Değiştirilmesi gereken politika nedir?
Onu da ben söyliyeyim.
Bölge ülkelerinin ufalanma projesinin adına BOP projesi denir.
Bu bir batı projesidir. Amerika Birleşik Devletleri(ABD) ve AB projesidir.
Temel getirisi İsrail'in etrafında bir güvenli bölge yaratmak, İslam ülkelerine yıkım, karmaşa yaratmak, Müslüman halklarda nüfus azaltımı sağlamak, Müslüman halkların kalifiye nüfusunun batıya mülteci olmasını sağlamak olmuştur.
O halde ülkemizin BOP projesinin taşeronu, tetikçisi olmayı bırakması gerekir. Bunun için yapılacak şey komşu ülkelerin merkez hükumetleriyle yakınlaşmak, isyancılarıyla araya mesafe koymaktır. Bu bağlamda merkez hükumetlerin iktidarlarında her kim varsa, Esad/Esed, Nusayri/Şii, BAASçı/Arapçı, Sünni vb. her kim olursa olsun, komşularımızda üniter devleti savunanlarla birlikte olmamız, komşularımızın isyancılarına da dirsek çıkarmamız gerekir.
Komşularımızda bulunan ve bizim sempati ve empati duyduğumuz Türkler, Türkmenler, Kürtler olabilir. Bunları merkez hükumetlerle kuracağımız iyi ilişkiler üzerinden himaye etmeye çabalamamız gerekir.
Komşularımızda kimlerin isyancı, kimlerin üniter devletten yana olduğu açıktır. Bizim bunca zamandır kimleri isyan için arkaladığımız, hangi merkez hükumetlerin altını oyduğumuz da açıktır. Bu işleri yaparken kullandığımız araçlar bellidir. Doğal olarak terk etmemiz gerekenler eski iş ortaklarımız olacaktır, yan yana gelmemiz gerekler ise son on yıldır karşısında durduklarımız, altını oyduklarımız olacaktır.
Bu dönüşüm kolay değildir. Karşımızdakilerin düşmanlıklarını yok etmek ve dostluklarını kazanmak, yüzüstü bıraktığımızda ortada kalacak olanların yaygarasına kulaklarımızı tıkamak kolay olmayacak elbette.
Neredeyse bütün politik argümanların değişmesi gerekecektir. Bunun için iç ve dış politikada çok fazla paradigmanın değişmesi gerekecektir. Ve bütün bunların halka açıklanması da kolay olmayacaktır.
En önemlisi bizi adeta bir koyun sürüsü gibi uçurumun kenarına yederek getirmiş olan batılı karar vericilerin tepkilerini göğüslemek herkesi için çok zor olacaktır. En çok da bunca zamandır onlarla suç ortaklığı yapmış olan çevreler açısından durum imkansız derecede zorludur.
RTE ve avanesi, onu bunca zamandır iktidarda tutmuş olan mürteci koalisyon bu işi becerdiği takdirde bir şeyleri kurtarma imkanı olabilir.
Aksi halde hem ülke, hem kadro olarak kendileri, hem politik İslam, hem İslam öylesine büyük yara alır ki, on yıllarca değil, yüzyıllarca belini doğrultamazlar.
Oraj POYRAZ L2fSIJNoA0xfSNxA
Ümit Özdağ'dan Çukurca iddiası
MHP Genel Başkan adayı ve Gaziantep Milletvekili Prof. Dr. Ümit Özdağ, Çukurca'daki hain saldırısı ile ilgili çok önemli bir iddiayı gündeme geldi.
15:2813 Mayıs 2016
MHP Genel Başkan adayı ve Gaziantep Milletvekili Prof. Dr. Ümit Özdağ, Çukurca'daki hain saldırısı ile ilgili çok önemli bir iddiayı gündeme geldi.
Prof. Dr. Özdağ, "Helikopterimiz muhtemelen SA-7 ya da SA-8 roketiyle vuruldu. PKK'lı teröristler artık şehir saldırılarında ortamdaki oksijeni emen termobarik roketi mermileri kullanıyorlar" dedi.
Hükümeti çöken Suriye politikasını ağır bir dille eleştiren MHP Genel Başkan adayı ve Gaziantep Milletvekili Prof. Dr. Ümit Özdağ, "şehitlerimiz için Allah'tan rahmet, kederli aileleri ve Türk Milleti için başsağlığı dilerken, sınırdan büyük bir terörist grubun sızma girişimi üzerine çıkan çatışmalarda 6 askerimiz çıkan çatışmada şehit olurken, 2 helikopter pilotumuzda PKK'nın Irak'ın kuzeyinden yapmış olduğu muhtemelen SA-7 veya SA-8 tipinin kullanıldığı roket saldırısı neticesinde helikopterin pervanesinin vurulması nedeni ile kırıma uğraması neticesinde şehit olmuşlardır" diyerek PKK'lı teröristlerin elinde artık çok ileri teknoloji silahların olduğunu iddia etti.
Prof. Dr. Özdağ, "PKK terör örgütünün bu saldırısı, terör örgütünün Suriye iç savaşı sırasında hangi ileri teknoloji ürünü silahlara eriştiğini göstermesi açısından çok önemlidir. 'Suriye'de Esad rejimini yıkacağız' diye yola çıkan AKP Hükümeti, Ahmet Davutoğlu'nun ifadesi ile 'Esad rejiminin Suriye'de kontrolü yitirmesini sağlayarak' bugün IŞİD ve PKK'nın hem bu ülkede iki devletçik oluşturmasının hem ileri teknoloji ürünü silahlar kullanmasının önünü açmıştır. Bu imkanlardan faydalanan teröristler şehir çatışmalarında askerde olmayan ortamdaki oksijeni emen termobarik roket mühimmatı ve çelik çekirdekli mermi kullanmaktadırlar. Irak-Türkiye sınırında helikopterimize yapılan saldırıda AKP Hükümetinin Esad'ı yıkma politikasının bir ürünüdür. AKP Hükümetinin Ortadoğu ve özellikle Suriye politikasını derhal değiştirmesin vakti çoktan geçmiştir. Bu yanlış politikanın bedelini Türk Milleti ödemektedir ve ödenecek bedel önümüzdeki yıllarda ne yazık ki artacaktır. "diyerek hükümeti bir kez daha Suriye politikasını derhal değiştirmesi için uyardı.
a45UyF587661-160513155603 Oraj Poyraz cimcime@neomailbox.net
2016/05/13 21:00 1 39 1923atamizindeyiz@googlegroups.com
Sizlanmak, sabirdan zordur.
Hz.Ali
Fatma Toksoy : Islamiyet oncesi Araplarda evlenme sekilleri
06 Temmuz 2013 Cumartesi 00:01
Helaller ve Haramlar bahsinde kadin-erkek munasebetleri anlatilinca Islamiyet oncesi donemde yani cahiliye devrindeki kadin-erkek iliskilerini dolayisiyla o devirdeki nikah sekillerini aciklamak gerektigini dusundum. Konuya Hz. Aise nin sozleriyle baslayalim.
Urve b. ez-Zubeyr in haber verdigine gore, Peygamber (s.a.v.) in hanimi Aise (r. anha) sunlari soylemistir: Cahiliye doneminde dort cesit nikah vardi. Bunlardan birincisi halkin bugunku nikahidir. Soyle ki evlenmek isteyen bir adam diger bir adama velisi bulundugu kizi istemek uzere dunurluk yapardi. Anlastiklari takdirde kizin velisi mehiri tayin eder, sonra dunurluk yapan yani evlenmek isteyen kimse o kizla nikahlanirdi.
Diger bir nikah sekli de su idi. Adam karisina hayizdan temizlendigi zaman falan kimseye bir haber gonder de ondan (seninle) cinsi munasebette bulunmasini iste derdi. Sonra kocasi o kadini birakir ve kadinin kendisiyle cinsi munasebette bulundugu o erkekten aldigi gebelik iyice belirinceye kadar asla onunla cinsi munasebette bulunmazdi. Kadinin gebeliginin o adamdan oldugu iyice belli olunca artik kocasi isterse onunla cinsi munasebette bulunurdu ve evliligini surdururdu. Bunu kisi sadece cocugun soylu olmasini istedigi icin yapardi ve bu tur nikaha istibda nikahi- adi verilirdi.
Bir baska nikah sekli de suydu; On kadar erkek bir araya toplanir ve hepsi de bir kadinin yanina girip onunla cinsi munasebette bulunurlardi. Kadin gebe kalip cocugunu dogurunca bir sure gectikten sonra onlara haber gonderir ve hepsini yanma cagirirdi. (Buna da musterek nikah veya muzamede nikahi denilirdi. )
Onlardan hicbirisi onun davetine uymaktan kacinamazdi. Hepsi de onun onunde toplanirdi. Kadin) onlara hitaben; aramizda olan isimizi biliyorsunuz. Ben bir cocuk dunyaya getirdim der ve bu cocuk senindir ey falanca! diyerek onlardan hosuna giden birini ismiyle cagirir ve cocugu ona ilhak ederdi.
Dorduncu bir nikah sekli de su idi; pek cok kimse toplanarak bir kadinin yanina girerdi. Kadin kendisine gelen kimselerin hic birinden kacinmazdi. Bu kadinlar fahise kadinlardi. Kendilerine gelmek isteyen kisilere bir alamet olmasi icin kapilarinin uzerlerine bayraklar dikerlerdi. Kadin hamile olup da cocugunu dogurunca daha once kendisiyle cinsi munasebette bulunan erkeklerin hepsi onun yaninda toplanirlardi. Kadin da onlar icin cocugun sekil ve semaline bakarak babasini tespit edebilen mutehassislar cagirirdi. Onlar da kadinin cocugunu cocugun babasi olduguna kanaat getirdikleri kimseye verirlerdi, o kimse de cocugu kendisine ilhak ederdi. Artik o cocuk o kimsenin oglu diye cagirilirdi. Cocuk da bundan cekinmezdi. (Bu nikaha da biga nikahi denilirdi. )Allah, Muhammed (s.a.v.) i gonderince bugunku Muslumanlar in nikahi Cahiliyye donemi halkinin butun nikahlarini kaldirdi. (Sunen-i Ebu Davud Tercume ve Serhi 9. cilt s. s. 18)
Davudi nin beyanina gore Cahiliyye doneminde uc nikah cesidi daha vardi;
1. Gizli dostlar, metreslerle surdurulen evlilik hayatidir. Bu tur evli¬likler halktan gizli tutulurdu. Cahiliyede hur kadinlar aciktan zina edemezlerdi. Fakat gizli dost edinebilirlerdi. Bu duruma hidn nikahi veya muhadene nikahi ve bunu yapan kadinlara da muttehizetu l-hidn denilirdi. Fakat cariyeler a$ikar olarak zina edebilirlerdi. Bu cariyelere de zaniye ve musafeha denilirdi. Cahiliyye halki gizlice yapilan zinalarda bir sakinca gormediklerinden bu tur evlilik hayatini mesru sayarlardi. Allah Gizli dost da tutmamalari sartiyla Nisa, IV, 25). mealindeki ayet-i kerimesinde Araplarin bu gizli ve igrenc adetlerinin oldugunu ve bunun da Allah tarafindan bilindigini belirtmistir.
2. Bir kimsenin bir kadinla bir ay veya bir sene gibi muayyen bir sure devam etmek uzere evlenmesidir. Bu da mut a nikahi olarak adlandirilirdi. Mut a nikahinda velilerin onayina gerek gorulmezdi. Mut a nikahinda kadin kendi klaninda kalirdi. Kocasina bir mizrakla, bir cadir verirdi. Bu suretle erkek karisinin kabilesinde bulundukca o kabilenin bir ferdi gibi sayilir, evlilik surdugu muddetce erkek bu kabileyle hareket ederdi. Kadin mut a nikahina son vermek istedigi zaman cadirin kapisini daha once bulundugu yonun tersine cevirirdi. Kocasi bunu gorunce kendi kabilesine donerdi. Bu evlilikten dogan cocuklar kadina ait olur ve falanca kadinin cocuklari diye anilirlardi.
3. Iki kisinin karilarini karsilikli degismeleri neticesinde meydana gelen evlilik. Buna da bedel nikahi adi verilirdi
Bu nikahlarin disinda asagida anlattigimiz nikah sekilleri de vardi:
1- Sigar nikahi: Bazi erkekler baslik ve mehir vermemek icin kizlarini, kiz kardeslerini ve kardeslerinin kizlarini yani vasisi olduklari kadinlari mubadele etmek degistirmek suretiyle alirlardi.
2- Analikla evlenmek. Olen kisinin baska kadindan olan en buyuk oglu analigini yani uvey annesini mehirsiz olarak alabilirdi. Bunun icin de babasi olur olmez abasini yani ceketini kadinin uzerine atar ve bu suretle baslik vermeye gerek kalmaksizin o kadinin nikahli esi olurdu. Boylece isterlerse kadini baskasiyla evlendirir ve bu yolla mehirin kendilerine verilmesini sart kosarlardi. Bazen bu gibi kadinlari olunceye kadar evlendirmedikleri olurdu. Hatta olenin oglu kucuk ise cocugun uvey annesini, cocuk buyuyunceye kadar bekletir, problemin cozumunu ona birakirdi... Fakat kadin kocasi olur olmez, cabuk davranarak kendi kabilesine siginirsa, bu esaretten kurtulurdu. Uvey oglu daha cabuk davranarak kadinin uzerine elbisesini atmayi basarirsa artik kadin nikahlanmis olurdu. Bu sekildeki nikaha makt nikahi denilirdi. Bu suretle uvey annesini alan kimseye dayzen ve bu evlilikten dogan cocuga da makti veya makit denilirdi. Allah Nisa Suresi nde Gecmiste olanlar bir yana, babalarinizin evlendikleri kadinlarla evlenmeyin; cunku bu bir hayasizliktir, igrenc bir seydir ve kotu bir yoldur. (IV; 22) diyerek, bu cirkin adeti yasakladi.
3- Iki kiz kardes ile birlikte ve sinirsiz olarak birden fazla kadinla evlenmek. Islam, birincisini men ederken, ikincisini de bir takim sartlara baglamistir.
4- Guclu erkeklerin, begendigi kadini sorgusuz sualsiz alarak nikahlamasina; mahtufat nikahi denirdi.
5- Erkeklerin, savaslarda esir dusen kadinlardan kendi hisselerine dusen kadinlarla yasamalarina; museyyebat nikahi denilirdi.
6- Tarihci Strabon bu evliliklerden baska, o donemlerde bir baska tur evlilik geleneginin bulundugundan bahsetmektedir. Bu adete gore ailenin servetinin parcalanmamasi icin yalniz buyuk erkek kardes yani agabey evlenir, diger erkek kardesler evlenmezlerdi. Fakat bunlar da resmen buyuk kardesin esi olan kadinla yani yengesiyle serbestce iliskide bulunmak hakkina sahiptiler. Boylece ayni kadini butun kardesler es gibi rahatlikla kullaniyorlardi. Hatta bu uygulama yuzunden ilgi cekici bir olay da anlatilmaktadir bu tarihci tarafindan: Bir adam kizini on dort kardesi olan bir adama vermisti. Kadin buyuk kardesin esi olup, gece onunla kalirdi. Diger kardeslerin de kadindan gunduz faydalanma haklari vardi. Gunduz bu kardeslerden biri kadinin odasina girdigi zaman asasini kapinin onune birakirdi. Digerleri bunu gorunce donerlerdi. Kadin bu sonsuz ziyaretlerden usandigindan gizlice on bes kardesin asalari seklinde asa yaptirir. Yalniz kalmak istedigi vakitlerde bu asayi kapisinin onune koyarak eziyetten kurtulma yolunu bulur. Butun agabeylerinin carsida bulundugu bir gun bu durumdan istifade etmek isteyen en kucuk kardes hemen eve kostu. Fakat kapinin onunde bir asa gordu. Durumdan suphelenerek kadinin babasina haber verdi. Babasi geldi o da kapinin onunde asayi gordu. Ofkeyle kapiyi actiklari zaman kadinin odada yalniz oldugu goruldu. Kadin hilesi ortaya cikti.
Bu anlattigimiz nikah sekilleri Islamiyet oncesi yani Cahiliye doneminde Araplarda uygulanan ve gayet tabii karsilanan nikah sekilleridir. Bunlardan bugun de uyguladigimiz nikah sekli olan mehir verilerek bir kisiye nikahlanma sekli haric digerleri Islamiyet in gelisiyle yasaklanmistir. Kadin- erkek iliskilerine bir sinir, bir kisitlama getirilmistir Bu koydugu sinirla kadinin ozgurlugu elinden alinmamistir. Kadin- erkegin iffet olculeri icerisinde yardimlasmalari ve dayanismalari elbetteki elzemdir. Kadin kadinligini bildigi, cilve, naz veya karsi cinsi cekecek sekilde konusmadigi, giyinmedigi ve tutarli, kararli hareket ettigi muddetce erkeklerle beraber savasabilir, ticaret yapabilir, yazi yazabilir, okuyabilir. Onun elinden bu haklari alinmis degil. Eger kadina ve erkege bir yasaklama getirilmisse bu hem kadinin iffeti ve selameti icin hem de dogacak cocuklarin nesebinin temiz olmasi icindir. Cunku Islam, sehevi duygularin tahrik olmadigi kan ve etten kaynaklanan durtulerin galeyana gelmedigi tertemiz bir toplum kurmayi hedefler... Davetkar bir bakis, bastan cikarici bir hareket, gosterisli bir taki ve ciplak bir beden... Butun bunlar bu cilgin hayvani doyumsuzlugu azdirmaktan, sinir ve irade dizgininin elden cikmasina neden olmaktan baska sonuc dogurmazlar. Bundan sonra, ya hicbir sinir tanimayan cinsellik ya da bastan cikarilmasina, tahrik edilmesine ragmen tatmin olmasina engel olmanin dogurdugu sinirsel hastaliklar, p$ikolojik kompleksler... Her ikisi de hic kuskusuz iskence kadar aci verir insana... Iste bu yuzden Islamiyet; her turlu pislikten arinmis bir toplum kurmak, bu kiskirtici ve bastan cikarici davranislarin onune gecmek icin kadin ve erkek iliskilerine sinir koymustur. Kadin ve erkegin aynen cahiliyedeki gibi evlenmelerinin onunu kesmistir.
Simdi toplumumuza bir bakiniz. Bazi kisilerin yasadigi cinsellik ve gayri mesru hayat ve gayri mesru iliskiler nasil da cahiliye donemindeki kadin ve erkeklerin iliskilerine benziyor? Medeniyet (!) ve kadin ozgurlugu (!) adina bundan yakla$ik 1500 yil yani 15 asir once uygulanan ve o toplumca hos gorulen iliski sekilleri bu cagda taklit edilerek yeniden tatbik edilmeye calisilmakta... 15 asir oncesi ve medeniyet? Korkarim yapilan ozendirici propagandalar ile cahiliye toplumunun dogal karsiladigi bu iliskileri bizim toplumumuzun dogal karsilamasi yakindir, MEDENIYET adina(!). .
KAYNAKLAR
Ebu Davud, Sunen, terc. Necat Yeniel; ve dgr., Istanbul 1988ss. 18-19
Gunaltay, M. Semseddin, Islam Oncesi Araplar ve Dinleri, sadel. M.Mahfuz Soylemez, Ankara 1997
Iran Mektuplari ndan
Eger bir prens, uyruklarini mutlu yasatmak bir yana, onlari bunaltmak ve yok etmek isterse, itaat gerekcesi ortadan kalkar.
Hicbir sey uyruklari baglamaz, hicbir sey onlari prense baglamaz.
Dogal ozgurluklerine geri donerler.
Ingilizler, hicbir sinirsiz gucun mesru olamayacagini, zira bu tip guclerin kaynaginin asla mesru olamayacagini iddia ediyorlar.
Zira diyorlar, bir baskasina kendi uzerimizde, bizim sahip oldugumuz gucten daha buyuk bir guc veremeyiz.
Bizim kendi uzerimizde sinirsiz bir gucumuz yok.
Ornegin, kendi canimizi alamayiz.
O halde diye bagliyorlar, dunyada kimse boyle bir guce sahip degildir.
Montesquieu- nun Iran Mektuplari ndan
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder