25 Şubat 2017 Cumartesi

İmam hatip öğretmeninin imam hatip eleştirisine soruşturma



Ayaklar altına alınmış anayasamızın ilgili maddesi şöyle der:

Din ve vicdan hürriyeti

MADDE 24. – Herkes, vicdan, dinî inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir.

14 üncü madde hükümlerine aykırı olmamak şartıyla ibadet, dinî âyin ve törenler serbesttir.

Kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç ve kanaatlerinden dolayı kınanamaz ve suçlanamaz.

Din ve ahlâk eğitim ve öğretimi Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din kültürü ve ahlâk öğretimi ilk ve orta-öğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır.

Kimse, Devletin sosyal, ekonomik, siyasî veya hukukî temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma veya siyasî veya kişisel çıkar yahut nüfuz sağlama amacıyla her ne suretle olursa olsun, dini veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz.


Ancak, gel gör ki, MEB müfettişler hiç korkmadan soruşturdukları öğretmene bu mezhebini sormuşlar.
Aslında hukuk üstünlüğü olan bir devlette, yer yerinden oynaması gerekirdi.
Kaldı ki, devletin bir bakanlığının sünni ya da alevi öğretiler arasında taraf olması düşünülemez ve bizde Diyanet İşleri Başkanlığı Sünni mezhebin Diyanet İşleri Başkanlığıdır.
DİB açısından diğer dinler, mezhepler küfre düşmüş, sapık, münkir, fasık, inkarcılardır.
Ve bunun sık sık diyanet yetkilileri ağızlarından kaçırır.
Demek ki, neymiş Türkiye Cumhuriyeti uzun yıllardır aslında laik falan değilmiş.
O halde laiklik üzerine yapılan tatavalar beyhude arkadaşlar.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA       


İmam hatip öğretmeninin imam hatip eleştirisine soruşturma

25.02.2017 08:18 SERBAY MANSUROĞLU / serbaymansur@birgun.net @serbaymansur

İmam hatip lisesinde öğretmen olan Cemil Kılıç hakkında, eğitim sistemini ve imam hatip okullarını eleştirdiği için soruşturma başlatıldı. Kılıç: Daha iyi eğitim için eleştiriyorum

İstanbul Gaziosmanpaşa'da bir imam hatip okulunda görev yapan öğretmen ve ilahiyatçı-yazar Cemil Kılıç hakkında, imam hatiplerdeki eğitimi eleştirdiği gerekçesiyle soruşturma başlatıldı.

Medya ve sosyal medyada eğitim politikalarını eleştiren Kılıç'ın, imam hatip okullarında yaşanan sıkıntılara da yaptığı vurgular soruşturma konusu oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfettişleri, öğretmen Cemil Kılıç'ın Arapça ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri verdiği okula giderek ifadesini aldı. İfade sırasında müfettişler, sosyal medyada ve medyada yer alan eğitim sistemindeki eleştiriler ve özellikle de imam hatip okulları ile ilgili paylaşımları sordu.

Medyada paylaşılan bir görseli gösteren müfettişler, öğretmen Cemil Kılıç'a imam hatip okullarını neden eleştirdiğini sordular. Ayrıca Kılıç'a, "Alevi misin, Sünni misin?" sorusu da soruldu.

'Kötüleme amacım yok'

imam-hatip-ogretmeninin-imam-hatip-elestirisine-sorusturma-249555-1.Öğretmen Cemil Kılıç ise savunmasında, "Ben Eğitim İş İstanbul 4 No'lu Şube Örgütlenme yöneticisiyim. Sendikal görevim nedeniyle eğitim sistemi ve eğitim politikaları hakkında görüş belirtme hakkım ve görevim bulunmaktadır" dedi.

"Eğitim politikalarına dair yaptığım paylaşımlar ve açıkladığım görüşler yasal bir hakkın kullanımıdır" diyen Kılıç, savunmasında şu ifadeleri kullandı:

"İmam hatip okullarına yönelik yaptığım eleştiriler, kötüleme amaçlı değil daha iyi bir eğitim sistemine kavuşma amaçlıdır. Nitekim gerek imam hatip okullarında gerekse tüm eğitim kurumlarındaki olumlu bulduğum yanları da pek çok kez dile getirip paylaştım."

'İmam hatipler gerici'

Kendisinin de ortaokul ve liseyi imam hatip okullarında okuduğunu, ancak imam hatiplerin daha iyi bir müfredata sahip olması ve ihtiyaç düzeyinde açılması gerektiğini vurgulayan Kılıç, savunmasına şöyle devam etti:

"Mevcut müfredatın gerici bir dini anlayışa sahip olduğu kanısındayım. Ayrıca Alevilik Sünnilik meselesine gelince... Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders müfredatında zaten Alevilikle ilgili bir kısım bilgiler bulunmaktadır. Buna rağmen ben yine de üzerimde oluşturulan baskı nedeniyle derslerimde Alevilikle ilgili hiçbir konuya girmedim, girmiyorum."

http://www.birgun.net/haber-detay/imam-hatip-ogretmeninin-imam-hatip-elestirisine-sorusturma-148243.html

 
a45UyF587661-170225164928 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/02/25  17:41 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

--

Ahdini bozmak Allah i ve halki gazaplandirir.

Hz.Ali

Liderler mutlaka Kureys kabilesinden secilmelidir.

Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31

CANAKKALE REKLAMINDAKI DUAYA DUA ILE KARSILIK VERELIM...............

Imam-ul meskuk!...

Kendi cocuguna curuk raporu alip, askerlik yan gelip yatma yeridir diyenleri bizlere unutturma ALLAHIM
Barzaniyi kucaklayip Rahmetli Denktasa git ulkende konus diye kovanlari bizlere unutturma ALLAHIM
Sehide kelle, Ocalan canisine sayin diyenleri, PKK lilari haburda gulle karsilayanlari bizlere unutturma ALLAHIM
Zinayi serbest birakan, Domuzu kasaplik et yapanlarin Dinimizi kullanmasina Firsat verme ALLAHIM

Teror orgutune Yol haritasi cizdirenleri, Milliyetciligi ayaklar altina alanlari, Teroriste terorist diyemeyenleri yonetici yapma ALLAHIM
Tabelalardan TC yi kaldiranlara, Polisimize tokat atan Fahiselere goz yumanlara Firsat verme ALLAHIM
Madencinin dogasinda olum vardir diyep, Sirketlere arka cikanlara goz actirma ALLAHIM
Bakara makara diye dinimizle dalga gecen bakanlardan verme ALLAHIM

Milyar dolarlik saraylar yaptirip, Milyon dolarlik ucaklara binip Kaynak nerede diyenleri helak et ALLAHIM
Ordumuzu bitirip, Kozmik odamizi servis edenlerden sonra da aldandim diyenlerden sen bizi koru ALLAHIM
Hukuksuz, adaletsiz mahkemelerden sen bizi koru ALLAHIM
Milletin parasi ile sefa surenlere, Onursuzlara, Hirsizlara firsat verme ALLAHIM

TURKLUGU bitirmeye calisanlari helak et ALLAHIM

Amin

---
Bu kadar cok ve yurekten gelen hakli duayi duymuyorsa veya aldirmiyorsa eger, oylesi Allahin sadece bir hayal urunu olduguna hukmetmek, (dualar yardimiyla) ondan medet ummak yerine, islerimizi kendi aklimiza, irademize havale etmek daha dogru ve mantikli olmaz mi?!..

28 Nisan 2015
Kemal Rastgeldi


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/










BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder