20 Şubat 2014 Perşembe

Kefenin cebi yok...

Ben üzülüyorum, gerçekten, samimi dindarlar, düzün insanlar adına üzülüyorum.
Bir din, bir dini hareket, bir cemaat hareketi bu hale düşürülür mü?
Yakıştı mı şimdi?

Dini eleştiririm, insanlara din dışında bir dünya göstermeye çalışırım.
Ancak, kabul etmek gerek, halkın büyük bölümü dini referaslara dayanmayan,
ciddi bir entellektüel çaba gerektiren ateist, Deist, agnostik anlayışı kavramakta ve anlamakta yetersiz.
Uslu, ehlileşmiş, olmaz ama olabildiğince çağdaş bir din anlayışının hazır hap haline getirilmiş değerler sistemi bu türden insanlar için iyi kötü bir ÇIPADIR.
Lazımdır, faydalıdır, ihtiyaç da vardır.
Herkes Deizmin, Agnostizmin, Ateizmin entellektüel yükünü taşımak imkanına sahip değildir.

Iyi ve kötüyü dini referanslar olmadan tanımlama yeteneği olmayan bu halk boşlukta sürüklenmez mi şimdi?
Yarın bu günün dindarlık şampiyonları ahlaksızlık şampiyonu olursa bunun müsebbibi kim olacak?
Bu gün eline erkek eli değdi diye, erkeğin oturduğu yere utanamayan insanlar yarın hiçbir ahlaki ölçü olmadan cinselliğini yaşarsa bunun sorumlusu kimdir?

Ben doğrusu korkuyorum, üzülüyorum.
Bir din, bir mezhep, bir cemaat, bir fikir hareketi bu şekilde aşındırılmamalı, bu şekilde hayal kırıklığı ve hüsrana sürüklenmemeli?

Oraj POYRAZ



a45UyF587661-201307301451-{{SN}}

  ^^^^^ - vvvvv

 

zaryop:jaro
Herkes herkesi ayni sevemez dostlarim..
Kimileri gururunun yettigi kadar sever, Kimileri de omrunun yettigi kadar.

Charles Bukowski Sozleri / Heinrich Karl Bukowski / Bilge Sozleri
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder