15 Temmuz 2024 Pazartesi

SİLAHI BELİNE TAKMIŞ,


SİLAHI BELİNE TAKMIŞ,

Albayın eline bir vurmuş,

sonra üniformasını çıkartmış

Ama general gelseymiş onu da vuracakmış

Ziyaaaa



https://x.com/i/status/1812015493395452413

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

BIR MEMLEKET ISTERIM
. . . . . .
Memleket isterim
Gok mavi, dal yesil, tarla sari olsun;
Kuslarin ciceklerin diyari olsun.
Memleket isterim
Ne basta dert ne gonulde hasret olsun;
Kardes kavgasina bir nihayet olsun.
Memleket isterim
Ne zengin fakir ne sen ben farki olsun;
Kis gunu herkesin evi barki olsun.
Memleket isterim
Yasamak, sevmek gibi gonulden olsun;
Olursa bir sikayet olumden olsun.

~Cahit Sitki TARANCI~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Basina ne gelirse gelsin karamsarliga kapilma.
Butun kapilar kapansa bile, O sana kimsenin bilmedigi gizli bir patika acar.
Sen su anda goremesen de, dar gecitler ardinda nice cennet bahceleri var.
Sukret Istedigini elde edince sukretmek kolaydir.
Sufi, dilegi gerceklesmediginde de sukredebilendir.

~TEBRIZ LI SEMS~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dusuncemizde ve onu uygulamada ne kadar hakli olsak da, durustlugumuzun kiriciligindan dolayi bile ozur dilemek zorunda kalabiliriz.
Boyle bir durumda gonul alarak ozur dilemeyi dusunemiyorsak, aklimizdan suphe etmek en hayirlisidir.

~Dusuncenin Dusunceli Sozleri~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Metodu olan topal, metotsuz kosandan daha cabuk ilerler.

~Francis bacon~

- - - - - - - - - - - - - - - -

SATRAPLAR

bulutlu bir sabahti
yalnizlik
saatin kumlariydi sanirim yüzüme çarpan
ivecen
kalabalik
agir agir uzaklasti orman
ve deniz günleri
geride kaldi

çölü kesti bir marti
bir çiglik
tas kanatlarla vurdum uzak daglara
ardimdan
gelen yok, sanirim
cebi çiçeklerle dolduran
gül ve kiraz bahçeleri
yandi

altimda geçmisin ati
omuzlarimda
saclarinin uzun yillar ördügü kaftan
karardi
sanirim dönmeyecegim
sislere gömüldü çoktan eski günlerin
bulanik
tapinagi

dönüyor güz kartallari
yaklasik
satraplarin gömütüne, boz kayalardan
nerdeyse inecek
karanlik
kösede gözlerini dikmis üç basli köpek
sizan kana
bakti

artik
irmagin sonuna vardik


- - - - - - - - - - - - - - - -

Ağaç, çiçek ve yeşillik uygarlık demektir.

~Mustafa Kemal ATATÜRK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir Yalnızlık İşareti

Bir cam gibi önünde
Yüzümü elinle sil,
Hohlayarak üstüne.
Seyret boş bir sokağa
Hüzünle yağışını yağmurun.
Sonra kaplasın yavaşça,
Ilık buğusu soluğunun
Yüzümü baştanbaşa.

Ve bırakıp gittiğinde
Bir küçük boşluk kalsın
Alnını dayadığın yerde;
Bir yalnızlık işareti
İşleyen ta içime.

~Metin Altıok~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Serçeleme

Çok oldunuz be serçeler
Kapatırım şimdi kapıyı
Dedim
Dinlemediler beni
Ben de kapatmadım kapıyı
Varsın dinlemesinler

~Can Yücel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Göklerde kartal gibiydim (hapishane şarkısı 1) – (seslendiren: Volkan Konak / beste: Ali Ekber eren)

Göklerde kartal gibiydim.
Kanatlarımdan vuruldum
Mor çiçekli dal gibiydim,
Bahar vaktinde kırıldım.

Yar olmadı bana devir,
Her günüm bir başka zehir
Hapishanelerde demir
Parmaklıklara sarıldım.

Coşkundum pınarlar gibi,
Sarhoştum rüzgarlar gibi
İhtiyar çınarlar gibi
Bir gün içinde devrildim.

Ekmeğim bahtımdan katı,
Bahtım düşmanımdan kötü
Böyle kepaze hayatı
Sürüklemekten yoruldum.

Kimseye soramadığım,
Doyunca saramadığım,
Görmesem duramadığım
Nazlı yarimden ayrıldım.

~Beste yapılmış Sabahattin Ali şiirlerinden.~
OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder