15 Aralık 2021 Çarşamba

RESMEN AÇIKLANDI: 6 SİYASİ PARTİ "GÜÇLENDİRİLMİŞ PARLEMENTER SİSTEM" KONUSUNDA ANLAŞTI

Evet işte bu olmalı.
Bu halk lider, sultan peşinde koşmayı bırakmalı.

Amerika'da, Avrupa'da bile demokrasi lider sultasına dönüşmek üzere.
Oysa dünyanın bakması gereken yer antik Likya federakyonu, ya da ne bileyim Attik Delos birliği olmalı.
Bunlar meclis demokrasisidir.

Antik Roma'nın çöküşü ne zaman başlamıştır?
Onu söyleyeyim.
Antik Roma ne zaman ki, bir cumhuriyet olmaktan bir imparatorluk olma sürecine girdi.
İşte o zaman olay bitti.

Günümüzde hala daha geçerli olan medeniyet değerlerini pek çoğu imparatorluk Romasından gelmemiştir.
Hayır, biz hala daha cumhuriyet dönemini değerlerinin ekmeğini yiyoruz.

Meclis demokrasisi.
Olması gereken tam olarak budur.


Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



RESMEN AÇIKLANDI: 6 SİYASİ PARTİ "GÜÇLENDİRİLMİŞ PARLEMENTER SİSTEM" KONUSUNDA ANLAŞTI

CHP, İYİ Parti, Saadet Partisi, DEVA Partisi, Gelecek Partisi ve Demokrat Parti temsilcilerinin gerçekleştirdiği "Güçlendirilmiş Parlementer Sistem" görüşmelerinden karar çıktı.

15 Aralık 2021

CHP, İYİ Parti, Saadet Partisi, DEVA Partisi, Gelecek Partisi ve Demokrat Parti, Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem üzerinde uzlaşmaya vardı.

Gelecek Partisi Seçim ve Hukuk İşleri Başkanı Ayhan Sefer Üstün, CHP, İYİ Parti, DEVA Partisi, Saadet Partisi ve Demokrat Partisi temsilcileriyle yapılan ortak görüşmeye dair Twitter hesabından açıklamalarda bulundu.

Üstün, yasama, yürütme ve yargıda cumhurbaşkanının yetkilerinin sınırlandırılması konusunda uzlaştıklarını belirtti. Üstün devamında, "Şimdi rapor yazma aşamasındayız. Bütün kötülüklerin anası olan ucube cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminden tez zamanda kurtulacağız inşallah" ifadelerini kullandı.

https://www.aykiri.com.tr/resmen-aciklandi-6-siyasi-parti-guclendirilmis-parlementer-sistem-konusunda-anlasti/17450/

--

- - - - - - - - - - - - - - - -

DELIKLI SIIR
. . . . . .
Cep delik cepken delik
Yen delik kaftan delik
Don delik mintan delikKevgir misin be kardeslik\?

~Orhan Veli KANIK~

- - - - - - - - - - - - - - - -

My father says Yurdunu Sevmeliymis insan
Love your homeland Oyle diyor babam
My homeland is Benim yurdum
Divided into two Ikiye bolunmus ortasindan
which part should Hangi yarisini
I love Sevmeli insan

Tin patrida na agapas.
Etsi lei kai o pateras mou sichna.
I diki mou i patrida
exi mirasti sta dio
Pio apo ta dio kommatia
prepi na agapw.


- - - - - - - - - - - - - - - -

Ömer Hayyam Bütün Dörtlükler [ 178. - 389 ]

Önce kendine gel, sonra meyhaneye;
Kalender ol da gir kalenderhaneye.
Bu yol kendini yenmişlerin yoludur:
Çiğsen başka bir yere git eğlenmeye.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Bol bol gulumse, hem maliyeti sifirdir, hem de bedeline paha bicilmez...

~Anonim Nasihat~

- - - - - - - - - - - - - - - -

LIMAN KIRINTILARI
. . . . . .
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Yalan soyledim
yirtik blucinli tayfalara
Seni sevmedigimi soyledim.
Oysa rihtimlar
en sarkili dalgalarla yikaniyordu
Midye kabuklarinda sakladim gozyaslarimi;
Hastaydim
kirik kotumser bir oksuruk yapismisti bogazima
Seni unutmak gerekiyordu...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Iskele fenerlerinin altinda oturup
seni bekledim sevgilim
Ellerim islakti, gozlerim islakti.
Gelip caydirabilirdin beni gitmekten
Oturup sigara icer, anlasabilirdik...
Sana tapacagim yalan degildi
benim olursan
Seni seviyordum, seni istiyordum...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Filler gibi ictim liman meyhanelerinde;
seni unutmak icin ictim...
Senin sokaginda geceler yildizsizdi
senin sokaginda gece yagmur yagiyordu
Ben zayiftim, cabuk islaniyordum
Bana sevmek yaramiyordu,
ben sevilemiyordum...
Bahamali martilar beni cagirdi
bir ikinci bahar gecesi.
Sana birakacagim bu kentin
uc semtinde uc damla gozyasi doktum
Birincisi seni ilk gordugum yerdi
ikincisi seni ilk optugum yerdi
Ucuncusu... soylemeye dilim varmiyor,
ucuncusu bana git dedigin yerdi
Iste bu misralari orda karaliyorum;
iste demir aldi silebimiz
Gidiyor, gidiyor, gidiyorum...

~Edgar Allan Poe~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Asla pişman olmayın. İyiyse, mükemmeldir. Kötüyse, tecrübedir."

~Victoria Holt~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Memleket İsterim

Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

Memleket isterim
Ne başta dert ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Memleket isterim
Ne zengin fakir ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.

Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikayet ölümden olsun.

~Cahit Sıtkı Tarancı~

- - - - - - - - - - - - - - - -

"Sağlığı olanın umudu, umudu olanın her şeyi vardır."

~Atasözü~

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dusman sinirli yapida ise onu daha cok sinirlendirin.

~Sun Tzu~
OrajKalip


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur-gundem@googlegroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur-gundem+subscribe@googlegroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : 0raj.p0yraz@neomailbox.net  /  oraj.poyraz@openmail.cc
Grup Sayfamiz : https://groups.google.com/g/ozgur-gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/
Özgürlük adam, henüz yeni kurdum.

Siyasi iktidarın sürekli yasakladığı, polisiye önlemler ile gizlemeye çalıştığı şeyleri burada biriktireceğim.

Videolar, resimler, makaleler falan.
:
http://insulaelibertatis.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder