9 Mart 2024 Cumartesi

YERLİ VE MİLLİ ARACIMIZ TOGG HAKKINDA YAZILIP ÇİZİLENLER SİZİN GİBİ BENİM DE KAFAMI KARIŞTIRMIŞTI.


YERLİ VE MİLLİ ARACIMIZ TOGG HAKKINDA YAZILIP ÇİZİLENLER SİZİN GİBİ BENİM DE KAFAMI KARIŞTIRMIŞTI.

Geçen hafta Bursa'dayken bir fırsat bulup gemlik ilçesine gittik.

Fabrikayı görmek istedim.

Ana yoldaki tabeladan fabrikaya doğru döndüm.

Ancak binanın bulunduğu alana birkaç kilometre kala güvenlikten geri dönmek zorunda kaldım.

Fabrika alanında hiçbir hareket göremedim.

Gemlik şehir merkezine geldim.

Akşam kahveleri dolaştım.

Sohbet etmek için fabrika çalışanlarını sordum, gezdiğim yerlerde tesadüf ya bu Togg'ta çalışan hiç kimseye rastlamadım.

Bir kahvehane sahibi bana "senin kafandaki soruların cevabı İtalya'dan gelen karşıdaki geminin içinde" dedi.

Limana baktım büyük bir feribot sıra ekliyordu.

"Sabah yine gel" dediler.

Sabah biraz geç kalmışım, Tırların üzerinde Togg'ları gördüm…

Kafam hala karışık.

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Evet, bana insanlari derilerinin rengine gore yargilamamayi ogretti.
Ama, tanri askina …
Bunun bana ne faydasi var ?!

~Hommer SIMPSON
Postmodern cagin buyuk dusunuru.~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Neler Yaptı Bana Kader

Neler yaptı bana kader
Uyansana kara bahtım
Yel değdikçe erir gider
Karşı dağda kara bahtım

Tecellinin ters kalemi
Bana dar etti alemi
Dedim güzel sar yaremi
Çıkageldi hora bahtım

İçimden gitmez kederim
Mihnet ile doldu derim
Dünya kalsın ben giderim
Bilet veren kara bahtım

Yükün aldı gam kervanı
Terk edip gider bu hanı
Bilinmez nerde mekanı
Göğe bahtım, yere bahtım

Bu bir sır ki açıklanmaz
Diyen bilmez, bilen demez
Öyle bir yol giden gelmez
Uzar gider ara bahtım

Veysel söyler derdi çoktur
Ecel gelir ölüm Haktır
Saklanmıya imkan yoktur
Ora bahtım bura bahtım

~Aşık Veysel~

- - - - - - - - - - - - - - - -

YILMAZ ÖZDİL : RAMAZANI SİYASETE ALET ETMEYE KALKTILAR RAMAZANDA İÇKİ SATIŞ REKORU KIRDILAR…
1 Mayıs 2021
Şiirler şarkılar türküler ait oldukları milletin aynasıdır.
O milletin tarihini geleneğini göreneğini değerlerini yansıtır.
O milletin kültür varlığıdır.
Milletin yüreğinden dökülen sözcüklerdir milletin ruhudur.
Nesilden nesile aktarılır zamana meydan okur.
Çünkü…
Rakı imbiğinden damla damla süzülür gibi o kadim milletin asırlardır süregelen yaşam tecrübesinden damıtılmıştır.

Bu ne sevgi ah bu ne ızdırap
zavallı kalbim ne kadar harap
nasibim olsun bir yudum ayran
sun da içeyim yarin elinden

At kadehi elinden
bin parçaya bölünsün
dökülsün ayranlar yere
hatıralar gömülsün

Sizleri gördüm göreli dostlar
hemen her gün bana bayram
yarınım yok sevenim sağlam
ayran içerim ben bu akşam

Her akşam ayran ayran ve ayran
içtikçe delirir insan olur harap
kurtar beni bundan ne olur yarab
bitsin artık bu korkunç serap

Yeter yeter…
öleceksek ölelim
haydi vur kendini ayrana
kedere ve aşka vur

Bursalı mısın kadifeli gelin
çaydan mı geçtin
yanakların al al olmuş
ayran mı içtin

Ayranında zehir olsa
ben içerim bana getir
dudakların mühür olsa
ben açarım bana getir

Aynı kutu aynı şişe
Bir tat alamıyorum
Ya rabbi bu nasıl şey
ayran içemiyorum

Vardar ovası
Vardar ovası
kazanamadım
ayran parası

Atım Araptır benim
yüküm ayrandır benim
bu yıl böyle giderse
halim haraptır benim

Kah çıkarım gökyüzüne
seyrederim alemi
kah inerim yeryüzüne
seyreder alem beni
sofular haram demişler
bu aşkın badesine
ben doldurur ayran içerim
günah benim kime ne

Haydi Abbas vakit tamam
akşam diyordun işte oldu akşam
kur bakalım ayran soframızı
dinsin artık bu kalp ağrısı

Şiir yazıyorum
şiir yazıp eskiler alıyorum
eskiler verip musikiler alıyorum
bir de ayran şişesinde balık olsam

Oluyor mu böyle?
Olmuyor.
Sakil duruyor.

Alkollü içki yasağı işte bu kadar uyumsuzdur Türkiye'ye.

Çünkü burası molla cumhuriyeti değildir bedevi çadırı da değildir taliban mağarası hiç değildir… İstediğin kadar dayat milletin imbiğinden süzülmüş yaşam biçimini asla değiştiremezsin.

Elinden geleni ardına koyma… Türkülerimizle şarkılarımızla gidişinizin şerefine kadeh kaldıracağız ilk seçim sandığında…
https://www.sozcu.com.tr/2021/yazarlar/yilmaz-ozdil/ramazani-siyasete-alet-etmeye-kalktilar-ramazanda-icki-satis-rekoru-kirdilar-6406052/


- - - - - - - - - - - - - - - -

Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, muritler, meczuplar memleketi olamaz.
En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.

~Mustafa Kemal ATATÜRK
(D.19 Mayıs 1881, Selânik – Ö.10 Kasım 1938, İstanbul)~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Ilim hic bir servet ile satin alinmaz.

~Hz.Ali~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Özgürlük, özgür olduğunu iddia etmek değil, özgür yaşamaktır

~William Faulkner~

- - - - - - - - - - - - - - - -

CUMA NAMAZI SIRASINDA BURDUR ULU CAMİYE GİREN BİR KADIN BURADA DÜNYA KADAR EMEKLİ VAR VE BİZ AÇIZ DİYE BAĞIRMAYA BAŞLADI.

Vaazın camiler arası merkezi sistem olmasından dolayı kadının sesi tüm camilerde cemaat tarafından duyuldu.

https://www.dailymotion.com/video/x878u9p

https://v.internethaber.com/storage/files/videos/2022/01/21/jd6if0ry0mdy4ypr-online-video-cutt-rOhO.mp4

Ve o kadın aslında başı bağlı bir kadındı.
Alkollüydü diye ifira ettiler.

~Ulusal medyada haber~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Eski Saadetinle

Mazim Ah,o bir daha bulunmazbir hazine
Hırsız gibi dalardım altın gümüş içine.
DalardımFakat şimdi o servetten bana ne
MazimAh, o bir daha bulunmaz bir hazine

Mazim çılgınca çalan,çalan bir orkestra
Her günüm bir ahenkte,her biri bir hatıra
Piyano,keman,flüt,saksafon ve tambura
Mazim bir orkestra,mazim bir orkestra

Mazim tüten bir baca,dumanın yoktu sonu.
Her günüm göğe çıkan bir duman helezonu.
Hangi mel'un şeytandır bilsem söndürdü onu
Mazim tüten bir baca,dumanın yoktu sonu.

-Eski saadetinle,geçmiş günleriyle kal
Gözlerini yumarak o dünyayı seyre dal
O değil mi hayatta tutunduğun en son dal
Eski saadetinle,geçmiş günlerinle kal…

~Cahit Sıtkı Tarancı~




















OrajKalip

- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/
Eposta adresleri
(Derdiniz varsa buradan ulaşın.)
:
0raj.p0yraz@neomailbox.net
oraj.poyraz@openmail.cc
HvLWPtIjJR8X@protonmail.com
0PjukdvspdUh@mail2tor.com
Tor ağı üzerindeki web siteleri
Darkweb diye bilinir, TorBrowser kullancaksınız.
:
http://45m2jpfwn6ydfrqyhw5jbqszyip45pvi6m2cyo3722wyhur6yuitgbyd.onion/
http://kbq4ghhydumvhgvwkccbad5g7ae2yho6a4llxuy2z4oa6dox6gjtngad.onion/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder