17 Şubat 2016 Çarşamba

Dan Brown'ın "Cehennem" Kitabında Geçen Mekanlar ve Eserler


Dan Brown'ın "Cehennem" Kitabında Geçen Mekanlar ve Eserler

Dan Brown'ın son eseri Inferno (Cehennem) Floransa'dan Venedik'e en son da İstanbula sürüklüyor bizi.Kitapta detaylı olarak tasvir edilen eserler ve mekanlar bazen kafa karışıklığı yaratabiliyor.İşte okurken gözünüzde canlandırmanız için eserde geçen mekanlar ve yapıtlar.


Kitabın başından sonuna kadar Langdon'a yardımcı olan Botticelli'nin La Mappa İnferno (Cehennem Haritası) resmi.

88- Sayfada bahsi geçen Auguste Rodin'in Cehennem Kapısı

Kitapta detaylı tasvir edilen kapının üstündeki "3 gölge"

Stxy ırmağı ve Philegyas. Sandalın üzerinde Dante ve rehberi Vergilius. Gustave Dore gravürü.

Kara ölüm maskesi

Michelino'nun İlahi Komedya freski.

Son Yargı Freski.

Bartolo - Saray Cücesi heykeli

Buontalenti Mağarası

Boboli bahçeleri

Boboli bahçeleri

Pitti Sarayı

Vasari koridoru

Palazzo Vecchio

Palazzo Vecchio içinde yer alan Beşyüz salonu.

Cerca Trova (Ara Bulacaksın) mesajının var olduğu resim

Michelangelo'nun Zafer Heykeli.

Vasari tarafından I. Francesco için gizli bir çalışma odası olarak tasarlanan dikdörtgen il Studiolo

Kitapta geçen "Tanrı Aşkına" eseri

Dante'nin ölüm maskesi

Dante'nin platonik aşkı Beatrice Mezarı (Mektup bırakılan bölümü)

Duomo Meydanı

Dükler Sarayı

San Marco

Azize Lucia'nın kemiklerinin bulunduğu kilise

İstanbul'dan Haçlı seferleri sırasında yağmalanan "4 at"


a45UyF587661-151001161533 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2016/02/17  12:20 2  65  undefined undefined egemen-turkiye@googlegroups.com

 

Aklima bile gelmiyorsun artik..
O kadar kalbimdesin ki.

Cemal SUREYYA

ISID Hakkindaki Hadis-i Serif
- -
Abbasogullarinin icinden dogudan ileride sancakli kisiler cikacak.
Onlarin once gelenlerinin ve sonra gelenlerinin isi adam oldurmek olacak.
Onlara yardim etmeyin.
Allah onlara yardim etmez.
Kim onlarin sancagi altinda yururse yahut bayragini tasirsa Allah onu kiyamet gunu cehenneme koyar.
Gercekten onlar Allah in en serliyaratiklaridir.
Onlar benden olduklarini iddia edecekler.
Dikkat edin, ben onlardanberiyim ve onlar da benden beridir.
Onlarin alameti sudur:
Saclarini uzatirlar ve siyah giyerler.
Onlari desteklemek icin oturmayin.
Carsilarda onlarla alisveris yapmayin.
Onlara yol gostermeyin ve onlara su vermeyin.
Cunku onlarin haykirdiklari tekbir ile sema ehli rahatsizolur

Iyi ki Turk Dogmusum

14 Subat 2014

Gectigimiz gunlerde bir milletvekili Ataturk olmasaydi gene olurduk ama isimlerimiz Dimitri olurdu, Yorgo olurdu. dedi.

Konu tartisilirken bir arkadasim gozyaslari icerisinde benim fakirhaneyi ziyaret etti. Aklina takilan bir sey varmis ve onu cok uzuyormus. Soyle sevgili arkadasim, nedir senin sorunun? dedim. Arkadaslarimin sorunlariyla ilgilenmeye bayilirim.

Benim ismim, biliyorsun, Dimitri. dedi. Ataturk olmasaydi herkesin ismi Dimitri, Yorgo olacakti ama Ataturk vardi ve buna ragmen benim ismim neden Dimitri? Ben neden faydalanamadim? dedi ve gozyaslarina boguldu.

Ona bir cay getirdim ve teskin etmeye ugrastim. Bak dedim, herkes Turk olamaz, bu bize dogustan verilmis bir hediye, sen Turk degilsin ve buna uzulmeni anlayabiliyorum, senin yerinde olsam ben de uzulurdum, insan icine cikmazdim, talihime saydirirdim, belki hayatima son vermek isterdim. Ama Turk degilsin diye hepten koyverme. Hayata 1-0 yenik baslamissin, daha cok calis, ne bileyim cok iyi bir curling oyuncusu ol, hayatina bir anlam kat. Benim herhangi bir basariya ihtiyacim yok, Turk dogmusum zaten, anlatabiliyor muyum ama senin cilginlar gibi calisman lazim.

Birbirine yapismis islak kirpiklerinin altindan utanc dolu bir bakis atti. Devam ettim. Inan ki seni anliyorum. Denize dokulmussunuz mesela, bu bir travmadir. Denize dokulmek ne abi ya? Ahahaha. Ozur dilerim, sinirlerim bozuldu. Ama Tanri askina, denize dokulmek ne abi? Nasil basardiniz bunu? Ahahaha. Ay devam edemeyecegim.

Gulme krizini atlatmak icin elimi yuzumu yikayip dondugumde Dimitri yi salondaki Turk bayragini koklayip yuzune surerken buldum. Beni gorunce aniden bayragi elinden birakti. Fena yakalanmisti. Yanina gidip omzundan tuttum.

Gizli gizli Turk bayragini opmen kesinlikle ayiplanacak bir sey degil. dedim. Muhtemelen kendi kendine Onuncu Yil Marsi ni da mirildaniyorsundur. Inan ki imkan olsa ben de senin Turk olmani isterdim. Ama bu mumkun degil, anliyor musun? Mendel kanunlari diye bir sey var. Kanuna karsi gelinmez.

Caylari tazeledim. Icim bir tuhaf olmustu. Dimitri yi hala teselli edememistim. Bak dedim, cayimdan bir yudum alarak, O olmasaydi benim de ismim bugun Dimitri olacakti. Sen Dimitri, ben Dimitri, herkes Dimitri, muthis bir kaos, dusunsene. Allah korumus. Ayrica ben annemden yine dogardim ama babam kimdi bilemezdim. Kastan gozden az cok tahmin ederdim ama kesin sudur diyemezdim. Cunku Soyadi Kanunu diye bir sey olmazdi. Elli tane Mehmet var, hangisi babam nereden bilecegim?

Bir nebze sakinlesmisti. Kalkti ve gitmeye koyuldu. Turk bayragini katlayip Dimitri nin cebine $ikistirdim. Itiraz edecek oldu ama usteledim. Genc adamsin, yaninda dursun. dedim. Ellerime sarildi, opturmedim. Hickira hickira gitti. Dimitri, ismini kesinlikle yazmamami rica etmisti. Ama ismini yazmadan cok anlamsiz olacagi icin yazdim. Ismi Dimitri. Uskudar da oturuyor, gozluklu, saclari onden hafif dokulmus, gorseniz hemen tanirsiniz.

Tarihimizi biliyor muyuz?

Vezir Tonyukuk olmasaydi bugun ismimiz Luo-Jin, Yang-Hai, Feng-Sushi idi.

Alaaddin Keykubat olmasaydi bugun ismimiz Refik Jebbour, Aatif Chachehou, Salma Hayek idi.

Barbaros Hayrettin Pasa olmasaydi yuzmeye Yunan adalarina gitmek zorunda kalirdik.

Cengiz Han olmasaydi ne iyi olurdu.

Baltaci Hasan Pasa olmasaydi Kopruluzade Damat Numan Pasa vardi, o da duzgun bir insandi.

Aslan Yurekli Richard olmasaydi bugun ismimiz Tony, Scott, Michael idi. Adam Hacli seferlerini eline yuzune bulastirdi.

http://beyinsizadam.net/
lukasaluka@gmail.com


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder