18 Mayıs 2018 Cuma

AVRUPA'DAN ABD'YE UYARI: ÇIKARLARIMIZ İÇİN SAVAŞMAYA HAZIRIZ

Bu evrende bir denge ilkesi var.
Fizikçiler etki-tepki diyor.
Budistler karma diyor.
Müslümanlar ilahi adalet diyor.
Sokaktaki vatandaş etme bulma dünyası diyor.
Ama, kesin olan tek şey, hiç birşey bu alemde karşılıksız kalmıyor.

Bu anlamda Donald Trump'un akılsız, şiddete dayalı dış politikası Amerika için iki fayda sağlamışsa hem dünya, hem de Amerikaya yüzlerce zarar verecek gibi gözüküyor.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  


AVRUPA'DAN ABD'YE UYARI: ÇIKARLARIMIZ İÇİN SAVAŞMAYA HAZIRIZ

05-18-2018

Almanya Ekonomi Bakanı Peter Altmaier ABD'nin kendi çıkarlarını diğer ülkelerin önünde tutması durumunda Avrupa'nın kendi çıkarları için savaşmaya hazır olduğunu söyledi.

Almanya'nın ARD televizyonuna konuşan Almanya Ekonomi Bakanı Peter Altmaier "ABD 'Önce Amerika' düşüncesi ile hareket etmesi durumunda Avrupa'nın da aynı cevabı vereceğini hesaba katmalıdır" dedi.

"ABD bizim müttefikimiz ve ortağımız ancak biz de ortak değerlerimizi savunmak zorundayız" diyen Altmaier ABD'nin kendi ekonomik çıkarlarını diğerlerinin önüne koyması halinde Avrupa'nın da kendi çıkarları için savaşmaya hazır olduğunu söyledi.

ABD ve AB arasında ticari restleşme

ABD yönetimi geçtiğimiz haftalarda ticaretteki korumacı politikaları çerçevesinde ithal çelik ve alüminyuma sırasıyla yüzde 25 ve yüzde 10 ek gümrük vergisi uygulanacağını açıklamıştı. Ancak Kanada Meksika Brezilya AB Avustralya ve Arjantin'e "geçici muafiyetler" vermişti.

Hem Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron hem de Almanya Başbakanı Angela Merkel Beyaz Saray ziyaretlerinde AB'nin ABD'nin vergi kararından muaf tutulmak istediğini belirtmişti.

AB Komisyonu Başkanı Jean-Claude Juncker de AB ile ABD arasındaki ticari ilişkilerde denge sağlamak için birkaç gün içerisinde "misilleme" yapılacağını belirterek "Ulusal güvenlik gerekçesi olmadan atılan bu adımla ABD kendi sanayisini korumaya yönelik bariz bir müdahalede bulunuyor. Bu adımı esefle karşılıyoruz. Korumacılık çelik sektöründeki ortak sorunun yanıtı olamaz" açıklamasını yapmıştı.

Kaynak: Reuters

http://www.turkishny.com/economy-news/7-economy-news/266646-avrupadan-abdye-uyari-cikarlarimiz-icin-savasmaya-haziriz


a45UyF587661-180518161424 Oraj Poyraz At Alpinaasia oraj_poyraz@alpinaasia.com
2018/05/18  17:49 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 


Bir bayanin gozyasinin akmasina sadece sogan degil, bir ?hiyar da neden olabilir.

Kucuk Iskender

Sudan sonra goklerin yaratilmasi
HUD 7.
O, hanginizin amelinin daha guzel olacagi hususunda sizi imtihan etmek icin, ars i su uzerinde iken, gokleri ve yeri alti gunde yaratandir.
Yemin ederim ki, (resulum!): olumden sonra muhakkak diriltileceksiniz desen, kafir olanlar derhal bu, acik bir buyuden baska bir sey degildir derler.

Alim, bilen degil, bildigi seyi vicdaninda duyandir.

Anonim Nasihat

Duslemeyi biraktim.. Bagirmayi da.. Aglamayi da biraktim.. Sigarayi birakamadim.. Okumayi biraktim.. Dusunmeyi birakamadim ..
. . . . . .
Uyumayi unuttum, yikanmayi, kedilerimi sevmeyi, yemek yemeyi de.. Zaten mutfak les gibi, izmaritlerle dolu tabaklar, saclarimi kazittim.. Kimseyle konusacak birseyim kalmadi.. bekliyorum...
. . . . . .
Yolum dusmuyor artik ...deniz kenarina kac zamandir martilarin seslerini de unuttum ustumde bir gece oncesinden kusmuk lekeleri bulunan eski hirkayi giymekte rahatsiz etmiyor artik bunlari benden nefret diye yazmiyorum ama istersen edebilirsin burusmus kagitlarla dolu calisma odam(iz) o cok istedigin(miz) cam kapakli kitapligin camlari kirilmis ayagima batinca farkettim tarcin beni gorunce korkuyor eskiden eve gelince kucagima cikar beni teselli ederdi balkon penceresine ekmek kirintisi koymadigim icin kuslarda yok artik.
. . . . . .
Su sigarayi birak artik diyordun ya bana, bende birakabilecegim halde birakmiyordum. Senin benim icin uzuluyor olmana icten ice sevindigimden.. Ben olursem uzulur musun? dedigimde Sacma sacma konusma Allah askina deyip beni hafifce itelediginde, ben icten ice guluyordum. Gece uykunda donup bana sim$iki sarildiginda, hani ben hafifce kacmak isterken -ki sen uykunda bile- beni tutardin ya, ben icten ice sicacik...
. . . . . .
Sokaga cikmak arkadaslarla bulusmak konusmak icmek bunlarin hepsini unuttum telefonumu kapattim sonra da kaybettim zaten kaybolmasi iyi oldu aslinda aksam olunca $ikiliyorum biraz zaten uyumadigimdan sokakta sesler azalinca sanki hava da temizleniyor hersey cekilince kopekler bazen hic susmuyor bazen kediler atisiyorlar
. . . . . .
Aslinda hersey cok baska olurdu.. biraz caba gosterseydin demistin ya bana -uzuntulu- hani hic sesimi cikarmamis ve pencereye donmustum.. Kapi sesiyle sac tellerime kadar biriken agriyi atmak istercesine haykirarak.. Her neyse.. Ben beklemeye devam ediyorum, senin burada kalman dogru olmazdi zaten.. Hoscakal diyememistim ya sana,
. . . . . .
Hoscakal...

Oguz Atay | Korkuyu Beklerken


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder