19 Aralık 2015 Cumartesi

Kuzey Amerika’da Türk İzleri

Kuzey Amerika'da Türk İzleri


Omaha Kızılderili kabilesine ait 1850 yılına ait Türk imgeleri ile bezeli ay yıldızlı deri ceket bugün Omaha Resim Sanat Müzesi'nde (Joslyn Art Museum / Omaha – USA) sergilenmektedir.

(Bu ceket, dönemin önde gelen Fransız asıllı tüccarlarından, aynı zamanda annesi kızılderili şeflerinden "Big Elk" (Büyük Geyik)'in kızkardeşi olan ve 1855'de, avlanmaya çıktığı bir gün Siuların baskınına uğrayarak hayatını kaybeden Lucien Fontenalla tarafından Omaha kızılderililerinden alınmış bir cekettir. )

KAYNAK: http://www.joslyn.org/collections-and-exhibitions/permanent-collections/american-indian/jacket/



http://www.yenidenergenekon.com/904-kuzey-amerikada-turk-izleri/


a45UyF587661-151218134859 Oraj Poyraz At Neomailbox cimcime@neomailbox.net
2015/12/19  16:30 2  65  undefined undefined egemen-turkiye@googlegroups.com

 
--

Gozler farkli olsa da, gozyaslari aynidir.

Afrika Atasozu

Cabir b.
Abdullah (r.a.) den;
Resulullah demistir ki:
- Biriniz bir kadina dunurluk yaptigi zaman kendisini o kadinla evlenmeye sevk eden organlara bakmaya imkan buluyorsa, bunu yapsin-
(Cabir) dedi ki: ben bir cariyeyle evlenmek istedim, bunun uzerine (onun haberi olmadan gorebilmek icin) onu gizli gizli gozetlemeye basladim.
Nihayet beni kendisiyle evlenmeye sevk eden (organlar) ini gordum de onunla evlendim.

(Ebu Davud, K.en-Nikah (12) , Bab 17-18 C.8 S.148 Samil Yayinlari.)
Hadis No: 519

Amerikan Devleti nin bize emrettigi ve ogrettigi gibi hissetmiyorum.
Bakin soyluyorum.
Benim aklim oyle calismiyor.
Bir moron gibi yaptigim birsey var adi: Dusunmek.
Kendi goruslerimi de olusturmayi sevdigim icin icin pek iyi bir Amerikali degilim.
Bana soylendigi anda yere yuvarlanmiyorum.
Ne yazik ki cogu amerikali emir verildigi anda yere yuvarlanir.
Ben boyle degilim.
Hayatimda uydugum kesin kurallarim var.
Birinci kuralim: Devletin bana soyledigi hicbir seye inanmamak.
Hicbir seye.

George Carlin


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder