16 Mayıs 2018 Çarşamba

ERDOĞAN 'AFFETMEYİZ' DEMİŞTİ: YURT DIŞINA PARA ÇIKARANLARA VERİLECEK CEZA BELLİ OLDU

RTE ve yardakçıları Man Adasına para gönderirken sözde her vatandaşın yurt dışına para çıkarma hakkı var.
Malta Adasına da para gönderirken, var.
İsviçre'deki bankalara komisyonlar aktarılırken de bir sıkıntı yok.

Ama çoban değil de, koyun sürüsü kurtluk yapmaya kalkışırsa olmaz, o yasak.
İşin sırrı budur.
RTE ve hempaları dilediği şekilde parayla oynar, buna bir sıkıntı çıkaranın vay anasına.
Ama başkaları yapamaz.

Elbette devran dönecek.
Çünkü devranın dönmek gibi kötü bir huyu var, açıkçası fıtratı böyle..

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



ERDOĞAN 'AFFETMEYİZ' DEMİŞTİ: YURT DIŞINA PARA ÇIKARANLARA VERİLECEK CEZA BELLİ OLDU

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 'Yurt dışına para kaçırmaya çalışanları affetmeyiz' açıklaması sonrası bu durumda verilecek ceza da belli oldu. İthalat ihracat ve kambiyo işlemleri yoluyla yurt dışına kaçırılan paranın yüzde 40'ı kadar ceza kesilecek.

Çarşamba 16 Mayıs 2018 11:00

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın DEİK Genel Kurulu'nda yaptığı "Yurt dışına para kaçırmaya çalışanları affetmeyiz" açıklaması sonrası yeni bir adım atıldı.

"Türk Parasını Koruma Kanunu"na aykırı hareket edenlere 50 bin liraya kadar idari para cezası verilecek. Sabah'ta yer alan habere göre ithalat ihracat ve diğer kambiyo işlemleri yoluyla yurt dışına kaçırılan döviz ya da Türk parasının yüzde 40 oranında ceza kesilecek. Diğer bir ifadeyle muvazaalı işlemlerle yurt dışına 10 milyon dolar çıkarana 4 milyon dolar ceza kesilecek. Teşebbüs aşamasında kalırsa tutar 2 milyon lira olacak.

Söz konusu kanuna dayanılarak faaliyet izni veya yetki belgesi almadan ticari faaliyette bulunanlara da 50 bin liradan 250 bin liraya kadar idari para cezası verilecek.

ŞİRKETLERİ RAHATLATACAKLAR

Yasa teklifinde şirketlerin elini rahatlatan bir adım da atıldı. Yapılan vergi düzenlemesi ile şirketlerin bu yıl için taşınmazlarını enflasyona göre güncelleme imkanları olacak. Gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri aktiflerindeki taşınmazları 30 Eylül'e kadar yurtiçi ÜFE ile yeniden değerleyebilecek.

http://haber.sol.org.tr/turkiye/erdogan-affetmeyiz-demisti-yurt-disina-para-cikaranlara-verilecek-ceza-belli-oldu-237644



ERDOĞAN: "İSTEYEN HERKESİN YURT DIŞINA PARA ÇIKARMA HAKKI VARDIR"

Cumhurbaşkanı Erdoğan dün kullandığı "Varlıklarını yurt dışına kaçıranlara asla izin verilmemeli" ifadelerinin ardından bugün yeni bir açıklama yaparak "İsteyen herkesin yurt dışına para çıkarma hakkı vardır" şeklinde konuştu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Engelleri Aşanlar Buluşması'nda konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan yurt dışına para çıkarmakla ilgili olarak dün yaptığı açıklamalar üzerine bir açıklama daha yaptı. Erdoğan'ın konuşmasından satır başları:Benim sermaye hareketlerini sınırlandırılmasıyla ilgili bir talebim ya da talimatım olmadı. Türkiye serbest piyasa ekonomisine sahip bir ülkedir. Herkes parasını yurt dışına çıkarabilir. FETÖ gibi PKK gibi terör örgütleriyle ilgili olarak paraları yurt dışına kaçıranlar zaten haindir. Benim söylediğim iş adamlarımızın yerli ve milli duruş sergilemesi gerektiğidir. İş adamlarımız şu günlerde ülke ekonomisine sahip çıkmayacaksa soruyorum ne zaman sahip çıkacaktır. Şu günlerde ülkesine güvenmeyen iş adamı hiç kusura bakmasın yerli değildir milli de değildir. Dün Muş'ta yatırım için değil ülkesine güvenmediği için varlıklarını yurt dışına çıkarmaya çalışan bir grup iş adamına hitaben söyledim. Ülkemin ekonomik de olarak baskı altına alınmaya çalışıldığı şu dönemde iş adamlarımız ülkelerine sahip çıkmayacaklarsa ne zaman çıkacaklar. Soruyorum.

Kaynak Yeniçağ: Erdoğan: "İsteyen herkesin yurt dışına para çıkarma hakkı vardır"

http://www.yenicaggazetesi.com.tr/erdogan-isteyen-herkesin-yurt-disina-para-cikarma-hakki-vardir-178754h.htm



KILIÇDAROĞLU BELGELERİYLE AÇIKLADI: MAN ADASINA 20 GÜNDE 15 MİLYON DOLAR

Erdoğan'ın "Yurtdışında bir kuruşumun bulunduğu ispat edilsin istifa ederim" açıklamasına CHP lideri Kılıçdaroğlu dün kürsüden belgelerle yanıt verdi. Önce Cumhurbaşkanı Erdoğan'a "Suriyeliler için 30 milyar dolar harcadık" sözlerini hatırlatan Kılıçdaroğlu "Bu 30 milyar doları ne zaman nerede kimler için kullandınız" diye sordu ardından da yurtdışına giden paraların belgelerini açık

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın "hodri meydan" çıkışına gün yüzüne çıkan belgelerle yanıt verdi. Kılıçdaroğlu yanında getirdiği kutudan çıkardığı belgelerle Erdoğan'ın eniştesi kardeşi oğlu dünürü ve eski özel kalem müdürünün vergi cenneti olarak adlandırılan Man Adası'na gönderdiği para miktarlarını ve zamanlarını tek tek söyledi belgelerini gösterdi. Kılıçdaroğlu'nun açıkladığı belgelere göre Erdoğan'ın oğlu dünürü kardeşi ve eniştesi Man Adası'nda Sıtkı Ayan tarafından 1 sterlin sermaye ile kurulan Bellway Limited Şirketine 15 Aralık 2011'den 4 Ocak 2012'ye kadar toplam 15 milyon dolar aktardı. Kılıçdaroğlu "Bunların tamamı bankaların resmi kayıtlarıdır. Sadece Türkiye'de değil bu parayı yurtdışına göndermişler o şirketlerin de kayıtlarında var. Haysiyetli bir adamsan gereğini yapacaksın. Nokta" diye seslendi. "Kılıçdaroğlu'nun konuşmasından satırbaşları şöyle:

Dava açsan ne olur: Erdoğan'a sorular sordum aradan süre geçti tık yok. Bir gün gazetelerde 1.5 milyonluk dava. Vah vah vah ne kadar korktum bilemezsin. Dava açsan ne olur açmazsan ne olur.

Doktor yanında olsun: Herhalde beyefendi beni dinliyordur. Sevgili Erdoğan'a tavsiyem olsun yanına bir doktor al. Doktor da yanında olsun.

Gözlerinden öperek soruyorum: İkinci bir soru daha sormuştum. Gittiğin her yerde Suriyelilere 30 milyar dolar para verdim diyorsun. Bakıyoruz gariban bu insanlar. Açlıktan ölen Suriyeli var. 30 milyar dolar verdiysen açıkla nereye harcadın. Ben bakanlar milletvekilleri STK'ler bilmiyor.

İspat edelim: Madem istiyor ispat edelim beni tanımıyor öyle anlaşılıyor. 1 Ağustos 2011 Man Adası devletinde bir şirket kurulmuş. 'Man Adası diye bir devlet mi var' diyeceksiniz. Evet var. Küçük bir ada bizim vilayetlerden daha küçük. Bellway Limited Şirketi. O şirketin kuruluş senedi de bizde. Noter tasdikli. Hem Türkiye'nin hem de o ülkenin tasdiği var. Bu şirket 1-2 Ağustos 2011'de birer yönetim kurulu toplantısı yapar. Şirketin yönetim kurulu bir kişiden oluşuyor. Sıtkı Ayan. O yönetim kurulu toplantılarının tutanakları da bizde. Şirketin sermayesi 1 sterlin. Yönetim kurulu bir kişi. Sıtkı Ayan adresini de vereyim; Reşit Paşa Caddesi Mirgül Mahallesi Yol Sokak No 2934450 Sarıyer İstanbul.

Erdoğan kim olduğunu bilir: Ayan 15 Kasım 2011'de bu şirketi Kasım Öztaş'a devretti. Öztaş kimdir? Sait Halit Paşa Caddesi No 27 daire 5 Yeniköy Sarıyer İstanbul adresinde oturuyor. Erdoğan'a tekrar bir soru soracağım. Sıkı Ayan kimdir tanıyor musun? Eminim benden daha iyi biliyorsun kim olduğunu. Peki bu Öztaş'ı tanıyor musun? Eminim onu da çok iyi tanıyorsun. Bu şirketin tüm kayıtları elimizde. Peki bu şirkete para gitti mi diyeceksiniz. Evet.

Kim ne zaman ne kadar?: Şimdi geliyorum para nereye ne zaman gitti. 15 Aralık 2011'de Ziya İlgen enişte 2.5 milyon dolar Bellway Şirketi'ne para gönderiyor. Bellway; 1 sterlinlik şirket ve bir kişilik yönetim kurulu var. 15 Aralık 2011'de Mustafa Erdoğan kardeşi 2.5 milyon dolar para gönderiyor. Bir sterlinlik şirkete 2.5 milyon dolar parayı niye gönderir senin kardeşin? Gariban ölüsü için kefen alırken yüzde 18 öder sen 2.5 milyon doları nasıl gönderiyorsun? Yetiyor mu hayır. 26 Aralık 2011'de Ziya İlgen yine 1 milyon 250 bin dolar para gönderir. 26 Aralık 2011'de Mustafa Erdoğan 1 milyon 250 bin dolar para gönderir. 27 Aralık 2011'de Osman Ketenci dünür dedim ya 1 milyon 250 bin dolar gönderiyor. 27 Aralık 2011 eski özel kalem müdürü Mustafa Gündoğan 1 milyon 250 bin gönderiyor. 28 Aralık 2011 Mustafa Gündoğan 250 bin dolar. 28 Aralık 2011 Osman Ketenci 1 milyon dolar 29 Aralık 2011 Ahmet Burak Erdoğan oğlu 1 milyon 450 bin dolar. 4 Ocak 2012 Ahmet Burak Erdoğan 2 milyon 300 bin dolar gönderiyor.

Haysiyetli adamsan gereğini yap: Şimdi diyecekler ki efendim bu belgeler sahtedir şudur budur. Bunların tamamı bankaların resmi kayıtlarıdır. Sağa sola kaçmaya gerek yok. Haysiyetli bir adamsan gereğini yapacaksın nokta.

Kübra bebek için: "Neden Erdoğan'a kızıyorsun" diyorlar. Ben bu ülkenin bir vatandaşı olarak Konya Ereğli'de kırk günlük bebek zatürreeden öldü. Tek odalı toprak evde kalıyordu ve aralık ayında evin camı kırıktı. O bebeğin hakkını savunmak için ben bunları söylüyorum. Samsun'da 2.5 aylık Kübra bebek açlıktan öldü. Ben Kübra bebeğin hakkını savunmak için bu soruları sana soruyorum. Van Gürpınar'da bir baba 16 kilometrelik yolu sırtında çocuğunun cesediyle gitti. Ben onların hakkını savunmak için sana bu soruları soruyorum.

Alçak kim?: Devleti yönetenlerin vatandaşlara örnek olması lazım. Vatandaşa vergi ver diyeceksin vermezsen ceza keseceksin. Ama kendi çocuklarını göndereceksin başka adalarda şirket kurduracaksın. Türkiye'den milyonlarca dolar para göndereceksin sonra Kayseri'de meydana çıkıp "Dolarınızı bozdurun Türk lirası değerlidir. Biz yerli ve milliyiz". Sen ne yerlisin ne millisin sen gayri millisin. Ben bunu söylediğim zaman da 'İspat etmezsen alçaksın' diyorlar. Ben ispat ettim şimdi söyle bakalım alçak kim?

Susan dilsiz şeytan: Kamyon şoförlerini dinledin mi? Bak bakalım motorini nasıl yakıyorlar mazotton alınan vergiyi biliyor musun sen? Ona gelince para alıyorsun sırtına yüklüyorsun tüm vergiyi senin çocukların enişten dünürün parayı dışarıya götürecek. Kılıçdaroğlu hiç konuşmayacak. Dönüp diyecekler ki 'ne güzel muhalefet'. Ben bunu yapmam neden; haksızlıklar karşısında susan dilsiz şeytandır. Sevgili Erdoğan sen Türkiye'yi yönetemiyorsun.

Elçinin Katilleri bulunsun: Kılıçdaroğlu katledilen Diyarbakır Barosu Başkanı Tahir Elçi'yi ölümünün 2. yılında partisinin grup toplantısında andı. Kılıçdaroğlu "Söz verdiler 'Faili bulacağız' diye. Hâlâ faili bulunamadı. Faili meçhul cinayetler yakın tarihimizin kara sayfalarıdır. Umarız bu da yakın tarihimizin kara sayfası olmaz Elçi'nin katilleri bulunur ve yargının önüne çıkarılır" dedi.

İşte Kılıçdaroğlu'nun açıkladığı belgeler

Kılıçdaroğlu'nun bahsettiği Man Adası nerede?

Kılıçdaroğlu'nun belgeleri açıklarken kullandığı bankacılık terimi olan 'Swift' nedir?

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siyaset/875749/Kilicdaroglu_belgeleriyle_acikladi__Man_Adasina_20_gunde_15_milyon_dolar.html#


a45UyF587661-180516154756 Canfistir Davis oraj.poyraz@openmail.cc
2018/05/16  18:48 2  65  AtaturkMilliyetcileri@googlegroups.com

 


Nota bene (N.B.)
Onemli not

Latin Atasozu

Resulullah sav buyurdular ki:
Melekler, icerisinde kopek ve timsaller bulunan eve girmezler.

Kutubu Sitte 2169

Duydum; unuttum, gordum; hatirladim, yaptim; ogrendim.

Konficyus

Medeniyetin emir ve talep ettigini yapmak insan olmak icin yeterlidir.

Mustafa Kemal ATATURK


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder