4 Mayıs 2017 Perşembe

KARA HARP OKULU'NA AKP REFERANSLI ALIMLAR YAPILDI

4 Mayıs 2017 Perşembe
Devlet, millet partizan subaylardan kaynaklan sorunlarla yüzleşecektir.
Ufukta yeni tenkisatların olduğunu görmemek için kör olmak lazım.
Ve TSK'nın bir türlü ayar tutmadığını, tutmayacağını, bundan sonra da dosta güven, düşmana korku vermeyeceğini, veremeyeceğini söylemek abes olmaz.
Silah önemlidir.
Ama en önemlisi insandır.

İttihat Terakki Hürriyet ve İhtilaf Cephesi çekişmeleri.
Bu eksende yaşanmış geniş subay tenkisatları.
Orduda partilerin kadrolaşma çabaları.
Ve sonunda tarihin gördüğü en büyük ağır yenilgi Balkan Hezimeti.
Bir milletin çok geniş bir coğrafyadan sürülmesi.
Peş peşe gelen büyük bir sürü savaşlar.
Ve bütün bu savaşlar boyunca bu tenkisatların ve kadrolaşma çabalarının yarattığı eksiklikler hissedilmiştir.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


KARA HARP OKULU'NA AKP REFERANSLI ALIMLAR YAPILDI

"Kara Harp Okulu'na AKP referansıyla subay adayı alındı. Ulusal Kanal'ın edindiği bilgilere göre, bu yıl alınan adayların yüzde 30'unun AKP il ve ilçe başkanlarının referansıyla yerleştirildiği ortaya çıktı. Referansın çok fazla olduğu, komisyonda bulunan bazı askerlerin de bu durumdan rahatsız olduğu belirlendi."

Kara Harp Okulu'na AKP referanslı alımlar yapıldı

04 Mayıs 2017 Perşembe

Kara Harp Okulu'na bu yıl içinde alınan subay adaylarının yüzde 30'unun AKP il ve ilçe başkanlarının referansıyla yerleştirildiği ortaya çıktı.

Referans sayısının çok fazla olduğu, komisyonda bulunan bazı askerlerin de bu durumdan rahatsız olduğu belirlendi.

Kanun Hükmünde Kararnamelerle Milli Savunma Bakanlığı'na bağlanan Kara Harp Okullarına üniversitelerin 2 ve 3'üncü sınıfında okuyanların başvurdu.

Ulusal Kanal'ın edindiği bilgilere göre, bu yıl Harbiye'ye yaklaşık 150'den fazla subay adayı alımı yapıldı. Yapılan seçimler Milli Savunma Bakanlığından bir yetkilinin başkanlığında muvazzaf ve emekli askerlerden oluşan komisyon tarafından seçildi.

Komisyona katılanlara "hamili kartların" verildiği, referanslarının yüzde 30'unun AKP'li olduğu ya da AKP ile bağlantılı olan kişilerden geldiği öğrenildi.

Kara Harp Okulu'na torpille giren kişilerin spor eğitiminden de rahatsız olduğu öğrenildi.

HABER: ERDEM ATAY

ulusalkanal.com.tr

http://www.ulusalkanal.com.tr/gundem/kara-harp-okulu-na-akp-referansli-alimlar-yapildi-h157120.html


a45UyF587661-170504212912 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/05/04  22:28 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

Cok kere en kuvvetli tenkit ses cikartmamaktir.

Charles Buxton

2-Islam Arap Putperesligi mi?

A-Putperesligin Tanimi

Putperestlik, genel anlamda bir nesne, goruntu veya fikre tapim iceren bir dini uygulama, anlayis veya inanctir. (http://tr.wikipedia.org/wiki/Putperestlik)

Peki Islam oncesi Arap yarimadasinda hakim din olan Putperestlik nasil bir inanc? Gelin bunu Kuran a bakarak gorelim:

Lokman-25 Andolsun, eger onlara, Gokleri ve yeri kim yaratti? diye sorsan, mutlaka Allah derler. De ki: Hamd, Allah a mahsustur. Fakat onlarin cogu bilmezler.

Yunus-18 Allah i birakip, kendilerine ne zarar, ne de fayda verebilecek seylere tapiyorlar ve Iste bunlar Allah katinda bizim sefaatcilarimizdir diyorlar. De ki: Siz, Allah a goklerde ve yerde O nun bilmedigi bir seyi mi haber veriyorsunuz? O, onlarin ortak kostuklari seylerden uzaktir, yucedir.

Zumer-3 Iyi bilin ki, halis din yalniz Allah indir. O nu birakip da baska dostlar edinenler, Biz onlara sadece, bizi Allah a daha cok yaklastirsinlar diye ibadet ediyoruz diyorlar. Suphesiz Allah, ayriliga dustukleri seyler konusunda aralarinda hukum verecektir. Suphesiz Allah, yalanci ve nankor olanlari dogru yola iletmez.

Zuhruf-19 Onlar, Rahman in kullari olan melekleri de disi saydilar. Onlarin yaratilisina sahit mi oldular? Onlarin (yalan) sahitlikleri yazilacak ve sorgulanacaklardir.

Yani Islamiyet oncesi donemde putperestler de Allah a inaniyordu. Ama putlari kendilerini Allah a yakinlastirici olarak goruyorlardi.

B-Putperest Orf ve Ibadetleri

Putperestlik, Farsca kokenli bir sozcuk olan put sozcugunden turemistir. Pupereslik inanc sisteminde gorulen orf ve ibadetleri ve islamda ki uygulamalari inceleyelim;

1-Ayinler.

2-Namaz.

3-Oruc.

4-Hac.

5-kurban.

6-Sunnet

7-Taki,tutsu ve buyuler

8-Telbiyeler Ilahiler siirler

9-Sembol ve dovmeler

1-Ayinler

Kutsal ve ozel gunlerde genellikle mabetlerde toplanan putperestler geleneklerine gore cesitli gosterilerde bulunur, ilahiler soyler, toplu ritueller yaparlar. Ates uzerinden atlama ya da ates uzerinde yurume, vucutlarina sis batirma bu gosteri orneklerindendir. Kutsal bir puta, gecmisteki kutsal saydiklari kisiden kaldigina inandiklari bir nesneye saygi gosterisinde bulunur, etrafinda doner ya da koklayip operler.

Yillik ayinlerin disinda mevsim baslarinda, ozellikle ilkbahar ve sonbaharda yapilan ayinler de vardir. Belirli gunlerde gunes ve ay festivalleri yapilir.Turlerine gore ayinlerde kutsal saydiklari sudan icer, kutsal saydiklari yiyecekten yerler. Dualar eder, dileklerde bulunurlar. Putperestlerin bu ayin adetlerinin Ibrahimi dinlere de gectigi gorulmektedir. Noel kutlamalari Mitra paganlarindan gecmedir.

Putperest Araplarin yevmul Arabu dedikleri cuma toplantilari, kandil geceleri, asure gunleri, cem ayinleri pagan kokenlidir.

2-Namaz

Putperest ibadetlerinden biri namazdir. Namaz, gunes kultunun rituellerinden biridir ve Hint kokenli bir ibadettir. Islam oncesi Araplar da namaz kilarlardi. Gunumuzde Hindular da namaz rituellerini devam ettirirler. Sansktitce Surya Gunes, Namaskara ise Selamlama veya Baglanti demektir. Boylece Surya Namaskara Gunesle Baglanti anlamina gelmektedir. Surya Namaskara, bedende akan gunes enerjisinin canlandirma teknigidir. Arap putperestlerinin namaz kildigi Kur an da yazilidir.

Enfal-35 Onlarin Kabedeki namazlari, islik calmak ve el cirpmaktan baska bir sey degildir. Kufrunuzden dolayi azabi tadin.

Bilindigi uzere Arapca da salat namaz demektir. Genelde meallerde dua olarak cevrilmektedir. Bu ayette putperestlerin kildigi namazin sekli elestirilmektedir. Putperestler de gunde 5 vakit namaz kilarlardi.

Saharit namazi - Sabah namazi

Musaf namazi - Ogle namazi

Minha namazi - Ikindi namazi

Neilat Serarim namazi - Aksamustu namazi

Maarib namazi - Aksam namazi

Kaynak; Hayrullah ors, Musa Ve Yahudilik, s.399-405; Doc.Dr. Ali Osman Ates, Asr-i Saadette Islam; Saban Kuzgun, Hz. Ibrahim Ve Hanifilik, s.117; Epstein, Judaism.

Kuran da gecen namaz vakit sayisi 3 olmasina ragmen 5 vakit kiliniyor olmasi zamanla putperest doneme donuldugu suphesi tasimaktadir. Ayni sekilde abdest de putperestlerde vardi. Cunup olunca boy abdesti alirlardi. (Ibn-i habib, Muhabber)

3-Oruc

Gunes kultune sahip putperestlerin ibadetlerinden biri de oructur. Namaz vakitlerini gunes zamanli ayarladiklari gibi oruclarini da gunesin dogus ve batisina gore ayarlarlardi. Orucun baslangici bile Islamiyet teki gibi ay a gore tespit ediliyordu. Tipki, bugunku Muslumanlar gibi, ay i gormek icin gozetleme heyetleri bile kuruluyordu. (Hayrullah Ors, Musa Ve Yahudilik)

Islamiyet oncesi arap paganlarinin ilginc gelenekleri vardi.: Bunlar Ramazan dedikleri ayda bir ay oruc tutarlar, Mekke ye Hacca gidip Kabenin etrafinda 7 kez donerler, Kara Tasi (Hacerul Esved) kutsal sayar Kara Tasi i opeler ve gunde dort veya 5 vakit namaz (salat) kilarlar, seytan taslarlardi. ( Is Allah the Same God as The God of Bible?, M. J. Afshari, p 6, 8-9, Islam, Beliefs And Observances, Caesar E. Farah)

Aise anlatiyor: Islam oncesinde Kureys, Asure gununde oruc tutardi. (Buhari, e s-Sahih, Kitabu s Savm/1.) Sabiilik, yildiz kultune sahip bilinen en eski pagan dinidir. Ilginctir ki Sabiiler de 3 vakit namaz kilar ve 1 ay oruc tutarlardi. Farz orucun disinda nafile oruclara da sahiptiler. (Ibn Nedim, El Fihrist, s. 442-445)

Kuran da onceki toplumlarda da orucun oldugu yazilidir:

Bakara-183. Ey iman edenler, sizden oncekilere yazildigi gibi, oruc, size de yazildi (farz kilindi). Umulur ki sakinirsiniz.

Eski Cag dinlerinde, oruc ozellikle, rahiplerin Tanrilara yakinlasmaya hazir olmalarini saglamaya yarayan bir yoldu. Helenistik Donemin inanclarina gore, Tanrilar bir takim kutsal ogretileri ancak oruc tutan kisilere vahiy yoluyla gonderirlerdi. Bazi eski kulturlerde ise oruc, ofkelenen Tanrilari teskin etme gibi amaclara yonelikti. Sibirya Tungu samanlari ise, ruhlarla iliski kurabilmek icin oruc tutarlardi.

Butun dinlerde, belirli zamanlarda oruc tutma gelenegi vardir. Budha rahipleri, gene belirlenmis gunlerde oruc tutarak gunahlarini itiraf ederek, arinacaklarina inanirlar. Hindistan da Sadhular gene gunahlarindan arinmak icin oruc tutarlar. Cin de goksel Yang ilkesinin baslamasindan once belirli bir sure oruc tutulur.

4-Hac

Islam oncesi Araplar da Kabe putperestlerin en kutsal mabediydi ve bolge halklarinin hac mekaniydi. Putperestler tipki gunumuz muslumanlari gibi Kabe etrafinda 7 kez tavaf yaparlardi. Kureys disindan gelen Bedevi putperestler tavafi ciplak olarak yaparlardi. Putlari ziyaret, Hacerul Esved tasina el surme ve opme, Safa ve Merve tepeleri arasinda gidip gelme, seytan taslama hac ibadetinin en onemli rituellerindendi. Putperestlerin hac sirasinda hep bir agizdan yaptiklari telbiye de aynen soyleydi:

Lebbeyk allahumme lebbeyk.

La serike leke illa serikun huve lek.

Temlikuhu ve ma-melek

Eger Mekke ye bir gun yolunuz duserse insanlar kisve denilen bir ortuye burunmus bir kupun etrafinda toplanmis goreceksiniz. Bu tasin odak noktasi da Hacilarin siyah tas dedigi tastir. Bu tas, kupun guneydogu ucundadir ve kis gunesinin dogdugu yere bakar. Gene Kabe de bu tasi open insanlar goreceksiniz. Neden diye soracak olursaniz tasi optugunuzde gunahlarinizdan arinip YENIDEN DOGMUS gibi olacaginizi soylenecektir. Biraz daha etrafta dolastiginizda insanlarin bu kupu 7 kere tavaf ettigini goreceksiniz. Bunlarin hepsi putperest Arap geleneklerinin kalintilaridir.

Ayrica Kabe hicbir zaman yahudiler ve hristiyanlar tarafindan kutsal sayilmamistir. Tevrat ve Incilde Kabe ile ilgili tek bir ayet dahi olmamasi bunu kanitlamaktadir.

5-Kurban

Eski caglarda insan kurban edilmesi, bir nevi temizlenme ve sihir vasitasiydi. Ailenin ilk cocugu Tanri ya ait kabul edilir ve kurban edilmesi gerekirdi. Misirlilar ise kopek basli olarak tasvir ettikleri insanlara Ani diyorlar ve onlari Ay Tanrisina kurban olarak sunuyorlardi. M. Eliade, Anadolu da ozellikle ilk caglarda hasat mevsimi dolayisiyla yapilan insan kurbani ve kafa kesme ayinlerine ornek olarak Frigyalilar i ele alir. Frigyalilarin yuzyillar once hasat zamaninda insanlari, baslarini kesmek suretiyle kurban ettiklerini, hatta elde mevcut delillere gore, o zamanlar bu adetin Dogu Akdeniz in her tarafinda yaygin oldugunu kaydetmektedir.

Islam oncesi Araplarin da eski donemlerde Sabah Yildizi na daha dogmadan buyuk bir acele ile insan ve beyaz deve kurban ettikleri, yine onemli putlardan Uzza ya oglanlarla, kizlarin ve esirlerin de kurban edildikleri ileri surulmektedir. Yakin donemde ise insandan vazgecilmis, hayvan kurbanina gecilmisti. Putlara ozel kurban kestikleri gibi genelde Safa ve Merve tepelerine dikilmis kayadan putlara kurban keserlerdi. Bu kayalarin bir Isaf digeri Naile adli puttu. Isaf ve Naile iki sevgiliydi ve Kabe nin kutsalligini kirlettikleri icin oldurulmus, daha sonra efsaneleserek kutsallastirilmislardi. Araplar, putlara adak da adarlardi. Dilekleri gerceklestiginde, onemli islerinde ve uzun seyahatlerinde adak keserlerdi. Adaklarinin cogu da ilk cocuklarinin erkek olmasi icindi.

6-Sunnet:

Antropologlar sunnetin baslangici hakkinda gorus birligine varamamistir. 6.000 yil once antik Misir da sunnetin varoldugu eski Misir piramitlerinde bulanan bazi mumyalarin sunnetli olduklari gorulmesi ile kesinlesmistir. Tarih boyunca misirlilar, Yahudiler ve Babillilerin sunnet adetine sahip olduklari tespit edilmistir.

Sunnet pagan geleneginin tek tanrili dinlere uzantisidir. Islam oncesi putperestler de sunnet adetine sahiptiler. Putperest Araplarda hem kadin hem de erkekler sunnet edilirdi. Hadislerde Muhammedin, halifelerin ve ashabin sunnetinden bahsedilmemesi, onlarin zaten putperest adeti geregince sunnetli olduklarini gosterir. Kadin sunneti sadece putperest Araplarda degil, eski Misirlilarda da mevcuttu. Misir da yapilan arkeolojik kazilarda bulunan bazi kadin mumyalarinin sunnetli oldugu belirlenmis, kadin sunnetinin nasil yapildigi M.O 1600 lu yillardan kalan duvar resimlerinde detayli bir sekilde tasvir edilmistir.

Bu, kadin sunneti geleneginin kokeninin cok eski caglara dayandiginin gostergesidir ve sunnet geleneginin tarihinin tek tanrili dinlerden daha eski oldugunu, asil olarak bir pagan gelenegi oldugunu, tek tanrili dinlere pagan toplumlardan gectigini gosterir. Tipta erkek sunnetinin az da olsa bir yararina deginilse dahi kadin sunnetinin hicbir yarari olmadigi, kadinin cinsel istegini oldurdugu, olum ve yaralanmalara neden oldugu biliniyor.

7-Taki, Tutsu ve Buyuler

Putperest toplumlarda sans, ugur ve hayir getirmesi icin birtakim tas ve takilar kullanmak adettendi. Kendilerini kotu ruhlardan, cinlerden, nazardan korumasi icin cesitli nesneleri vucutlarina, boyunlarina takar ya da uzerlerinde tasirlardi. Buyu gunumuzde de suregelen ilk cag pagan rituellerinden biridir. Siradan insanlarda bulunmayan gizli bir gucun sahibi olmak, dusmanlarini, rakiplerini altetmek, ask ve cinsellikle ilgili isteklerine kavusmak amaciyla cok cesitli buyu yontemleri uygulanirdi.

Tutsu ise arinma, temizlenme, kotu ruhlari ve cinleri kovma amaciyla paganlarin okult seremonilerinde, Antik Yunan da, Hitit Uygarligi nda, Babil de, Firavunlar donemi Misir inda, Roma Imparatorlugu nda, Hindistan, Tibet ve Japonya da cok eski zamanlardan beri kullanilmaktadir. Tek tanrili dinlerde bunlar yasaklanmis ve gunah sayilmissa da degi$ik versiyonlarla surduruldugu bir gercektir. Ornegin muskalar, ayet yazili kagitlarin evlere, arabalara asilmasi, hastaliga ve nazara karsi okuyup ufleme, nazar boncuklari, mum yakma vb.

8-Telbiyeler, Ilahiler, Siirler

Putperest toplumlar ayinlerinde telbiyeler, ilahiler soylenirdi. Cenaze torenlerinde agitlar yakilir, naatlar okunurdu. Ornegin eski Misir da olu evinden kadinlar sokaklara cikar dovunerek oluye agitlar soylerlerdi. Islam oncesi Araplar da telbiyeler, ilahiler, siirler cok onemliydi. En begenilenleri Kabe ye asarlar, (Muallakat-i Seba Siirleri) putlari icin okurlardi. Islam oncesine ait ne varsa yakilip yokedildigi icin ne yazik ki bu kulturden elde cok az bilgi kalmistir. Bunlardan biri de 7 Aski denilen siirlerdir.

9-Sembol ve Dovmeler

Pagan inanclarda dilin sembollerle kullanilmasina yogun olarak rastlanilir. Hemen hemen her pagan toplumda cesitli semboller mevcuttur. Pentagram denilen bes koseli ters yildiz en unluleridir. Dovme de pagan toplumlarda $ikca kullanilan bir sembol yontemidir. Hintliler, Japonlar, Amerika Yerlileri ve Afrika daki bazi kabileler dovmeyi bir sus olarak yaparlarsa da pek cok toplumda dovmenin hastaliklara ve kotu ruhlara karsi koruyucu bir tilsim olarak uygulandigi, bireyin toplumdaki konumunu (kole, efendi, ergen, isci, asker) vurgulamak icin kullanildigi bilinmektedir.

Dovme yapma gelenegi hayli eskidir. I.O 2000 lerde Eski Misir toplumunda dovmenin yapildigi mumyalardan anlasilmistir. Misirlilarin disinda Britonlarin, Galyalilarin ve Traklarin da dovmeleri vardi. Eski Yunanlilar ve Romalilar, barbarlara ozgu bir ugras saydiklari dovmeyi suclular ile kolelere yaparlardi.

Hun kurganlarinda cikan cesetlerde son derece kivrak cizgilerle ve dekoratif bir anlayisla yapilmis dussel yaratiklar ve koc figurlerinden olusan dovmeler gorulmektedir. Dinsel-buyusel kaynakli bu dovmelerin is oldugu ihtimali ve deriye siringa edilmesi ile olustugu dusunulmektedir. Hunlara ait Pazirik kurganinda bulunan bir baskana ait cesetten anlasildigi uzere Hunlarda asil ve kahraman kisilerin dovme yaptirabildigi, daha sonralari Kazak ve Kirgizlarda da devam eden bu gelenegin yine kahramanlik niteligi tasiyan bireylere uygulandigi bilinmektedir. Ilkel topluluklarda dovme yapilirken torenler duzenlenir. Dovmeyi yapan kisi birtakim dinsel ve buyusel kurallari yerine getirmek zorundadir.

Sonuc

Buraya kadar anlattigimiz putperest adet ve ibadetleri konusunda sanirim herkes hemfikirdir. Muslumanlar da putperestlerin bu ibadetlere sahip oldugunu reddetmez. Bilmeyenler de inceleyip arastirdiklarinda dogrulugunu goreceklerdir.

Bunlar din derslerinde, din kitaplarinda pek anlatilmadigi icin sanilir ki Kur an da yazili olanlarin tumu Hz.Muhammed tarafindan getirildi. Goruyoruz ki Islam in ve Kur an in getirdigi yeni birsey yok. Zekat ve sadakaya varana kadar hepsi putperestlerde mevcut. Putperestlerde olmayanlar da Yahudilerde var. Peygamberlik, melekler, kiyamet, ahiret, cennet, cehennem gibi. Bu durumda putperestlikle tek tanri dinlerindeki ortak ibadetleri nasil aciklayacagiz?

Islam dininin ibadetleri ile Islam oncesi Arap putperestlerinin hemen hemen ayni ibadetlere sahip olmasinin sebebi nedir?

Dinlere inanmayan biri bu durumu dinlerin evrimine baglar. Islam in yeni hicbirsey getirmedigi, Kur an da yazili olanlarin tumunun putperestlerden ve Yahudilerden derleme, toplama oldugu gercegi karsisinda Islamci savunmaya gecer; Dinlerin evriminin dogru olmadigi, Islamin Adem den itibaren varoldugu, degi$ik adlarla da olsa peygamberlerin daima Islam a cagri yaptiklari, namaz, oruc, hac, zekat, kurban, sunnet vb. ibadetlerin basindan beri oldugu ancak toplumlarin zamanla Islam dan saparak putlar ve ilahlar edindikleri, Islam dan miras aldiklari ibadetleri bu putlara ve ilahlara yaptiklari seklindedir.

Ornegin buyuk cogunlugu musluman olan Turkler zamanla Islam dan saptigini, putlar edindigini ve Allah a ilaveten ay tanrisi, gunes tanrisi vb. ilahlara taptigini ama namaz kilmaya, oruc tutmaya, hacca gitmeye, zekat vermeye, sunnet olmaya devam ettigini dusunelim. Turklerde bunlar var mi? Yok! Bu ibadetlerin Turklerde olmayip Arap putperestlerince korunmasi nasil izah edilebilir?

Kabul etmesi zor olsada sonucta tum muslumanlar Arabistanda inanilan bir disi tanriya inanmaya devam ediyor.

Kuran esas itibariyle Arap putperesligine ve geleneklerine yer verdigi icin Yahudiler, Hiristiyanlar ve Hanifler musluman olmaktan kacinmislardir, Abu Amr olayi bunun tipik orneklerinden biridir.

Medine de Evs lerin liderlerinden biri olan Abu Amr b.Seyfi b. al-Numan, Muhammed in butun israrlarina ragmen Islamiyeti kabul etmez. O kadar ki sirf Islam a karsi oldugunu anlatmak icin kendi toplumunu terkedip Mekke ye goc eder. Fakat az zaman sonra Medine ye doner ve Muhammed in yanina giderek sorar: Nedir senin getirdigin din? . Bu soruya Muhammed: Benim getirdigim din Haniffiya dir, yani Ibrahim in dini dir diye cevap verir. Bunun uzerine Abu Amr soyle der: Eger getirdigin din Ibrahim in dini ise, benim de izledigim zaten o dur . Fakat Muhammed ona : Hayir senin izledigin din, Ibrahim in dini degildir deyince Abu Amr kizar ve soyle karsilik verir: Evet o dur, fakat sen, Ey Muhammed, Haniffiya dinine ait olmiyan seyleri (Ibrahim in dinine) ekledin . Bucevaba karsi Muhammed: Hayir ben onu en saf sekliyle getirdim deyince Abu Amr dayanamaz ve Muhammed i yalancilikla suclayarak soyle der: Tanri yalanciyi evsiz barksiz ve yapa yalniz biraksin ve gurbette oldursun .

Daha baska bir deyimle Abu Amr sunu anlatmak ister ki Hz.Muhammed, Kur an i Arap geleneklerine yer veren hukumlerle doldurmaktadir.

C-FIl Olayi

Birde kuranda Fil Suresi vardir ki bu sureyi ve surede anlatilan olayin islam tarihindeki inis nedenini okuyan biri bu isteki garipligi anlayabilir.

Islami Kaynaklarda Fil Olayi:

Habesistan Kralligina bagli Hristiyan Ebrehe Yemen valiligini surdurdugu sirada San a sehrinde Kulleys denilen ve yer yuzunun hicbir yerinde benzeri gorulmeyen bir kilise yaptirdi. Sonra kral Necasi ye bir mektup yazarak : Ben senin icin esi ve benzeri gorulmemis bir kilise yaptirdim, Arap hacilari bu kiliseye cevirinceye kadar bu isin pesini birakmayacagim. dedi.

Araplar arasinda bu kiliseden bahsedilince, Fukaymogullarindan birisi ofkelenerek cikip bu kiliseye geldi ve def-i hacetini yapip burasini kirlettikten sonra ailesinin yanma geri dondu. Bu durum Ebrehe ye bildirildigi gibi ayrica ona bunu yapan kimsenin Araplarin hac maksadiyla Mekke de ziyaret ettikleri Ka be taraftari birisi oldugunu ve hacilarin Ka be den buraya cevrilecegini duydugu icin ofkelenerek bunu yaptigini, soylediler. Bunun uzerine Ebrehe Ofkelendi ve Mekke ye gidip Ka be yi yikacagina dair yemin etti. Boylece Ebrehe yaninda bulunan Mahmud adindaki fil ile beraber yola cikti. Bir rivayete gore, Mahmud adli filin pesinden giden on uc fil daha vardi. (Kur an da fil kelimesi tekil gecer) Mekke yakinlarinda kendileriyle catisan Nufey lin ordusunu yenip kendisini esir aldilar ve onu rehber olarak kullandilar.

Kureysliler Ebrehe nin ordusunu haber alinca Bu orduyla savasa bizim gucumuz yetmez diyerek sehirden kacip dag eteklerine siginirlar. Ebrehe Ka be yi yikip tekrar Yemen e donmege kararliydi. Nihayet Mekke ye vardiklari bir sirada Nufeyl gelip filin kulagindan tuttu ve ona : Ey Mahmud! Cok, sonra sag salim geldigin yere geri don; cunku Allah in beldesi Haram da bulunuyorsun. dedi ve filin kulagini birakti, bunun uzerine fil kendisini yere birakiverdi. Nufeyl ise butun gucuyle kosup dagin tepesine cikti. Habesli askerler, coken fili kaldirmak icin bir hayli dovduler, fakat fil yine de yerinden kalkmadi. Bu defa fili Yemen tarafina dogru cevirdiler ve fil kosmaga basladi. Ayni sekilde fil Suriye tarafina cevrilince yine kosmasini surdurdu. Bu defa filin yonu doguya cevrildi ve fil yine kostu. Fakat Mekke tarafina cevrilince tekrar yere coktu ve yerinden kipirdamadi.

Bu sirada Allah, onlarin uzerine deniz tarafindan kirlangic kusuna benzeyen suruler halinde kuslar gonderdi; bu kuslarin her birinin gagasinda bir, ayaklarinda ikiser tas bulunuyordu. Mercimek ve nohut tanesi buyuklugunde olan bu taslari kuslar getirip uzerlerine biraktilar. Bu taslar kime isabet ettiyse oldurdu, fakat atilan taslar hepsine isabet etmemisti. Bu defa Allah, bir sel gonderip onlari denize surukledi. Bu sirada Ebrehe ile birlikte kurtulanlar geldikleri yola dogru kosusmaya ve Yemen e giden yolu gostermesi icin Nufeyl i aramaya basladilar.

Nufeyl Allah in onlarin uzerine indirdigi bu felaketi gorunce su mealdeki misralari soyledi: Allah, pesini birakmadiktan sonra nereye kacip kurtulacaksin. Artik Ebrehe galip degil, maglup durumdadir. Ebrehe nin cesedi oyle bir hale geldi ki, butun uzuvlari tek tek dokuldu; oyle ki San a ya getirdiklerinde kus kadar kalmisti. Olmezden once gogsu yarilip kalbi disari cikti ve bundan sonra oldu. Bu olaydan sonra Araplarin katinda Kureyslilerin itibari artti. Bu yuzden Araplar Kureysliler icin: dediler.

(Kaynak: Ibnu l Esir, El Kamil Fi t-Tarih Tercumesi, Bahar Yayinlari: 1/428-432.)

Fil olayinda inanc yonunden tutarsizliklar ve gariplikler vardir. Bunlari gorelim:

1-Habesistan ve Yemen Hristiyan hakimiyetindedir. Habesistan krali Necasi ve Yemen valisi Ebrehe Hristiyandir. Yani, Islam a gore kitap ehlidir ve musrik degildir. Kureysliler ise musriktir.

2-Ebrehe nin buyuk bir kilise insa ettirdigini, insanlari kiliseye yonlendirmek istedigini tarihi kaynaklar yazar ve bu mabette tek bir put yoktur. Ama Kabe putlarla doludur ve bir musrik Arap, Yemen deki bu kiliseyi pisletmistir. Peki Kuran a gore kiliselerin bir degeri var midir?

HAC-40 Onlar, baska degil, sirf Rabbimiz Allah tir dedikleri icin haksiz yere yurtlarindan cikarilmis kimselerdir. Eger Allah, bir kisim insanlari (kotuluklerini) diger bir kismi ile defedip onlemeseydi, mutlak surette, iclerinde Allah in ismi bol bol anilan manastirlar, kiliseler, havralar ve mescidler yikilir giderdi. Allah, kendisine (kendi dinine) yardim edenlere muhakkak surette yardim eder. Hic suphesiz Allah, gucludur, galiptir.

3-Filin her yone gidip Mekke ye gitmemesi ve Kuslarin gagalarinda ates taslari tasiyip orduya atmalari ve bu taslarla ordunun telef olmasi bilimdisidir.

4-Boylesi mucizeleri goren ve duyan herkezin putperest olmasi gerekirdi. Musrikler bu olaydan sonra putlara tapmaya devam etmistir. Allah musriklerin putperestlige devam etmelerine olanak saglamistir. Allah in musriklerden yana olup, kendisine en yakin inananlari helak etmesi mantikli degildir. Kaldi ki belki Ebrehe nin ordusunun icinde putperest bir kavimle savasmaya gittigini dusunen, bolgeyi putlardan temizle amaciyla orduda bulunan Hristiyanlar da olabilir.

5-Eger Allah Kabe yi korudu musrikleri degil dersek, daha sonraki olaylarda Allahin Kabeyi neden korumadigini aciklayamayiz. Kabe Islam tarihi boyunca birkac kez saldiriya ugradi, yakildi-yikildi. Hacerulesved parcalandi, hacilar katledildi. Sel baskinlarina ugradi.

6-Bu olayin dogru olduguna delil olarak, putperestlerin Fil suresine itiraz etmedikleri gosterilir. Putperestlerin itirazlarinin olup olmadigi bilinemez. Cunku Kur an dan baska hicbir kayit-kanit birakilmamis yok edilmistir. Ayrica Fil Vakasi bir putperest efsanesi olabilir. Onemli olan putperestlerin degil, Hristiyanlarin itirazidir ki, Kur an da boyle bir itirazdan soz edilmemisdir.

7-Islam kaynaklari Ebrehe nin maddi cikarlari icin bu seferi duzenledigini yazar. Oyle olsa bile Ebrehe nin amaclarinin arasinda putlari temizlemek ve insanlari kiliseye yonlendirmek oldugunu soylemek sanirim cok yanlis olmayacaktir. Icinde yuzlerce put bulunan Kabe nin tevhid merkezi olarak nitelendirilmesi ise tamamen sacmadir.

Fil Olayi ne zaman meydana geldi?

Bu olay Peygamber in dogdugu yil olmus ve orduda bulunan fil/fillerden dolayi Araplar arasinda Fil Vak asi , gectigi yil ise Fil Yili olarak meshur olmustur. Ebrehe tarafindan yazdirilan, Miladi 543 tarihli bir kitabe vardir Himyeri Kitabesi . Fil Olayi nin bu tarihten sonra oldugu kesindir. Muhammed Hamidullah, Fil Olayi nin peygamberin dogumundan 3 ay once, 569 yilinda meydana geldigini yazmaktadir. Nitekim Arapca tarihi kaynaklarda, Peygamber in Fil Senesi nda dunyaya geldigi bilgisi verilir. (Ibn Hisam, Siyer, Ibnu l-Esir, el-Kamil fi t-Tarih)

Sonuc olarak; Fil Suresi ve Islam Tarihinde anlatilan yazilis nedeni bu olayin bir Putperes efsanesi ve Kuran in da Putperes bakis acisi ile yazildigini net olarak ortaya koymaktadir.

https://islamingercekleri.wordpress.com/2013/07/11/2-islam-arap-putperesligi-mi/

Kuran daki Celiskiler ve Nedenler (3)

Bazi Ayetlerin Muhkem (Kesin) Anlamli, Bazilarinin Da Mutesabih (Supheli) Oldugu Ve Celismeli Gorunumun Bundan Dogdugu Iddialarindaki Gecersizlikler

Seriatcilar, Kur an ayetlerinin cesitli anlamlara gelebilecek sekilde indirildigini ve boyle oldugu icindir ki, hem muglak (guc anlasilir) hem de celismeli ymis gibi gorunduklerini ileri surerler:

Kur an in bazi ayetleri herkes tarafindan anlasilabilecek nitelikte seylerdir; bunlara muhkem ayetler adi verilir. Bazi ayetleri ise herkesin anlayamayacagi sekilde gonderilmistir ki, bunlara da mutesabih , yani supheli ayetler deniri Tanri kesin ayetler yaninda suphe uyandiracak nitelikte ayetler yollamistir; cunku, gonderdigi ayetlerin tumunun herkes tarafindan anlasilmasini istememistir. Bazi ayetleri herkesin anlayamayacagi sekilde indirmis olmasinin nedeni, bir yandan fikir ozgurlugunu gelistirmek ve diger yandan cahil Arabin inanc bocalamasina kapilmasini onlemek icindir. Cunku, eger her sey anlasilir sekilde aciklanmis olsaydi, cahil Araplara o anda akillarinin alamayacagi bir sey soylenmis olur, bu da onlari tereddude dusurebilir, urkutebilirdi. (1)

Ve iste guya bundan dolayidir ki, Kur an daki ayetler celiskiliymis gibi gorunmektedir. Dikkat edilecegi gibi, seriatcilarin iddialarina gore Tanri, esas itibariyle fikir ozgurlugunu olusturmak amaciyla ayetleri farkli anlamlarda indirmistir. Guya bazi ayetleri anlasilmaz nitelikte kilmakla, bunlarin yorumlanmasina ve boylece cesitli durumlara ve ihtiyaclara uydurulmasina ve ayni zamanda Arabin inanc bocalamasinda kalmamasina olanak yaratmak istemistir! Bununla da Islamiyette dinin temellerinin guclenmesini saglamistir.(2)

Yukaridaki iddialara sarilanlar, genellikle Kur an in Al-i Imran Su-resi ndeki su ayeti ornek verirler:

...Oyle bir Tanri ki, sana kitap indirdi. Onun bir kismi apacik ayetlerdir ve bunlar kitabin temelidir. Diger kismiysa cesitli anlamlara benzerlik gosterir ayetlerdir. Yureklerinde egrilik olanlar fitne cikarmak ve onlari tevil etmek icin anlamlari acik olmayan ayetlere uyarlar. Halbuki, onlarin tevilini ancak Allah bilir. Bilgide supheleri olmayacak kadar kuvvetli olanlarsa derler ki biz inandik ona, hepsi de Rabbimizdendir . Bunu akli tam olanlardan baskalari dusunemez (Al-i Imran Suresi, ayet 7).

Hemen belirtelim ki, ne bu ayet (ve benzerleri) ne de seriatcinin yukaridaki aciklamasi, Kur an daki celismelerin gercek nedenlerini ortaya cikaracak yeterlilikte degildir. Ayetlerden bazilarinin mutesabih (supheli, kapali) nitelikte olmasi, ne fikir ozgurlugunu saglamak icindir ne de cahil Arabin tereddude dusmesini ya da urkmesini onlemek icindir. Eger Muhammed in Tanrisi fikir ozgurlugunu yaratmak isteseydi, ayetleri anlasilmaz ya da celismeli sekilde gonderecek yerde, anlasilir sekilde kilar ve kisilere, ozgur akil rehberligiyle, bunlari uygulamak ya da degistirme yeterliligini saglardi. Kalkip da, Bazi ayetlerin tevilini ancak Allah bilir deyip, anlamini sadece kendisine sakladigi ayetleri kisilere gozu kapali sekilde kabul ettirmez ve onlardan, anlamini bilmedikleri bir sey icin Biz inandik ona, hepsi de Rabbimizdendir demelerini beklemezdi. Cunku, bunu yapmakla, fikir ozgurlugunu temelinden yikmis olacagini bilirdi. Mutesabih (supheli) ve celismeli hukumler yoluyla fikir ozgurlugunu yaratmanin mumkun olamayacagini ELBETTEKI dusunurdu. Zira, fikir ozgurlugu, herhangi bir hukmu, sirf Tanri dan gelmistir diye kabul etmekle ya da yorumlamakla degil, fakat onu akilci yoldan degistirebilmekle, yerine yepyenisini getirebilmekle, cerh edebilmekle olusabilir. Oysa ki, Kur an a gore aklin rehberligi diye bir sey soz konusu degildir; vahiylerin akil suzgecinden gecirilerek yok edilmesi mumkun degildir. Aksine, Kur an da Tanri ve peygamber emirlerinin mutlakligi, degismezligi, ongorulmustur. Kisinin tum yasantilarini en ince noktasina kadar duzenleyen ve insan aklina bunlari ogrenmekten baska bir olanak vermeyen bu emirleri insan iradesiyle degistirmek, ilga etmek mumkun degildir; cunku yasaklanmistir: Bakara Suresi ndeki Ayetlerimi degistirmeyin (Bakara Suresi, ayet 41) seklindeki hukumden tutunuz da, Kitabi batil kilacak hicbir sey olmadigina (Fussilet Suresi, ayet 41-42) ya da kitabi ciddiye almayip reddedenlerin cehennemlik sayilacaklarina (Bakara Suresi, ayet 113-115) varincaya kadar, Kuranda yer alan buyruklar, fikir ozgurlugunu kokunden kurutacak nitelikte seylerdir.

Araplari tereddude dusurmemek ya da urkutmemek icin bazi ayetlerin mutesabih nitelikte gonderildigi iddiasina gelince... Boyle bir iddia, Tanri yi aciz durumdaymis gibi tanimlamaktan baska bir ise yaramaz. Cunku, eger Tanri, kendi yarattigi kullarini tereddude dusurmekten ya da urkutmekten cekiniyor ise, bu takdirde, gucsuzlugunu, aczini itiraf etmis oluyor demektir. Eger onlari urkutebilecek emir vermekten cekiniyor da, bu emri bazilarinin anlayamayacagi bir dilde veriyor ise, bu takdirde kullarindan korkuyor demektir! Ote yandan kullarina diledigi gibi anlayis gucu sagladigini ya da onlari dogru yola sokmak,gonullerini acmak olanagina sahip oldugunu soyleyen bir Tanri nin (ornegin, Enam Suresi, ayet 125), bazi ayetleri mutesabih nitelikte gondermeye neden ihtiyac duymus olabilecegi de ayrica anlasilmasi guc bir sorundur!

Butun bunlar bir yana, Muhammed in ilk anlarda yerlestirdigi ayetlerden anlasilan odur ki, Tanri, kendi emirlerinin herkes tarafindan anlasilmasini istemis bu nedenle de, buyruklarini apacik olmak uzere gonderdigini bildirmistir. Daha once diger ummetlere -sirf anlasinlar diye-, kendi dillerinde kitap gonderdigi gibi, Araplara da Kur an i, apacik bir dille, Arapca olarak, yani Araplarin kendi anlayacaklari dilde hem de yedi farkli okunusta gondermistir.

Yani anlasilmasini istedigi icindir ki, Kur an i apacik olmak uzere, en acik ve en anlasilacak tarzda, hem de cesitli Arap kavimlerinin kullandiklari yedi lehcede olmak uzere indirdigini soylemistir. Kur an in apacik olmak uzere gonderildigine dair Kur an da sayisiz denecek kadar cok ayet vardir. Butun bunlar ortadayken, bazi ayetleri muhkem (kesin, anlasilabilir) ve bazilarini mutesabih (supheli, anlasilamaz) sekilde gondermesinin ELBETTEKI anlami olamaz ve aksini iddia etmek ELBETTEKI yersizdir.

Dipnotlar ;

1)Sahih-i..., c.ll,s.62 vd.

2)Cerrahoglu, age, s. 17 vd
https://kuranelestirisi.wordpress.com/2011/11/24/kurandaki-celiskiler-ve-nedenler-3/


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder