21 Ekim 2021 Perşembe

İMAM İLE ÇOCUK ..😏,,"Ne zormuş müslüman olmak!"

İMAM İLE ÇOCUK ..😏

"Ne zormuş müslüman olmak!"

👳‍♀️-Oğlum gel

🙍‍♂️-Buyur amca

👳‍♀️-Hah geldin mi? Bak şimdi seni çok ağır bir külfetten kurtaracağım,

çok büyük bir iyilik yapacağım.

🙍‍♂️-Hayırdır amca, bana iş mi vereceksin?

👳‍♀️-Yok oğlum seni müslüman yapacağım! Müslüman olunca cehennemden kurtulacaksın, cennete gideceksin!

Bu dünyada itibar sahibi olacaksın, insanlar sana daha çok saygı duyacaklar. Kolay iş bulacaksın. Ticaret yaparsan daha çok kazanacaksın. Öbür dünyada onlarca hurilerin olacak.

Ben de seni müslüman yaptığım için sevaba gireceğim.

🙍‍♂️-Çok iyiymiş amca. Hemen olayım. Nasıl olacağım?

👳‍♀️-Kelime-i şahadet getireceksin!

🙍‍♂️-Neyi nerden getireceğim anlamadım?

👳‍♀️-Bir şey getirmeyeceksin oğlum, söyleyeceksin.

🙍‍♂️-Ne söyleyeceğim? Hadi hemen söyleyeyim.

👳‍♀️-'Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü' diyeceksin.

🙍‍♂️- Ne demek bu?

👳‍♀️-Sen boş ver ne demek olduğunu! Sadece söyle.

🙍‍♂️-İyi ama ben anlamını bilmeden nasıl söyleyeyim?

👳‍♀️-Töbestağfurullah oğlum! Senin anlamını bilmene gerek yok. Allah anlamını biliyor.

🙍‍♂️- İyi de benim de ne söylediğimi bilerek, düşünerek söylemem gerekmez mi?

👳‍♀️- Hayır gerekmez. Sen tekrar et yeter.

🙍‍♂️-Allah her şeyi bilir değil mi amca?

👳‍♀️ -O nasıl söz oğlum? Tabi ki bilir.

🙍‍♂️-O zaman benim anlamını bilmeden biliyormuş gibi yapıp, müslüman olmak istediğimi de Allah bilirse, bana kızmaz mı?

Bu samimiyetsizlik gibi olur.

Hem babam ölmeden önce bana demişti ki bana 'oğlum sen sen ol, önce kendine karşı dürüst ol.......'

👳‍♀️-Allah'ım yarabbim! Oğlum bırak şimdi babanı... Çattık ki tam çattık! Tamam oğlum, tamam yavrum anlamını söylüyorum.

Bak;

"Ben şahitlik ederim ki, Allah'tan başka ilah yoktur.

Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed aleyhiselam O'nun kulu ve resulüdür." oldu mu şimdi.?

🙍‍♂️-Şahitlik etmek mi?

Ne şahitliği amca, bunlar yıllar önce ya olmuş ya olmamış şeyler. Ben nereden bileyim? Ne gördüm ne duydum. Şimdi senden öğreniyorum. Müslüman olmak için daha ilk cümleye yalan söyleyerek mi başlamak lazım, bu nasıl din amca?

Babam demişti ki....

👳‍♀️-Yarabbim Allah'ım, n'olursun bana ac! Ne yapayım ben bu çocuğu? "Ne yalanı oğlum hem babanla ne alakası var bunun? Bu yalan değil, inançtır.

Yürekten inanarak şahitlik edeceksin. Bunun kuralı böyledir!" Bilmen görmen gerekmiyor, yürekten inan yeter.

🙍‍♂️-Tamam madem sen öyle diyorsan ben bunu böyle Türkçe okusam olmaz mı amca?

👳‍♀️-Olmaaaaz!

Türkçe olmaz. Arapça okuyacaksın.

🙍‍♂️-Olsun be amca! Şimdi Arapça yanlış okurum kabul olmaz. Ya da ağzımdan Allah'ı kızdıracak anlamda istemeden, ben anlamadan başka kötü anlama

gelen bir kelime çıkar ağzımdan, işi berbat etmeyelim.

👳‍♀️-Olmaz evladım. Olmaz diyorsak olmaz!

Bu yıllardır böyle yapılır. Eski köye yeni adet mi getireceksin?

🙍‍♂️-Peki amca Arapça okuyayım, ama içimden okusam olmaz mı? Nasıl olsa Allah içimden geçenleri de biliyormuş?

👳‍♀️-Olmaz, kesinlikle olmaz. Benim de şahit olmam lazım.

🙍‍♂️-Ne şahidi amca? Ben zaten yalancı şahitlik yapacağım. Şahidin şahidi mi olurmuş?

👳‍♀️-Allah'ım sen beni mi sınıyorsun? Ne olur yardım et bana, ellerim titremeye başladı. Şimdi bir kaza işleyeceğim!

Evladım benim, canım ciğerim!

Bende duyayım sevaba girdiğimden emin olayım. Onun için söylüyorum.

🙍‍♂️-Allah herşeyi biliyorsa Türkçe de biliyor değil mi amca?

👳‍♀️-O nasıl söz oğlum tabi ki biliyor.

🙍‍♂️-Tamam o zaman ben bunu Türkçe söyleyeyim?

👳‍♀️-Olmaz dedik oğlum çileden çıkarma beni. Bu sözler arapça inmiştir ve A-rap-ça o-ku-nur.

🙍‍♂️-İyi de amca araplar arapça biliyorsa elbette arapça inecek, ingilizce inecek değil ya? Allah her dili biliyorsa, biz de Türküz, Türkçe anlayarak bilerek hissederek söylesek daha mantıklı değil mi?

Hem Allah da böyle istemez miydi?

👳‍♀️- Çek git başımdan senden müslüman falan olmaz, komünistin tohumu. Baban hayırlı bir adam olsa, komünist diye öldürmezlerdi. Daha ölmeden önce zehirlemiş kendi oğlunu bile.

Defoooooool! Biz de yetim diye acıdık sana defooooool!

🤗😂🤔🙋🙋‍♂

🙍‍♂️Her ÇOCUK böyle sorgulayabilse

İmamlar ne cevap verir acaba?

🇹🇷🙋‍♂🇹🇷🤔⁉️

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

Safsata [( İng:Fallacy), (Osm;Kıyası-ı batıl)], bir düşünceyi ortaya koyarken ya da anlamaya çalışırken yapılan yanlış çıkarsamaların tamamına safsata denir.
Safsatalar, ilk anda geçerli ve ikna edici gibi gözüken ancak yakından bakıldığında kendilerini ele veren sahte argümanlardır.
Günümüz Türkçe'sinde safsata kelimesi kusurlu akıl yürütme anlamını kaybetmiş, yanlış inanç manasında kullanılır olmuştur.
Oysa, safsata, insanın muhakeme yetisinin yanlış yönde kullanımıdır ve çoğu kez önyargı, eksik bilgi, batıl inançlar, duygusallık, yersiz göndermeler, acelecilik, özensizlik, genelleme, duygu sömürüsü, Türkçe'yi kötü kullanma gibi sebeplerden kaynaklanır.
---
Mazeret safsatası (Fallacy of Special Pleading) :
Kişinin, başkalarına tatbik edilen standart, ilke, kural vb.
şeyleri, geçerli bir neden olmaksızın kendisi için geçerli olmadığını savunması.
"Acındırma Safsatası"nın özel bir halidir.
Örnek 1:
Cinayet işleyen birisinin cezalandırılması gereğini kabul ediyorum.
Ama ben katil olmayı hiç istemedim, beni oraya göndermeyin.
Örnek 2:
Ali: Akşam yemeğini hazırlar mısın?
Karnım çok acıktı.
Ayşe: Sen niye hazırlamıyorsun?
Eve birlikte geldik, benim de karnım çok aç.
Ali: Ama ben erkeğim, ve yemek yapamayacak kadar yorgunum.
Örnek 3;
Müvekkilimi tahliye etmelisiniz, çünkü o hamile, cezaevi koşullarına dayanamaz.
Güncel Örnek 1:
Verdiysem ben verdim.
(Süleyman Demirel) Demirel başkaları için uygulanan kuralların, kanunların kendisine uygulanamayacağı çıkarımını yapıyor.
Güncel Örnek 2:
TÜRK KAMU-SEN Genel Başkanı Resul Akay, bu kanunun KHK olarak çıkmasına karşı çıkmıştır.
Tabii tabanıyla birlikte.
Bundan sonra Meclis'te kanunlaştırılacaktır.
MHP milletvekillerinin bu taslağın kanunlaşmasında çok titiz davranması gerekmektedir.
Zira iki müfettiş raporuyla görevine son verilecek memurların içinde ömrünü Türk milletinin mutluluğuna ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bölünmez bütünlüğüne adamış Ülkücü memurlar da olabilir.
(Buğra Başkurt, 5.9.2000, Ortadoğu)
Yazar, KHK'ya ve de bunun yasalaşmasına sadece kendisine yakın bir siyasi görüşe sahip memurlara da uygulanabileceği için karşı çıkmaktadır.
Güncel Örnek 3:
Emin Çölaşan günlerdir yazıp duruyor.
Bir gazeteciye çanta dolusu dolar getiriliyor.
Olayı, İçişleri Bakanı doğruluyor.
Alan gazeteci susuyor
- Belgesi yoksa neden açıklıyor, meslek ahlakına sığar mı?
Eyvallah..
Peki, ''toplum ahlakı'' pisliğe bulaşmışken biz meslek ahlakını nasıl koruyacağız arkadaş?
Meclis kulislerinde şimdi gazetecilerin nasıl ve ne kadar para aldıkları konuşuluyor.
Mesleği dile değil, ayağa düşürdük.
(İsmet Solak, 14.10.2000, Hürriyet)
Yazar, Emin Çölaşan'ın bir gazeteci hakkında rüşvet aldığı iddialarına karşı belgesi yoksa niye açıklıyor, meslek ahlakına sığar mı sorularına karşı toplum ahlakı bozulmuşken meslek ahlakı kalır mı diye mazeret öne sürüyor.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Yalan..

Ben güzel günlerin şairiyim
Saadetten alıyorum ilhamımı
Kızlara çeyizlerinden bahsediyorum
Mahpuslara affı umumiden...
Çocuklara müjdeler veriyorum
Babası cephede kalan çocuklara...

Fakat güç oluyor bu işler
Güç oluyor yalan söylemek...

~Melih Cevdet Anday~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Milletleri yükselten bu hususa bir âmil daha ilâve edelim:
Milletlerin kalbinde intikam hissi olmalı.
Bu alelâde bir intikam değil, hayatına, istikbaline, refahına düşman olanların zararlarını dermeyi hedef tutan bir intikamdır.

~Mustafa Kemal ATATÜRK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cok yoruldum sevgili; daha fazla yorma beni.
Ben fazlasiyla odedim zaten, ugrunda kaybettiklerimin bedelini.

~Cemal SUREYYA~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Dağı yerinden oynatan adam, işe ufak taşları atmakla başlar."

~Çin atasözü ~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bir insanin akilli olmasina birsey dedigimiz yok.
Yeter ki; aklini baskalarina kabul ettirmeye calismasin.

~Eflatun~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Muharebede malzeme harcamak mezar kayıt formu doldurmaktan daha kolaydır.

MURPHY KANUNLARINDAN
Murphy kanunları ilk olarak 1949 yılında Captain Ed Murphy tarafından "Anything that can go wrong will go wrong" "yanlış gitme olasılığı bulunan bir şey, yanlış gider" olarak emrindeki proje yöneticisi George Nicholsun yarattığı bazı durum ve tersliklerden mülhem olarak vazedilmiştir.
Zaman içinde pek çok kişi benzer terslikleri Murphy kanunu adı altında listeye eklemiş, kurallar anonim bir hal almıştır.
1917 doğumlu Edward A.Murphy Jr.ABD Hava Kuvvetlerinde 1949da roketler üzerine deney yapan mühendislerden biriydi.
İnsan üzerine ivmelenmenin etkilerini inceliyordu (USAF proje MX981).
Deneylerden biri pilot üzerinde 16 değişik noktaya akselometre takılması gerekiyordu.
Sensör bir yapıştırıcı ile ancak iki türlü takılabiliyordu ve birisi 16 sensörün tamamını da yanlış takmayı becerdi.
Bunun üzerine Murphy, daha sonra kanun olarak nitelendirilecek ilk söylemlerini bir basın toplantısında açıkladı.
Bir kaç ay içinde "Murphynin Kanunları" mühendislik sahasında çalışanlar arasında yayıldı ve 1958de de nihayet Websterin sözlüğüne girdi.

- - - - - - - - - - - - - - - -

UZAYA ÇIKIYORUZ//www.youtube.com/watch?v=WZPVpStX2WE">https://www.youtube.com/watch?v=WZPVpStX2WE/


- - - - - - - - - - - - - - - -

ÜÇ MAYMUN...
https://www.youtube.com/watch?v=lCWFZq1miXE/

OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder