25 Nisan 2016 Pazartesi

Bir Şizofrenin Kendisine Sorulan Sorulara Verdiği 13 Rahatsız Edici Cevap

 


Bir Şizofrenin Kendisine Sorulan Sorulara Verdiği 13 Rahatsız Edici Cevap

  • April 25, 2016

Şizofreninin nasıl bir hastalık olduğu ve şizofrenlerin günlük hayatlarında neler yaşadığıyla ilgili bilmediğimiz birçok şey var. Bu hastalığın gizemine olan merakımızsa birçok filme ve kitaba defalarca konu oldu.


Fatih Muallim

@fatihmuallim

Şizofreniyle ilgili Reddit'te yaşanan bir sohbetse internetin en ilginç olaylarından biri oldu. ErosPram adlı yazar Reddit'te AMA(Ask Me Anything-Bana İstediğini Sor) başlığı altında, ona sorulan soruları yanıtladı. Olayın ilginç yanıysa ErosPram'ın şizofren bir kadın oluşu ve halüsinasyonlar görmesi.

Şizofren olduğunu, gördüğü görüntülerin halüsinasyondan ibaret olduğunu bilen ve duyduğu seslerin gerçek olmadığının farkında olan yazar, şizofreninin nasıl bir şey olduğuyla ilgili birçok soruyu yanıtladı. ErosPram ayrıca içinde bulunduğu şizofren kişiliklere de sorulan soruları cevapladı.

İşte ErosPram'a sorulmuş en ilginç sorular ve yazarın/diğer kişiliklerinin verdiği ilginç ve korkutucu cevaplar:

1. Duyduğun iç sesleri ve gördüğün kişileri tarif edebilir misin? Hepsi kadın mı? Günlük hayatında onlarla nasıl etkileşime giriyorsun?

Duyduğum iç sesler benim içimde yaşıyor. Tek bedende yaşayan farklı insanlar gibiler. Ben de bedene sahip olan kişiyim. Bir şey söylediğimde ya da yaptığımda bu kişiler hemen yorum yapıyor. Fakat bedenin sahibi ben olduğum için yorumlarını sessizce ve bana saygı duyarak yapıyorlar. Blank/Boşluk ve Little/Küçük adlı iki kadın iç ses var. Bir de Şeytan (Demon) isimli biri var. Onun için erkek diyebilirim ama insan gibi görünmediği ve insan gibi hareket etmediği için onu tek bir kişiymiş gibi tanımlamak istemiyorum. Şeytan'ı hem görüyor hem de duyuyorum. Baş etmesi en zor olan da o. Onu görmezden geldiğim zamanlarda çığlık atıyor ama benden başka kimse onu duymuyor. Akşamları da varlıklarını kabulleniyor, onlarla konuşuyorum. Ama bunu toplum içinde yapmıyorum.

2. Bu üç kişiyi ilk ne zaman duymaya ve görmeye başladın?

2 yaşımdayken farklı kişiliklerim olduğunu hatırlıyorum. Annemle eski evimizde yürürken iki farlı ses duymuştum. Birisi küçük bir kız sesi (Little/Küçük) diğeri de genç bir kızın sesiydi (Blank/Boşluk 16 yaşlarında). Bir de karanlık ve büyük bir görüntü hatırlıyorum. Sanırım o da Demon/Şeytan'dı.

3. Gördüğün kişiler sana bir şeyler yapmanı söylüyorlar mı?

Şeytan bana sık sık kendimi öldürmemi söylüyor. Diğerleri de bana sürekli bir şeyler yapmamı söylüyor ama yapıp yapmamayı yine ben seçiyorum. Özgür irademle karar veriyorum.

4. Gördüğün ve duyduğun şeyler bir gün yok olursa üzülür müsün?

Bunu uzun bir süre düşündüm. Sanırım onları özlerim, Şeytan'ı bile. Çünkü onlar her zaman benimle birlikteydi. Bir sabah uyandığımda kulaklarım ya da burnumun yok olmuş gibi hissettirir. Benden bir parça kaybolmuş gibi olur.

5. Şeytan'a ve diğer kişiliklerine bir soru sorar mısın? Eğer tek bir dilek hakları olsaydı neyi dilerlerdi?

Şeytan: Cehennemde ölmeni isterim

Little: Mor ve pembe midilli isterim. Bir de kendime ait bir beden. Böylece Eros (yazar) yüzerken, ona nefesini daha uzun tutması gerektiğini söylemek zorunda kalmam.

Blank: Güzel bir araba, bir beden ve bir milyon dolar. Böylece bir daha kimseyle konuşmak zorunda kalmam.

6. Şeytan'ın nasıl göründüğünü çizebilir misin?

7. Şeytan'a sorabilir misin, çizdiğin resimle ilgili ne düşünüyor?

Şeytan, çizim yeteneğimin kendim gibi içler acısı olduğunu söylüyor.

8. Şeytana neden senin yanında olduğunu sorabilir misin? Sadistlikten haz duyduğu için mi seninle birlikte yoksa bir şekilde sana bağlı olduğundan mı senden ayrılamıyor?

Şeytan benimle birlikte doğduğunu söylüyor. Hayatımın ne kadar berbat olduğundan emin olmak için o da ortaya çıkmış. Kendimi öldürene kadar da benimle birlikte olacağını söylüyor, ki bunun olmayacağına garanti verebilirim.

9. Little sen büyüdüğün için üzgün mü? İkinizin de 5 yaşında olduğunuz dönemde ne kadar iyi arkadaş olduğunuzu hayal edebiliyorum.

Ben büyümeye devam edip o büyüyemeyince çok üzüldü. O da büyümeyi çok istiyordu ama büyüyemeyeceğini biliyordu. Gerçekten de eskiden çok iyi arkadaştık ve hala ona derin bir ilgi duyuyorum. Benim için kız kardeş gibi.

10. Şeytan'a hakim olabilmenin sence bir yolu var mı? Kendini kesmesi ve öldürmesi için onu ikna etmeye çalışsan ne olur?

Şeytan herkesin ondan nefret ettiğini biliyor. Nefrete yol açmanın onun işi olduğunu söylüyor. Bildiğim kadarıyla onu yok etmenin bir yolu yok. Daha önce denedim fakat bu sadece onun daha çok bağırmasına ve daha çok güçlenmesine sebep oldu. Ondan kurtulabileceğimi düşünmüyorum. Yine de onu engelleyebilmeyi öğrendiğim için o kadar büyük bir problem yaratmıyor.

11. Özel bir soru soracağım için özür dilerim ama seks yaptığın zaman neler oluyor? Onları görmezden gelebiliyor musun?

Little seks yapmamdan hoşlanmıyor. Bir köşeye saklanıyor ve ağlıyor. Ama yine de bunun büyümenin bir parçası olduğunu biliyor ve durumu kabulleniyor. Blank ise umursamıyor ve görmezden geliyor. Şeytan da bağırarak ne kadar günahkar olduğumu ve cehenneme gideceğimi söylüyor. Bense onları görmezden geliyorum ve erkek arkadaşıma odaklanıyorum.

12. Blank, Little ve Şeytan'a halüsinasyon olduklarını söyleyince nasıl teki veriyor?

Blank gerçek olmadığını biliyor, Little gerçek ve halüsinasyonun farkını anlamıyor. Şeytan ise uydurma olmadığını, gerçek olduğunu ve benim kabusum olduğunu söylüyor.

13. Gördüğün şeylerin gerçek olmadığını ve şizofren olduğunu ne zaman anladın? Nasıl bir histi?

Anaokuluna giderken fark ettim. Benim dışımda kimsenin hayali arkadaşının olmadığını öğrendim. Kimsesiz ve çok yalnızdım. Kimse benimle birlikte yemek yemek istemiyordu ve hiç arkadaşım yoktu. Şeytan ise yalnızlığımın ve acımın her saniyesinden çok hoşnuttu. Ortaokul döneminde evden eğitim gördüm ve benim gibi insanlar hakkında araştırma yaptım. Nasıl biri olduğumu anlayınca da terapiye gitmeye başladım (fakat bir yardımı dokunmadı). Giderek daha depresif oldum. Şimdiyse erkek arkadaşımın da yardımıyla daha mutlu biriyim.

http://listelist.com/bir-sizofrenden-cevaplar/


a45UyF587661-160425195002 Oraj Poyraz cimcime@neomailbox.net
2016/04/26  01:00 1  39  1923atamizindeyiz@googlegroups.com


 


Guzel dilimizi ifade etmek icin yeni Turk harflerini kabul ediyoruz.
Bizim ahenktar, zengin lisanimiz yeni Turk harfleriyle kendini gosterecektir.
9/10 Agu.1928.

K.Ataturk

Liderler mutlaka Kureys kabilesinden secilmelidir.

Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31

Mekke Emiri Huseyin, 11 Mart 1917 de Bagdat i ele geciren General Mod a, Bagdat i Turanilerden(Turklerden) kurtardigi icin Allah a sukrettigini, Ingilizlerin basarilarina duaci oldugunu bildirecektir.


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder