27 Mart 2015 Cuma

Re: Mustafa Kemal'e ait sandigimiz bazi sozler

Ben tavuk gibi eşelenmem güzel kardeşim.
Ben deyyus dememiştim dersen benim için biter.

Zaman çok tuhaftır.
Adam unutulmak istemiyor, dünyanı en büyük anıtını yapıyor.
Aradan birkaç bin yıl geçiyor ve bir de bakıyorsunuz ki, adamı hatırlayan yok.
Ama anıtı herkes biliyor.

Bir Müslüman olarak siz de bilirsiniz.
Muhammed 630 yılında öldü.
Şimdi biz onun söylediklerine, yaptıklarına hadis diyoruz.
Ve o öldükten çok değil üçyüz yıl sonra onun yaşamını derleyenler büyük tereddütler yaşıyorlar.
Acaba Muhammed bu lafı söyledi mi, acaba Muhammed bu işle karşılaştı mı, böyle yaptı mı?

Zaman her şeyi eskitiyor, yıpratıyor, bozuyor.
Bırakın piramitleri, dünyanın dahi bir ömrü var.
Güneş sisteminin, Samanyolu galaksisinin bir ömrü var.
Ve vola evrenin dahi bir ömrü var.

Ve biz şu laf kimindi, bu laf kimindi diye birbirimizi yiyoruz.
Hikayedir bunlar.

Neval Hanım'la kesinlikle aynı çizgide değiliz.
O Müslüman, ben Deistim.
O ülkücü, ben Kemalistim.
Aramızda fersah fersah fark var.

Ancak, şunu da biliyorum.
Neval Hanım kendince ne söylüyorsa o konuda samimi.
Ben ilkeli insanları ayırırım.
Bu gün şöyle yarın böyle olan insanların benim için bir değeri yoktur.

Netekim RTE'a baktığımızda tam da bunu görüyoruz.
Bir öyle bir böyle.

Takkiye ne demektir kardeşim.
Yalan, riya.
İslama bunu sokan adama hesap sorması gereken ben değilim sizsiniz.
Dünya tarihi ahlaksızlığı öneren bir din görmedi.
Bu tarihte ilk oldu.
The cemaat böyle bir kötülük yapmıştır.

İsa'nın inançları uğruna öldüğünü söylerler.
Muhammedin inançları hilafına konuşmamak için hicret ettiğini söylerler.
Ama Fitnebaz Cemaat(The Sinister Fraternity)'in iktidarı elde etmek için yalan söylemeyi salık veren bir imamı var.
İnsan düşmanına dahi saygı duymalı.
Bunlar gerçekten hiçbir şekilde saygın insanlar değildir.

Diğer cemaatler puşt değildir.
Ama onlar da cahil olmakla sakatlanmıştır.
2015 yılında cinlerden bahseden bir ilahiyatçı benim nazarımda sıfırın altındadır.
Kur'an şunu söylemiş, sünnet bunu demiş olabilir.
Bu durumda da o Kur'an ve o sünnet benim için sıfır değeri taşır.

Her zaman, her yerde, herkes için  sınanabilir olan şey gerçek bilgidir.
Sınaması, sağlaması olmayan, olamayan, olma ihtimali dahi olmayan şeyler safsatadır.
Ben işte bu yüzden dinden çıktım.
Ya da bir başka değişle hidayete ulaştım.
Içine düştüğüm şirk ve küfürden kendimi kurtardım.

Bilim ahlak adına bir şey söylemez.
Sizlerin sıkıntısı budur.
Siz din olmadan evrenin çivisi çıkacak zannediyorsunuz.
Hayır, din olmada da bir ahlak tesis edilebilir.
Uzlaşma çok iyi bir ölçüdür.

Ve bir de estetik var.
Güzel ve çirkin.
Ben güzel ve çirkini günah ve sevaba tercih ederim.
Kesinlikle.
Ve bir oksimoron yapayım vallahi de öylesini severim.

Türk halkının, Arapların, günümüz İslam dünyasında bulunan halkların refreransı günah ve sevap olmamalı.
Önce iyi ve kötüye, sonra da güzel ve çirkine ulaşmalıyız.

Saygılar.
Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA

On 27.03.2015 00:32, Ali YÜCEL wrote:

Oraj Bey Merhaba,

Öncelikle söz konusu kelime ile ilgili kendi niyetimi paylaşmak isterim seninle. Kabul edersin veya etmezsin, o senin bileceğin bir şeydir elbette. Dün size yazdığım "Oraj Bey, 100 yıl öncesini belki diyorsun ama, bu sınırlayıcı bakışla kendi mezhebince veya meşrebince inanç öncüsü edindiğin deusu da devre dışı bırakmış oluyorsun. Farkındasın, değil mi? Allah, günümüzde yaşayan bütün Deuslara hidayet nasip eylesin. Selam, hidayete tabi olanların üzerine olsun." Şeklindeki nottan "Burada bir deyyus dokundurması var.Art niyetli.." şeklinde hiç aklımıza gelmeyen bir niyet okuması yaptınız. Bunun üzerine de yine dün söz konusu iletiyi sizinle paylaştım. Ve bu iletide de aynı düşünce ile karşı not yazarken sizin yüklediğiniz anlam etkisinde sehven o kelimeyi yazmış oldum maalesef. Sehven yazmış olsam da bunun normal olduğunu asla savunmuyorum ve özür diliyorum. Kendimizce niyet ve düşüncemiz bu olsa da biliyoruz ki, iletişimde bizim anlattığımızdan ziyade muhatabın nasıl anladığıdır. Yani sizin niyet okuması ifadenize girmeden, yanlışlığa vesile olma nedeniyle tek yanlı üzüldüm.

Lakin Neval Kavcar isimli bayan da mal bulmuş harami gibi konuyu şeytana servis eylemiş. Mesela kendisi ahlaklı bir yazar olduğunu belirtebilirse, dün 4:21 PM'de sizin yazdığınız "Art niyetli" ifadenizden sonra, biz böyle bir niyet sahibi olmadığımıza dair asıl size eleştiri yazması bir zorunluluktu. Cevap vermesi bile gerekmez, şimdi sorsun kendisine; böyle bir ahlakı var mıdır, yok mudur diye? Sadece sorması yeterlidir. Zerre vicdanı varsa, onunla düşünsün lütfen! Ayrıca bu bayan Müslüman olduğunu kelime ile belirttiği halde, sizin Allah'a karşı ve özellikle Müslümanlara karşı hakir gören ve aşağılayan, hatta küfür denebilecek boyuttaki ifadelerinize karşı gık etmiyor. Bu nasıl bir müslümandır ki, iman ettiğini söylediği Allah'ı savunan bir kelimesine şahit olmadığımız gibi, başka bir müslümana karşı yersiz, ilgisiz ve saygısız girişimde bulunabiliyor. Yoksa o da sizin tarif ettiğiniz Müslümanlardan mıdır acaba? Kafam karıştı. Dünyamızda herkes istediğine inanmakta serbesttir. Ama Neval Hnm çizgisini görünür kılması lazım. Görünmeyen şeytan gibi davranmaya da kimsenin hakkı yoktur.

Bununla birlikte size de şunu belirtmeliyim Oraj Bey; siz de Neval Kavcar'ın gazıyla bir karşılık yazdınız ama, inancınızı temellendirdiğiniz zemine yönelik sorulardan kaçamak yapmış oldunuz diyebiliriz. Bu ortada. Fazla gaza gelmeyin lütfen!

Bendeniz yine size dua etmeye devam edeceğim. Allah, seni islama hidayet eylesin. Selam, hidayete tabi olanların üzerine olsun.

 

A. YÜCEL

P Çevreye olan sorumluluklarımızı dikkate alarak gerekmedikçe çıktı almayın.

From: neval kavcar [mailto:nevalkavcar@yahoo.com] Sent: Thursday, March 26, 2015 12:46 PM
To: Oraj Poyraz; Ali YÜCEL; ahmet dogan Simsek; gtiecer@aol.com
Cc: dog.kekevi@t-online.de; Kayaalp Buyukataman; Lale Akcan
Subject: Yan: Mustafa Kemal'e ait sandigimiz bazi sozler

 

Verecek cevabı olmayan küfreder.

nkavcar

**

26 Mart 2015 12:10 Perşembe tarihinde Oraj Poyraz <oraj.poyraz@openmail.cc> şöyle yazdı:

 

Yücel Bey,
Bakın size hala daha bey diyorum. Bu da benim faziletim.
Ama siz ben deyyus demedim derken bile deyyus diyorsunuz.
Ne demek deyyusluk yapma lafı.

Sonra beni de ağzımı bozmaya tahrik ediyorsunuz.
Ben kendi tanrım konusunda çok daha fazla rahatım.
Siz Allah konusunda benim kadar rahat mısınız?

Sizin cümleleriniz yine size karşı kullansam gerilirsiniz.
Allahın ruhaniyeti, cismaniyeti var mıdır?
Ben hissetmedim, görmedim, duymadım, inanmadım.
Allahın bir etkisi var mıdır?
Olmadığı çok açık.
1500 yıldır milyarlarca insanın namaz kılması, oruç tutması, haca gitmesi, kurban kesmesi bir fayda sağlamamış.

Ve bütün bu cümlelerime rağmen hala daha hakaret etmediğime dikkate edin.
Hakaret başka, onu da lütfen bir düşünün, öğrenin.


Oraj POYRAZ(cimcime@neomailbox.Net)

Yapmadığımız halde basitlikle nitelerken vicdandan uzak, sen Allah'ı bildiğin için mi haşa inkar ediyorsun? Bu mu senin tutarlılığın? Senin şu Dei Deus Niye vardır? Ne işe yarar, hangi şeyleri yapar? Ruhaniyeti mi, yoksa cismaniyeti mi vardır? Etkisiz eleman mıdır? Deyyus kelimesini kullanmadım. İnsafla davran ve asıl şimdi deusluk yapma! Biz yazışıyoruz. Bazı iletilerde tabii ki dalga yapıyoruz. Ama senin inandığın tanrına ya da her ne ise bilerek hakaret yapmayız. Özellikle Allah'a karşı bazen kullandığın saygısız ifadeler ve Müslümanlar nezdinde kullandığın hakaretler bu yaşına rağmen sana yakışıyorsa, biz her şeye rağmen yakıştıramadığımızı belirtiyoruz. Bu nedenle de, kendi nefsini tanıyamamış bir insan olarak hidayet bulman için sana dua edeceğiz. Allah sana hidayet versin arkadaş! Selam, hidayete tabi olanların üzerine olsun.

 

A. YÜCEL

P Çevreye olan sorumluluklarımızı dikkate alarak gerekmedikçe çıktı almayın.

From: Oraj Poyraz [mailto:oraj.poyraz@openmail.cc] Sent: Wednesday, March 25, 2015 4:21 PM
To: Ali YÜCEL; ahmet dogan Simsek; gtiecer@aol.com
Cc: neval kavcar; dog.kekevi@t-online.de; Kayaalp Buyukataman; Lale Akcan; Ahmet Dogan SIMSEK; Dr.Orhan ERKAN; Ali YÜCEL; neval kavcar; Dogan KEKEVI; Dr. Kayaalp Buyukataman
Subject: Re: Mustafa Kemal'e ait sandigimiz bazi sozler

 

Dei deus değil.
Burada bir deyyus dokundurması var.
Art niyetli.
Dei her şey, evreni içeren ama ondan çok daha büyük bir şey.
Onu anlatmak için kelimeler yetmez.
O her şeyi kapsar, ama hiç birşey onu içine alamaz.
O sizi umursamaz.
Ama eğer siz onu umursarsanız, siz kazanırsınız.
Siz onu umursamazsanız, o kaybetmez, üzülmez, kızmaz, öfkelenmez.
Küçümsüyorsunuz.
Bilmediğiniz için küçümsüyorsunuz.
Ve küçümsediğiniz için başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelenlerden çok da farklı değil.
Hiç farkında değil misiniz?
Müslümanlar yani sizler fazlasıyla cezalarınız çekiyorsunuz aslında.
Yediğiniz dayağın haddi hesabı yok.
Çektiğiniz çilenin, eza ve cefanın sınırı yok.
Allah sizi korumuyor.
Dei de korumayacak zaten.
Ama siz Dei'yi bilirseniz, siz kendi kendinizi kurtaracaksınız.
Yazık size.

Oraj POYRAZ

Oraj Bey, 100 yıl öncesini belki diyorsun ama, bu sınırlayıcı bakışla kendi mezhebince veya meşrebince inanç öncüsü edindiğin deusu da devre dışı bırakmış oluyorsun. Farkındasın, değil mi? Allah, günümüzde yaşayan bütün Deuslara hidayet nasip eylesin. Selam, hidayete tabi olanların üzerine olsun.

 

A. YÜCEL

P Çevreye olan sorumluluklarımızı dikkate alarak gerekmedikçe çıktı almayın.

From: Oraj Poyraz [mailto:oraj.poyraz@openmail.cc] Sent: Tuesday, March 24, 2015 3:13 PM
To: ahmet dogan Simsek; gtiecer@aol.com
Cc: neval kavcar; dog.kekevi@t-online.de; Ali YÜCEL; Kayaalp Buyukataman; Lale Akcan
Subject: Re: Mustafa Kemal'e ait sandigimiz bazi sozler

 

Sayın Şimşek,
Doğrusu dün söylenmiş lafın sahibini ararım.
Yüzyıl öncesini de belki.
Ama beş yüzyıl önce söylenmiş lafın sahibini aramam.
1500 yıl öncesine gelince hiç aramam.

Hiç kusura bakmayın.
Artık anonimdir çünkü.
İnsanlık mirası olmuştur.

Söyleyeni onurlandırmak adına sözlerin sahiplerini belirtmek isterim, ama şart da görmem.

Üstelik Muhammed'e ait olduğu söylenen bir çok sözün aslında ona ait olmadığını iddia edenler yine sizlersiniz.
Başkalarının sözlerinin yamanması konusunda AtaTürk için söylenenler Ali için de söylenir.
Ve ben de sık sık görüyorum ki, has, öz ve es atasözlerimizin büyük bölümü aslında Latince özlü sözmüş meğer.

Kiminse kimin umurumda bile değil.
Herkesindir.
Değer veren alsın kullansın.

Kaldı ki, Muhammed'e çok şeyde muhalifim, İslami olduğu söylenen çok şeyi eleştiririm.
Ama, iyi bir laf görürsem hiç sakınmam, kiminin olursa olsun alır kullanırım.
Muhammed söylemiştir diye geri durmam.

 Oraj POYRAZ

Sayın Poyraz

Söyleyen yanlış mı olur? Yazınızda şöyle bir cümle kullanmışsınız.
Ben de her iletimin altında birilerinin sözlerini iletiyorum. 
Bazılarının sahibi yanlış kişiymiş bunu da sonradan öğreniyorum. 
Ne olur, ne çıkar bundan? 
Sözler yanlış mı olur? 

Demişsiniz. Baştan sona yanlış çıkar. Söyleyen Poyrazda olsa yanlış Atatürk de olsa yanlıştır. 

Çünkü kişi kendisine ait olmayan ama sahibi bilinen bir sözü, sözün sahibini bildiği halde anmadan söylüyorsa 

o sözü çalmış bir hırsızdır. 

Muhkem ve son ilahi şeriat da maddi hırsızlığın cezası elinin kesilmesidir. 

Hikmetle söylenmiş bir sözü çalanın da kalbinde bulunan hikmet dili kesilir.

Bu ilahi bir adaletin gereği uygulanır ama kişi neler kaybettiğinin farkına bile varamaz. 

İrfanı körelmiştir ama o gözünün gördüğü dışında hiç bir hakikate inanmaz olur. 

Bu yolda devam ettikçe de sonu küfre varır ve kafir olur ama kendisini hala doğru yolda zanneder.

Ne olur, ne çıkar bundan? 
Sözler yanlış mı olur? 

Sözler de yaratılmış hayat kaynaklarından gelen canlı mana ulakları dır.

Hırsızlık haramdır ve söz harama bulanınca yanlış olmaz. Sadece bir doğrunun fotokopisinin ölmüş ve kokmuş leşi gibi 

bir şey olur.

A.D.Şimşek

 

24 Mart 2015 14:16 tarihinde <gtiecer@aol.com> yazdı:

Sozler dogru ve guzel sozler tabi ki.

Dogru olmayanlar seyler sunlar:
Sozler Ataturk'undur diye slogan haline getirilmeleri
Bazilarinin Mermere naksedilip altlarina Ataturk'un imzasinin konmasi; devlet binalarina Ataturk'un sozu diye konmalari.
Sozler tekrarlandikca, o sozlerin gercek sahiplerinin isimlerinin verilmemesi, yerine Ataturk'unmus gibi verilmesi.
Bu veciz sozlerin hic birisinin hayata gecirilmemesi.


Daha once de dedim, Mustafa Kemal'in soyledigi sozlerle degerlendirilmesi yanlis.
Cunku:
        1. Sozlerini baskalarindan almis olma olasiligi, gordugunuz gibi, bayagi yuksek
        2. Cogukez, yaptiklari ile sozleri celiski icinde

Bence, Ataturk yaptiklari ile degerlendirilmeli.

Gunes

 

-----Original Message-----
From: Oraj Poyraz <oraj.poyraz@openmail.cc>
To: gtiecer <gtiecer@aol.com>
Sent: Tue, Mar 24, 2015 4:49 am
Subject: Re: Mustafa Kemal'e ait sandigimiz bazi sozler

Bu sözler yanlış mı?
AtaTürk bu sözleri ben söyledim diye sahip mi çıkmış?
Bu sözler ile de AtaTürk'ün diyenler kimler miş?

Ben de her iletimin altında birilerinin sözlerini iletiyorum.
Bazılarının sahibi yanlış kişiymiş bunu da sonradan öğreniyorum.
Ne olur, ne çıkar bundan?
Sözler yanlış mı olur?
Söyleyen yanlış mı olur?



Doğrusu bu sözleri kim söylerse söylesin.
Bunlar iyi sözlerdir.
Ben de bunları severek kullanırım.
Ben bunları kullanamayacak mıyım?
Her kullandığımda sahibini belirtmek zorundamıyım?
Belirtmesem intihal yapmış olur muyum?

Ve en önemlisi bu sözlerin gerçekte sizin söylediğiniz kişilere ait olduğunun karinesi nedir?
Ben de biliyorum ki, çoğu atasözümüz aslında Latin özlü sözüdür.
Eski Roma ve Yunandan miras.

Uludag Sozluk sitesinden:

"adalet mülkün temelidir" hz.ömer'
e ait.

"en hakiki mürşit ilimdir" hz.ali'ye (mustafa kemal'inkinde "hayatta" lafzı fazladır)
(Ataturk bu sozu ederken sozun Teyfik Fikret'e ait oldugunu soylemis. Demek ki, Teyfik Fikret Hz. Ali'den almis/Gunes)

"köylü milletin efendisidir." kanuni sultan süleyman'a ait

"ya istiklal ya ölüm!" kazım karabekir'e aittir.

"sağlam kafa, sağlam vücutta bulur" sözü atatürk'ün değildir."

http://www.uludagsozluk.com/k/mustafa-kemal-e-ait-olmayan-c%C3%BCmleler/

Camiler kisla, minareler sungu, kubbeler migfer,muminler askerimizdir.

Recep Tayyip Erdogan.
(1994 - 2006) Belediye Baskanligi Doneminde...

Hesap gunu tum peygamberler korku icinde canlarinin derdinde iken, sadece ben ummetimi dusunecegim.

Buhari 97/36

Halk buyuk yalanlara, kucuk yalanlara gore daha cabuk inanir.

Joseph GOEBBELS
(Hitler in Propaganda Bakani)


 

Grup eposta komutlari ve adresleri

:


Gruba mesaj gondermek icin

:

Gruba uye olmak icin

:

Gruptan ayrilmak icin

:

Grup kurucusuna yazmak icin

:

Grup Sayfamiz

:

Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz

:

 

Bana yalan soylemis olman degil, artik sana inanmamam sarsiyor beni.

Nietzsche

Allah i ve Resulunu seven, belaya (hazirlikli olsun) zirh giysin!

(Beyhaki)

Dunyanin dort bir tarafindaki askeri mezarliklar tanrinin yanlarinda olduguna inandirilmis, beyni yikanmis olu askerlerle doludur.

George Carlin

 


 

Grup eposta komutlari ve adresleri

:


Gruba mesaj gondermek icin

:

Gruba uye olmak icin

:

Gruptan ayrilmak icin

:

Grup kurucusuna yazmak icin

:

Grup Sayfamiz

:

Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz

:





Dun yaptiginiz sey size hala cok iyi gorunuyorsa ,bugun yeterli degilsiniz demektir.

Earle wilson

Liderler mutlaka Kureys kabilesinden secilmelidir.

Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31

EINSTEIN ve MUSEVILIK
Yahudi kokenli olan Einstein Musevi olmadigini acikca beyan etmisti.
Filozof Eric Gutkind in goruslerine yanit verdigi mektubunda Yahudilerin Tanri tarafindan secilmis bir kavim oldugu seklindeki inanci gecersiz bulan Einstein, Bence Musevilik de tipki oteki dinler gibi en cocukca hurafelerin yeniden canlandirilmasindan baska bir sey degil.
Mensubu olmaktan memnuniyet duydugum ve zihnen bana cekici gelen Yahudiler de oteki insanlardan farkli ozelliklere ve meziyetlere sahip degil
diyor.

Kaynak: Albert Einstein in a letter to Beatrice Frohlich, December 17, 1952; Einstein Archive 59-797; from Alice Calaprice, ed., The Expanded Quotable Einstein, Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 2000, p.217.

 


 

Grup eposta komutlari ve adresleri

:


Gruba mesaj gondermek icin

:

ozgur_gundem@yahoogroups.com

Gruba uye olmak icin

:

ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com

Gruptan ayrilmak icin

:

ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

Grup kurucusuna yazmak icin

:

ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com

Grup Sayfamiz

:

http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/

Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz

:

http://orajpoyraz.blogspot.com/





 

BEN BIR YILDIZIM
. . . . . .
Ben bir yildizim yildizlar ortasinda,
Saga bakarim, sola bakarim, eyvah,
Yapayalnizim yildizlar ortasinda.
Bir bitmez duzelikte aksamla sabah.
. . . . . .
Alabildigine bana vermisler, ?al! ?
Dayanilmaz bosluguyla bu evreni
?Bu gercek, bunu al! Bu dus, bunu da al! ?
Ne ki varsa, bana yazilmis nedeni.
. . . . . .
Mutluyum, bu guzel, bu tek yildizlikta;
Milyonlarca sunu, adak sana, tanrim!
Ama kalbim catlayacak yalnizlikta,
Hic olmazsa bir ayna ver bana, tanrim!

Ahmet Muhip DRANAS

Kuran-i Kerim ve Risale-i Nur un indirilisi aziz ve hakim olan Allahtandir....
iste o nur hem Kuran-i Kerim dir hem de Risale-i Nurdur...

Said-i Nursi

Prensiplerimiz, gokten indigi sanilan kitaplarin dogmalariyla asla bir tutulmamalidir.
Biz, ilhamlarimizi, gokten ve gaipten degil, dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz

ATATURK, Cumhuriyet Halk Partisi programi, Soylev ve Demecleri / Cilt 1 / Syf.
389


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder