Sizi de anlayışla karşılıyorum.
Belirli bir yaşa gelmişsiniz anlaşılan.
Sabit fikirli olduğunu ispat etmişsiniz.
Sevinmediğimi kim söylemiş?
Sevindim elbette.
Ve bunun için ilettim.
Daha çok şey yapmalıydık.
Elektirikli araba için devletin daha çok teşvik vermesi gerekirdi.
Ben onu söylüyorum.
Dünyanın elektirikli araba içini verdiği teşviklere bir bakın.
Ve bizim elektrikli araba için yapmadıklarımızı düşünün diyorum.
Ayrıca bu başarıda AKP nerede yer alıyor onu merak ediyorum?
Sordunuz mu acaba bu işin içinde yer alanlar AKP'li mi?
Bunlar mürteci mi?
Bunlar işbirlikçi mi?
Bunlar vatan haini mi?
Bunların hepsine evet cevabı verebiliyorsanız, tamam.
Bu işte AKP'nin de payı var demektir.
Ben AKP iktidarlarını ülkenin patenajı olarak kabul ediyorum.
Tıpkı bir bisiklet sürücüsünün hem frene basması hem de pedallara asılması gibi.
Ülkede iki adım ilerleme olduysa, dünya on adım ilerledi.
Hak ettiğimiz yerde değiliz.
Boş konuşmuyorum.
Sabit veriler var.
Bunları size daha önce iletmiştim.
Refah, ekonomik büyüklük, mutlulukla ilgili indeksler var.
Bunlarda yerimiz ilerlemedi, geriledi.
Ve siz bu iletilerimi okudunuz ama anlamazdan geldiniz.
Ya da tıpkı şimdi olduğu gibi sabit fikirlerinizi tekrar edip durdunuz.
Sizler megaprojelerden bahsediyorsunuz.
Oysa dünya gigaprojelerle uğraşıyor.
Oraj POYRAZ(cimcime@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc) L2fSIJNoA0xfSNxA
Yaziyi okumadin galiba OP.
Turk sirketi halen elektrikli arac uretiyormus zaten.
Bataryalarin idaresi icin gereken cok onemli yazilimi da Cinli ortagi ile orada araba yapiminda kullanacak.
Bu buyuk bir basaridir Turkiye icin. En buyuk sorun olan yazilim sorununu cozmusler.
"Tahrik sistemi" nedir bilmiyorum, ama aninda guc saglayici olabilir, ki bu da cok yeni onemli bir teknoloji.
Super-capacitor yapimini biliyorlar demektir.
Sevinmen lazimken bos bos laflar etmen, Turkiye'yi kucumsemen kiskanclik olmasin!
Nasil olur da AK Parti doneminde boyle seyler olur dimi yani?
Adamlar Ar-Ge destegini en az 6-10 misli artirdilar. Daha da artiyor gun gectikce.
Boyle basarilari duymaya alis bence.
Gunes
-----Original Message-----
From: Oraj Poyraz <oraj.poyraz@openmail.cc>
To: Nediryani <Nediryani@googlegroups.com>
Sent: Wed, Apr 8, 2015 1:56 am
Subject: Çinli elektrikli otoya 'Türk Malı' damgası!
Ben bu makalede diğer ülkelerin elektrikli arabaya verdiği teşvike dikkat çekmek istiyorum.
Dünya gerçekten de motoru ulaşım sistemini hidrokarbon bağımlılığından kurtarmak için çaba harcıyor.
Bizde elektrikli araba almanın hiçbir avantajı yok.
Belki elektrikli arabanın sıkıntı vermesi dahi mümkün.
Çinli elektrikli otoya 'Türk Malı' damgası!
METE TANSU / EKONOMİ | 06 Nisan 2015 Pazartesi - 2:30Çinli elektrikli otoya 'Türk Malı' damgası!23.5 milyon aracın satıldığı Çin'de üreticilere getirilen 'elektrikli' şartı, Türkiye'ye yarayacak. Çinli batarya devi CALB ile ortaklığa giden DMA, elektrikli otolar için teknoloji ihraç edecek.Türkiye'nin ilk tip onay belgeli elektrikli araç üreticisi Derindere Motorlu Araçlar (DMA), dünyanın en büyük otomotiv pazarı Çin'e teknoloji ihraç etmeye başlıyor. DMA, dev batarya üreticisi China Aviation Lithium Battery (CALB) ile elektrikli araç geliştirme ve üretimi konusunda stratejik ortaklık kurdu.Çin'de kurulan ve yüzde 49'u DMA'ya ait olan CADMA, Çinli markalar için elektrikli modellere özel yazılım ve tahrik sistemleri üretecek. Çin'in elektrikli araçlar açısından çok büyük potansiyele sahip olduğunu, 2017'den itibaren şirketlere elektrikli araç üretim şartının getirileceğini açıklayan DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, "Dünyanın en büyük pazarı Çin'de yılda 23.5 milyon aracın satıldığını düşünürsek, bu işbirliği Türkiye ve DMA için çok büyük avantaj" diye konuştu.Yılda 250 binlik potansiyel
Çin'de sadece 2015 sonuna kadar 250 bin elektrikli araç üretiminin hedeflendiğini söyleyen Yol, şöyle devam etti:
"Elektrikli araçta başarıya giden yol, yazılım ve bataryadan geçiyor. Biz tamamen kendimize ait olan yazılımlarımız ile elektrikli araç üreticileri arasında iyi bir konumdayız. Elektrik motoru ve pil takınca araç elektrikli olmuyor. Elektrikli araçlarda başarının sırrı, enerji ve motoru güvenle yönetecek yazılımları yapmaktan geçiyor. Teknolojimiz, Çinli yetkililerin elektrikli araç üretimi konusundaki talebinde önemli rol oynadı. Anlaşmayla elektrikli araçlar için geliştirilecek tahrik sistemlerinin Ar-Ge ve üretim faaliyetleri Türkiye'de yapılacak. İsteyen her üreticiye kendi modellerine uygun sistemler geliştireceğiz ve bunların montajını fabrika içinde sağlanan yerlerde yapacağız."Türkiye'ye pil tesisi
Önder Yol, Çinliler'in, Avrupa'da elektrikli araç üretiminde yaşanacak talebe karşı, Türkiye'yi AB'ye açılan kapı olarak gördüklerini söyledi. Orta vadede iç ve dış pazara üretim yapacak şekilde Türkiye'de batarya tesisi yatırımı yapma planları olduğunu söyleyen Yol, China Aviation Lithium Battery ile ön anlaşma yaptıklarını ifade etti.Türkiye'de elektrikli araç satışları 2015'te geçmiş yıllara göre daha canlı. 2014'te 47 elektrikli araç satılırken, bu yılın ilk çeyreğinde 21 adede ulaşıldı.Hedef 1 milyar $
Çin'de faaliyet gösteren şirketlerin neredeyse tamamıyla görüşme halinde olduklarını belirten DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, "CADMA ile hedefimiz teknoloji ihraç ederek 5 yıl içinde 1 milyar dolar ciroya ulaşmak" diye konuştu.Elektrikli üretmeyen şirkete 3 bin $ cezaDünyanın en hızlı büyüyen ekonomisi Çin'de 2014'te toplam 23.4 milyon araç satışı gerçekleşti. Hal böyle olunca hava kirliliği Çin'deki en büyük problemlerden biri durumunda. Hava kirliliğini azaltmak isteyen Çin, 2017'den itibaren otomotiv şirketlerine 'yüzde 1 elektrikli araç üretim ve satış zorunluğu' getirdi. Bu şartlara uymayan üreticilere araç başına 3 bin dolara yakın ceza kesilecek. Sattıkları araçların yüzde 1'i elektrikli olmazsa, diğer modellerinin her biri için şirketler bu ağır cezayı ödeyecek.Kim ne kadar teşvik veriyor?
- ABD: Araç başına verilen destekler çeşitli eyaletlerde 7 bin 500 dolara kadar çıkıyor. Elektrikliler otoyollardaki özel şeritlerden faydalanabiliyor.- Norveç: Elektrikli araçların tamamen ücretsiz şarj olmasını sağlıyor. Gider vergisi ve plaka tescil vergisi almıyor.- Şangay: Elektrikli araçlar plaka vergisinden muaf tutuluyor. Bu da kullanıcılarına 10 bin dolarlık bir devlet katkısı anlamına geliyor.- İngiltere: 3 bin 500 sterlin destek veriyor.- Fransa: 5 bin euroya kadar çeşitli finansal teşviklerde bulunuyor.- Almanya: Elektrikli araçlar 10 yıl boyunca yıllık otomobil vergisinden muaf.- Portekiz: Ülkede satılacak ilk 5 bin elektrikli için araç başına 5 bin euroluk devlet katkısı veriliyor. Trafik tescil vergisi yok.- Çek Cumhuriyeti: İş amaçlı kullanılan bütün elektrikli taşıtlar yol vergisinden muaf tutuluyor.- Yunanistan: Elektrikli araçlardan trafik tescil vergisi alınmıyor.
En degersiz gurur, milli gururdur.
Bu, onunla gurur duyandaki bireysel ozelliklerin yoksunlugunu ele verir.
Cunku insan neden milyonlarca insanlarla paylastigi bir ozellige tutunma geregi duyabilir ki baska turlu?
Dikkate deger kisisel niteliklere sahip olan, surekli goz onunde bulundurdugu ulkesinin hatalarini acikca gorebilecektir.
Ama dunyada gurur duyabilecek hic bir seyi olmayan her zavalli aptal gurur duyabilmek icin son care olarak ait oldugu ulkesi ile gurur duyar.
Arthur Schopenhauer
Cocuklarini kufur mekteplerinde okutanlar onlara buyuk kotuluk etmektedir.
Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.
Dusmanlarin butun calismasi, baris esaslarinin kararlastirilacagi su siralarda memleketimizi disarida ve iceride gucsuz bir durumda birakarak istedikleri her seyi kabul ettirmeyi amacliyordu.
Gelecege yonelik cikarlarini, cesitli baskilarla butun dis ulkeleri aleyhimize cevirmekte goren bazi kurulus ve unsurlar ise, tarafimiza yoneltilen bu akimi temelinden yikmak ve butun dis ulkelerin milletimiz lehine, dusuncelerinde degi$iklikler olmasina firsat vermemek icin, tumuyle yalan olan en son Ermeni soykirimi uydurmasini duzenlediler ve acikladilar.
Ingilizler, bir yandan dis durumumuzu yeni toplu oldurme iftiralari ile sarsarak tasarladiklari Istanbul isgalini kolaylikla uygulayabilecek bir ortam hazirliyorlardi
Anadolu da yerlesmis Ermenilerin ve Rumlarin hukumet emirlerine ve milli amaclara karsi gelmedikce her turlu saldiridan korunmalari ve tam anlami ile mutlu ve rahat bir hayat yasamalari oteden beri kabul edilmis bir ana konu idi.
Kilikya ve dolaylarinda ve dogu hududumuz disindaki resmi ve resmi olmayan Ermeni kuvvetlerinin dindas ve irkdaslarimiza karsi yapilan cinayete varan saldirilari karsisinda bile, ulkemizde yasayan Ermenilerin her turlu taarruzdan korunmasini saglamayi pek onemli bir medeni gorev kabul ettik ve Anadolu nun dis dunya ile iliskisinin ke$ik oldugu bu gunlerde yuce vatan cikarlarini amaclayan onlemler icinde Ermeni halkinin esenliginin korunmasi gerekliligini butun makamlara bildirdik.
Iste, Istanbul un yabanci kuvvetlerce isgalinden bu gune kadar gecen aci gunlerinde hicbir dis ulkenin fiili korumasina erisemeyen Anadolu Ermenilerinden hicbir kisinin, en kucuk bir anlamda bile, saldiriya ugramamis olmasi, bize her nedenle cinayet yukleyen ve medeni duyarliligi kendi tekelinde sanan entrikaci Avrupalilarin yuzlerini kizartacak ve milletimizin yaradilisindan sahibi bulundugu insanlik torelerinin yucelik derecesini ispat edecek cok onemli bir konudur.
(24 Nisan 1920)
K.ATATURK
| Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
| Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
| Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
| Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
| Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
| Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
| Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder