11 Şubat 2017 Cumartesi

İş Hayatında Hayır Diyebilmek Neden Önemli?

 


İş Hayatında Hayır Diyebilmek Neden Önemli?

Kültürümüz, öğrendiklerimiz gereği hayır demek, diyebilmek hoş karşılanmaz. Çünkü hep insanların yanında olmamız, onlara destek olmamız istendi. Yardımcı olmak istedik, hayır demedik, diyemedik. 

Kimi zaman çok istedik, yine de diyemedik. Burada bir soru çıkıyor karşımıza: Kime, ne zaman hayır diyeceğiz?

Hayır demeyi iş anlamında 2 ye ayırıyorum.

1. Kişisel olarak hayır demek.

2. Şirket olarak hayır demeniz gereken işler.(Bunu başka bir yazıda anlatmak istiyorum.)

İnsanlar genellikle kendi sınırlarını çizemiyorlar. Böyle olunca da bilerek ya da bilmeyerek diğer insanların sınırlarını ihlal ediyorlar. Onları meşgul ediyor, yapmamaları gereken şeyler yaptırıyorlar. Çoğunlukla yoruyorlar.

Şimdi bir soru? En son kime hayır demediğiniz için pişman oldunuz?

İnsanlara hayır demenin önemini yıllar içinde öğrendim. İlk başta hayır demek bana da zor geliyordu. Ama zamanla fark ettim ki sizin iyiliğinizi düşünen insanlar, zaten sizin hayır demenizi gerektiren şeyler istemiyorlar. Ama bazı insanlar, hayatı kendilerinden ibaret görüp her durumda yanlarında olmanızı istiyorlar. İşte tam da bu insanlara, hayır diyeceğiz.

Nasıl ve ne zaman hayır demeli?

Hayır demek için önce kendi sınırlarınızı oluşturmanız gerekiyor. Yani benim yapmam gereken önemli işler, önceliklerim şu konular. Bu konular dışına mümkün oldukça çıkmayacağım. Bu aslında sınavlara hazırlık dönemlerindeki gibi. Tam ders çalışma modundasınız, ders çalışmanız lazım. Ama arkadaşınız sizi sinemaya çağırıyor. 2 seçeneğiniz var; ya onla sinemaya gider seneye birlikte hazırlanırsınız. Ya da hayır der ders çalışırsınız.

İş hayatında da aynı gerçek var. Hayır demedikçe hep başkalarının işlerini yaparken, onların eksiklerini tamamlarken buluyorsunuz kendinizi. Zaman içinde, kendi içinizde sıkıntı yaşıyorsunuz.

Sorular başlıyor.Ben bunu neden yapıyorum? Kendi işlerini hep bana yaptırıyor, teşekkür bile etmiyor? Tüm işleri ben yapıyorum yine de başarılı olamıyorum.

Hayır demek kötü değildir. Çünkü sizin iyiliğinizi isteyen insanlar, sizi engelleyecek, zarar verecek, odağınızdan uzaklaştıracak işler yapmanızı istemezler. Eğer siz yapmanız gereken işleri karşınızdaki insana anlatıyorsanız o hala ısrarcı ise; şu noktaya dikkat edin. Gerçekten iyi niyetli mi? Eğer iyi niyetliyse ısrar etmez, değilse eder. Siz de" kusura bakma ama hayır" dersiniz. Belki ilk aşamada biraz suçluluk yaşarsınız ama daha sonra işin aslını fark eder rahatlarsınız. O yüzden gelin sizle bir anlaşma yapalım.

Anlaşmanın şartları:

1. Kişisel olarak önceliklerimi belirleyip, yapmam gereken işleri netleştireceğim.

2. İşlerimizi önemli, öncelikli ve önemsiz şeklinde ayıracağım.

3. Kendi sınırlarımı koruyup başkalarının sınırlarını ihlal etmeyeceğim.

4Sınırlar korundukça da kimseye hayır demeyeceğim.

5. Sınır ihlali yapanlara da evet demeyeceğim.

Bu anlaşma önerisine cevabınız nedir?

Hayır demenin önemi üzerinde durduk. Şimdi gelelim yararlarına:

Hayır demenin faydaları:

1. Kendinize, ailenize, çevrenize daha fazla vakit ayırabilirsiniz. Çünkü gereksiz işlerle zaman kaybetmemiş, boşa vakit harcamamış hissedersiniz.

2. Çevrenizdeki insanlara ve kendinize karşı , hayır diyememenin getirdiği kullanılmışlık duygusunu yaşamazsınız.

3. İşlerinizi daha hızlı tamamlar. Önceliklerinizi daha net bir şekilde görmüş olursunuz.

4. Odak noktanızı bildiğiniz için, zaman içinde işinizi daha iyi yapmaya başlar. Uzman haline gelirsiniz.

5. Kimlere hayır demeniz gerektiğini fark eder. Bu insanlarla ilişkilerinizi düzene sokarsınız. Bu sayede gerçekten sizi seven ve önemseyen insanları daha net görürsünüz.

"Her seçim, bir vazgeçiştir" diye güzel bir söz var. Hayatımız yaptığımız seçimlerden ibaret. Bu seçimleri de belirleyen kullandığınız evet ya da hayır sözcükleri. Bu sözcükler bir anlamda hayatı şekillendiriyor.

Bu yüzden kime, ne zaman hayır diyeceğiniz hayati derecede önemli.

http://markafikirleri.com/is-hayatinda-hayir-diyebilmek/



 
a45UyF587661-170211141859 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/02/11  16:34 2  65  alelma@yahoogroups.com


 


Baskasina yaptirabilecegini kendin yapma.

Moskova Buyukelcisi
Halil Akinci

Usame bin Zeyd (Radiyallahu Anh) soyle dedi : Rasulullah ( Sallallahu Aleyhi ve Sellem ) :
Kiyamet gununde bir kisi getirilir ve cehennemin icine atilir da orada onun barsaklari derhal karnindan disari cikar. Sonra o kisi barsaklari etrafinda degirmen eseginin donusu gibi doner. Bunun uzerine cehennem ahalisi o kisinin basina toplanirlar da :
- Ey filan ! Senin bu halin nedir. Sen bize dunyada iyiligi emreder ve bizleri kotulukten nehyeder degil miydin. derler.
O da :
Evet , ben size iyiligi emrederdim , fakat onu kendim yapmazdim. Yine ben sizleri kotulukten nehyederdim de onu kendim islerdim diye cevap verir. buyurdu.

( Buhari )
Cehennemle ilgili hadis. Sahihmis bilenler denetlesin.

Sevki Yilmaz dan Gundemi Alt Ust Edecek Iddia: HDP ERMENILERIN OCUNU ALMAK ICIN KURULDU

Turkiye Buyuk Millet Meclisi (TBMM) 20 nci doneminde milletvekilligi yapmis olan Sevki Yilmaz, Cekmekoy Belediyesi tarafindan duzenlenen soylesiye katildi.
Cekmekoy Belediyesi Nikah Sarayi nda yapilan soylesiye Cekmekoy Belediye Baskani Ahmet Poyraz in yani sira cok sayida kisi katildi.
Halklarin Demokratik Partisi nin (HDP) Kurtlerin temsilcisi olmadigini ifade eden Yilmaz,
Ermenilerin bizden oc almak icin kurulmus bir partidir HDP. Onun Kurt davasi ile bir ilgisi yoktur.
Ben Musluman Kurt kardeslerimi tanirim Kurt kardesim bebek oldurmez, Kurt kardesim kadini daga cikarmaz, Kurt kardesim kafa ezmez. Musluman Kurt, gencler is bulsun diye kurulan fabrikalari ve okullari yakmaz.
Bunlar Kurt kardeslerimden intikam aliyorlar. Cunku Musluman Kurt, Istiklal Savasi nda ve Canakkale Savasi nda Turklerin yaninda yer aldilar diye konustu.(Gazetevan)

http://www.ulushaber.org/sevki-yilmazdan-gundemi-alt-ust-edecek-iddia-oc-almak-icin.html


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/










BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder