20 Eylül 2017 Çarşamba

‘MECLİS KÜRSÜSÜNDEN NAZİLER KONUŞACAK’

RTE'nin Hollanda macerası, ardından yaşanan hamaset dolu atışmalar yalnızca Türkiye'de etkili olmadı, bütün Avrupa'da aşırı sağcı yükselişe katkıda bulundu.
Tam bir fil gibi Avrupa iç siyasetini darma duman etti bizim uzun adam.

Peşpeşe seçim ortamına giren Avrupa ülkeleri de Uzun Adam'ın verdiği pası ancak aşrı sağ konuşmalar ve hareketlerle cevaplayabilirdi.
Ve öyle de oldu.
Uzun Adam Avrupayı Aşırı Sağ cephede bir araya soktu.
Kendisini tebrik ediyoruz.

Aslında zaten bir fay hattı, bir eğilim vardı.
Bunu kabul etmek lazım.
Ancak, RTE da bu değirmene çok su taşıdı.
Bunu da kabul etmek lazım.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


'MECLİS KÜRSÜSÜNDEN NAZİLER KONUŞACAK'

20.09.2017

SON dönemlerde yapılan kamuoyu yoklamalarında, sağ popülist Almanya İçin Alternatif'in (AfD) yüzde 8-13 arasında oy alacağının ortaya çıkması, özellikle sağduyulu kesimlerin tedirginliğini daha da artırdı.

Alman televizyonlarındaki açık oturumlardan birinde Sol Parti Federal Meclis Grubu Eşbaşkanı Sahra Wagenknecht, sağ popülist AfD bünyesinde 'Halbnazis' (Yarı Naziler) bulunduğunu söyledi.

Wagenknecht, AfD'nin lider adayı Alice Weidel'e de "Sizin de bildiğiniz gibi, federal listesinde yalnız muhafazakar pozisyonları savunan değil, aynı zamanda 'yarı nazi' oldukları saptanmış kişilerin de Federal Meclis'e gireceği bir partide kendinizi nasıl hissediyorsunuz?" diye sordu.

Hiç şüphesiz Sahra Wagenknecht, ilk etapta Berlin'deki 'Holocaust Anıtı'nı kast ederek "Biz Almanlar, başkentinin göbeğine 'utanç anıtı' diken dünyanın tek halkıyız" diyen Thüringen Eyalet Parlamentosu AfD Meclis Grup Başkanı Björn Höcke ve onun gibi düşünenleri kastetmişti.

Tabii Alice Weidel, her zaman olduğu gibi yine kaçamak bir yanıt vermiş ve böyle düşünen bazı kişilerin partisinden ihraç edildiğini söylemekle yetinmişti.

***

Sosyal Demokrat Parti (SPD) Genel Başkan Yardımcısı Ralf Stegner ise daha ileri giderek bir gazeteye verdiği demecinde, Björn Höcke için 'nazi' değerlendirmesinde bulundu.

SPD'nin yıllarca genel başkanlığını yapan Federal Dışişleri Bakanı Sigmar Gabriel de, Federal Hükümetin Göç, Sığınmacılar ve Uyumdan Sorumlu Devlet Bakanı Aydan Özoğuz'u, "Anadolu'da imha edeceklerini" söyleyen AfD'nin lider adayı Alexander Gauland'ın bu söylemini sert bir dille kınarken, "Gauland nazi değildir ama partisindeki nazilere göz yummaktadır" diyerek, sağ popülist bu partide nazilerin barındığını dile getirdi.

Gabriel, Federal Meclis'in bu yasama dönemindeki son oturumunda çok üzgün olduğunu ifade ederken, "Yasama dönemi son erdiği için değil, çünkü biliyorum ki, çok büyük bir olasılıkla yeniden Federal Meclis'e geldiğimde 1945 yılından beri ilk kez kürsüdeki mikrofonun başında 'gerçek naziler' ayakta olacak, işte bu yüzden üzgünüm" dedi.

***

Evet, şimdiden belli ki, Anayasa'nın 23 Mayıs 1949 tarihinde kabulüyle resmen kurulan Almanya Federal Cumhuriyeti'nin tarihinde 1933-1945 yılları arasındaki dönemden beri ilk kez 'yarı naziler', 'naziler', 'gerçek naziler' Federal Meclis'te yeniden boy gösterecekler.

Hem de dünyaya açık Avrupa'nın lokomotifi konumundaki Almanya'da.

Hem de şu politik söylemlerle:

* Gerekirse İngiltere gibi Almanya da Avrupa Birliği'ni (AB) terk etsin!

* Almanya, Euro Bölgesi'ni terk etmeli. Yani euro uygulamasına son verilip yeniden eski para birimi DM'ye (Deutsche Mark) geçilmeli.

* NATO savunma birliği olarak kalmalı. Biz bir AB ordusu oluşturulmasına karşıyız.

* Hafif suç işleyen yabancılar bile sınır dışı edilmeli.

* 10 yıldan daha az sürer Alman vatandaşlığı olan göçmen kökenlilerin Alman vatandaşlıkları ağır bir suç işlemeleri durumunda iptal edilmeli.

* Sosyal sisteme göçe hayır.

* Sosyal sisteme yük olması halinde aile birleşimine izin verilmemeli.

* İslam Almanya'ya ait değildir.

* Almanya'daki camilerin yabancı ülkeler tarafından finanse edilmesine hayır.

* İmamlar bizim Anayasamızı olduğu gibi kabul etmeli.

* Camilerde fetva Almanca verilmeli.

* Alman Üniversitelerindeki İslam Bilimleri bölümleri kaldırılmalı.

* Kamu kurum ve kuruluşlarında başörtüsü yasağı uygulanmalı.

***

Hatta lider aday Alice Weidel sokakta bile başörtüsü yasağından yana.

Nisan ayında yapılan referandumda 'evet' oyu verenlerin 'buralı' olamadıklarını savunan AfD, onlara kapıyı gösteriyor.

Alice Weidel, "Referandumu destekleyen tüm Alman Türklerin, Almanya'yı terk etmesini mi istiyorsunuz" sorusuna çok açık bir biçimde "Evet" yanıtını veriyor.

AfD, Türkiye'nin AB üyeliğine ise tamamen karşı çıkıyor ve "Müzakerelere derhal son verilmeli" diyor.

Evet, 2016 yılında yapılan eyalet parlamentosu seçimlerinde Mecklenburg Vorpommern'de yüzde 20.8, Saksonya Anhalt'da yüzde 24.3, Baden Württemberg'de yüzde 14.2, Berlin'de yüzde 14.2, Rheniland Pflaz'da yüzde 12.6 ve 2017 yılında Saarland yüzde 6.2, Schleswig Holstein'da yüzde 5.9, Kuzey Ren Vestfalya'da yüzde 7.4 oranında oy alan sağ popülist AfD, "Geliyoruz" diyor.

Yani Reichstag (Reich Meclisi) olarak bilinen Federal Meclisi'nin kapılarının 1945 yılından beri yeniden 'yarı naziler'e, 'naziler'e, 'gerçek naziler'e açılmasına kesin gözüyle bakılıyor.

İşte bu da demokrasiye gönül vermiş sağduyulu herkes gibi beni de tedirgin ediyor.

http://www.hurriyet.com.tr/meclis-kursusunden-naziler-konusacak-40584501

 
a45UyF587661-170920222954 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/09/21  01:38 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

Cahiller cogalinca bilginler garip olurlar.

Hz.Ali

Sait Nursi ye gore elektrik kontagi ve meteor :
Bunlarin hepsi Kur anda vardir ve fizik kanunlarina gore aciklama yapmak Kur anin kudretine, hikmetine aykiri dusmektedir

Sait Nursi, Ramazan Risalesi, s.1-15..

AKP Mitinginde Bir Monser

26 Mart 2014

Bu yaziyi belli bir elitlik seviyesindeyseniz okuyun, degilse lutfen reklamlara tiklayip gidin.

Ote yandan beni gozlemlerimi yazmam icin cesaretlendiren yazinin linki su:

http://sarapvepeynir.blogspot.com/2014/03/akp-mitinginde-bir-capulcu.html

Gectigimiz gun AKP nin Yenikapi mitingine gittim. Ne isim vardi benim AKP mitinginde?

Bu soruyu soran sadece ben degilim, goruslerimi bilen herkes ayni soruyu soruyor. Gumushane den enistem bile arayip orada ne isim oldugunu sordu. Ona cevabim su oldu: SA-NA-NE!!!!

Ama size cevabim bu olmayacak. AKP mitingine gittim cunku halkimin selametini dusunuyordum. Dedim ki, eger halkin arasina karisirsam, onlardan biriymisim gibi davranirsam ne kadar cahil ve seviyesiz olduklarini daha yakindan gorur ve onlari ne kadar cahil ve seviyesiz olduklari konusunda ikna edebilirdim.

Elbette bu, yani onlardan biri gibi davranma meselesi, sandigim kadar kolay olmadi. Mitingde dikkat cekmemek adina annemin yer bezi olarak kullandigi eski gomlegimi giydim. Ustune de uzerinde tepinerek utusunu bozdugum lacivert bir ceket gecirdim. Ama hem gomlek hem de ceket Vakko dan oldugu icin, fotografta gorundugu gibi, en ufak sekilde bozulmadi bile. Saclarimi ozenle dagittim, tuvaletten sonra elimi yikamadim ve biraz yerde yuvarlanmak suretiyle ustumu basimi toz icinde biraktim. Yeterince kotu kokmadigimi, bu sekilde dikkat cekecegimi fark edince tisortume bir miktar da sarimsak surdum. Artik cikmaya hazirdim.

Taksi ile Yenikapi ya gittim. Aslinda halktan biri gibi gorunme adina belediye otobusune binmis ama dayanamayip bir durak sonra kufrederek inmistim. Rahat bir yolculuk oldu.

Miting alani gercekten cok kalabalikti. Dikkat cekmemek adina yere tukurup bir iki gegirdikten sonra miting alanina girdim.

Oncelikle bu kitleden biraz bahsetmek lazim. Kim bu 1 milyon insan?

Onlar gormezden geldiklerimiz... Evet, hani bugune kadar gozumuzun onunde olan ama gormezden geldigimiz, olu taklidi yaparsak gider dedigimiz insanlar var ya, hani farkina varmadigimiz, hani iki kelime konusmaktan $ikildigimiz, hani uc cumle konusunca bayginlik gecirdigimiz...

Iste onlar...

Cocugumuzun bakicisi Sermin Abla...

Sitemizin guvenlik gorevlisi Mustafa...

Tekstil atolyesinde 12 saat sigortasiz calisan Makbule...

Annesi Behiye...

Kardesi Murat...

Kayinbiraderi Hulki...

Eltisi Atiye...

Iski den emekli Muslum amca...

Onlar iste...

Bir CV si olmayan insanlar... Insan usenmeyip bir seyler yazar degil mi? Yazmiyorlar. CV leri yok, anlatabiliyor muyum?

Onlar birbirleriyle konusmayan insanlar... Aralarinda Afrika yerlileri misali tuhaf sesler cikararak anlasiyorlar. Birinin hi dedigini duydum mesela, efendim demekmis, oburu iiih dedi, istemiyorum anlamina geliyormus. Sevindiklerini zaman bizim alkis dedigimize benzer tuhaf bir el cirpma hareketi yapiyorlar. Uzuldukleri zaman iyice kuculuyorlar.

Onlar yanlarinda tek bir gazete tasimayanlar. Evet hicbirinin koltugunun altinda tek bir, bakin tek bir diyorum, tek bir gazete yok. Ikiyi ucu gectim, tek diyorum, yok. Onlar telefonla internete baglanmayanlar, twitter mwitter kullanmayanlar, RT nedir bilmeyenler, FAV dan haberi olmayanlar, DM den yurumeyi hic tatmamis olanlar, interaksiyonun bereketini yasamamis olanlar...

Onlar yorgun bacaklar, nasirli eller. Neutrogena derinlemesine bakimdan haberi olmayanlar, Dove kremi gorse uzerlerine surup yagli gures yapacak olanlar...

Onlar beslenemedikleri icin boyu benden kisa olanlar... En son Japonya ya yaptigim elit seyahatte bunu yasamistim. Ama onlarin gozler cekik oldugu icin gene sempatiklerdi. Bunlar boyle, tovbe Tanrim, cuce gulyabaniler gibi, 1 otuz boylari hepsinin. Japonlarinki genetik ama bunlarinki opera seyretmedikleri icin, kla$ik muzik dinlemedikleri icin kisa kalmisti. Fark edilmemek icin biraz egilmek zorunda kaldim.

Otobusle geliyorlar cunku arabalari yok cogunun...

Olsa da benzine paralari yok...

Olsa da nasil calistiracaklarini bilmiyorlar...

Nasil calistiracaklarini bilseler de ayaklari gaz pedalina yetismez. Cunku kisalar.

Nerede ise tamami geldikleri ilce teskilati tarafindan saglanan anlik veya devamli yardima muhtac... AKP Esenler teskilati karti tasiyan bir genc elinde biberonla insanlara su iciriyor ve bir yandan da agizlarina ekmek sokusturuyordu, onlari en azindan miting suresince hayatta tutmaya calisiyordu. Muhtemelen pek cogu mitingden sonra olmustur.

Bunlar bizim Makarnaya, bulgura oyunu satiyorlar! diye kizdigimiz, asagiladigimiz, yeri geldiginde bir iki tokat caktigimiz, dersini almazsa uzerlerinde sigara sondurdugumuz insanlar.

Ama o makarna oyle degerli ki onlar icin. Kendi onunla doyuyor, cocugunu onunla doyuruyor. Bizim gibi Nusret te yemiyor, steak den haberi bile yok. Birine yaklasip Hanimefendi surada yarimsar porsiyon kofte yer miyiz? dedigimde uzayli gormus gibi bakip benden uzaklasmasi bundandi. Oysa makarna deseydim tipis tipis gelecekti.

Makarnanin neden onlar icin bu kadar onemli oldugunu nerden mi anladim? Yanimda getirdigim bir liralik simit ve 50 kurusluk suya yutkunarak bakmalarindan. Resmen icime duseceklerdi, dudaklarini dilleriyle islatip yalvaran gozlerle bakiyorlardi. Simitten bir parca koparip havaya attim, ortalik birbirine girdi, size su kadarini soyleyeyim, en son bu sahneyi Uskudar-Eminonu hattinda martilarla yasamistim. Pet sisemden de avucuma bir miktar su alip yuzlerine serptim, bu onlari bir sure idare ederdi.

Yalniz bayanlara karsi cok kibarlar. Yoldan bir kadin gectiginde kafasina bir tane gecirmek yerine yol falan veriyorlar. Beni en cok sasirtan bu oldu.

Dunyadan haberleri yok, Roma da moda haftasi baslamis umurlarinda degil, Londra da insasi devam eden opera binasinin iki senedir hala bitmemesini tinlamiyorlar.

Selfie nedir bilmiyorlar. Birine hocam bir selfie alalim mi soyle hep beraber dedigimde sen al, ben yanimda ekmek getirdim diyecek kadar en onemli olaylardan bihaberler. Selfie yi bir cikolata markasi, yahut bir yiyecek turu zannediyorlar. Neden? Cunku ben uykumdan feragat edip gecenin bir yarisi Oscar odul torenini izlerken bu amcamiz aksam 10 da tavuk gibi uyumustur da ondan. O ozel gecede ben dakikalari sayarken, Ellen in cektigi fotografla buyulenirken bu amca ruyasinda makarna goruyordu da ondan.

Derken Tayyip geliyor. Helikopterle once alanin uzerinde bir tur atiyor, sonra asagiya emirler yagdirmaya basliyor, saflari $iklastiralim, arkada bos yerler var gibi. Eski imam-hatipli ve IETT calisani oldugu icin bunlar normal. Normal olmayan ise bu insanlarin bu kadar itaatkar olmasi. Adam gokyuzunden emir veriyor, bunlar uyguluyor. Vay be dedim kendi kendime, bu kitle asagilanmayi cok seviyor. Hemen test etmek icin yanimdaki amcaya naber lan ibis dedim, soyle bir dondu bakti, nasil gidiyo lan dumbuk deyince uzerime yurudu ve kacmak zorunda kaldim. Belli ki baska bir partinin ajaniydi, yoksa hosuna giderdi.

Peki bu insanlar neden mi boyleler? Cunku yonlendirilme disinda alternatifleri yok. Hayatlari boyunca talimat aliyorlar. Ali copu at, Hatice yerleri sil, Memduh boslari al... Ac kalmamak adina itaat etmisler. Oysa ben kimseye itaat etmem, annem copu dok dediginde, masallah benden saglamsin git kendin dok, derim. Hemen dokmem yani, bir sorgularim, irdelerim, once bir miktar kla$ik muzik dinlerim. Boylece uzun boylu ve elit bir insan olurum.

Sonuc:

Bu mitinge katilanlar cahil ve seviyesiz insanlar, boylar bir otuz, fakirler ve ancak disaridan yardimla hayatta kalabiliyorlar. Cok buyuk bir maceraya girdim ama cok onemli bir ders cikardim: Onlarla iletisim kurmamiz gerekiyor. Biliyorum iki cumle sonra $ikiliyoruz ama lutfen onlarla konusalim ve onlara ne kadar cahil ve seviyesiz olduklarini soyleyerek kendi partilerimize oy vermeye cagiralim. Bunu basarabiliriz.

http://beyinsizadam.net/
lukasaluka@gmail.com



Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder