17 Eylül 2021 Cuma

Din, iman, yalan, dolan, yağma veeeeee talan...












--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Herkes evinin onunu supururse sokaklar temiz olur.

~Konfucyus~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Babanın gizlediği şey, oğulda açığa çıkar.

~Friedrich Wilhelm Nietzsche
(d. 15 Ekim 1844 - ö. 25 Ağustos 1900)
Ahlâk ve değerler sisteminin kuruluşuna yönelik bir temel çerçevesinde
çağının kültür, din ve felsefe görüşlerini eleştiren nihilist Alman düşünür, filolog~


- - - - - - - - - - - - - - - -

Midye
kabuklarında sakladım gözyaşlarımı;
Hastaydım
kırık kötümser bir öksürük yapışmıştı boğazıma
Seni unutmak gerekiyordu...

Bahamalı martılar beni çağırdı
bir ikinci bahar gecesi.
İskele fenerlerini yollar uzak ay bedir
sırtımda gümüş hançer
yürürüm de ölemem
kan damlatır karanfil.

usulca mavi bir kar
kara geceye düşer
tutuşur fundalıklar
gelir kalbimi yakar.

gün olur belki öper
ay ışığı acıyı
o yaralı cerenler
yanık sulara iner.

yollar uzak ay bedir
sırtımda gümüş hançer
yürürüm de ölemem
kan damlatır karanfil
XXX
Kır Şarkısı

Tam otların sarardığı zamanlar
Yere yüzükoyun uzanıyorum
Toprakta bir telâş, bir telâş
Karıncalar ötedenberi dostum.

Ellerime hanım böcekleri konuyor
Ne şeker şey onlar
Uç böcek, uç böcek diyorum
Uçuyorlar

Pan'ın teneffüsü bile
Ilık, okşamakta yüzü.
Devedikenleri, çalılık vesâire
Bir âlem bu toprakların üstü.

Tabiatla haşır neşir
Kırlarda geçen ikindi vakti.
Sakin, dinlenmiş, rahat
Bir gün daha bitti.

~Behçet Necatigil~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Yunus Suresi'nin 82.ayeti de Risale-i Nur'a işaret ediyormuş.
Ayetin Türkçe anlamı: "-Ve Allah hakkı, kelimeleriyle yerine getirecektir"
Said-i Nursi'ye göre: "Bu ayetteki 'Kelimeler' sözüyle, Risale-i Nur anlatılmak isteniyor.
Risale-i Nur bütünü içindeki 'Sözler' adlı Risale'nin Arapça karşılığı da 'Kelimelerdir" Öyleyse ayetin anlamı da şu oluyor:
"Ve Allah, kelimeleri yani Risale-i Nur'la hakkı yerine getirecektir"

~Derleyen: Osman Türkoğuz~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cehaletle deha arasindaki gercek fark nedir biliyor musunuz? Dehanin sinirlari var cehaletinse hicbir siniri yoktur.

~Whoopi goldberg~

- - - - - - - - - - - - - - - -

SANATKARIN OLUMU
. . . . . .
Gitti gelmez bahar yeli;
Sarkilar yarida kaldi.
Butun bahceler kilitli;
Anahtar Tanrida kaldi.
Geldi catti en son olmek.
Ne bir yemis, ne bir cicek;
Yaniyor guneste petek;
Butun bal arida kaldi.

~Cahit Sitki TARANCI~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Zarif ol, kimseyi bile bile kendinden sogutma

~Anonim Nasihat~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Özledim Seni..

özledim seni...
ayrılık yüreğimi uyuşturuyor karıncalandırıyor nicedir.
beynimi uyuşturuyor özlemin...
çok sık birlikte olmasak bile
benimle olduğunu bilmenin
bunca zamandır içimi ısıttığını
yeni yeni anlıyorum
Yokluğun,
Hatırladıkça yüreğime saplanan bir sizi olmaktan çıkıp
mütemadiyen bir boşluğa
Sabahları seni okşayarak başlamaları
aksamları her isi bir kenara koyup
seninle baş başa konuşmaları özlüyorum;
oynaşmalarımızı,
yürüyüşlerimizi,
sevimli haşarılığını,
çocuksu küskünlüğünü...
Nasılda serttin başkalarına karşı
beni savunurken;
ve ne kadar yumuşak
bir çift kısık gözle kendini
ellerimin okşayışına bırakırken
Gitmeni asla istemediğim halde
buna mecbur olduğunu görmek
ve sana bunları söylemeden
"git artık" demek
"beni ne kadar çabuk unutursan, o kadar çabuk
kavuşacaksın mutluluğa"
demek sana nede zor
seni görmemek ve belki yıllar sonra
karsılaştığımızda
bana bir yabancı gibi bakmanı istemek senden...
yeni bir sevdayı yasakladığım kalbime söz geçirmek....

~Can Yücel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Halktv
https://www.youtube.com/channel/UCf_ResXZzE-o18zACUEmyvQ
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder