27 Şubat 2016 Cumartesi

DTB Başkanı Sir Michael Marmot’dan "Sağlıkta Uçurum: Eşitsiz Dünyanın Zor Sınavı" konferansı

Bunlar sadece ait olduğu toplumsal kesim için değil, toplumun kalan bütünü için karnı ağrıyan adamların sözleridir.
Malesef halkımız bu kişileri mücadelelerinde yalnız bırakmıştır.
Mürailerin, eyyamcıların, şarlatanların, sahtekarların, namussuzların peşine takılmıştır.

Kalavuzu karga olanın burnu nerelerde dolaşır bunu çok iyi biliyoruz.
Doğal olarak halkımız çooook büyük ve çook sayıda kazık yemiştir.
O derece büyük bir kazıklar ki, başını çevirip kazığı çakana bakamaz hale gelmiştir.

Şimdi ortada kuru bir isyan var.
Kime isyan, neden isyan, yanlış olan kimdir, doğru olan nedir, öfke kime yöneltilmeli?
Hepsi boşlukta.
Dayak yedikçe aklını yitiren dayak delisi çocukların psikopatlaşması gibi.

Oraj POYRAZ(cimcime@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA     


DTB Başkanı Sir Michael Marmot'dan "Sağlıkta Uçurum: Eşitsiz Dünyanın Zor Sınavı" konferansı

26 Şubat 2016

Dünya Tabipler Birliği Başkanı Sir Michael Marmot'nun konuşmacı olduğu "Sağlıkta Uçurum: Eşitsiz Dünyanın Zor Sınavı" başlıklı konferans 25 Şubat 2016 Perşembe günü İstanbul'da Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Cem'i Demiroğlu Otitoryumu'nda gerçekleştirildi.

TTB Merkez Konseyi Başkanı Dr. Bayazıt İlhan'ın konferansın açış konuşmasını gerçekleştirmesinin ardından, Marmot'nun sunumuna geçildi.

Eşitsizliklerin sağlık üzerine etkileri üzerine konuşan Marmot, Eğitim seviyesi PhD ve üzerinde olanların yaşam süresinin daha uzun ve mortalitelerinin daha düşük olduğuna dikkat çekti. Her çocuğa en iyi başlangıç şansının verilmesi gerektiğini belirten Marmot, "Türkiye'deki tartışmaları bilmiyorum ancak ülkemdekileri biliyorum. Ülkemde, fakir insanların kendilerine iyi bakmadıkları, sigara içtikleri, iyi beslenmedikleri için kötü sağlık koşullarına sahip olduklarını düşünenler var. Onlara diyorum ki, Glasgow'a gidip yoksulların yaşamaya çalıştığı koşullara bak; iyi bir eğitim almadıklarını, iyi barınma koşullarına sahip olmadıklarını göreceksin. Onların sağlıklı olmaları yalnızca bireysel çabaları ile ilgili değil, içinde bulundukları koşulların tümü çok olumsuz" diye konuştu.

Marmot, yaşam süresi beklentisinin azalmasının kronik hastalıklar ve yaşam kalitesi sorunlarının da erken başlaması anlamına geldiğini belirtti. Çocukluk çağında eğitim düzeyleri ve yaşam süresi beklentisi bakımından en önde gelen Latin Amerika ülkesinin Küba olduğunu vurgulayan Marmot, kadınların eğitim düzeyinin yaşam süreleri, bebeklerinin sağlık durumu, doğum sayıları, çocuklarının eğitim düzeyleri ve hatta cinsiyet temelli şiddete uğramaları üzerinde dahi belirgin düzeyde etkili olduğunun altını çizdi. Marmot, "Kanıtlar ortada, eğitim politikaları kadınların eğitim düzeylerini yükseltmeyi hedeflemeli" diye konuştu.

Sir Michael Marmot konuşmasını Pablo Neruda'nın Bayrak adlı şiirinden bir alıntı yaparak bitirdi:

"Doğrul benimle,

Kötünün örümcek ağlarına karşı…"

Marmot'nun konuşmasının ardından konferansın tartışma bölümüne geçildi.

Konferansı TTB, tabip odaları ve uluslararası tabip birliklerinin temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda hekim ve tıp fakültesi öğrencisi izledi.




a45UyF587661-160227111917 Oraj Poyraz At Neomailbox cimcime@neomailbox.net
2016/02/27  16:00 1  39  undefined undefined Milli_Haber@googlegroups.com

Moderatör arkadaşlara seslenmek istiyorum.
İlettiğim epostaların grup konseptine ve ilkelerine aykırı olduğunu düşünen var ise beni ikaz etsin.
Kullanmakta olduğum eposta listesini henüz güncelledim.
Olabildiğince dikkat etmeye çalıştım.
Ancak, hatalar olabilir, epostalarım rahatsızlık sebebi olabilir.
Bunun için şimdiden özür diler, sıkıntı var ise geri dönüşler beklerim.

Selamlar.

Oraj POYRAZ(cimcime@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )

 
--

BIR GUZEL
. . . . . .
Bir guzel bilirim, bir daha bilmem
Onda gor cilve nedir, eda nedir
Oyle satar kendini dirhem dirhem
Ondan bu gonul deli divanedir
Nerden cattim boylesi bir guzele
Netsem, neylesem o kiz gecmez ele
Kaptirdim kendimi bir kere sele
Bana sor dalga nedir, kaya nedir
Gunduz isimde beni saskin eder
Gece dusumde beni cilgin eder
Ayriligi basimdan askin eder
Bir sevda ki yanmaktan baska nedir?

Cahit Sitki TARANCI

Suleyman in hizmetine de guclu esen ruzgari verdik.
Ruzgar, onun emriyle icinde bereketler yarattigimiz yere eser giderdi.
Biz, her seyi hakkiyla bileniz.
Bir de seytanlardan, Suleyman icin dalgiclik eden ve daha bundan baska isler yapanlari da onun emrine verdik.
Hep onlari zapteden bizdik.

ENBIYA /81- 82

Din gercek sefaletin ifadesi, gercek sefalete karsi protesto, ezilen yaratiklarin ic gecirmesi, kalpsiz bir dunyanin duygusu, ruhsuz kosullarin ruhu...
Insanlarin afyonudur.

Karl Marx


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder