10 Mart 2018 Cumartesi

GELENEKSEL TÜRK TIBBI POLİKLİNİKLERE GİRİYOR

Safsata ve cehalet kurumsallaşıyor.
Meslekdaşlarım arasında bu konu hayli tartışılıyor.
İşi ahlaksızca ve bilim dışı bulan büyük bir çoğunluğa karşın kendi branşında ekmek yiyemeyen bir bölüm hekim de bizzat uygulayıcı olarak buna taraftar oluyor.
Yine bir bölüm hekim, bu işleri ahlaksızca ve bilim dışı bulduğunu açıkça ifade etse de, aptalın parasını almanın faziletlerinden bahsederek uygulayıcı olmaya taraf oluyor.
Sonuçta imam osurmakla kalmamış zıçmıştır, bu vakitten sonra cemaatin zıçıp sıvamakta da haklılık payı vardır deniyor.
Haberiniz olsun.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA     



GELENEKSEL TÜRK TIBBI POLİKLİNİKLERE GİRİYOR

Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Eyüp Gümüş açıkladı: 18 hastanede uygulanan geleneksel tıp merkezleri yaygınlaştırılacak poliklinik olarak hizmet verecek

GÜL KİREKLO 0.3.2018

Modern tıbbın yanında geleneksel tıp tedavileri de sağlıkta dönüşümün parçası haline geliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın da desteklediği çalışmalar sayesinde hastanelerde geleneksel tıp alanında hizmet verecek poliklinikler açılacak.

KONGRE DÜZENLENECEK

Cumhurbaşkanlığı himayesinde; Sağlık Bakanlığı Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi işbirliğinde 19-22 Nisan arasında İstanbul'da 'Uluslararası Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Kongresi' düzenlenecek. Yurtiçi ve yurtdışından alanında uzman bilim insanları kongrede bir araya gelecek. 'Medeniyetlerin Beşiğinde; Anadolu Tıbbı' sloganıyla yapılacak kongrenin başkanlığını yürütecek olan Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Prof. Dr. Eyüp Gümüş "Yeni bir döneme giriyoruz" dedi ve sağlıkta büyük dönüşümü başlatacak uygulamayı şöyle anlattı: "Hem dünyada hem Avrupa'da hem de Türkiye'de artık insanlar mümkünse doğal yollarla tedavi olmak istiyor. Bu kongreyle tüm Türkiye'de bir birikimi olan tüm bilim insanlarımızı yurtdışından bilim insanlarıyla bir araya getirerek yeni bir vizyon ve bakış açısını oluşturacağız. Bu etkinlikte başta akupunktur fitoterapi gibi birçok teknik konular tartışılacak. " 18 hastanede geleneksel tıp uygulama merkezi olduğunu belirten Gümüş "Bu sayının artırılması hedefleniyor. Bin 500 hekimimiz bu alanda eğitim aldı" diye konuştu.

İBN-İ BAYTAR'IN KİTABI

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cevdet Erdöl ise bünyelerinde 'Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulama Merkezi'ni kurduklarını kaydetti. İslami bilim insanlarından İbn-i Baytar'ın 1200'lü yıllarda yazdığı kitabın Osmanlıca'dan çevrildiğini belirten Erdöl "Bu eşsiz eser Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın katılacağı toplantı ile tanıtılacak" dedi.

'MERDİVEN ALTINDAN KURTULACAK'

Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu yeni uygulamanın geleneksel tıbbı kamusal alana taşıyacağına dikkat çekti. Saraçoğlu "Geleneksel tedavi Anadolu Selçuklu'dan beri kültürümüzün bir parçasıdır. Bugün bu artık Sağlık Bakanlığı'nın da sahip çıkmasıyla merdiven altından kurtulup layık olduğu saygın noktaya gelecektir" ifadesini kullandı.

TÜM DÜNYADA RAĞBET GÖRÜYOR

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Türkiye Temsilcisi Dr. Pavel Ursu halk tarafından geleneksel tıbba artan bir talep olduğunu aktararak gerçekleştirilecek kongrenin bu açıdan çok önemli olduğunun altını çizdi.

https://www.sabah.com.tr/saglik/2018/03/10/geleneksel-turk-tibbi-polikliniklere-giriyor


a45UyF587661-180310131028 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poyraz@openmail.cc
2018/03/10  19:30 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 

--

LIMAN KIRINTILARI
. . . . . .
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Yalan soyledim
yirtik blucinli tayfalara
Seni sevmedigimi soyledim.
Oysa rihtimlar
en sarkili dalgalarla yikaniyordu
Midye kabuklarinda sakladim gozyaslarimi;
Hastaydim
kirik kotumser bir oksuruk yapismisti bogazima
Seni unutmak gerekiyordu...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Iskele fenerlerinin altinda oturup
seni bekledim sevgilim
Ellerim islakti, gozlerim islakti.
Gelip caydirabilirdin beni gitmekten
Oturup sigara icer, anlasabilirdik...
Sana tapacagim yalan degildi
benim olursan
Seni seviyordum, seni istiyordum...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Filler gibi ictim liman meyhanelerinde;
seni unutmak icin ictim...
Senin sokaginda geceler yildizsizdi
senin sokaginda gece yagmur yagiyordu
Ben zayiftim, cabuk islaniyordum
Bana sevmek yaramiyordu,
ben sevilemiyordum...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Sana birakacagim bu kentin
uc semtinde uc damla gozyasi doktum
Birincisi seni ilk gordugum yerdi
ikincisi seni ilk optugum yerdi
Ucuncusu... soylemeye dilim varmiyor,
ucuncusu bana git dedigin yerdi
Iste bu misralari orda karaliyorum;
iste demir aldi silebimiz
Gidiyor, gidiyor, gidiyorum...

Edgar Allan Poe

Kur an da, Secde Suresi nde Tanri nin soyle konustugu yazilidir:

Biz dileseydik, herkesi dogru yola eristirirdik.
Ne var ki, An-dolsun ki, cehennemi, cinlerle ve insanlarla dolduracagim diye kesin bir soz cikmistir benden (Secde Suresi, ayet 13).
Bu ayeti okurken bir de Enam Suresi nin su ayetine goz atalim:

Allah kimi dogru yola iletmek isterse onun kalbini Islama acar; kimi de saptirmak isterse...
kalbini iyice daraltir... (Enam Suresi, ayet 125.)

Dikkat edilecegi gibi bu ayetlere gore Tanri, eger dilemis olsa butun insanlari Musluman yapabilecekken yapmiyor; bir kismini Musluman yapip bir kismini kafir kildigini bildiriyor.
Sebep olarak da cehennemi insanlarla dolduracagina dair kendi kendine kesin bir soz verdigini soyluyor.
Daha baska bir deyimle insanlarin tumunu dogru yola sokabilecekken boyle yapmadigini, cunku boyle yapmis olsa, bu takdirde cehennemi insanlarla dolduracagina dair kendi kendine verdigi sozu yerine getirememis olacagini apacik bir sekilde acikliyor!
Olacak sey midir bu?
Hic Yuce bir Tanri, hic yoktan insanlari cehenneme atmak gibi bir davranisa yonelmekten zevk aliyormus gibi konusabilir mi?
Yukaridakine benzer olmak uzere, Kur an in Hud Suresi nin 118.ve 119.ayetlerinde Tanri nin soyle konustugu yazilidir:

Rabbin dileseydi butun insanlari bir tek millet yapardi.(Fakat) onlar ihtilafa dusecekler.
Ancak, Tanri nin merhamet ettikleri mustesnadir.
Zaten Rabbin onlari bunun icin yaratti.
Rabbinin, Andolsun ki cehennemi tumuyle insanlar ve cinlerle dolduracagim sozu yerini buldu (Hud Suresi, ayet 118-119).
Goruluyor ki, bu ayetler anlasilmazliklarla, uyusmazliklarla ve birbiriyle celisir satirlarla, fakat butun bunlardan baska bir de Tanri nin yuceligi fikriyle bagdasmazliklarla dolu.
Kaynak: Ilhan Arsel (Kuranin Elestirisi s. 55-56)


Avaro omnia desunt, inopi pauca, sapienti nihil
Cimrinin herseyi, fakirin bazi seyleri ek$iktir, bilginin ise hicbirseyi ek$ik degildir.

Latin Atasozu

DERDIM BASKA
. . . . . .
Sanma ki derdim gunesten oturu;
Ne cikar bahar geldiyse?
Bademler cicek actiysa?
Ucunda olum yok ya.
Hos, olsa da korkacak miyim zaten
Gunesle gelecek olumden?
Ben ki her nisan bir yas daha genc,
Her bahar biraz daha asigim;
Korkar miyim?
Ah, dostum, derdim baska...

Orhan Veli KANIK


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder