30 Nisan 2014 Çarşamba

Re: [SiyasetMeydani] CEMAATA KARSI GOVEVIMIZ VAR

Sevgili Abudeyam,
Neden ben  de cemaat işlerini bıraktım diye söylemiyorsun?
Her halde vicdan yapıyorsun?

Doğrusu ben bu kadar rahat değilim.
Çok emek harcandı.
Bir sürü saftronellezi uğraştı.
Tanıdıklarım, konuştuklarım var.
Diyar diyar gezdiler.
Boşuna mıydı?
Doğrusu bir Deist olarak ben her şeyin bu kadar boş olduğunu düşünmüyorum.
Tutulan yol yanlıştı elbette.
Harcanan çabaların bir bölümü, önemli bir bölümü ziyan oldu.
Ama her şey boş muydu?
Yol yanlıştı, azmettirici yanlıştı, ama varılan mesafe küçümsenemez.

Neden cemaat sadece iyiliğe odaklanmasın?
Neden bütün bu çabalar milli bir davaya hizmet etmesin?
Neden küresel oligarklara hizmet etmek zorunda olasınız?
Türk hatta ben çok beğenmesem de, iyi ve düzgün Müslümanlar dünyayı iyi yönde dönüştürmekte faydalı olmasın?

Ben her zaman söyledim.
İslamiyet bugünkü haliyle 2050 yılından ötesine çok zor ulaşır.
Bir büyük dönüşüm şart.
Sünni olması mahsurlu ama esneterek geniş bir yorumla bile sünni İslamda yol almak mümkün dedim.
Ve ben bir Müslüman dahi değilim, bir Deistim.

Fitnebaz Hoca'ya gelince.
O bir fani.
Kendince dünya da bir yer tutmaya çalıştı.
Bu kadar oldu.
Alet oldu.
Ömrünün son demlerinde verdiği imtihanda başarılı olamadı.
Olabilir, sonuçta bir insandır.
Peygamberler dahi hata yapıyor.
Insan olanın hata yapma hakı ve özgürlüğü var.

Kişilere bu kadar çok takılmamak lazım.
Önemli olan iyilik.


Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA


On 30.04.2014 14:41, Abudeyam wrote:
 

 

CEMAATA KARSI GOVEVIMIZ VAR

 

Acizane Turkiyeli Islam alimlerinin Fetullah Gulen Hocaefendiye karsi onemli bir gorevi hakkiyla yerine getiremediklerini dusunuyorum.

 

Fetullah Gulen Hocaefendi 1990'li yillardan itibaren Cemaatin dumenini tehlikeli sulara dogru kirdiginda, 15 Agustos 2013'te Atlantic'e verdigi mulakatta

 

Geçmişte Museviler ve İsrail hakkındaki bazı söylemleriniz anti-semitik olarak algılandı. Buna cevabınız nedir?

Muhataplarınızın söz ve davranışları sizin o mevzudaki yorumlarınıza tesir edebilir. Özellikle 90'li yıllarda içine girilen diyalog sürecinde muhataplarımızı daha iyi tanıma imkanı buldum ve daha evvelki genellemeci söylemlerimi tashih etme ihtiyacı hissettim.

Kemali samimiyetle itiraf etmek lazım ki ayet ve hadisleri yanlış anlamış ve yaptığım izahlarda yanılmış, olabilirim. Şunu anladım ve daha sonra belirttim ki Kur'an'da veya sünnette yer alan eleştiri ve lanetlemeler belli bir inanca bağlı insanlara değil herhangi bir insanda olacak karakteristiğe yapılıyor.

 

http://fgulen.com/tr/turk-basininda-fethullah-gulen/fethullah-gulen-hakkinda-haberler/fethullah-gulen-hakkinda-2013-haberleri/36483-fethullah-gulen-hocaefendiden-the-atlantic-ozel-roportaj

 

 

dedigi gibi bir yola saptiginda ona Bakara Suresi 120. ayetini ve ilgili diger ayetleri gostererek

 

 

Sen onların milletine tâbi oluncaya kadar senden ne Yahudiler ne de Nasranîler asla hoşnut olmazlar. De ki: «Asıl hüda, Allah'ın hidâyetidir.» Eğer sen sana gelen ilimlerden sonra, onların hevâlarına uyacak olsan, yemin olsun ki senin için Allah tarafından ne bir yar bulunur ne de bir yardımcı.

 

 

Hayir bu ayet ve hadisler Yahudi ve Hiristiyanliga bagli insalnlari disarida birakmaz 

 

diyebilselerdi.

 

Yillar boyunca Cemaatin daha ziyade Amerika'da surdurdugu dinlerarasi diyalog calismalarinin cemaat uzerindeki etkisinin mevzii oldugunu, sadece Amerika'da Cemaatin kurdugu cadir tiyatrosu gibi gostermelik diyalog kuruluslarinin etrafindaki birkac Cemaat mensubuna tesir etmis olabilecegini dusunmustum.

Ancak son hadisede bir kere daha gorduk ki, Cemaat mensuplarinin onemli bir kesimini etkisi altina almis.

Onlarin yureklerindeki Yahudi ve Hiristiyan muhabbeti, Musluman kardeslerine karsi muhabbeti golgelenis.

Turkiye'deki siyasi iktidar 11 yil boyunca egitim reformlariyla, inancin gunluk hayata yansitilmasi onundeki engelleri kaldirmakla, "irtica"yi birinci oncelikli ic tehdit olmaktan cikartmakla, dindarlara karsi her zaman ayaklanmaya hazir vesayetci darbe odaklarini susturmakla, Kurt kardeslerimizle yeni bir mutabakat zemini olusturmakla Turkiye Muslumanlarina buyuk bir hizmet ifa ettigi halde, gonullerindeki golge sebebiyle Cemaat mensubu kardeslerimiz uzerinde kayda deger bir tesir birakmamis.

Cemaat tam da bu sebeple, dindar Turkiye'lilerden cok farkli bir siyasi tercihi, cevresine tavsiye eder hale gelebilmis.

Turkiyenin dindar insanlari olarak Cemaat mensubu kardeslerimize karsi cok onemli bi gorevimiz var. Davranislarimizla onlara

 

HUCURÂT Suresi (10)

Sadece Mü'minler kardeştir. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Ve Allah'a karşı takva sahibi olun. Umulur ki, böylece siz rahmet olunursunuz.

 

ayet-i kerimesini telkin ve teblig etmek.



Abudeyam


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

.

__,_._,___
zaryop:jaro
Dusuncelerini degistirmeyenler yalnizca delilerle olulerdir.

T.LOWELL
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder