçlenmeye devam ediyorlar" diye konuştu.

"ÖNEMLİ BİLGİ VERMİYORLAR"

Mahkemelerde yargılanan FETÖ'cülerin itirafçı olmasına da değinen Nurettin Veren, etkin pişmanlıktan yararlanma sürecini FETÖ'nün taktik olarak kullandığını belirterek, "FETÖ eli kanlı bir terör örgütü. Bu örgütte önemli görevler almış insanlar itirafçı olarak hiçbir ceza almadan serbest kalıyor. Bu itirafçılara bakıldığında örgütle ilgili de çok önemli bir bilgi paylaşımında bulunmuyor. Bu süreç FETÖ ile mücadeleye zarar veriyor" dedi.

15 BİNE YAKIN FETÖ'CÜ BIRAKILDI

Nurettin Veren 2022 yılının ilk üç ayında 15 bine yakın kişinin serbest bırakıldığının altını çizerek, "Mahkemelerce FETÖ'den 7 yıl 6 ay ceza alanlar serbest bırakılıyor. Bu yılın ilk üç ayında 15 bine yakın kişi tahliye edildi. Bunun devamı da gelecek" diye ifade etti.

KODA ADI: MUSTAFA

Öte yandan, 28 Şubat sürecinde binbaşı rütbesindeyken "Gülen cemaatine mensup olma" gerekçesiyle TSK'dan atılan Ceyhun Cesur'un tutuklu yargılandığı davada tanık olarak dinleneceğini açıklayan Nurettin Veren, şöyle konuştu:

"Ceyhun Cesur'u ben askeri öğrenciliğinden tanırım. Kod adı Mustafa'dır. Hava Kuvvetleri'nden atıldı. Bunlar FETÖ'nün TSK'daki ilk çekirdeğidir. O yüzden örgüt açısından önemli adamlardır. Bunun gibi kişilerin de 'itirafçı oldu' denilerek serbest bırakılmaması gerekiyor. Yarın (17 Mart'ta) Ceyhun Cesur'un yargılandığı mahkemede tanık olarak dinleneceğim. Ceyhun Cesur'un ismini ben daha önce devletin çetişli makamlarına zaten vermiştim."

Ceyhun Cesur 28 Şubat sürecinde TSK'dan atıldıktan sonra dönemin Refah Partili İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde çalışmaya başlamıştı.

Ceyhun Cesur gibi Orhan Sipahioğlu da Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'dan binbaşı rütbesindeyken ihraç edilmiş ve Refah Partili İBB'de çalışmaya başlamıştı. Sipahioğlu daha sonra Gebze Belediye Başkan Yardımcılığı görevinde de bulunmuştu.

Orhan Sipahioğlu "Deniz Kuvvetleri İmamı" olduğu gerekçesiyle 15 Temmuz darbe girişimi sonrası tutuklanmıştı.

Odatv / Masum Gök

https://www.yenicaggazetesi.com.tr/mobi/ordudan-atilan-300-fetocu-guney-afrikada-ne-yapiyor-neden-silah-fabrikasi-aldilar-521512h.htm


--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Büyük Angelo'nun, bir kiliseyi dekore ederken, terlik giymiş birkaç melek çizdiği söylenir.
Bir kardinal, resme bakıp sanatçıya sormuş:
"Kim şu güne kadar terlikli melek görmüş?"
Angelo, başka bir soruyla cevap vermiş:
"Kim şu güne kadar çıplak ayaklı melek görmüş?"

~Robert Ingersoll~

- - - - - - - - - - - - - - - -

İnsanlar benim dünyayı olduğu gibi kabul edebileceğimi söylüyorlar.
Saçmalık
Ben bu dünyayı kabul etmiyorum.

~Richard Stallman~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Gençlik

Anlattı erenler: Bir bahar değil,
Aşıkın ömründe bin bahar varmış.
Hicranla ağaran bu saçlar değil,
Savgisiz kalan kalb ihtiyarlarmış...

Sorardım sırrını hiç düşünmeden:
'Bu fani gönlümün sevinci neden?'
Beni günden güne meğer genç eden
Daima değişen maceralarmış

Gönlümde kovalar eskiden beri
Sarışın kumralı,kumral esmeri.
Dolmadan boşalmaz birinin yeri.
Gönlümde,anladım,her dem baharmış.

~Faruk Nafiz Çamlıbel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Gizli Sevda

Hani bir sevgilin vardı
Yedi sekiz sene önce,
Dün yolda rastladım
Sevindi beni görünce.

Sokakta ayaküstü
Konuştuk ordan burdan,
Evlenmiş, çocukları olmuş
Bir kız, bir oğlan.

Seni sordu
Hiç değişmedi, dedim,
Bildiğin gibi...
Anlıyordu.

Mesutmuş, kocasını seviyormuş,
Kendilerininmiş evleri..
Bir suçlu gibi ezik,
Sana selâm söyledi.

~Behçet Necatigil~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Nur talebeleri siyasete mecbur olurlarsa siyaseti dine alet etsinler diyor.(Emirdağ Lah.s.138)

~Said Nursi 'den zırvalar.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

A cane non magno saepe tenetur aper
* * *
Yabandomuzu hep kendinden kucuk kopeklere yem olur.

~Latin Atasozu~

- - - - - - - - - - - - - - - -

ANLAMIYOSUN

coşkulu günü görüyorsun
ama hep hüzünlüsün
sabah filizleniyor sessizce
hayıflanıyorsun yalnızlığına
sıska penceresinden odanın
sevmenin yolculuğunu
hatırlıyorsun bakınca
hayırlısıyla hakkın varlığından hiçliğine
ağır bir yola dalıyorsun
yüreğini geçiriyorsun
dilek deliğinden
her istediğin oluyor
birden çiçekleniyor ağaç
taş yerinde ağırlaşıyor
kar sesleri yutuyor sonra
seninkini yırtıyor aynı kar üşüyorsun
ne güzel üşüyorsun
mevsimin efkar salıyor
onu sevmek yazları özletiyor,
o yağıyor sokaklara aslında
soğuksun hep soğuksun
özlemek ağırlaşıyor
kurudukça tomurcuklanan
ata tohumunca
sensiz dönen dünya
bir bitiyor bir daha bitiyor
anne özlemin açıyor biraz
biraz da adam oluyorsun büyümeden
neden ben diyorsun
yüreğin ağırlaşıyor
düşler kuruyorsun uzak uzak
hep uzaklaştırıyor
herşeyi o sanmak
kapı zili kedi tıkırtısı
ya da bir türkü mutfakta
hepsi hüzün salıyor
çiçek kokusuyla
kuş sesiyle sırtlamaya çalışıyor gününü
rüzgarsa tüm serinliğiyle
anlamıyorsun
anlamak istemiyorsun
ruhun ağırlaşıyor
ağırlaşıyor omuz başın
mutsuz insan hikayeleri
dinlemek gibi
sana hiç olmayacak gibi
ama oluyor işte
bak sana da oluyor
anlamıyorsun

29 Ekim 2021
Seferihisar

~Ruşen Işik~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 99. - 389 ]

Elimde olsa dünyayı küçümserdim;
İyisine de kötüsüne de yuf çekerdim;
Daha doğrusu bu aşağılık yere
Ne gelirdim, ne yaşardım, ne ölürdüm.

- - - - - - - - - - - - - - - -

DESEM KI
. . . . . .
Desem ki vakitlerden bir Nisan aksamidir,
Ruzgarlarin en ferahlaticisi senden esiyor,
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini,
Ormanlarin en kuytusunu sende gezmekteyim,
Senden kopardim ciceklerin en solmazini,
Topraklarin en bereketlisini sende surdum,
Sende tattim yemislerin cumlesini.
Desem ki sen benim icin,
Hava kadar lazim,
Ekmek kadar mubarek,
Su gibi aziz bir seysin;
Nimettensin, nimettensin
Desem ki...
Inan bana sevgilim inan,
Evimde senliksin, bahcemde bahar;
Ve soframda en eski sarap.
Ben sende yasiyorum,
Sen bende hukum surmektesin.
Birak ben soyleyeyim guzelligini,
Ruzgarlarla, nehirlerle, kuslarla beraber.
Gunlerden sonra bir gun,
Sayet sesimi farkedemezsen,
Ruzgarlarin, nehirlerin, kuslarin sesinden,
Bil ki olmusum.
Fakat yine uzulme, musterih ol;
Kabirde boceklere ezberletirim guzelligini,
Ve neden sonra
Tekrar duydugun gun sesimi gokkubbede,
Hatirla ki mahser gunudur
Ortaliga dusmusum seni ariyorum.

~Cahit Sitki TARANCI~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder