12 Temmuz 2022 Salı

PROF. CELAL ŞENGÖR: BU KAFAYLA DAHA ÇOK SÜRÜNÜRÜZ BİZ

PROF. CELAL ŞENGÖR: BU KAFAYLA DAHA ÇOK SÜRÜNÜRÜZ BİZ

"Adam 7 yaşındaki kızı tam gün oruç tuttu diye paylaşım yapmış, 24 bin beğeni almış

İzmir'de lise öğrencisi kız bakterilerden bioetanol üretip 600 proje içinde birincilikle Bayer ödülü aldı, kimsenin ruhu bile duymadı.

Bu kafayla daha çok sürünürüz biz."

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Herkesin uc kisiligi vardir; ortaya cikardigi , sahip oldugu , sahip oldugunu sandigi.

~Alphonse karr~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Civangir L

yalnayak alkol kamplarında
hayatımız bir komplikasyon

bir o adada bir bu adada karaya vurdu yüzün
ah bir gözü dönmüş hüzün
gibi üzerime sıç'rayan okyanus yunusları
bir dalıp çıkmaları acı karşılaşmalar
gibi sularında köpük köpek ömrümüzün

ben buruşuk ipek mendil kaldım
bileklerimin iç kısmını öpemez kimseler
tuttu sürükledi beni ibne ince sülün bir maytap
matrak bir tanrıyla salaş bir kulun şakalaşması
gibi siktiri boktan ayrılıklar.
onlar bir duble rakı daha söylediler
onlar bir duble rakı daha anlatılar
bir elimi götürüp saçlarına taktım ben senin
bir elimi götürüp siyah eldivenlere astım
dudaklarına hafif deydirdiğin ben mendil kaldım

ter içinde uyandım ben sana
topuklarım göğsünde tıknaz güllere bükülmüş
dirseklerim senden uzanıyor sarsılıyor boşlukta
bir uçaklar düşüyor seviştiğimiz yatağa
bir uçaklar havalanıyor sen savruldukça yatakta
sonra kalkıp iniyoruz merdivenlerden
topluyoruz çözülen hislerimizi

son anda
geçen günlerin hatırına bir erguvan iniltisi

~Küçük İskender~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Alcak gonulluluk, hemen hemen butun guzel huylarin anahtari mesabesindedir. Onu elde eden, diger guzel huylara da sahip olabilir.

~Anonim Nasihat~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hayat

Ağzında şarkılıktan çıkmış iniltilerle
Dağ,taş deme,arkadaş,gün batmadan ilerle
Sırtında bir tüy gibi taşı taştan yükünü,
Görmesinler belinin,sakın,büküldüğünü...
Başında şakladıkça,atlıların kırbacı
Anla ki her gün sana hız veriyor bir acı
Sen yük altında haykır,yatsın eller sarayda.
İnce bir iz bırakır yere sızdıkça kanlar,
Seni bulur izinden ıslığını duyanlar...
Bu ağrılar duyurmaz sana yalnızlığını,
Kızıl dudaklarından bırakma ıslığını,
Fırtına,yağmur,soğuk...Ne varsa üstüne çek

~Faruk Nafiz Çamlıbel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Hayatımızdaki gölgelerin çoğu kendi güneşimizin önünde durmamızdan kaynaklanır."

~Ralph Waldo Emerson~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Hatalar keşfin giriş kapılarıdır."

~James Joyce~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Dünyayı iyileştiren yer, öncelikle kişinin kendi kalbinde, kafasında ve ellerindedir."

~Robert M. Pirsig~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Nihayet iftar saati geliyor, Müslümanımız (Bu, biz de olabiliriz) sofraya oturuyor ve mükemmel bir yemek yiyor.
İştahında hiçbir kapanma yok.
Çatlayıncaya, patlayıncaya, tıksırıncaya kadar yiyor.
Yemekten sonra çayını içerken, ne olacak bu Müslümanların hali diyor.
Ne şuurlu, ne merhametli, ne duygulu Müslüman..

~Mehmet Şevket Eygi~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Anne Ne Yaptın\?

Anne sana kim dedi yavrunu doğurmayı\?
Sanki karnında fazla yaramazlık mı ettim\?
Senden istemiyordum ne tacı ne sarayı
Karnında yaşıyordum kafiydi saadetim.

Bir kere doğurdunsa sonra niçin büyüttün\?
Kundakta beşikte de bir zahmetim mi vardı\?
Koynundan niçin attın yavrunu bütün bütün.
Bilmiyor muydun ki o yalnızlıktan korkardı\?

Sütünden tatlı mıdır anne sanki bu hayat\?
Bana sorsana anne yaşamak bir hüner mi\?
El aç yalvar gündüze geceye boyun uzat
Bu uğurda bir ömür çürütmeye değer mi\?

Karnında yaşıyordum kafiydi saadetim
Anne istemiyordum ne tacı ne sarayı
Anne karnında fazla yaramazlık mı ettim\?
Anne sana kim dedi yavrunu doğurmayı\?

~Cahit Sıtkı Tarancı~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder