16 Mart 2018 Cuma

ŞEHİR HASTANELERİ İÇİN ANAYASAYA AYKIRI DENETİM İHALESİNE ÇIKILDI

Yürütmenin Anayasa ya da benzeri yüksek mahkemelerin hükümlerine rağmen aynı konuları inatla yasalaştırmak istemesi aslında parti kapatmaya hatta, partinin Merkez Karar ve Yönetim Kurulundaki üyelerin siyasetten men edilmesine uzanacak bir anayasa suçudur.
Yapılan işlerin bir iktidar partisi ve onun hükumeti tarafından gerçekleştirilmesi demokrasinin gereği zannedilmektedir.
Hayır, seçilmişler yargı, mali, idari ve siyasi denetime tabi olmak ve hesap vermek zorundadır.
Suçlar tek tek, münferiden olduğunda ayrı takip yapılmalı, ancak sistematik ihlaller partinin suçudur.

Çok oy almış olmak her türden denetimden kaçmaya, keyfi davranmaya, yasa, rejimin genel esasları dışına çıkmaya hak veremez.
Darbenin yalnızca askerler tarafından yapılabileceği bir kandırmadır.
Hitler, Musollini, Mao, Stalin asker değildi ve sistemde çoğunluğa dayanarak rejim ele geçirmeyi başarabilmişlerdi.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      

ŞEHİR HASTANELERİ İÇİN ANAYASAYA AYKIRI DENETİM İHALESİNE ÇIKILDI

15.03.2018

Sağlık Bakanlığı şehir hastanelerinin inşaatının ve hizmetlerinin denetimini de özelleştiriyor. Oysa buna olanak veren hüküm Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edildi. Bu kararın ardından Türk Tabipleri Birliği tarafından açılan davada uygulama Yönetmeliğinin benzer hükmünün yürütmesinin durdurulmasına karar verildi.

http://www.ttb.org.tr/haber_goster.php?Guid=c48b5cfa-acea-11e7-a8c5-43280087a6a9

Yargı kararlarına rağmen Sağlık Bakanlığı asli görevi olan denetimi ihale etmekte ısrar ediyor. Sağlık Bakanlığı'nın şehir hastaneleri ihalelerini yapan birimi Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğü Şanlıurfa Tekirdağ ve Kütahya şehir hastanelerinin denetim hizmetlerini özelleştirmek için ihale ilanı verdi.

http://www.saglikyatirimlari.gov.tr/Default.aspx?tabid=56&language=tr-TR

Bilindiği gibi denetim "idari kolluk faaliyeti" olarak nitelenmektedir. Bu nedenle devletin kamu eliyle görmesi gereken asli görevleri arasındadır. Sağlık Bakanlığı şehir hastaneleriyle kendisini kiracı şirketleri mülk sahibi yapmakta tıbbi hizmetleri şirketlerden satın almaktadır.

Şehir hastanelerine dair sorulan hiçbir soruya bugüne kadar açık yanıtlar verilmedi. Denetim görevini devreden Sağlık Bakanlığı'ndan şu soruların yanıtlarını istiyoruz:

Sağlık Bakanlığı denetim birimleri niye vardır?

  • Sağlık hizmeti vermek yerine denetim ve planlama yapmak isteyen bir bakanlık niye denetim hizmetini özelleştirmektedir?

  • Denetimin Anayasal görev olmasına Anayasa Mahkemesi ve Danıştay kararlarına rağmen ihaleye çıkma ısrarının nedeni nedir?

  • Sağlık Bakanlığı'nın şehir hastanelerine özgü olarak denetim hizmetinden niye çekilmektedir?

  • Sağlık Bakanlığı İnşaat ve Onarım Daire Başkanlığı niye vardır?

  • Sağlık Bakanlığı'nda inşaat denetimi yapacak çalışan yok mudur?

  • Denetim ihalesi bedelleri hangi kaynaktan karşılanmaktadır?

  • Denetim ihalelerini alan şirketlere yapılan ödeme tutarı nedir?

  • http://www.ttb.org.tr/haber_goster.php?Guid=ef9d3dc6-2852-11e8-9e9f-fbbcbd7f42ce


a45UyF587661-180316230641 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2018/03/17  00:34 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 


aldirmiyorum, bu dunyada payimin
-DUNYADAN AZ BIR HISSEYLE-
ask yillari olmasina unutulan
bir dakikanin nefretinde.
aglamiyorum terkedilmisler guzelim
BENDEN mutludur diye
ama sen uzuluyorsun diye...
kaderime bir yolcu olan benim!.

Edgar Allan Poe

Risale-i Nur u sadece kuslar degil, gokte ve havada bulunan tum varliklar alkislar

Said-i Nursi
Islam dinine gore basta insan olmak uzere, butun yaratiklar kendi dillerince Tanrinin adini anarlar.

Dal ruzgari affetmistir ama kirilmistir bir kere.

Konficyus

Curriculum vita
Yasam yolu
(CV)

Latince Atasozleri


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder