16 Eylül 2015 Çarşamba

Güleriz ağlanacak halimize.....



a45UyF587661-150906000321 Oraj Poyraz cimcime@neomailbox.net
2015/09/16  10:00 1  39  undefined undefined add_anadoluhareketi@googlegroups.com

 





--

Cilve
. . . . . .
Istah acmak icin meze

LEHCET UL HAKAYIK (GERCEKLERIN DILI)

Atesin altin ve gumusun paslarini giderdigi gibi, bir muslumanin hastaligi da onun gunahlarini giderir

(Ibn Mace, Tib 18)
Lutfen bundan sonra Muslumanlardan eza, cefa ceken, basina bir musibet gelenler aglayip, zirlamasin.
Cunku baslarina gelen her turlu olumsuzluk onlarin Allahin sevgili kullarindan oldugunu gosteriyor.
Ben demiyorum, hadisler, ayetler boyle soyluyor.

Safsata [( Ing:Fallacy), (Osm;Kiyasi-i batil)], bir dusunceyi ortaya koyarken ya da anlamaya calisirken yapilan yanlis cikarsamalarin tamamina safsata denir.
Safsatalar, ilk anda gecerli ve ikna edici gibi gozuken ancak yakindan bakildiginda kendilerini ele veren sahte argumanlardir.
Gunumuz Turkce sinde safsata kelimesi kusurlu akil yurutme anlamini kaybetmis, yanlis inanc manasinda kullanilir olmustur.
Oysa, safsata, insanin muhakeme yetisinin yanlis yonde kullanimidir ve cogu kez onyargi, ek$ik bilgi, batil inanclar, duygusallik, yersiz gondermeler, acelecilik, ozensizlik, genelleme, duygu somurusu, Turkce yi kotu kullanma gibi sebeplerden kaynaklanir.
---
Kisir Dongu Safsatasi (Begging the Question Petito Principii) :
Sonucun kendisinin veya bir kisminin onermelerin icinde bulunmasi durumu.
Birinci onermenin ikinci bir onermeye atifta bulunularak desteklenmesine ragmen ikinci onermenin de zaten birinci onerme ile destekleniyor olmasi hali.
Ornek 1:
Tanri vardir cunku Incil oyle diyor.
Incil in dogru oldugunu nasil mi biliyorum?
Cunku onu Tanri yazdirdi, O asla yalan soylemez.
Ornek 2:
Arkadasim beni sevdigini soyledi.
Ona inanirim, cunku onun, sevdigi insanlara karsi yalan soyleyebilecegini zannetmiyorum.
Ornek 3:
Butun cinayetler yanlistir.
Kurtaj bir cinayettir.
O halde kurtaj dogru degildir.
(Vargi, ikinci onermenin icindedir.
Kurtajin bir cinayet oldugu kabul edilmisse, sonuc da dogrudan kabul edilmis demektir.)
Ornek 4:
O tembeldir, cunku calismayi hic sevmez.
Ornek 5:
Yalanci degilim.
O nedenle, butun soylediklerim dogrudur.
Ornek 6:
Sudan hafif maddeler yuzer, cunku bu tur cisimler suda batmazlar.
Ornek 7:
Eger bu hareket yasadisi degilse, kanunlar tarafindan yasak edilmemelidir.
Ornek 8:
Gazeteci:
Ozgecmisiniz cok etkileyici, fakat yine de baska bir referans gerekir.
Ayse:
Ali bana referans verir.
Gazeteci:
Guzel, ama Ali nin guvenilir bir kisi oldugunu nasil bilecegim?
Ayse:
Onun icin kefil olabilirim.
Ornek 9:
Hakim, Mehmet amcadan dogum tarihini sorar:
- Babam oldugu gunden iki gun sonra dogmusum hakim bey...
- Baban ne zaman olmus?
- Ben dogmadan iki gun once...
- Mehmet efendi, ben senden babanin olum tarihini, senin dogum tarihini soruyorum...
- Anliyorum hakim bey...
Amma 2 gunluk cocuk okuryazar olmaz ki?
Ne bilsin babasinin dogum veya olum tarihini...
- Peki ya senin dogum tarihin?
-Allah Allah!...
Ne bileyim hakim bey, dogar dogmaz tarih yazacak durumda degilim ya...
Ornek 10:
Ogretmen derste sormus:
-Kuzeyim Karadeniz, Guneyim Akdeniz, Batim Ege...
Bilin bakalim ben kac yasindayim...
Arkadan bir ogrenci parmak kaldirmis:
-44 yasindasiniz ogretmenim...
-Ogretmen saskin:
-Dogru..
Peki nasil bildin?
- Benim yari manyak bir agabeyim var.
22 yasinda.
Onu ikiyle carptim sizin yasinizi buldum.
ogretmenim..
Guncel Ornek 1:
Cihet-i askeriyenin benden farkli hissettigini de sanmiyorum.
Kucuk bir ihtimalle, farkli hissediyorsa eger, onlar da yanlis bakiyor ve yanlis dusunuyorlar demektir.
(Ilker Sarier, 2.9.2000, Sabah)
Yazar, askeriyenin kendisiyle paralel seyler hissettigini kendi dogruluguna delil olarak sunuyor.
Ikinci cumlesi de birinci cumleyi destekler mahiyette yani yine benim dedigim dogru benimle ayni dusunmuyorsa zaten yanlistir diyor.
Guncel Ornek 2:
Bana bir Cumhurbaskanligi gerekcesinden cok Anayasa Mahkemesi nin yazdigi gerekce izlenimi verdi.
Zaten gerekcenin yazilis uslubu ve bicimi de Cankaya gerekcesinden cok mahkeme zaptini hatirlatiyor.
Bu gerekceyi okuyan Anayasa Mahkemesi uyelerinin de ayni izlenimi alacaklarini tahmin ediyorum.
(Ertugrul Ozkok, 22.8.2000, Hurriyet)
Yazar, ilk cumlede, gerekceli kararin uslubunun Anayasa Mahkemesi uslubunu andirdigini soyluyor.
Ikinci cumlede de, gerekcenin zaten mahkeme tarzinda yazildigini anlatiyor.
Yani ikinci cumle birinciye delil olarak sunuluyor.


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder